MuscleMeat

Linear Gains - The Novice's Haven

Short? Ben je toch wel even mee bezig geweest lijkt me?

het is niet de bedoeling dat je staggerd sets doet bij de main lift.

• Topic Starter Topic Starter
Short? Ben je toch wel even mee bezig geweest lijkt me?
Een uurtje, normaal duren trainingen langer.
het is niet de bedoeling dat je staggerd sets doet bij de main lift.
Wat dan wel? Wendler zelf raadt aan om tussen elke set bench press en/of overhead press, chin-ups of pull-ups te doen.

Echte staggered sets zijn het niet, ik doe het op gevoel. Als ik voel dat ik meteen na een "press-set" een set chin-ups wil doen, dan doe ik dat. Moet ik even rusten, dan doe ik dat. Auto-regulation.

Een uurtje, normaal duren trainingen langer.

Wat dan wel? Wendler zelf raadt aan om tussen elke set bench press en/of overhead press, chin-ups of pull-ups te doen.

Echte staggered sets zijn het niet, ik doe het op gevoel. Als ik voel dat ik meteen na een "press-set" een set chin-ups wil doen, dan doe ik dat. Moet ik even rusten, dan doe ik dat. Auto-regulation.

oke ieder zijn ding dan maar he. Ik bewaar persoonlijk liever mijn energie om eerst een pr te zetten op de laatste set van de main lift.

Behoorlijk wat squat sets! Yosh! Me is proud:thumbs:

Training zaterdag 22 januari 2011.

Cycle 1/Day 1/Wave C

Overhead press - Pull-ups

5 x 20kg - 3 x lichaamsgewicht
5 x 25kg - 3 x lichaamsgewicht
5 x 30kg - 3 x lichaamsgewicht
5 x 35kg - 3 x lichaamsgewicht
3 x 40kg - 3 x lichaamsgewicht
6 x 50kg (1+) - 3 x lichaamsgewicht
10 x 30kg - 3 x lichaamsgewicht
9 x 30kg - 3 x lichaamsgewicht

Chin-ups - doel = 40 reps

4 x lichaamsgewicht
4 x lichaamsgewicht
4 x lichaamsgewicht
3 x lichaamsgewicht
3 x lichaamsgewicht
3 x lichaamsgewicht
3 x lichaamsgewicht
3 x lichaamsgewicht
3 x lichaamsgewicht
5 x lichaamsgewicht :)

Comm: Af en toe tussen een set een paar one arm plate shrugs en lateral plate raises.

Dumbbell preacher curls

2 x ~10 x 10kg

Commentaar: Goede training, chin-ups mochten wel wat beter. Volgende wave = deload.

Hangt er vanaf wat je doelen zijn Yosh.

Heb zelf zowat zitten rondzoeken wat de beste benchmethode was.
Nu las ik dat je met Dave Tates zijn methode meer gewicht kan heffen aangezien je meer spieren aanspreekt (logisch) en je ROM verkort.
Maar in deze methode is toename in gewicht geen garantie voor toename in borst.
De normale manier van benchen (armen in een hoek van 60-80 graden met de romp) en lichte arch zou meer de borst meer isoleren en aanspreken.

Ik heb zelf een jaar Dave Tate gedaan en in vgl met de regular bench (zoals Rippetoe ze voorstelt) vond ik die van Dave Tate mijn borst niet aanspreken en eerder een statisch werk doen aangezien je armen in een erg kleine ROM maken.

Ik weet niet of iedereen met me eens gaat zijn maar zo zie ik het:
BB gericht: Rippetoe, PL gericht of als je schouderprobs hebt: Dave Tate

Ik ben terug overgeschakeld (wel, zodra mijn rib terug in orde is) naar regular BB volgens rippetoe.

Ik vind je arch al in ieder geval deftig. Gewoon die ellebogen tucken en flaren.

???

Origineel gepost door Vihae
Hangt er vanaf wat je doelen zijn Yosh.

Heb zelf zowat zitten rondzoeken wat de beste benchmethode was.
Nu las ik dat je met Dave Tates zijn methode meer gewicht kan heffen aangezien je meer spieren aanspreekt (logisch) en je ROM verkort.
Maar in deze methode is toename in gewicht geen garantie voor toename in borst.
De normale manier van benchen (armen in een hoek van 60-80 graden met de romp) en lichte arch zou meer de borst meer isoleren en aanspreken.

volgens mij isoleer je hier helemaal niks mee imo
als je je borst echt wilt isoleren dan moet je gewoon een chestpress op de machine pakken
Ik heb zelf een jaar Dave Tate gedaan en in vgl met de regular bench (zoals Rippetoe ze voorstelt) vond ik die van Dave Tate mijn borst niet aanspreken en eerder een statisch werk doen aangezien je armen in een erg kleine ROM maken.

de rom is idd kleiner , maar hierdoor sluit ik mijn schouders zoveel mogelijk uit - daar is het mij op te doen
die pak ik wel aan met mill press of zo iets

Ik weet niet of iedereen met me eens gaat zijn maar zo zie ik het:
BB gericht: Rippetoe, PL gericht of als je schouderprobs hebt: Dave Tate

Ik ben terug overgeschakeld (wel, zodra mijn rib terug in orde is) naar regular BB volgens rippetoe.

succes - is idd ook een mooie keuze

Ik vind je arch al in ieder geval deftig. Gewoon die ellebogen tucken en flaren.

:eek: Ga je nu zeggen dat omdat je je borst niet isoleert met free weight benchpress dat je dan machine chest press moet doen om hem te isoleren?

Moet niet veel gekker worden. Een press is een press, je moet minder stabiliseren maar het is nog steeds absoluut geen isolatie!

Als je enigszins de pecs wil isoleren moet je er een fly van maken.

damn... 40 reps chin-up! :bow:

:eek: Ga je nu zeggen dat omdat je je borst niet isoleert met free weight benchpress dat je dan machine chest press moet doen om hem te isoleren?

Moet niet veel gekker worden. Een press is een press, je moet minder stabiliseren maar het is nog steeds absoluut geen isolatie!

Als je enigszins de pecs wil isoleren moet je er een fly van maken.

ik denk zelfs dat je in een chestpress bijna helemaal niets te maken heb met stabiliseren - dit sluit je dus uit + de spanning op je triceps en schouders is hier natuurlijk een stuk minder aanwezig waardoor je toch meer met je borst bezig ben t.a.v een benchpress

( begeef ik me nu op glad ijs om met jou een discussie aan te gaan G
ik vrees het wel ) ;)

mooie chins trouwens yos - sterk man

ik denk zelfs dat je in een chestpress bijna helemaal niets te maken heb met stabiliseren - dit sluit je dus uit + de spanning op je triceps en schouders is hier natuurlijk een stuk minder aanwezig waardoor je toch meer met je borst bezig ben t.a.v een benchpress

( begeef ik me nu op glad ijs om met jou een discussie aan te gaan G
ik vrees het wel ) ;)

mooie chins trouwens yos - sterk man

ja je begeeft je op glad ijs. Dit kun je niet menen. Je drukt een gewicht weg, of het nu een halter is of via een apparaat de spieren die je gebruikt zijn de borst/schouders en triceps klaar. De spanning is hier natuurlijk een stuk minder aanwezig is klink klare onzin. Zolang je over je schouder en je elleboog gewricht blijft bewegen zullen genoemde spieren meedoen. Als je je elleboog uit de vergelijking weg haalt door er een fly van te maken begin je te isoleren omdat je over 1 gewricht werkt.

ja je begeeft je op glad ijs. Dit kun je niet menen. Je drukt een gewicht weg, of het nu een halter is of via een apparaat de spieren die je gebruikt zijn de borst/schouders en triceps klaar. De spanning is hier natuurlijk een stuk minder aanwezig is klink klare onzin. Zolang je over je schouder en je elleboog gewricht blijft bewegen zullen genoemde spieren meedoen. Als je je elleboog uit de vergelijking weg haalt door er een fly van te maken begin je te isoleren omdat je over 1 gewricht werkt.

oke glad ijs dus
ik heb altijd het gevoel gehad als ik een machine aan het chestpressen ben dat de schouder/triceps partij minder aan het doen waren dan bij het gewone bankdrukken , gevoelskwestie denk ik dan maar
thx voor de duidelijkheid g-men

Training zondag 23 januari 2011.

Cycle 1/Day 2/Wave C

Power clean (wendler - 5/3/1)

5 x 40kg
3 x 50kg
3 x 55kg (1+)

Deadlift - Hanging knee raises

5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 100kg
3 x 115kg
6 x 130kg (1+) :D
10 x 95kg
10 x 90kg
10 x 90kg
10 x 90kg
8 x 90kg

Comm: De reps bij 6 x 130kg waren wel met ~3 seconden rust tussen, even re-positioneren en swichten van grip. Tussen bijna alle sets hanging knee raises gedaan.

Standing calf raises - Hanging knee raises

5 x ~10 x 110kg

Commentaar: Deadlifting madness.

Training dinsdag 25 januari 2011.

Cycle 1/Day 3/Wave C

Bench press - Chin-ups (staggerd set)

5 x 25kg - 5 x lichaamsgewicht
5 x 35kg - 5 x lichaamsgewicht
5 x 40kg - 5 x lichaamsgewicht
5 x 50kg - 5 x lichaamsgewicht
3 x 55kg - 5 x lichaamsgewicht
6 x 65kg (1+) - 5 x lichaamsgewicht - filmpje.
10 x 50kg - 5 x lichaamsgewicht
10 x 50kg - 5 x lichaamsgewicht
7 x 50kg - 4 x lichaamsgewicht
10 x 45kg - 4 x lichaamsgewicht
9 x 45kg - 3 x lichaamsgewicht

Barbell rows - Tricep dips (staggerd set)

5 x ~8 x 60kg - 5 x ~6 x lichaamsgewicht

Cable pushdowns

~12 x 20kg

Commentaar: Had tijdens het bankdrukken iets meer spanning moeten houden, zie het nu in het filmpje. Na training enorme pomp, kon armen met moeite bewegen! :)
http://www.youtube.com/watch?v=cmPPGbcnvts&feature=youtube_gdata

Laatst bewerkt:
Je begint er buff uit te zien yosh :)

filmpje gezin

stang gaat naar links als je het duwt en naar rechts bij zakken dus techniek is gewoon slecht

snap ook niet waroom heb je zo korte rust pauzje genomen moet je minstens 2 mins wachten voor atp voorad te opvulen neem je pauzje alleen om 1 rep te maaken? wat maakt dat 1 rep uit nou?

Laatst bewerkt:
filmpje gezin

stang gaat naar links als je het duwt en naar rechts bij zakken dus techniek is gewoon slecht

snap ook niet waroom heb je zo korte rust pauzje genomen moet je minstens 2 mins wachten voor atp voorad te opvulen neem je pauzje alleen om 1 rep te maaken? wat maakt dat 1 rep uit nou?

Hahahahah :D

Haha komt door die belichting jongens, het is een hemels licht. :D

filmpje gezin

Moet ik hier nu op reageren?

Ok dan, ik zei al dat ik meer spanning moest houden, ik zag ook dat ik het verkeerd deed.

Geen idee waarom ik nog een rep er achter maakte, deed het op gevoel.
Een rep is een rep.

spanning? gewoon op je techniek opletten en niet als hollywood star nog een rep voor de camera probeeren te persen

spanning? gewoon op je techniek opletten en niet als hollywood star nog een rep voor de camera probeeren te persen
Dat deed ik ook helemaal niet... ik ga hier nu niet over discusiëren of het wel of niet gepast is. Als je het niet tof vind, bekijk het dan niet.

Terug
Naar boven