AndroidHealthClinic

Linear Gains - The Novice's Haven

sterke training! :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
ik vind het zeer netjes yos
140 is zeer mooi resultaat en zoals harpep zegt : zonder chemische middelen
goed gedaan jongeman uit vlaanderen

Bedankt allen - t'is alleen beetje somber als je ziet dat ik 2 rugtrainingen ervoor zelfs 2 x 140kg lifte. Ach ja, we blijven gaan.
Net klaar met studeren ook... school kan echt een hell zijn soms.

Bedankt allen - t'is alleen beetje somber als je ziet dat ik 2 rugtrainingen ervoor zelfs 2 x 140kg lifte. Ach ja, we blijven gaan.
Net klaar met studeren ook... school kan echt een hell zijn soms.

Ik denk dat die ramping methode op een oefening als de deadlift ook niet zo goed ligt. Je deadlift elke week op hoog volume met behoorlijk zware gewichten (130-140kg is niet niks).

Deadlifts staan er bekend om moeilijk van te kunnen herstellen.

Persoonlijk zou ik doodgaan als ik elke week zo'n hoge volume zou pakken op de deadlift.
Als ik deadlift doe ik maar iets van 1-2 zware setjes, en dat bijna wekelijks.

Probeer je progressie te meten op andere oefeningen of andere manieren. Bij de deadlift geeft het een vertekend beeld vind ik.

Laatst bewerkt:
Hehe school maak je zelf een hel soms :P.

Deed in het middelbaar geen zak, had te tijd van mijn leven en was er nog altijd door. Goede punten had ik de laatste 2 jaar wel niet , maar je kan niet alles hebben ook haha :D.

Deed in het middelbaar geen zak, had te tijd van mijn leven en was er nog altijd door. Goede punten had ik de laatste 2 jaar wel niet , maar je kan niet alles hebben ook haha :D.

idd, zo te zien studeer je bijna elke dag.
niet echt nodig in het middelbaar.
sterker nog, ik studeerde enkel de dag voor het examen, en had nog een goeie 70tal procent in totaal.

niet dat ik je afraadt om die attitude stil te zetten :p
kan je zeker gebruiken in hogeschool/unief ;)

sterker nog, ik studeerde enkel de dag voor het examen, en had nog een goeie 70tal procent in totaal.

Same here :P.

Ja maar het is idd wel de ideale methode voor hogeschool/unief. Alleen hoop ik gewoon dat je dan niet al leeg bent. Ik zou het er nu eerder wat van nemen en dan alles inzitten op hogeschool/unief.

Maargoed tis eigenlijk zeker een goeie attitude, wie zijn wij om je dat af te leren :P. Maar je kan het mss soms iets relaxter aanpakken.

Ik denk dat die ramping methode op een oefening als de deadlift ook niet zo goed ligt. Je deadlift elke week op hoog volume met behoorlijk zware gewichten (130-140kg is niet niks).

Deadlifts staan er bekend om moeilijk van te kunnen herstellen.

Persoonlijk zou ik doodgaan als ik elke week zo'n hoge volume zou pakken op de deadlift.
Als ik deadlift doe ik maar iets van 1-2 zware setjes, en dat bijna wekelijks.

Probeer je progressie te meten op andere oefeningen of andere manieren. Bij de deadlift geeft het een vertekend beeld vind ik.
Gewoon rustig aan en blijven doorknallen, ik kom er dan vanzelf wel! :)

Same here :P.

Ja maar het is idd wel de ideale methode voor hogeschool/unief. Alleen hoop ik gewoon dat je dan niet al leeg bent. Ik zou het er nu eerder wat van nemen en dan alles inzitten op hogeschool/unief.

Maargoed tis eigenlijk zeker een goeie attitude, wie zijn wij om je dat af te leren :P. Maar je kan het mss soms iets relaxter aanpakken.
Idd. moet jullie gelijk geven imo.

Ik heb zoiets van: ofwel kan ik het, ofwel kan ik het niet. Meestal wil ik het ook kunnen en zet ik me dan ook in. K'moet het idd. wel een beetje rustiger aandoen, maar dit is behoorlijk moeilijk voor me om me daarover te zetten.

We zien wel wat er gebeurd.

Al een tijdje klaar met wetenschappen studeren, ontspannen kan echt deugd doen.
Nog even een herinnering aan mijn korte termijn doelen voor mezelf:
Doelen:
80kg @ 13% BF – 5 x 140kg deadlift – 5 x 120kg squat – 5 x 70kg bench press – 5 x 50kg overhead press – 5 x 70kg bent-over barbell row – 6 BW +5kg chin-ups – 6 BW +15kg tricep dips

Gonna go for this shit.
http://www.youtube.com/watch?v=oG2A9wumPFQ

Training dinsdag 26 oktober 2010.

BORST - BICEPS

Bench press

5 x 30kg
5 x 40kg
5 x 45kg
5 x 50kg
5 x 55kg
5 x 60kg
3 x 62,5kg - damn... vorige training had ik zelfs 2 x 70,5kg... :o.

Dumbbell flyes

10 x 16kg
8 x 16kg
7 x 16kg
5 x 16kg
6 x 16kg

Incline barbell bench press

6 x 45kg
4 x 45kg

Comm: Losse smith was eerst bezet.

Incline barbell bench press (in losse smith, 2de gaatje)

5 x 45kg
4 x 45kg
4 x 45kg

Comm: Mindset was echt ****ed up.

Incline dumbbell flyes

6 x 14kg
6 x 14kg
6 x 14kg

Barbell curls

5 x 29,5kg
3 x 29,5kg
3 x 29,5kg
3 x 29,5kg
3 x 29,5kg
2 x 29,5kg
2 x 29,5kg

Chin-ups

2,5 x lichaamsgewicht +5kg
2 x lichaamsgewicht +5kg
2 x lichaamsgewicht +5kg
2 x lichaamsgewicht +5kg
2 x lichaamsgewicht +5kg
2 x lichaamsgewicht +5kg
1 x lichaamsgewicht +5kg

Commentaar: Nja wat moet ik hiervan zeggen... slechte training weer hé. Doesn't matter, ik blijf doorzetten, komt allemaal goed! Gelukkig bracht Hannes ergens op het einde van m'n training tot het besef dat het echt mijn mindset is. Ik moest positiever zijn... zeker als ik zie vanwaar ik kom.

Jammer jongen :(

Ik zal je vertellen, ik heb ook wel eens van die momenten dat alles op een bepaald vlak (ook met sport) heel slecht gaat, maanden lang. Altijd als je doorzet, kom je er weer beter uit.

Die nieuwe PR'tjes op de bench komen wel zeer binnenkort ;)

En je bent 16 jaar he :P. Je onderschat jezelf ook altijd. Geloof me dat er niet veel 16-jarigen 100kg en meer squaten en deadliften. BP zullen er mss een paar zijn maar dat is dan ook omdat dat het enige is dat ze doen.

Gewoon doorzetten bro.

Jammer jongen :(

Ik zal je vertellen, ik heb ook wel eens van die momenten dat alles op een bepaald vlak (ook met sport) heel slecht gaat, maanden lang. Altijd als je doorzet, kom je er weer beter uit.

Die nieuwe PR'tjes op de bench komen wel zeer binnenkort ;)
Er zijn er veel die dit zeggen. K'geloof er ook in, het is even een dipje, komt goed.
En je bent 16 jaar he :P. Je onderschat jezelf ook altijd. Geloof me dat er niet veel 16-jarigen 100kg en meer squaten en deadliften. BP zullen er mss een paar zijn maar dat is dan ook omdat dat het enige is dat ze doen.

Gewoon doorzetten bro.
T'is eigenlijk wel waar, toch vreemd hoe mijn LB zo kan voorlopen op mijn UB... UB is net het deel dat ik het liefst train en het mooist vind. :o

Training woensdag 27 oktober 2010.

BENEN

Squat

5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 110kg - techniek was niet 100% (knieën gingen soms naar binnen)
2 x 115g - idem - derde rep trouwens dikke fail (kreeg hem niet meer omhoog).

Split squat (smith) a.k.a. HELL

8 x 70kg
7 x 70kg
7 x 70kg
6 x 70kg
6 x 70kg

Comm: Even rusten per been, valt wat meer mee dan deze oefening. Quads waren wel goed gefrituurd.

Dumbbell SLDL (gewicht per hand)

6 x 36kg
3 x 36kg - grip fail.
5 x 36kg
5 x 36kg
6 x 36kg

Seated leg extensions

15 x 55kg
10 x 55kg

Standing calf raises (smith)

13 x 160kg
9 x 160kg
6 x 160kg
6 x 160kg
6 x 160kg
5 x 160kg

Comm: Note voor mezelf; moet er weer opletten dat ik het step-up bankje wat meer naar voren zet. Sets waren wel met relatief weinig rust tussen.

Seated calf raises

6 x 80kg
4 x 80kg
4 x 80kg
5 x 80kg

Commentaar: Toch wel tevreden deze keer. Ben aan het twijfelen of ik nu nog meer zou eten of niet, ik kom nog steeds goed aan in gewicht, maar langzaam aan zie ik dat er ook wat vet bijkomt... zit nu op zo'n 3100 - 3300 kcal. Misschien is het gewoon een teken dat mijn lichaam wat rust nodig heeft?

T'is eigenlijk wel waar, toch vreemd hoe mijn LB zo kan voorlopen op mijn UB... UB is net het deel dat ik het liefst train en het mooist vind. :o

maar langzaam aan zie ik dat er ook wat vet bijkomt... zit nu op zo'n 3100 - 3300 kcal. Misschien is het gewoon een teken dat mijn lichaam wat rust nodig heeft?

join the club ... :D

en over dat vet, is toch logisch ?
ben verbaasd dat je nu pas vet aankomt ?

en is ook effect van principe van verminderde meeropbrengst,
met andere woorden : hoe meer je traint, hoe moeilijker het is om resultaat te boeken qua spiermassa.

join the club ... :D

en over dat vet, is toch logisch ?
ben verbaasd dat je nu pas vet aankomt ?

en is ook effect van principe van verminderde meeropbrengst,
met andere woorden : hoe meer je traint, hoe moeilijker het is om resultaat te boeken qua spiermassa.
Ik kom mijn hele bulkperiode volgens mij wat vet aan, maar nu begin ik het echt te merken... :p

Hmm - binnenkort eens kijken hoe ik het kan aanpakken (waarschijnlijk UB/LB). Maar bij een UB/LB heb ik dan weer het nadeel dat ik legs eigenlijk goed en veel aanpak en de bedoeling is UB te verbeteren...

in welke week zit je nu met je squats yos ?

Als je het niet ziet als een (tijdelijk) dipje dan scheelt dat al de helft ;)
Ik kom ook weer eens kijken...

Hoezo, soms heb je toch gewoon een dipje? Hoef je niet te ontkennen hoor als je t mij vraagt.

Ik kom mijn hele bulkperiode volgens mij wat vet aan, maar nu begin ik het echt te merken... :p

Hmm - binnenkort eens kijken hoe ik het kan aanpakken (waarschijnlijk UB/LB). Maar bij een UB/LB heb ik dan weer het nadeel dat ik legs eigenlijk goed en veel aanpak en de bedoeling is UB te verbeteren...

het ook zo doen:

Ma: UB(Incl. deadlift)
Di: LB + evt. Buik
Wo: Rust
Do: UB(zonder deadlift en traps)
Vr: LB + Deadlift en traps

Misschien wat minderen in kcal en dan 1 dag in de week lekker veel kcals binnenspelen met genoeg eiwit ofcourse.
Ik doe het momenteel ook om mijn lichaam wat te schokken. En dan ook veel kcal in 1 maaltijd eten en gewoon dan 4 maaltijden nemen.

Terug
Naar boven