Fitness Seller

Linear Gains - The Novice's Haven

Je maakt toch goede kracht gains?

• Topic Starter Topic Starter
die dokters prate allemal onzin eerst over spataders nu over overtraining

je heb gewoon k*t genen lat het maar je test zal altijd laag zijn leef met het

en misschien je t laag is maar je hebt toch wel progressie gemaakt toch dus is dat t spiegel nou zo belangrijk? denk ik niet
Ik denk dat de dokters wel verstand van de zaken hebben, maar overtraining is volgens mij idd. niet de juiste oorzaak.
Probleem is, vroeger had ik een hoger testosteron... Ik maak wel progressie, maar je moet begrijpen dat ik er ook echt voor leef... voeding kan volgens mij niet veel beter, ik train hard en rust is ook helemaal op orde.
Waarvoor zou je baardgroei voor willen hebben haha het kost alleen maar tijd. En een paar kameraden van rond de 18 krijgen nu pas donshaartjes moet je voorstellen.

En anders mag je de helft van mijn test wel overnemen, ik kan het missen
Het gaat me niet om de baardgroei, gewoon de voordelen en kenmerken van testosteron in het algemeen.
Dat is vriendelijk van je! :)
Je maakt toch goede kracht gains?
Ja, met de bijkomende slechte periodes, meer slechte periodes naar mijn zin, maar het komt wel goed. Ik blijf gewoon hard doortrainen, no matter what.

Dat is de clean grip toch? Flexibiliteit in mijn polsen/schouders/triceps is niet genoeg...

true - je moet ook geduld hebben jongenman
je polsen moeten hier effe aan wennen

Training woensdag 22 december 2010 in Fitality Merelbeke.

UB - bench press

Bench press

5 x 30kg
5 x 40kg
5 x 50kg
5 x 60kg
4 x 65kg
3 x 70kg

Comm: Damn dat bankje staat daar laag! Je zakt ook gewoon in het bankje als het ware, precies een zetel! :D

Barbell rows (supinated & small grip)

10 x 50kg
10 x 60kg
4 x ~6 x 65kg

Incline DB bench press - Chin-ups (staggered set)

~8 x 22kg - 6 x lichaamsgewicht
~7 x 22kg - 5 x lichaamsgewicht
~7 x 22kg - 4 x lichaamsgewicht
~6 x 22kg - 4 x lichaamsgewicht

Comm: Reps weet ik niet goed meer, heb er totaal niet op gelet.

Seated DB lateral raises

4 sets x ~8 x 7kg

DB preacher curls - EZ-barbell lying tricep extensions (staggered set)

3 x ~8 x 10kg - 3 x ~8 x ??kg

Comm: Wou zware dips doen, maar kwam erachter dat er helemaal geen dip bars waren!

Commentaar: Heerlijk! Samen met 3 maten getraint... ze trainen wel niet echt serieus, maar goed, was leuk om te zien dat ik toch de sterkste was.. en waarschijnlijk ook de buffste. Er liep daar 1 gast rond die echt kurk droog stond en dikke massa had, animal! T'is een kleine, maar heel gezelige fitness. Ik denk dat ik wel een paar rare blikken heb gekregen van een aantal mensen, achja.. care. :)

Laatst bewerkt:
Je groeit en wordt sterker... mooi! Test-waardes maken dan toch niet heel veel uit? Beter dat dan ecto 4 life...

Sterke bench man!

Waarom kreeg je rare blikken :p?

Je groeit en wordt sterker... mooi! Test-waardes maken dan toch niet heel veel uit? Beter dat dan ecto 4 life...
Jup, sta er beter bij dan ooit, al mag er wel wat vet af, maar dat komt binnenkort in orde.
Sterke bench man!

Waarom kreeg je rare blikken :p?
Haha... nja ik denk dat ik gewoon anders train dan de meesten (behalve die buffe kerel), gwn focus als ik aan een set begin of bezig ben. Ze waren het daar niet echt gewoon. ;)

Zo... nu het vakantie is heb ik tijd om me nog wat te verdiepen in de wereld van krachttraining. Zo ben ik uitgekomen op dit: [Link niet meer beschikbaar]
Het programma ziet er efficient uit, maar of het dat ook is, dat zal moeten uitgetest worden. De principes zijn wel heel effectieve principes. T'is wel een aanrader om eens door te nemen en de bijhorende artikels zijn dan ook interessant. Ga het gewoon deze vakantie proberen, vind ik het niks, dan ga ik terug over op mijn variant van WSB4SB. Alleen door trial & error kan ik zien waar ik echt goed op ga.

Training donderdag 23 december 2010.

Primary emphasis - lower body pressing (2 main movements)

Vertical Jumps - Incline plyo push-ups (continu achter elkaar)

4 sets van 3 reps

Below parallel squat

3 x 60kg
3 x 70kg
3 x 80kg
3 x 90kg
3 x 100kg
3 x 110kg - MTW.
3 x 90kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 90kg

Conventional deadlift

3 x 60kg
3 x 80kg
3 x 90kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 90kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 90kg

Car push

4 sets - hard!

Comm: Normaal moet ik sled work doen, met een prowler of een sled... zo'n beest mis ik wel, heb maar het duwen van de auto genomen als eccentric-less oefening.

Secondary emphasis - upper body pressing (1 main movement)

Overhead press

3 x 20kg
3 x 25kg
3 x 30kg
3 x 35kg
3 x 40kg
3 x 45kg - MTW.
3 x 40kg
3 x 42,5kg
3 x 45kg
3 x 40kg

Commentaar: Training was iets korter, de stijl van trainen is wel vreemd, maar dit went wel. Het leuke is dat ik morgen gewoon helemaal hetzelfde ga doen! :p Ben benieuwd wat de experts hierover denken... Vooraleer je al de kritiek op me afvuurt, neem dan eerst eens het artikel en de filmpjes door. :)

MTW = Max Training Weight

veel te hoog volume voor een beginner.

Yosh..probeer even op 1 schema te blijven...in principe werkt alles...echter alleen als je voeding 90/100% in orde is...

veel te hoog volume voor een beginner.

Yosh..probeer even op 1 schema te blijven...in principe werkt alles...echter alleen als je voeding 90/100% in orde is...
Bij nader inzien is het idd. wel een hoog volume... ook omdat volgens mij de "proefkonijnen" sterk aan de roids zitten.

Ach ja... dan zie ik de vorige training maar als een onderhoudstraining! :)

Maar het principe van die Neural Charge workouts zijn wel interessant, af en toe ga ik deze wel op rustdagen doen.

FIJNE KERST TOEGEWENST!

Laatst bewerkt:
Jij ook een fijne kerst Yosh!

Prettige kerst!

Prettige kerst, alleen watis een conventional deadlift? :D

Hé man, lekker bezig!

Ik las dat je eens in Merelbeke traint/getrained hebt? Ben je van die streken?
Ikzelf ben van Moortsele, en zoek een nieuwe fitness tegen volgend schooljaar. Wou even weten hoe Merelbeke je bevallen is (voornamelijk: welk materiaal is er aanwezig?).

Groeten

Jij ook een fijne kerst Yosh!

Prettige kerst, alleen watis een conventional deadlift? :D

Pfew... veel gegeten gisterenavond, nu pas een uurtje wakker. :)

Hé man, lekker bezig!

Ik las dat je eens in Merelbeke traint/getrained hebt? Ben je van die streken?
Ikzelf ben van Moortsele, en zoek een nieuwe fitness tegen volgend schooljaar. Wou even weten hoe Merelbeke je bevallen is (voornamelijk: welk materiaal is er aanwezig?).

Groeten
Heb er tot nu toe maar 1x getraint, dit was wel met 3 maten erbij, dus was eerder voor het plezier aangezien zij het niet echt menen met krachttraining. ;)

Ik heb getraint in Fitality, moet zeggen dat het niet héél groot is (ik ben een grotere gym gewoon), maar het is wel gezellig...

nadelen voor mij waren:

- teveel machines
- als er veel volk is, drukte
- geen squat rack... wel een smith
- bankje van de bench press vind ik persoonlijk niet echt goed (ik zakte er een beetje in)
- GEEN EIGEN DRINKEN TOEGELATEN... vind ik best wel jammer, maarja ze moeten ergens geld van halen zeker?
- geen mogelijkheid op te triceps dippen, er is wel een machine voor...
- heb het niet goed gezien, maar volgens mij gaan de dumbbells ook maar tot 30kg

Dat is zowat mijn ervaring... ze hebben wel genoeg ruimte voor groepslessen, buikspieroefeningen, cardio.

Vond het wel prettig, maar mijn vaste gym zou het niet worden.

Ok, dan wordt die het niet :). Zoek sowieso een gym met squatrack want die heb ik nu ook niet :(.

Waar train je normaal gezien dan?
Bedankt voor de info al en fijne feesten!

Ok, dan wordt die het niet :). Zoek sowieso een gym met squatrack want die heb ik nu ook niet :(.

Waar train je normaal gezien dan?
Bedankt voor de info al en fijne feesten!
Oxygen in de Pinte, maar er zijn er verschillende in de regio.
Nu train ik momenteel thuis.

Ook fijne dagen toegewenst, gisteren ook goed gefeest? :)

Kerstmis is steeds -verplicht- met de familie. Maar vind dat wel nog eens leuk, gezellig samen zijn :).

Hmm, De Pinte is een beetje ver voor mij. Zal waarschijnlijk Adonis in Oosterzele worden. Daar hebben ze bijna alles heb ik gehoord/gelezen/gezien.

Heb een abo genomen op dit topic, interessant!

Terug
Naar boven