Fitness Seller

Linear Gains - The Novice's Haven

• Topic Starter Topic Starter
Training woensdag 19 januari 2011.

Cycle 1/Day 4/Wave C

Power clean (wendler - 5/3/1)

5 x 40kg
3 x 50kg
3 x 55kg (1+)

Squat

5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 90kg
3 x 105kg
6 x 115kg (1+)
8 x 90kg
8 x 90kg
8 x 90kg
8 x 85kg
8 x 85kg

Comm: Wow... had in het begin van mijn training een serieuze dip. Ik viel bijna in slaap! Dacht dat ik het ging opgeven na 2-3 setjes squatten, maar heb toch volgehouden.

Frontsquat

6 x 50kg
6 x 55kg
6 x 55kg
6 x 55kg
6 x 60kg
6 x 60kg

Standing calf raises

4 x ~10 x 120kg + 10kg

Commentaar: Mindere training, dat hoort erbij. Voor degene die het niet weten; ik ben nu aan het cutten. Ja, jullie denken misschien dat het helemaal overbodig is, maar het is voor mezelf dat ik het doe, ook om mijn zelfvertrouwen wat op te krikken. Zit nu op rustdagen en 2 trainingsdagen op ~2600 - 2700kcal en 2 refeed dagen van ~3200kcal. Zondag wegen en kijken naar het gewicht.

Meet je jezelf ook met meetlint ofzo? Gewicht wil niet alles zeggen (weet ik uit ervaring).

Dat deed ik ook helemaal niet... ik ga hier nu niet over discusiëren of het wel of niet gepast is. Als je het niet tof vind, bekijk het dan niet.

Niet lullig bedoeld maar het is niet nodig om fel te reageren op opbouwende kritiek toch?

Al vind ik het zelf zeker ok, ben een fan van tot failure :D

hoe gaan de powercleans yos?
55 kg vind ik een mooi gewicht hoor

Meet je jezelf ook met meetlint ofzo? Gewicht wil niet alles zeggen (weet ik uit ervaring).
Elke maand normaal gezien. Mijn referentiepunt is eigenlijk de spiegel, daar vertrouw ik het meest op.
Niet lullig bedoeld maar het is niet nodig om fel te reageren op opbouwende kritiek toch?

Al vind ik het zelf zeker ok, ben een fan van tot failure :D
True, maar hij post wel vaker vreemde posts, ach ja niets aan de hand.
hoe gaan de powercleans yos?
55 kg vind ik een mooi gewicht hoor
Heb de flexibiliteit nog niet op de echte "clean grip" te hanteren, maar kan hem dus wel in de overhead press positie krijgen zeg maar. Goede oefening voor traps vind ik.

leuk dat je aan het cutten bent,
maar ik twijfel wel of het je zelfvertrouwen zal omhoog halen,
ik bedoel, je zal gewicht verliezen, er kleiner gaan uitzien en minder kunnen liften. in ruil voor : wat spierdefinitie die je "no offence, zelfde geldt voor mij" met jou massa amper zal zien.

Ik weet dat het beter zou zijn om eerst veel massa aan te komen en daarna pas het overtollige vet er proberen af te cutten. In mijn situatie, op school, stoort een hoger BF me enorm en dat heeft gevolgen op mijn zelfvertrouwen.

Ik merk wel dat ik meer zelfvertrouwen heb door "iets meer" massa te hebben dan de gemiddelde leerling bij ons, maar op mijn leeftijd geldt deze regel bijna altijd: heb je zichtbare buikspieren en ben je gewoon goed gebouwd, dan ben je een beest... :(

Ik zal zien of ik binnenkort een foto kan plaatsen, kunnen jullie zelf eens oordelen.

filmpje gezin

stang gaat naar links als je het duwt en naar rechts bij zakken dus techniek is gewoon slecht

snap ook niet waroom heb je zo korte rust pauzje genomen moet je minstens 2 mins wachten voor atp voorad te opvulen neem je pauzje alleen om 1 rep te maaken? wat maakt dat 1 rep uit nou?

spanning? gewoon op je techniek opletten en niet als hollywood star nog een rep voor de camera probeeren te persen

:roflol:

Het enige wat er mis is dat is spanning op de benen en ub en een beetje balans, en balans krijg je doormiddel van het te doen. Voor de rest lul je poep gozer laat is filmpjes van jou bench zien dan?

Laatst bewerkt:
filmpje gezin

stang gaat naar links als je het duwt en naar rechts bij zakken dus techniek is gewoon slecht

snap ook niet waroom heb je zo korte rust pauzje genomen moet je minstens 2 mins wachten voor atp voorad te opvulen neem je pauzje alleen om 1 rep te maaken? wat maakt dat 1 rep uit nou?
not sure if srs

---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

Niet laten beinvloeden door je omgeving, tenzij jij het daadwerkelijk storend vind (je bf).
Ik zou er gewoon een clean-bulk van maken met de nadruk op clean /evt. wat cardio als je hier bij beter bij voelt, maar als ik jou was zou ik me er niet teveel van aantrekken wat andere zeggen paar maandjes bulken en vervolgens cutten zoals de meeste hier doen voor de zomer lijkt me beter - ook om nog progressie te maken.

Laatst bewerkt:
Niet laten beinvloeden door je omgeving, tenzij jij het daadwerkelijk storend vind (je bf).
Ik zou er gewoon een clean-bulk van maken met de nadruk op clean /evt. wat cardio als je hier bij beter bij voelt, maar als ik jou was zou ik me er niet teveel van aantrekken wat andere zeggen paar maandjes bulken en vervolgens cutten zoals de meeste hier doen voor de zomer lijkt me beter - ook om nog progressie te maken.
Vind het best wel storend. Bijvoorbeeld bij L.O. - Oké, ik zie er misschien beter uit dan de meeste magere (MAAR droge) gasten in mijn groep, maar als ik mijn shirt uit doe wil ik gewoon een goed gevoel hebben en ik weet dat ik dat heb als ik droog sta.

Vind het wel interessant om uit deze periode te leren voor in de toekomst. Het is mijn eerste cut ooit dus als ik later nog eens ga cutten, heb ik meer ervaring en kan ik het efficienter doen!

And now teh trainingz...

Training zaterdag 29 januari 2011.

Cycle 1/Day 1/Wave D (deload)

Overhead press - Pull-ups

5 x 20kg - 3 x lichaamsgewicht
5 x 20kg - 3 x lichaamsgewicht
5 x 25kg - 3 x lichaamsgewicht
5 x 25kg - 3 x lichaamsgewicht
5 x 30kg - 3 x lichaamsgewicht
5 x 30kg - 3 x lichaamsgewicht
5 x 35kg - 3 x lichaamsgewicht
5 x 35kg - 3 x lichaamsgewicht
10 x 25kg - 3 x lichaamsgewicht

Chin-ups

10 x 4 x lichaamsgewicht

Comm: Af en toe tussen een set een paar one arm plate shrugs en lateral plate raises.

Dumbbell preacher curls - Tricep dips

10 x 10kg - ~7 x lichaamsgewicht
9 x 10kg - ~7 x lichaamsgewicht

Commentaar: Heb me niet bepaald aan de voorgestelde training gehouden. Had veel energie en luisterde naar mijn lichaam. Alsnog niet tot failure gegaan bij bijna alle oefeningen/sets. Vandaag refeed, straks nog een grote maaltijd eten.

Training zondag 30 januari 2011.

Cycle 1/Day 2/Wave D (deload)

Power clean (wendler - 5/3/1)

5 x 40kg
3 x 50kg
3 x 55kg (1+)
1 x 60kg

Deadlift - Hanging knee raises

5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 90kg
10 x 80kg
10 x 80kg
10 x 80kg
10 x 80kg
10 x 80kg

Comm: Tussen alle sets hanging knee raises gedaan.

Glute ham raises (negatief)

3 sets

Standing one leg longbar calf raises

8 x 40kg + 30kg - gestopt, voelde niet goed.

- naar buiten en 4 korte sprintjes getrokken.

Commentaar:
Deload.

Moeilijk om hier iets over te zeggen omdat het deload is :p

Al wat interesse gehoord over je homegym?

Ik weet dat het beter zou zijn om eerst veel massa aan te komen en daarna pas het overtollige vet er proberen af te cutten. In mijn situatie, op school, stoort een hoger BF me enorm en dat heeft gevolgen op mijn zelfvertrouwen.

Ik merk wel dat ik meer zelfvertrouwen heb door "iets meer" massa te hebben dan de gemiddelde leerling bij ons, maar op mijn leeftijd geldt deze regel bijna altijd: heb je zichtbare buikspieren en ben je gewoon goed gebouwd, dan ben je een beest... :(

Ik zal zien of ik binnenkort een foto kan plaatsen, kunnen jullie zelf eens oordelen.

Haha hier kan ik inkomen :p. Heel verstaanbaar eigenlijk. Ik zou ook gewoon even cutten. Is echt niets mis mee. Iedereen zaagt altijd over massaverlies maar sowieso is dat echt maar miniem. En is er dan al massaverlies dan heb je nog altijd spiergeheugen en dan is dat ook in no-time terug :).

Gewoon doen bro, het gaat er uiteindelijk nog altijd om dat je je goed voelt in je vel he.

Moeilijk om hier iets over te zeggen omdat het deload is :p

Al wat interesse gehoord over je homegym?
Jep, nu elke maand 1 week deload, vind et moelijk om me eraan te houden..
Nu al een aantal biedingen gehad, maar die zijn te laag imo.
Haha hier kan ik inkomen :p. Heel verstaanbaar eigenlijk. Ik zou ook gewoon even cutten. Is echt niets mis mee. Iedereen zaagt altijd over massaverlies maar sowieso is dat echt maar miniem. En is er dan al massaverlies dan heb je nog altijd spiergeheugen en dan is dat ook in no-time terug :).

Gewoon doen bro, het gaat er uiteindelijk nog altijd om dat je je goed voelt in je vel he.
Jij begrijpt het goed!
Ik zal wel zien waar het schip strand.

Zocht Lennart niet spul voor een homegym?

1 week deload per maand:eek: Hoort dat bij het schema?

Hoe pak je je cut eigenlijk aan?
Zal ik weer beginnen met 'eten op onderhoud, cardio na kt'? Dat is wat ik prettig vind.

Terug
Naar boven