MuscleMeat

Linear Gains - The Novice's Haven

• Topic Starter Topic Starter
Net 25 minuten cardio gedaan (hardlopen) + nog enkele setjes borst met Hannes.

Training zaterdag 26 februari 2011.

Cycle 2/Day 1/Wave D

Overhead press - Pull-ups (staggered set)

5 x 20kg - 6 x lichaamsgewicht
5 x 30kg - 5 x lichaamsgewicht
5 x 35kg - 5 x lichaamsgewicht
5 x 40kg - 5 x lichaamsgewicht
3 x 45kg - 4 x lichaamsgewicht
3 x 50kg - 4 x lichaamsgewicht - filmpje.
3 x 52,5kg - 4 x lichaamsgewicht - filmpje.
0 x 55kg - 5 x lichaamsgewicht

Tricep dips - Chin-ups (staggered set)

~12 x lichaamsgewicht - 6 x lichaamsgewicht
10 x lichaamsgewicht +5kg - 6 x lichaamsgewicht
7 x lichaamsgewicht +7,5kg - 6 x lichaamsgewicht
6 x lichaamsgewicht +10kg - 6 x lichaamsgewicht
5 x lichaamsgewicht +12,5kg - 5 x lichaamsgewicht
6 x lichaamsgewicht +15kg - 6 x lichaamsgewicht - filmpje.
4 x lichaamsgewicht +17,5kg - 6 x lichaamsgewicht

Comm: DOEL GEHAALD!

Dumbbell preacher curls - Behind the back tricep pushdowns (superset)

~10 x 10kg - ~12 x 45kg

Seated dumbbell lateral raises - Dumbbell shoulder bombs (superset)

~6 x 8kg - ~8 x 6kg

Commentaar: Tevreden! Normaal is deze wave een deload... heb ontdekt dat ik daar vorige keer door ben achteruit gegaan. Nu ga ik aanvoelen of ik volgende cycle wel een deload of niet nodig heb.

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=YYMHjxbr_WE
http://www.youtube.com/watch?v=bH4GZ9uWHxk&feature=mfu_in_order&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=cenfWYV6Isw&feature=mfu_in_order&list=UL

Laatst bewerkt:
Mooie, filmpjes niet echt veel op aan te merken. Die overheads kunnen explosiever maar ik mag daar niks overzeggen die van mijn zijn ook sloom haha

Easy shit die dips ! Ook weer lekker veel opgetrokken zie ik! :D

:fuu:

Een halve kilo zwaarder dan vorige week! ???
Heb volgens mij zelfs meer cardio gedaan!

:fuu:

Een halve kilo zwaarder dan vorige week! ???
Heb volgens mij zelfs meer cardio gedaan!

Je hebt gisteren flink getraind: vocht.

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:27 ----------

Ik weeg mezelf elke dag en weet daardoor wat trainen, junk of dergelijke met m'n lijf / gewicht doet ;)

Je hebt gisteren flink getraind: vocht.

Ik weeg mezelf elke dag en weet daardoor wat trainen, junk of dergelijke met m'n lijf / gewicht doet ;)

True, flinke training en een refeed in de avond, maar heb me al elke keer op dezelfde manier en dag gewogen... gewoon wat minder eten, dat zal hem wel zijn!

Training zondag 27 februari 2011.

Cycle 2/Day 2/Wave D

Power clean (wendler - 5/3/1)

5 x 40kg
5 x 50kg
3 x 55kg
0 x 60kg (1+)

Deadlift

5 x 60kg
5 x 80kg
5 x 100kg
3 x 110kg
3 x 120kg
3 x 130kg
4 x 140kg (1+) :)
12 x 100kg
10 x 100kg
10 x 100kg

Seated leg extensions

20 x 55kg
12 x 60kg
8 x 65kg

Standing calf raises (smith) - Hanging knee raises

8 x 110kg
8 x 130kg
8 x 150kg
6 x 160kg
6 x 170kg
5 x 170kg
6 x 170kg

Seated calf raises - Hanging knee raises

3 x 10 x 60kg

Commentaar: Goed getraind.

Na refeed ben ik 1 tot 1,5kg zwaarder (al naar gelang ik gegeten heb)...

Nou alweer geen cardio na je training? :whip:

hello dude, heb net je filmpjes bekeken van op deze pagina; kun je eens je clean helemaal filmen? ik geloof dat er daar iets verkeerd gaat:

kan het zijn dat je de lift met een ronde rug begint? De bar blijft redelijk goed langs je lichaam, maar je trekt te veel met je armen, of die indruk krijg ik toch, waardoor je je ellebogen niet snel genoeg onder de bar krijgt.

Ik ben zelf geen goeie cleaner, hoor ik ben er ook maar onlangs mee begonnen, maar het viel me op (kan dus ook fout zitten)

verder kan ik niet veel zeggen behalve dat jij er wel komt, dat is zeker

edit: ik heb nog eens gekeken; je vangt de bar bovenaan op met je handen ipv je schouders/romp; je cleant de bar en dan press je en in tussentijd heeft de bar je romp niet geraakt

eindpositie:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
2lu3vgp.jpg
hang+power+clean.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=6TlbDQUWs0s

let ook op de positie van haar ellebogen ten opzichte van de jouwe, de hare wijzen naar de muur terwijl de jouwe naar de grond wijzen

ik hoop dat het wat steek houdt

Eerst en vooral bedankt voor de opmerking!
Dit soort commentaar waardeer en is zeker welkom.

Het probleem is de flexibiliteit... ik krijg mijn ellebogen niet in de clean-positie. Het is al verbeterd t.o.v. vroeger, maar imo nog helemaal niet perfect.

Rug is geen probleem, die is recht, het zit hem dus ergens anders. Vind het jammer dat niemand bij ons in de gym de power clean of andere olympische lift doet.

Euhmm... eigen ervaring?
Ik ben totaal zo'n 20% vet kwijt - of is dat niet voldoende?

Je hebt ongetwijfeld goede progressie geboekt en dat vind ik ook erg goed, maar het is niet zo dat wat voor jou goed werkt automatisch voor iedereen goed werkt. Het zou toch nog mogelijk zijn dat dergelijke resultaten ook te behalen zijn zonder cardio maar met enkel een goed dieet, het tegendeel heb je niet bewezen. Ik zou het daarom niet gelijk aan andere mensen durven aanraden, al is het natuurlijk wel zo dat cardio in de cut in ieder geval geen kwaad kan ;)

True, flinke training en een refeed in de avond, maar heb me al elke keer op dezelfde manier en dag gewogen... gewoon wat minder eten, dat zal hem wel zijn!

Of een andere oplossing: gewoon minder vaak wegen! Als je elke dag weegt dan zie je je gewicht vaak omhoog maar ook weer omlaag springen, en mij maakt dat vaak niet zo vrolijk :( (dus ik durf eigenlijk niet meer te wegen :o)

@Markrot, vandaag geen zin - morgen zal ik eens kijken waar ik die wetenschappelijke onderbouwing vandaan kan halen. Is iig niet zomaar verzonnen.

Iets met kt = spierglycoceen leeghalen, daarna slomo-cardio in vetverbrandingszone (want: verhoudingsgewijs meer vet verbranden). Op niet-kt dagen (geen lage glycoceenlevels) mag de cardio zo intensief mogelijk - want dan gaat het idd puur om de hoeveelheid kcals die je verbrandt.
Nuchtere cardio = zelfde principe als cardio na kt, met als enige holdback: flinke aanslag op je CNS. Als je te weinig / verkeerd eet dan ga je gauw richting overtraining. Daarom als laatste redmiddel.

Het probleem is de flexibiliteit... ik krijg mijn ellebogen niet in de clean-positie. Het is al verbeterd t.o.v. vroeger, maar imo nog helemaal niet perfect.

Rug is geen probleem, die is recht, het zit hem dus ergens anders. Vind het jammer dat niemand bij ons in de gym de power clean of andere olympische lift doet.

Ik heb net hetzelfde probleem, ik heb 1 vriend die het ook aan zichzelf geleerd heeft en dan heb ik nog de rippetoedvds bekeken, ik dacht dat het goed zat, maar daarstraks vroeg ik dus aan die vriend om eens te kijken en waren er zeker ook een paar aandachtspunten oa ook mijn rug en mijn ellebogen vooruitklappen

mss kun je nu en dan eens frontsquatten? de bar positie is toch min of meer hetzelfde bij de twee

@Markrot, vandaag geen zin - morgen zal ik eens kijken waar ik die wetenschappelijke onderbouwing vandaan kan halen. Is iig niet zomaar verzonnen.

Iets met kt = spierglycoceen leeghalen, daarna slomo-cardio in vetverbrandingszone (want: verhoudingsgewijs meer vet verbranden). Op niet-kt dagen (geen lage glycoceenlevels) mag de cardio zo intensief mogelijk - want dan gaat het idd puur om de hoeveelheid kcals die je verbrandt.
Nuchtere cardio = zelfde principe als cardio na kt, met als enige holdback: flinke aanslag op je CNS. Als je te weinig / verkeerd eet dan ga je gauw richting overtraining. Daarom als laatste redmiddel.

Klinkt plausibel, maar aan de andere kant lijkt deze methode (cardio terwijl je leeg bent na kt) weer slecht voor massabehoud (erg katabool milieu na kt), en in mijn ogen is een succesvolle cut eentje waar je spier/vet-verlies ratio gunstig is.

En als het voordeel van deze methode berust op glycogeendepletie, betekent dit dat je een fullbody training moet hebben gedaan voor de cardio voor optimaal resultaat? Want het lijkt me dat kt alleen maar glycogeen onttrekt aan de getrainde spiergroepen (kan ernaast zitten :o).

Ik ben iig erg benieuwd naar je post morgen.

als je frontsquat eens gaat train hem dan met een olympische gripp -
hierdoor zet je je polsen aan het werk qua soepelheid - + je ellebogen staan min of meer in dezelfde stand als bij powercleans - als dit je goed af gaat dan moeten de powercleans geen probleem meer opleveren

Terug
Naar boven