MuscleMeat

Linear Gains - The Novice's Haven

• Topic Starter Topic Starter
Dus in feite door betere doorbloeding worden de signalen die door spierbeschadiging bij kt worden afgegeven ook sterker/activeert cellulaire processen weer beter.

Ben op dit moment bezig met wat onderzoek naar de effecten van voeding op het spiergroeiproces, heb hier nu een interessant artikel dat vertelt dat eigenlijk de sterkste effectoren voor de regulatie van eiwitsynthese die door voeding beinvloed worden insulinewaarden en aminozuurwaarden zijn, wat ook wel interessant is, maar nu dwalen we hier af :p
Is helemaal niet erg om hier over te beginnen. Leerzame informatie is altijd welkom! Keep it comming! ;)

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:04 ----------

Training vrijdag 22 oktober 2010.

BENEN

Bench squat

4 x 70kg
4 x 80kg
4 x 90kg
4 x 100kg
4 x 110kg
4 x 120kg
2 x 130kg - vorm was niet perfect, was niet echt geconcentreed (Jonas kwam net:p).

Comm: Laatse keer dat ik hem deed.

Squat

3 x 70kg
3 x 80kg
3 x 90kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 120kg - techniek was niet 100%.
0 x 130kg - tevergeefs :(.

Split squat (smith) a.k.a. HELL

8 x 65kg
6 x 65kg
6 x 65kg
7 x 65kg
7 x 65kg

Comm: Note voor mezelf; Stang inhaken en even op adem komen na 1 been gedaan te hebben (deed dit vroeger niet).

Dumbbell SLDL (gewicht per hand)

6 x 36kg
6 x 36kg
6 x 36kg
6 x 36kg

Standing calf raises (smith)

12 x 160kg
7 x 160kg
7 x 160kg
6 x 160kg
6 x 160kg
6 x 160kg - omdat het zo goed ging.

Comm: Hoppa, alweer 10kg erbij. Moet er wel op letten dat ik het step-up bankje meer naar voor schuif voor betere contractie.

Seated calf raises

5 x 75kg
4 x 75kg
5 x 75kg
4 x 75kg

Commentaar: Goede training - Hannes, Jonas (Bearelle) en z'n neef waren er ook. Die gasten heben al een super fysiek imo! :) Morgen schouders - triceps.

Laatst bewerkt:
We zijn ook 19 jaar he allemaal, tegen dat jij 19 bent ga je gewoon nog een beter fysiek hebben dan wij hadden op die leeftijd :) , ben ik aardig zeker van.

Leuk om je eens te zien irl , ziet er ook buffer uit dan op je vids btw :P.

Goeie diepe squats ook! Zijn eigenlijk gewoon fullsquats toch?

We zijn ook 19 jaar he allemaal, tegen dat jij 19 bent ga je gewoon nog een beter fysiek hebben dan wij hadden op die leeftijd :) , ben ik aardig zeker van.

Leuk om je eens te zien irl , ziet er ook buffer uit dan op je vids btw :P.

Goeie diepe squats ook! Zijn eigenlijk gewoon fullsquats toch?
Merci - motiveerd mij weer. :)

Ramping sets in het begin zijn idd. zo goed als fullsquats, zwaarste sets denkik net iets onder parallel of net erop.

U benen zijn echt al sterk man!
Pfff :p

Training zaterdag 23 oktober 2010.

SCHOUDERS - TRICEPS

Even mijn vorige gewichten van Overhead press citeren, kan je je inbeelden hoe ik me voelde deze training... :mad:
Overhead press

3 x 25kg
3 x 30kg
3 x 35kg
3 x 40kg
3 x 45kg
1 x 50kg - dramatisch... dacht nu toch dat ik de 3 x 50kg ging halen...
0 x 50kg - k*tboel.

Overhead press

3 x 30kg
3 x 35kg
3 x 40kg
3 x 45kg
0 x 50kg - wtf.
1 x 50kg - met héél veel moeite... :(.
0 x 50kg - OK, zwaar pissed.

Seated dumbbell shoulder press

7 x 20kg
5 x 20kg
5 x 20kg

Seated dumbbell shoulder press (zonder rugsteun)

5 x 16kg

Dumbbell lateral raises (cheatstyle)

12 x 9kg
8 x 10kg
6 x 11kg

Dumbbell lateral raises (strickter)

8 x 8kg

Dummbell lateral raises (max static hold)

1 x 12kg

Comm: Volgende keer gewoon seated lateral raises en geen gecheat meer.

Dumbbell rear lateral raises

10 x 9kg
12 x 10kg
12 x 10kg
12 x 10kg
12 x 10kg

Alweer... even vorige training citeren...
Close grip bench press

6 x 30kg
6 x 40kg
4 x 45kg
4 x 50kg
2 x 55kg - potverdomme!
0 x 60kg - dikke fail.

Close grip bench press (smith)

6 x 30kg
6 x 40kg
3 x 45kg
3 x 50kg
2 x 55kg
0 x 60kg

Comm: :(

Tricep dips

6 x lichaamsgewicht +12,5kg
4 x lichaamsgewicht +12,5kg - AUW! hier de 12,5kg op mijn teen laten vallen!
4 x lichaamsgewicht +12,5kg
3 x lichaamsgewicht +12,5kg
3 x lichaamsgewicht +12,5kg
4 x lichaamsgewicht +12,5kg

EZ-barbell lying tricep extensions

7 x 25,5kg
6 x 25,5kg
5 x 25,5kg

Weighted plank holds

3 sets - lichaamsgewicht +32,5kg - volgende keer 35kg.

Commentaar: **** dit. Dacht echt van: kan het nu nog slechter gaan? Dit is een training om snel te vergeten. Ahh... nu nog gaan studeren voor school ook! :sad: Echt belachelijk deze training...

Laatst bewerkt:
fails horen erbij yos

Niet zo erg. Je hebt gisteren ook getrained he, s'avonds en dan nu meteen weer s'ochtends. Veel hersteltijd heeft je lichaam niet gehad, zelfs al zijn het totaal andere spiergroepen.

Kom je maandag niet mee benchen? :P

Je kan niet elke week PR's verwachten beetje volume draaien en dan komt het gewicht vanzelf.

Btw, als ik nog een keer DL ga ik eens proberen wat verder van de barbell te staan, dan kan jij kijken of mijn rug zo rechter is.

Idd. hoort er bij.
Niet zo erg. Je hebt gisteren ook getrained he, s'avonds en dan nu meteen weer s'ochtends. Veel hersteltijd heeft je lichaam niet gehad, zelfs al zijn het totaal andere spiergroepen.

Kom je maandag niet mee benchen? :P
J'ebt gelijk. Zou maandag echt willen, maar kan helaas niet... maandag en dinsdag laatste grote testen. Morgen doe ik rug en dinsdag dan weer borst - biceps (misschien thuis, behalve als Hannes ook gaat, zal'k ook wel gaan).
Btw, als ik nog een keer DL ga ik eens proberen wat verder van de barbell te staan, dan kan jij kijken of mijn rug zo rechter is.
Idd. je gaat dan ook wat meer gewicht kunnen denkik.
Je kan niet elke week PR's verwachten beetje volume draaien en dan komt het gewicht vanzelf.
Jup.

Vanavond alleen nog duits leren en geschiedenis taak maken dan zit ik erdoor voor vandaag... pfoew.
Nu een boterham, 300gr kip (onbereid) en 300gr snijbonen eten. :meal:

Jammer :P , maar nog tijd zat :).

Meer gewicht is niet altijd beter , vooral bij DL is het toch iets waar ik liever voorzichtig mee ben. Idem voor squat eigenlijk. Bij al de rest is meer gewoon wel beter haha :D.

Jammer :P , maar nog tijd zat :).

Meer gewicht is niet altijd beter , vooral bij DL is het toch iets waar ik liever voorzichtig mee ben. Idem voor squat eigenlijk. Bij al de rest is meer gewoon wel beter haha :D.

Met een goede techniek kan je rustig een keer allout gaan, maar niet forceren want dan kan het idd wel mis gaan ;)

Met een goede techniek kan je rustig een keer allout gaan, maar niet forceren want dan kan het idd wel mis gaan ;)

Uhu , maar techniek moet eerst echt goed zitten. Maakte vroeger vaak de fout van gewoon zwaar te gaan zelfs al leed mijn techniek eronder. Iets wat ik nu dus niet meer doe. Eerst techniek perfectioneren en dan idd eens allout gaan.

Bij DL en Squat dan toch, bij andere zaken is er voor mij persoonlijk toch veel minder blessuregevaar.

Uhu , maar techniek moet eerst echt goed zitten. Maakte vroeger vaak de fout van gewoon zwaar te gaan zelfs al leed mijn techniek eronder. Iets wat ik nu dus niet meer doe. Eerst techniek perfectioneren en dan idd eens allout gaan.

Bij DL en Squat dan toch, bij andere zaken is er voor mij persoonlijk toch veel minder blessuregevaar.

Over het algemeen zit een blessure in een klein hoekje en meestal op de oefeningen waar je het niet bij zou verwachten. Toch als je allout gaat zal je techniek automatisch een beetje verwaarlozen opzich niet heel erg als je maar tot een bepaald percentage van je 1rm een goede techniek kunt behouden.

Over het algemeen zit een blessure in een klein hoekje en meestal op de oefeningen waar je het niet bij zou verwachten. Toch als je allout gaat zal je techniek automatisch een beetje verwaarlozen opzich niet heel erg als je maar tot een bepaald percentage van je 1rm een goede techniek kunt behouden.

Klopt ook wel natuurlijk. Alleen denk ik ook wel dat iedereen bepaalde blessuregevoelige zones heeft. Om maar een voorbeeldje te nemen, pak nu Gijs, die 300kg zit te deadliften, met een soms niet altijd even goede techniek maar die toch nooit last heeft van zijn rug. Terwijl andere mensen daar een stuk gevoeliger voor zijn. Bij mij is dat ook een zone waarmee ik voorzichtiger moet zijn.

Terwijl ik bijvoorbeeld met schouders altijd zwaar kan gaan, zonder ook maar iets te voelen. Hetzelfde geldt min of meer voor mijn borst. Ook nog maar 1x in mijn beginperiode een erg lichte blessure gehad die ook gewoon is overgegaan.

Merk dat bij mij mijn benen en onderrug het gevoeligst zijn, benen aan mijn rechterdijbeen( heb de spier al eens opgezocht maar weet hem nu niet meteen). Dus ik let gewoon extra goed op met die oefeningen.

Ik let bij borst ed ook wel op, maar het kan veel minder kwaad om eens allout te gaan dan bijvoorbeeld bij DL of Squat. En techniek wordt zeker minder naarmate het gewicht stijgt, maar opzich is dat niet zo erg als het nog op wat gelijkt, heb je zeker ook gelijk in, vind het zelfs belangrijk van af en toe allout te gaan. Maar ik heb toch gemerkt dat ik het bij DL best gewoon niet doe. ( niet dat ik blijvend blessureleed heb, maar kan soms echt een halve week met pijn rondlopen).

Laatst bewerkt:
Training zondag 24 oktober 2010.

RUG

Deadlift

3 x 60kg
3 x 70kg
3 x 80kg
3 x 90kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 120kg - vanaf hier mixed grip.
3 x 130kg
1 x 140kg - zelfde als vorige keer.

Comm: Helaas had ik nog spierpijn in mijn hamstrings en glutes van vrijdag... uitvluchten hé. :)

Chin-ups

6 x lichaamsgewicht +3,75kg
4 x lichaamsgewicht +3,75kg
3 x lichaamsgewicht +3,75kg
2 x lichaamsgewicht +3,75kg
1 x lichaamsgewicht +3,75kg

Bent-over barbell row (supinated grip)

6 x 65kg
5 x 65kg
5 x 65kg
6 x 65kg
6 x 65kg

Comm: Voelde relatief goed, laatste reps soms wat gecheat.

Dumbbell bent-over row

10 x 26kg
10 x 26kg
9 x 26kg
8 x 26kg - eindelijk perfecte vorm gevonden.
6 x 26kg

Cable wide grip seated row

8 x 50kg
8 x 50kg
8 x 50kg
8 x 50kg

Comm: Voel m'n lats goed bij deze oefening.

Commentaar: De weekendtrainingen zitten er weer op. Algemeen niet echt veel vooruitgang, maar dat hoort er bij. Volgende trainingen rampen met 5 herhalingen - de verandering is wel nodig imo.

Zometeen nog wat studeren, ga blij zijn als het woensdag is...

ik vind het zeer netjes yos
140 is zeer mooi resultaat en zoals harpep zegt : zonder chemische middelen
goed gedaan jongeman uit vlaanderen

140 is toch erg nice man!

Terug
Naar boven