MuscleMeat

Linear Gains - The Novice's Haven

het is toch natuurlijk dat onderste punt het zwaakst is, daar zit geen momentum en ook zijn je ellebogen het meest gebogen dus lange arm van kracht onstaan dat word verkleind tijdens beweging omhoog

explosiviteit kan alleen met lagere gewicht dan

• Topic Starter Topic Starter
als je onderste punt het zwakst is zou je juist zonder jojo-en moeten gaan pressen. bar elke rep stil leggen... anders kan je dalijk bijvoorbeeld 3x60 en 62,5 niet eens 1 keer uitpressen omdat je starting strength k*t is
Hmm - binnenkort dat eens gaan doen dan, of zelfs eens met singles gaan rampen.
het is toch natuurlijk dat onderste punt het zwaakst is, daar zit geen momentum en ook zijn je ellebogen het meest gebogen dus lange arm van kracht onstaan dat word verkleind tijdens beweging omhoog

Zit wel wat waarheid in, maar explosief kan je zijn met alles, je moet gewoon zo snel mogelijk op een gecontroleerde manier willen liften/duwen/...

Probeer er snelheid in te krijgen - onderste deel (denk triceps) is het zwakst bij mij. Ook zo bij bankdrukken, vanaf ik voorbij dat punt ben vliegt hij als het ware omhoog. Zolang ik een lange periode niet vastloop, hou ik de varianten nog even opzij. Als ik toch stagnatie merk dan doe ik een variatie.

onderste deel van de front press, mits een mooie wide grip is bijna puur schouders, hoe meer je naar boven gaat, hoe meer triceps je inschakeld.
zeker lock-out is puur triceps.

daarom dat sommige mensen (onder andere ik :p) geen lockout doen bij front press en zelfs ook bench press.

Ben benieuwd hoe IF voor je uitpakt. Ga je dr mee cutten?

mc meende BF

en ik denk dat je kan niet 55kg fp explosive doen omdat het te zwaar voor je is (voor explosive beweging)

mc meende BF

en ik denk dat je kan niet 55kg fp explosive doen omdat het te zwaar voor je is (voor explosive beweging)

kan wel hoor.
gewoon explosief vanaf onderin alles geven.

bij deze frontpress zijn alle 5 de reps even langzaam..
de eerste kunnen dus echt wel sneller, als je maar aan die explosiviteit werkt

sterke front press iig miguel!

Misschien tijdje pushpresses doen dan ? kun je aan explosiviteit werken

neuh, gewoon volgas geven @ bodempositie. gewoon leren explosief vanaf je schouders te beuken. ga je sterker van worden dan geen speed te hanteren. sowieso zou je elke lift met max speed moeten doen als je echt wil dat de weights omhoog gaan.

mijn max rep vliegt vaak tot boven men hoofd en gaat vanaf daar pas zwaar, dat kan je hier ook terug zien bij men 5e rep:

onderste deel van de front press, mits een mooie wide grip is bijna puur schouders, hoe meer je naar boven gaat, hoe meer triceps je inschakeld.
zeker lock-out is puur triceps.

daarom dat sommige mensen (onder andere ik :p) geen lockout doen bij front press en zelfs ook bench press.
Ok - daar vergiste ik me dus in, moet zowiezo explosiever werken...
Ben benieuwd hoe IF voor je uitpakt. Ga je dr mee cutten?
Ben ook benieuwd, hopelijk morgen niet teveel honger!
kan wel hoor.
gewoon explosief vanaf onderin alles geven.

bij deze frontpress zijn alle 5 de reps even langzaam..
de eerste kunnen dus echt wel sneller, als je maar aan die explosiviteit werkt

sterke front press iig miguel!
Je hebt gelijke Mike, moet explosiever!
Misschien tijdje pushpresses doen dan ? kun je aan explosiviteit werken
Zou ik kunnen doen indien ik weer vastloop.
neuh, gewoon volgas geven @ bodempositie. gewoon leren explosief vanaf je schouders te beuken. ga je sterker van worden dan geen speed te hanteren. sowieso zou je elke lift met max speed moeten doen als je echt wil dat de weights omhoog gaan.

mijn max rep vliegt vaak tot boven men hoofd en gaat vanaf daar pas zwaar, dat kan je hier ook terug zien bij men 5e rep:
Je bent wel sterk in de bodempositie! Ga eens proberen de stretch-reflex niet te gebruiken dan...

Training zondag 14 november 2010.

Lowerbody - deadlift

Deadlift

5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 110kg
5 x 120kg - mixed grip.
5 x 130kg - laatste 2 reps met een beetje pauze tussen.
3 x 140kg - idem, maar vond het wel lekker!

Comm: Nog altijd geen vloermatten, moest dus buiten gaan, wat een rotweer! :p

Bench squats

4 x 80kg
4 x 90kg
4 x 100kg
4 x 110kg
4 x 115kg
4 x 115kg
4 x 115kg
4 x 115kg

Comm: De 2-4 repmarge bij de bench squats werkt goed voor me. Explosiviteit was aanwezig.

Barbell step-ups

8 x 50kg
10 x 60kg
8 x 60kg
7 x 60kg

Comm: Vind dit maar een k*toefening, ga hem eruit gooien.

Glute ham raises (negatieven)

3 sets - lichaamsgewicht

Car push (Hyundai Santa Fe (~1900kg) - jeep)

4 sets

Comm: Techniek moet nog wat beter, maar was wel prettig!

Standing calf raises

5 x ~15 x 80kg

Comm: Calves in brand.

Hip thrusts

2 sets - kapot.

Commentaar: Goeie training, t'is nog altijd wat wennen, maar het lukt al veel beter. Zo zie ik maar weer dat rust enorm belangrijk is en dat ik daardoor ook meer vooruit ga.

Morgen niets eten tot 18:00u en daarna in 3 maaltijden 3200 kcals binnen proppen tot 21:30 met een training en leren er nog bij ook. :)

Buiten gaan DL'en? In dit weer? Zulk een verhuis? Nou, dan ben ik toch beter af in mijn homegym :)

Goed gewerkt kerel ... ben benieuwd hoe een dagje niet eten je gaat bevallen :)

Buiten gaan DL'en? In dit weer? Zulk een verhuis? Nou, dan ben ik toch beter af in mijn homegym :)

Goed gewerkt kerel ... ben benieuwd hoe een dagje niet eten je gaat bevallen :)
Ja man - had jammer genoeg nog geen rubberen matten (sinds vandaag WEL! :D) Maar het begint al goed te wennen, de homegym.

Heb ook vandaag tot 15:30 gevast ;)

Heb ook vandaag tot 15:30 gevast ;)
Haha - hoe verliep het? Ik had eigenlijk niet echt honger... wil het toch minstens een week volhouden om te zien hoe mijn lichaam reageert. Is het nadelig, ga ik gewoon weer 6 maaltijden/dag eten om de 2 à 3 uur.
dat heeft niks te maken met bb
Jurek, ik irriteer me al aan meerdere posts van je. Je loopt een beetje interessant te doen terwijl je duidelijk geen kennis van zaken hebt.
Het gaat om voeding, tuurlijk heeft het wat te maken met bodybuilding... KURWA !
Ik vind dat M. en 010 gelijkt hebben... Kritiek, verbeteringen en commentaar mag altijd, vind ik zelf belangrijk.

Training maandag 15 november 2010.

UB - bench press

Bench press

5 x 30kg
5 x 40kg
5 x 50kg
5 x 55kg
5 x 60kg
5 x 65kg
1 x 70kg - ow damn... moest ik deze gefilmt hebben, was ik zwaar de pineut. :o
1 x 70kg

Comm: Helaas niet zo sterk als vorige keer, volgende keer beter! Bij mijn eerste set met 70kg had ik echt een dikke fail... kreeg de barbell bij de 2de rep niet meer omhoog. Gelukkig was mijn moeder in de buurt. Toch wel zo'n halve minuut onder de barbell gelegen... :o

Barbell rows (pronated grip)

8 x 50kg
8 x 60kg
6 x 65kg
5 x 67,5kg
5 x 70kg
4 x 72,5kg

Barbell frontpress (60% 1RM) SS Chin-ups (staggered set - 6-10 reps)

11 x 30kg - 7 x lichaamsgewicht​
10 x 30kg - 4 x lichaamsgewicht
9 x 30kg - 5 x lichaamsgewicht
9 x 30kg - 4 x lichaamsgewicht
9 x 30kg - 3 x lichaamsgewicht

Comm: Traps verzuren heel snel bij de frontpress...

Seated dumbbell lateral raises - heavy (4-8 reps) SS Barbell one arm shrugs

6 x 9,5kg - 15 x 32,5kg
5 x 9,5kg - 12 x 32,5kg
4 x 9,5kg - 12 x 32,5kg

Barbell curls - heavy SS Tricep dips - heavy (staggered set - 3-6 reps)

5 x 32,5kg - 4 x lichaamsgewicht +13,75kg
4 x 32,5kg - 3 x lichaamsgewicht +13,75kg
4 x 32,5kg - 3 x lichaamsgewicht +13,75kg
4 x 32,5kg - 2 x lichaamsgewicht +13,75kg

Comm: Triceps dips waren met de Barbarian Dipping Belt, is wel prettig, maar nog altijd wennen!

Commentaar: Training viel wel mee. Ben blij dat mijn bestelling toegekomen is, woensdag eens de rubberen matten leggen. Net nog wat gestudeerd, morgen ook veel leren, woensdag dan grote test van Geschiedenis. Heb me wel echt goed vol gegeten, zometeen meal 3.

Voeding maandag 15 november 2010.

17.30u : 40gr havermout + 40gr brinta + 300ml magere melk + 1 gekookt ei + 30gr whey + 1 appel + 15gr pure cacaopoeder
18.40u - 20.20u : training
20.30u : 2 kiwi's + 700ml magere melk + 340gr pangasiusfilet (onbereid) + 130gr quinoa (onbereid) + 300gr broccoli
22.15u : 3 gekookte eieren + 500gr magere kwark + 100gr volkoren brood + 50gr pindakaas + 150gr broccoli

Laatst bewerkt:
Bench begint toch aardig vooruit te gaan Yosh! Wel o zo herkenbaar, ik liet vroeger mijn zusje altijd helpen toen ik nog in mijn garage trainde :D.

Haha - hoe verliep het? Ik had eigenlijk niet echt honger... wil het toch minstens een week volhouden om te zien hoe mijn lichaam reageert. Is het nadelig, ga ik gewoon weer 6 maaltijden/dag eten om de 2 à 3 uur.

Voelt gek aan hé. Niet eten en toch geen honger hebben. En als ik normaal ontbijt heb ik na een uur weer honger:o.
Ik hou ook nog wel vol.

Het voordeel is dat je de momenten voor dat je mag eten goed kan besteden aan andere zaken.
Ik heb het namelijk moeilijk om mij met meer zaken tegelijk bezig te kunnen houden.

Laatst bewerkt:
Failen op benchen en dan die barbell wegkrijgen ... herkenbaar ...

Had je dan geen powerrack?

Je kan hem toch gewoon over je buik rollen? Met 70 kg is dat nog niet echt een probleem.:P Goede training Miguel.

Terug
Naar boven