Bedankt harpep! Deze tips ga ik niet vergeten en opvolgen.Veel lieden voelen hun kuiten niet of nauwelijks, omdat hun calf raise techniek niet deugd. (ook al denken ze nog zo hard van wel)
Check je techniek nog eens zorgvuldig:
- Is je ROM volledig? Niet alleen bij het zakken, maar ook bij het opkomen. Als je bij het laatste stukje je hiel wat naar binnen draait en "afrolt over je grote teen" kun je vaak nog een stuk hoger komen. Hierdoor neemt het effect toe.
- is je been (nagenoeg) gestrekt gedurende de HELE beweging?
- Geen bouncing onderin?
- Smokkel je niet stiekem een beetje door je wat harder op te trekken met je steunende hand/arm?
- sta je gedurende de oefening wel recht genoeg? Een heel lichte schuinstand is onvermijdelijk, maar je moet opletten dat je niet te ver voorover leunt. Ik heb ze wel bezig gezien, van die gasten die bijna 45 graden voorovergebogen staan. Je schouder moet zich loodrecht boven je bal van de voet bevinden, d'as ideaal. Dus niet loodrecht boven je hiel, maar boven de bal v/d voet.
Als dit alles perfect is en het voelt nog steeds te licht, dan ga je verzwaren.
Misschien - met de examens is het behoorlijk druk, ze beginnen binnenkort...

Bwa... niet echt ver, maar heb toch alles gegeven. Denk zo'n meter of 15 - 20, geen idee eigenlijk.
Idd. maar dat komt door mijn grip, komt wel goed.Het lijkt me ook dat je net te vroeg terug naar beneden gaat bij je DL en dus niet een volledige lock out doet.
Ik daarentegen heb de neiging om nog verder dan de te lock out te gaan, moet er wat op letten.
Nu eten klaarmaken en dan wiskunde studeren en oefenen...

.