AndroidHealthClinic

Linear Gains - The Novice's Haven

staggered set is wel met rust tussen de setjes van de verschillende oefeningen.

Mooie BP ;)

staggered is gewoon een vorm van supersetten
als ik bijv na elke benchpress een calfs setje doe is dit een een staggered of een superset in jou beleving ?

staggered is gewoon een vorm van supersetten
als ik bijv na elke benchpress een calfs setje doe is dit een een staggered of een superset in jou beleving ?

als je geen rust neemt tussen dat setje benchen en calf raise dan is het een superset. Indien je wel de rusttijd neemt die je anders hanteert (waarschijnlijk wel iets korter) dan spreken we over een staggered set.

Maar door te wisselen van spiergroep na elke set kan je die rusttijd wat verkorten. Bv. i.p.v. 2min nu 1min30sec

lijkt op supersets, aleen neem je normaal rust tussen de oefeningen. Dus

1set biceps, rust, 1set triceps, rust, 1set biceps, enz

Je kan de rust wel iets verminderen. Als je normaal 1.5min neem dan kan je hiermee met 1min volstaan
Dus als je 1 setjes barbell curl heb gedaan ga je meteen door naar 1 setje tricep en daarna meteen weer door naar 1 setje barbell curl dus zonder rust ertussen?
Nee, het principe wat gebruikt wordt zijn staggered sets, geen supersets.

Zoals Jesaja ook al vermeld, staggered sets houd in dat je sets voor verschillende spiergroepen door elkaar traint maar wel gewoon rust tussen de sets houd. Maar doordat je verschillende spiergroepen combineert kan je rust iets korter worden (de tijd die je aan een set besteed zou je mee kunnen rekenen als rust voor de andere spier)

Wat je dus doet bij de combi biceps triceps is 1set biceps => rust => 1set triceps => 1set biceps => rust => 1set triceps => enz

je kan er btw ook voor kiezen om met triceps te beginnen, maar persoonlijk vind ik eerst biceps beter aanvoelen

Laatst bewerkt:
Thnx voor de uitleg, wou net vragen wat t was :P

als je geen rust neemt tussen dat setje benchen en calf raise dan is het een superset. Indien je wel de rusttijd neemt die je anders hanteert (waarschijnlijk wel iets korter) dan spreken we over een staggered set.

Maar door te wisselen van spiergroep na elke set kan je die rusttijd wat verkorten. Bv. i.p.v. 2min nu 1min30sec

zoals ik al zei , is het een vorm van supersetten
tja en wat is rust he - ook tussen een superset zit wel wat rust alleen zo minimaal mogelijk:) ach we zijn lekker bezig - on topic maar weer

• Topic Starter Topic Starter
Training woensdag 10 november 2010.

Lower body - squat

Squat

5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 110kg
5 x 115kg - filmpje.
2,5 x 120kg - filmpje.

Comm: De bar voelt nog wat onwennig aan.

Speed deadlifts

- niet gedaan wegens gebrek aan rubberen matten.

Bulgarian split squats, front leg elevated (holding DB’s)

12 x 16,5kg
10 x 18,5kg
8 x 18,5kg
8 x 18,5kg - holy... kon bijna niet meer staan.

Car push

- ga ik houden voor LB - deadlift.

Barbell SLDL

8 x 60kg
7 x 60kg
7 x 60kg
7 x 60kg
6 x 60kg

Comm: Damn... insane pump in onderrug, niet normaal. Heb het maar niet geforceerd.

Standing calf raises (smith) - light (20-30 reps)

- k'heb het geprobeerd, maar tevergeefs... moet hier echt een oplossing voor vinden!

Swingng hanging knee raises

5 sets - lichaamsgewicht

Weighted plank holds

3 sets - lichaamsgewicht + 30kg

Commentaar: Ben opzich wel tevreden van de training, vooral de squat.
Helaas heb ik ALWEER geen kuiten kunnen doen... kan iemand me hierbij helpen? :( Squat ging lekker, die split squats geven ook een instant pomp in de quads!

Bestelling van FS is verzonden, nog even geduld dus.
http://www.youtube.com/watch?v=xa7cBEy0tEI
http://www.youtube.com/watch?v=sg62KXab7y4&feature=youtube_gdata

sterke squats :D

ben je niet bang dat het venster-raam niet te dicht staat ? :p
een tikje naar links en je zit er dwars doorheen

die 5x115 is netjes
hij is zwaar voor je , maar je kunt het gewicht hebben
hierop doorgaan

Netjes Miguel, beter een halve rep dan keihard falen (met/of zonder gevolgen)..
Goeie muziek ook, zal zelf ook weer een wat disturbed op me mobiel gaan zetten;)

sterke squats :D

ben je niet bang dat het venster-raam niet te dicht staat ? :p
een tikje naar links en je zit er dwars doorheen
Thnx - heb nog wat ruimte over, maar tis idd. soms een beetje krap!
die 5x115 is netjes
hij is zwaar voor je , maar je kunt het gewicht hebben
hierop doorgaan
Bedankt - we blijven gaan hé.
Netjes Miguel, beter een halve rep dan keihard falen (met/of zonder gevolgen)..
Goeie muziek ook, zal zelf ook weer een wat disturbed op me mobiel gaan zetten;)
Jup, dat was ook mijn gedachte. Disturbed FTW.

Je gaat erg hard vooruit, volg je log al een tijdje maar 't ziet er allemaal goed uit :)

Gaat goed yosh, zo explosief mogelijk naar boven ;)

Mooi squats weer kerel! Leuk ook die filmpjes erbij!:D

Fuuu zag het zat er al aan te komen maar jij haalt mijn squat nu in :(

Goeie squats yosh!
Voor de kuiten:
Vroeger deed ik het a la smith systeem in mijn powercage maar dat schuurde tegen de lak etc van de staanders.
Nu leg ik de safetybars (kan ook de gewone houders maar oppassen bij failure dan!) op squat hoogte. De bar er uit halen maar wel boven de spots blijven zodat je terug kan reracken indien je naar failure gaat of zelfs je evenwicht verliest.
Begin licht zodat je je evenwicht kan vinden.

Dit kan je ook nog varieren met een blokje hout onder je voet voor de grotere ROM.

Wat je ook nog kan doen is een dumbbell pakken (kweet niet of je verstelbare dumbbells hebt liggen). Dan voet per voet, eventueel met een blokje er onder calves raises uitvoere. Voor je evenwicht kan je je vasthouden aan 1 van de palen of de pull/chinup bars.

En dan kan je ook nog seated calves raises doen als je wilt door op je bench te zitten, voeten op een blokje, schijf/dumbbell op je knieen.

Squats zijn gewoon nice man, techniek ziet er ook erg goed uit!

Lekkere muziek idd, wel vet dat je nu geen mp3 meer nodig hebt xD.

Je gaat erg hard vooruit, volg je log al een tijdje maar 't ziet er allemaal goed uit :)
Thnx.
Gaat goed yosh, zo explosief mogelijk naar boven ;)
Haha - dat proberen we hé! Als ik vastloop schakel ik over naar een andere variant, daardoor gaat de squat vanzelf omhoog.
Mooi squats weer kerel! Leuk ook die filmpjes erbij!:D
Thnx - k'probeer het een beetje interessant te houden.
Fuuu zag het zat er al aan te komen maar jij haalt mijn squat nu in :(
Je komt wel hard terug als je knie in orde is! ;)
Goeie squats yosh!
Voor de kuiten:
Vroeger deed ik het a la smith systeem in mijn powercage maar dat schuurde tegen de lak etc van de staanders.
Nu leg ik de safetybars (kan ook de gewone houders maar oppassen bij failure dan!) op squat hoogte. De bar er uit halen maar wel boven de spots blijven zodat je terug kan reracken indien je naar failure gaat of zelfs je evenwicht verliest.
Begin licht zodat je je evenwicht kan vinden.

Dit kan je ook nog varieren met een blokje hout onder je voet voor de grotere ROM.

Wat je ook nog kan doen is een dumbbell pakken (kweet niet of je verstelbare dumbbells hebt liggen). Dan voet per voet, eventueel met een blokje er onder calves raises uitvoere. Voor je evenwicht kan je je vasthouden aan 1 van de palen of de pull/chinup bars.

En dan kan je ook nog seated calves raises doen als je wilt door op je bench te zitten, voeten op een blokje, schijf/dumbbell op je knieen.
Dit is wat ik nodig had! Merci man! :)
Is het niet zo dat ik de kuiten dan minder hard kan aanpakken? Omdat je de smith niet hebt die het gewicht eigenlijk al grotendeels vasthoudt voor je?

M'n pa gaat binnenkort een houten blokje maken, dan eens uittesten. Kuiten zijn echt mijn ding en vind het zo jammer dat ik ze nu al zolang niet meer getraind heb!

Binnenkort heb ik ook de barbarian dipping belt binnen... misschien daar gewicht en hangen en ook calf raises doen? Desnoods met 1 been?
Squats zijn gewoon nice man, techniek ziet er ook erg goed uit!

Lekkere muziek idd, wel vet dat je nu geen mp3 meer nodig hebt xD.
Thnx - mijn ma klaagt soms wel wat... :rolleyes:

Heb ook even wat doelen voor mezelf gezet die ik VOOR maart 2011 wil halen (dan ga ik waarschijnlijk een kleine cutperiode inlassen). Zie m'n handtekening.

Thnx.
Dit is wat ik nodig had! Merci man! :)
Is het niet zo dat ik de kuiten dan minder hard kan aanpakken? Omdat je de smith niet hebt die het gewicht eigenlijk al grotendeels vasthoudt voor je?
M'n pa gaat binnenkort een houten blokje maken, dan eens uittesten. Kuiten zijn echt mijn ding en vind het zo jammer dat ik ze nu al zolang niet meer getraind heb!
Binnenkort heb ik ook de barbarian dipping belt binnen... misschien daar gewicht en hangen en ook calf raises doen? Desnoods met 1 been?

Ik heb mijn kuiten nooit anders getrained eigenlijk dus ik kan niet echt antwoorden op je vraag omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
Maar ik voel men kuiten altijd wel goed de volgende dag.
Barbell calves raises en die single calve raises op dat blokje zijn wel goede oefeningen vind ik.
Verb traint zijn kuiten ook met een barbell in zijn nek.

Gewoon een blokje hout van 2-3cm hoog is goed genoeg.

Kzou zeggen: probeer het uit. Sinds de komst van mijn homegym ben ik ook wat meer inventief en creatief beginnen denken

Ik heb mijn kuiten nooit anders getrained eigenlijk dus ik kan niet echt antwoorden op je vraag omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
Maar ik voel men kuiten altijd wel goed de volgende dag.
Barbell calves raises en die single calve raises op dat blokje zijn wel goede oefeningen vind ik.
Verb traint zijn kuiten ook met een barbell in zijn nek.

Gewoon een blokje hout van 2-3cm hoog is goed genoeg.

Kzou zeggen: probeer het uit. Sinds de komst van mijn homegym ben ik ook wat meer inventief en creatief beginnen denken
Ok - ga het eens vragen aan m'n pa. Hij is daar wat handiger in.

Pfew - net 20 minuten hardgelopen in het donker en deze harde wind. Feels good.

Ik kan me jouw beginpics volgens mij nog herinneren van een hele tijd terug.
Als ik dan nu die squatfilmpjes zie met super goede techniek kan ik niets anders zeggen dan: super goed, ga zo door en respect :)!

Terug
Naar boven