MuscleMeat

Linear Gains - The Novice's Haven

Lekker die weighted chin-ups yosh! Maar waarom meteen added weight vanaf het begin? Hoeveel reps pak je zonder gewicht?

• Topic Starter Topic Starter
Lekker die weighted chin-ups yosh! Maar waarom meteen added weight vanaf het begin? Hoeveel reps pak je zonder gewicht?
Geen idee - t'is ook maar een klein beetje gewicht erbij en eerste set is altijd het best. Denk zo'n 10 reps maximum ofzo? Misschien zelfs iets minder. Ik weeg veel te zwaar voor de massa die ik maar heb, maar komt wel goed na een kleine cut (maart).

zou zelf ook aanraden om minder sets chins te doen, zonder extra gewicht en meer reps.
ga je veel meer uithalen qua massa en kracht

Geen idee - t'is ook maar een klein beetje gewicht erbij en eerste set is altijd het best. Denk zo'n 10 reps maximum ofzo? Misschien zelfs iets minder. Ik weeg veel te zwaar voor de massa die ik maar heb, maar komt wel goed na een kleine cut (maart).

10 is nog nice. Ik dacht dat je er misschien minder deed, zou dan eerst opgebouwd hebben naar 10 voordat ik gewicht zou adden. Maar het is toch geen slecht idee om soms eerst gewoon goed BW op te trekken en dan nog af te maken met weighted chin ups. Maar als het werkt voor jouw is het goed imo.

Denk dat je beter ook met wat minder begint voor te chinnen. 5-8 reps lijkt me beter.

Opzich zie ik er wel wat in om een tijdje low rep weighted chins te doen, om vervolgens een tijd daarna fluitend 4x10 reps bw te doen;):thumbs:

idd een lange training
maar dat krijg je als je db moet verstellen
leuke ssetjes yos

zou zelf ook aanraden om minder sets chins te doen, zonder extra gewicht en meer reps.
ga je veel meer uithalen qua massa en kracht

10 is nog nice. Ik dacht dat je er misschien minder deed, zou dan eerst opgebouwd hebben naar 10 voordat ik gewicht zou adden. Maar het is toch geen slecht idee om soms eerst gewoon goed BW op te trekken en dan nog af te maken met weighted chin ups. Maar als het werkt voor jouw is het goed imo.

Denk dat je beter ook met wat minder begint voor te chinnen. 5-8 reps lijkt me beter.

Opzich zie ik er wel wat in om een tijdje low rep weighted chins te doen, om vervolgens een tijd daarna fluitend 4x10 reps bw te doen;):thumbs:
Ik ga zeker wat meer reppen, maar dan wel na mijn cut. Dan heb ik evenveel massa, maar minder vet dus minder gewicht = win win!
idd een lange training
maar dat krijg je als je db moet verstellen
leuke ssetjes yos
Ja - ga het proberen vermijden dat ik altijd dumbbells moet verstellen bij staggered sets.

Training zondag 21 november 2010.

Lowerbody - deadlift

Deadlift

5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 110kg
5 x 120kg - mixed grip.
3 x 130kg - vorige keer 5 reps...

Comm: Had geen goeie grip op de bar, binnenkort ontvetter gebruiken. Heb ook een filmpje van de laatste set, misschien zet ik hem er wel nog eens op, maar t'is behoorlijk donker.

Bench squats

4 x 80kg
4 x 90kg
4 x 100kg
4 x 110kg
4 x 120kg
4 x 130kg
4 x 135kg
2 x 140kg
1 x 140kg - kon het niet laten. :o

Comm: Hoho! :)

Frontsquat SS Glute ham raises (negatieven) - staggered set

3 x 4 x 50kg SS 3 sets - lichaamsgewicht

Comm: Clean grip kan ik al niet (niet flexibel genoeg) en mijn schouders zijn het gewicht nog helemaal niet gewoon van crossed grip, maar dat komt goed!

Car push (Hyundai Santa Fe (~1900kg) - jeep)

- niet gedaan, anders ging het te lang duren.

Standing calf raises

25 x 90kg
20 x 100kg
15 x 110kg
15 x 110kg
15 x 110kg
15 x 110kg

Comm: Kleine ROM, was dus gewoon plat op de grond.

Dead bug with stability ball

4 x 12 reps

Commentaar: Tevreden. T'is nogal druk de laatste tijd met school, examens zijn in aantocht.

Ja - ga het proberen vermijden dat ik altijd dumbbells moet verstellen bij staggered sets.

Ik heb 3 haltersetjes ... zo kan ik altijd voor alle setjes DB's maken zonder ooit
tussen de sets te moeten wisselen. Indien ik toch moet wisselen, doe ik dat
gewoon tijdens de 'rust'. Snel schijven wisselen en terug reppen dan.

Alsnog netjes.. alleen trok je die deadlift vroeger niet gewoon overhands.

Lekkere workout hoor kerel! Je bench squats zijn flink sterk!:D

Ik heb 3 haltersetjes ... zo kan ik altijd voor alle setjes DB's maken zonder ooit
tussen de sets te moeten wisselen. Indien ik toch moet wisselen, doe ik dat
gewoon tijdens de 'rust'. Snel schijven wisselen en terug reppen dan.
Dat is imo wel heel handig ja! Helaas heb ik niet zoveel haltersetjes. ;)
Alsnog netjes.. alleen trok je die deadlift vroeger niet gewoon overhands.
Overhands nu tot en met 110kg, daarna mixed grip.
Lekkere workout hoor kerel! Je bench squats zijn flink sterk!:D
Thanks - benen lopen wat voor.

Training dinsdag 23 november 2010.

UB - bench press

Bench press

3 x 27kg
3 x 37kg
3 x 47kg
3 x 57kg
3 x 62kg
3 x 67kg
1 x 72kg - 2de rep dikke fail, heb hem over mijn buik moeten rollen.
1 x 72kg
1 x 72kg

Comm: Nu heb ik eens zonder te roepen naar mijn moeder de barbell zelf kunnen veilig leggen, deed wel even pijn aan mijn buik. :p

Barbell rows (pronated grip) SS Flat DB flyes (staggered set)

8 x 50kg - 15 x 12,5kg
8 x 60kg - 12 x 12,5kg
8 x 65kg - 8 x 12,5kg
8 x 70kg - 8 x 12,5kg
5 x 72,5kg
2 x 75kg
2 x 75kg

Barbell frontpress (60% 1RM) SS Chin-ups (staggered set - 6-10 reps)

9 x 35kg - 5 x lichaamsgewicht​
8 x 35kg - 4 x lichaamsgewicht
8 x 35kg - 3 x lichaamsgewicht
7 x 35kg - 4 x lichaamsgewicht
8 x 35kg - 4 x lichaamsgewicht

Comm: Boo - chin-ups gingen niet lekker, tijd voor iets anders.

Seated dumbbell lateral raises - heavy (4-8 reps)

6 x 8kg
7 x 8kg
6 x 8kg
6 x 8kg

Barbell curls - heavy SS Tricep dips - heavy (staggered set - 3-6 reps)

3 x 33kg - 3 x lichaamsgewicht +12,5kg

Comm: Wtf... deze gingen niet goed!

Commentaar: Een iets mindere training. Ben te weten gekomen dat mijn halterstang dus 17kg weegt. :( Ofwel zijn de gewichten in Oxygen lichter, ofwel is het gewoon een kwestie van wennen en grip.

Goeie bb rows.

Is het zo wat normaal dat bb rows evenveel zijn als bench press?

@yosh, wat betreft dat lichtere gewicht, misschien is het wel een beetje psychologisch ook, je denkt dat de stang 20kg weegt en je krijg dan al bepaalde verwachtingen. Misschien nu als je in je hoofd weet dat de gewichten 3kg lager zijn dan kan je alweer meer reps maken (kan zijn dat dit bij jou zo werkt).

En uiteindelijk gaat het er niet om wat het gewicht is van de halter die je optilt maar dat dat gewicht steeds hoger wordt ;)

Goeie bb rows.

Ik denk het wel, als ik de logs doorkijk zie ik dat vaker wel dan niet, zelf loopt mijn bor ook flink voor op bp.

Goeie bb rows.

Geen idee - moet mijn presses echt wat bijtrekken.
@yosh, wat betreft dat lichtere gewicht, misschien is het wel een beetje psychologisch ook, je denkt dat de stang 20kg weegt en je krijg dan al bepaalde verwachtingen. Misschien nu als je in je hoofd weet dat de gewichten 3kg lager zijn dan kan je alweer meer reps maken (kan zijn dat dit bij jou zo werkt).

En uiteindelijk gaat het er niet om wat het gewicht is van de halter die je optilt maar dat dat gewicht steeds hoger wordt ;)

Ik denk het wel, als ik de logs doorkijk zie ik dat vaker wel dan niet, zelf loopt mijn bor ook flink voor op bp.
Denk dat het ook gewoon in mijn hoofd zit...

Druk, druk!

Ga de training naar morgen verplaatsten, komt mij veel beter uit. Heb wel al m'n pre-workout meal binnen, maar dat geeft niet. ;)

Nu even een ondernemingsplan voor economie opstellen... heb gekozen voor een fitnesscentrum, eventuele tips hierbij? Zoals doelstellingen, strategie, stakeholders, personeel, de zwakheden, sterktes, etc.

Ga de training naar morgen verplaatsten, komt mij veel beter uit. Heb wel al m'n pre-workout meal binnen, maar dat geeft niet. ;)

Nu even een ondernemingsplan voor economie opstellen... heb gekozen voor een fitnesscentrum, eventuele tips hierbij? Zoals doelstellingen, strategie, stakeholders, personeel, de zwakheden, sterktes, etc.

Ik heb wel een ondernemingsplan van een accountantskantoor voor je :P

Training donderdag 25 november 2010.

Lower body - squat

Squat

3 x 57kg
3 x 77kg
3 x 87kg
3 x 97kg
3 x 107kg
3 x 117kg
2 x 123kg
1 x 123kg

Speed deadlifts

8 x 4 x 92kg

Bulgarian split squats, front leg elevated (holding DB’s)

12 x 20kg
10 x 20kg
8 x 20kg
8 x 20kg

Dumbbell SLDL

8 x 30kg
6 x 30kg
6 x 30kg
6 x 30kg
6 x 30kg

Standing calf raises

6 x 15 x 97kg

Seated calf raises

3 x 15 x 42kg

Weighted plank holds

3 sets - lichaamsgewicht + 30kg

Dead bug with stability ball

3 sets

Commentaar: Opzich wel tevreden, was niet echt in de stemming. Het word hoog tijd dat ik de focus en motivatie terug vind. Maar begin me eigenlijk wel beter te voelen qua uiterlijk, nu ben ik eens niet meer de magere jongen en dwarf ik toch wel iedereen van m'n klas. :) Maarja - op mijn school zitten ook bijna alleen maar ecto's...

Moet dringend een oplossing vinden voor kuiten! Er zit totaal geen spanning meer op als ik ze aanspan.

Laatst bewerkt:
Kan je niet 2 sponsjes rond je barbell doen en dan schuren langs 1 kant van je powerrack zodat je niet moet letten op stabiliteit tijdens de calf raise?

Die Bulgarian split-squat is trouwens erg moeilijk om je evenwicht bij te houden:(. Als je je achterste voet op het bankje legt, naar waar wijst de punt van je voorste voet? Precies recht vooruit?

Laatst bewerkt:
je zou anders de safetybars hoger leggen als je moeite hebt met de stabiliteit drop je ze daar even op om je zelf weer te stabiliseren, weet niet of dit lukt overigens.

Terug
Naar boven