Fitness Seller

Linear Gains - The Novice's Haven

volgens mij is eigen homegym starten een stap vooruit , ben benieuwd hoe komt dat uit :) je ben nog 16 en ik zie het elke dag op je log dat je kan alles wat je wil bereiken

Yuuu, ga morgen trainen met mijn neef :). Ook wat vroeger dan normaal dus tegen 6u-7u :). Ga je dus wss ook nog eens zien :P.

DL zeker bij LB doen! Zoveel hebben je lats ook niet te verduren..het is verotter een LB training te moeten beginnen met dooie hamsstrings!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb in principe het zelfde met mijn 2e sportschool, een los abbonement (ritten kaart) - denk dat de combinatie tussen sportschool/homegym erg fijn zal zijn qua variatie.
Maar hey, kijk waar verb is zonder een gym te bezoeken;)

Qua ademhaling is gewoon iets wat ik erg fijn vind, bij m'n squats adem ik 1 a 2x in en uit tussen de reps door bij m'n zware sets. Verder geen opmerkingen op jou vid. overigens - als je bezig bent lijkt het zowiezo altijd langzamer te gaan en zodra je het terugziet op film zie je dat je toch een goed tempo hebt (mind thing?)
Flexibel abbonement gaat hem niet zijn - maar mag van mijn ouders later wel nog eens een beurtenkaart. :D
Gewoon doen waar jij het best op gaat, wat voor jou werkt!
Het lijkt idd. altijd wat trager te gaan dan op de filmpjes.
Pak em zelf op mn LB dag. Squat voor quads en deads voor hams en onderrug. zaken als lat pulldowns en rows pakken de bovenrug toch stukken harder aan in mijn beleving. Ben nog nooit een UB/LB tegengekomen met deadlift bij UB tbh.

op de dag na je deadlifts pas je enkel pull ups en/of pull downs toe
de dag na squats lb2 ga je dan rows toepassen

DL zeker bij LB doen! Zoveel hebben je lats ook niet te verduren..het is verotter een LB training te moeten beginnen met dooie hamsstrings!
Jullie hebben gelijk makkers - DL staat vast bij LB.
volgens mij is eigen homegym starten een stap vooruit , ben benieuwd hoe komt dat uit :) je ben nog 16 en ik zie het elke dag op je log dat je kan alles wat je wil bereiken
Bedankt - motiverend! :)
Yuuu, ga morgen trainen met mijn neef :). Ook wat vroeger dan normaal dus tegen 6u-7u :). Ga je dus wss ook nog eens zien :P.
Aah - Hannes en ik trainen normaal gezien rond de middag (11u30-12u). Hij zal hier nog wel eens komen checken, dan zegt hij wel wanneer hij wil.
Kan je zelf niet rond de middag met je neef? :p

Squats zien er goed uit !

Mss iets sneller zakken om er meer bounce uit te halen, en die 4e fail mjah met klein beetje meer ervaring had je die niet meer geprobeerd.

Keep it up

Heb les om 12u :P

beurtenkaart/rittenkaart is het zelfde..
wat trager is nogal zacht uitgedrukt, het is een hell maar zodra het lukt ben je in de 7e hemel! <3

Squats zien er goed uit !

Mss iets sneller zakken om er meer bounce uit te halen, en die 4e fail mjah met klein beetje meer ervaring had je die niet meer geprobeerd.

Keep it up
Probeer de negatieve beweging traag te doen en dan te exploderen met de positieve beweging (mentaal toch). Ach ja - wist wel dat ik de 4de rep niet ging halen... :o
k*t! :(
beurtenkaart/rittenkaart is het zelfde..
wat trager is nogal zacht uitgedrukt, het is een hell maar zodra het lukt ben je in de 7e hemel! <3
Haha nu je het zegt idd.
Als je alles geeft en met voldoening kan stoppen is het zo heerlijk!

Heb er zin in vandaag.
Motiverend stuk vanaf 2 minuten vind ik (van zyzz filmpje) - volumeknop naar rechts en los gaan!
http://www.youtube.com/watch?v=lQvOSa6uzR0

Laatst bewerkt:
Bulgarian split squats, front leg elevated (holding DB’s)

10 x 13kg - even evenwicht zoeken.
10 x 15kg
8 x 17kg
8 x 17kg - kon bijna niet meer staan.

:D Moet je aan het powerrack oid doen. Dat je met één hand de DB vast hebt,
en met de andere hand je balans houden, dan kan je stevig doorpompen ;)

:D Moet je aan het powerrack oid doen. Dat je met één hand de DB vast hebt,
en met de andere hand je balans houden, dan kan je stevig doorpompen ;)
Maar dan moet ik dus db's van 34kg ofzo vasthouden? :o Grip houdt het niet zolang volgens mij!

Maar idd. misschien even aankijken.

Training donderdag 4 november 2010.

Upper body - frontpress

Frontpress

5 x 20kg
5 x 30kg
5 x 35kg
5 x 40kg
3 x 45kg - wtf?
5 x 45kg
0 x 50kg
1 x 50kg

Comm: ****ing klote. Mag wel eens beter gaan worden! :mad:

Weighted chin-ups

4 x lichaamsgewicht +6,25kg
2 x lichaamsgewicht +6,25kg
1 x lichaamsgewicht +6,25kg

Comm: Gaat relatief goed - laatste setjes ook 2 negatieven gedaan.

Flat DB bench press SS Dumbbell rows (staggered set)

8 x 20kg SS 10 x 28kg
6 x 24kg SS 7 x 30kg
5 x 24kg SS 6 x 30kg

Comm: Zat op de laatste set niet echt meer in de rep marges - volgende keer zal dat wel zo zijn.

Cable pulldowns (supinated grip) SS Rear DB flyes (staggered set)

10 x 55kg SS 12 x 11kg
8 x 55kg SS 12 x 11kg
8 x 55kg SS 12 x 11kg

DB seated lateral raises

8 x 8kg
6 x 8kg
7 x 8kg

Barbell curls SS EZ-barbell lying tricep extensions (staggered set)

8 x 22kg SS 10 x 23kg
8 x 22kg SS 10 x 23kg
7 x 22kg SS 9 x 23kg
6 x 22kg SS 8 x 23kg

Commentaar: Jammer van de frontpress - had toch gehoopt op meer. Deze training beviel me wel, de training zelf duurt minder, maar is toch intensief.

Gelukkig mocht ik nog binnen en trainen in de gym, want eigenlijk mocht de bediende me niet meer binnen laten. :o Omdat ik een goeie klant ben mocht ik toch nog trainen.

Het was de laatste keer voor een lange tijd in Oxygen, heb er veel ervaring opgedaan en vooral nieuwe mensen door ontmoet. :)

Hannes, Jonas en zijn neef trekken hun plan wel - zijn al serieuze buffels! K'hoop ze dan eens te verassen door goede progressie te maken en te groeien. :D

Kleine uitbreiding:

1 x Set Halterschijven 100 kg - Gietijzer-Barbarian 50 mm
Set-50-BB-100kg
155,00 EUR 155,00 EUR
2 x Vloermat
Afmetingen:100 × 200 cm M-5700
50,50 EUR 101,00 EUR
1 x Professionele EZ-Curl stang chroom 50 mm x 120 cm
SZ-50-C
49,00 EUR 49,00 EUR
1 x Barbarian Dipping Belt
SF-0711
22,00 EUR 22,00 EUR
2 x Professionele korte halterstang 50 mm - kogellagering
KH-50-2209
32,00 EUR 64,00 EUR

Totaal: 410,26 EUR

Foto's komen binnenkort (nog zo'n 2 weken).
Nu hopen dat het snel bezorgd wordt. Hoop ook dat de korte halterstangen niet te lomp zijn! Kijk wel uit naar die dipping belt. :)

Nog veel spierpijn in mijn borst en triceps van gisteren alhoewel het geen indicatie is van spiergroei, liking it!

waar staat ergens je nieuwe schema yos

Vlug vraagje:

Eerst bench squats (8 sets, 2-6 reps, 60-70% 1RM) of eerst deadlifts (rampen tot 1 topset van 5 reps)?

Training zaterdag 6 november 2010.

Lowerbody - deadlift

Bench squats (60-70% 1RM)

6 x 6 x 100kg

Comm: De nieuwe barbell is erg wennen... voelde al heel zwaar. :o

Deadlift

5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 110kg - barbell is nog véél te glad.
3 x 120kg + 2 x 120kg - k*t grip.
1 x 130kg + 1 x 130kg + 1 x 130kg - man, man, man...

Comm: Helaas heb ik nog geen vloermatten en moest ik dus eerst al mijn gewichten en mijn barbell na het bench squatten naar buiten dragen, al een hele karwei op zich. Dan nog dat ik met schoenen moest deadliften en 2 houten planken onder de barbell moest leggen voor de vloer. Het is erg wennen.

Step-ups

- niet gedaan wegens gebrek aan techniek, volgende keer nog een poging wagen.

Squat

10 x 80kg
10 x 80kg
10 x 80kg
8 x 80kg
8 x 80kg

Comm: Waren heel diepe squats, door een verwarrende situatie ging het niet echt goed. Barbell voelde echt nog zwaar aan...

Glute ham raises (negatieven)

4 sets - lichaamsgewicht

Comm: Helaas kan ik zeker geen positieve GHR, ook de negatieve fase lukt maar 1/4. :(

Standing calf raises

6 x 10 x 90kg - damn...:o

Comm: Pff, wat moet ik hier op zeggen? Heb nog geen step-up bankje en heb dus op een 10kg schijf gestaan, ging erg k*t, ook weer die barbell die zwaar aanvoelde.

Commentaar: Het word serieus wennen! Heb mijn core nu niet getraint - die misschien morgen aangepakt, samen met iets van conditionering.

Ik miss de gym wel een beetje door deze workout, maar ik moet mijn training gewoon wat aanpassen aan de omstandigheden, dan komt het goed! Frontsquaten wil ik ook nog leren.

Iemand misschien wat tips voor de vette/gladde barbell en schijven?

Terug
Naar boven