XXL Nutrition

Linear Gains - The Novice's Haven

ohh oke wist ik niet, maar ik vind het gewoon stom uitzien in de gym als mensen het doen omdat het warm is :p zwakjes ?? ik kan volgens 40kg paar maanden terug .. moet toch weer eens MP gaan doen proberen :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Gaat lekker Miguel, lijkt wel alsof je niet explosief genoeg pressed..of heb ik het mis?
Het kon wel explosiever idd. Maar soms denk je daar niet aan potverdomme! :o
ohh oke wist ik niet, maar ik vind het gewoon stom uitzien in de gym als mensen het doen omdat het warm is :p zwakjes ?? ik kan volgens 40kg paar maanden terug .. moet toch weer eens MP gaan doen proberen :o

Vind het ook maar stom, maarja, kan nu eenmaal niet anders hé. Zeker overhead press in je schema steken, is echt een must vind ik.

Heb spierpijn in benen... morgen maar benen trainen, moet het weer gewoon worden.

Misschien moet je als 1ste rep eens cleanen, en daarna je presses doen. Ik kan me herinneren dat je wel eens clean/jerks deed, ik zelf clean altijd bij de 1ste rep en heb zo het gevoel dat ik explosiever doe pressen daarna. Heb zelf niet de mogelijkheid op hem zo op me delts te leggen.

• #1.044
Misschien moet je als 1ste rep eens cleanen, en daarna je presses doen. Ik kan me herinneren dat je wel eens clean/jerks deed, ik zelf clean altijd bij de 1ste rep en heb zo het gevoel dat ik explosiever doe pressen daarna. Heb zelf niet de mogelijkheid op hem zo op me delts te leggen.

Doe ik normaal ook, maar kan dat nu niet vanwege m'n voet... :)

Ja vind ook wel dat je het wat explosiever mag aanpakken eigenlijk. Nu is dat natuurlijk niet zo goed mogelijk met je voet, snap ik wel.

Maar als die genezen is doe dan gewoon wat push presses met legduw, het doet veel voor je kracht/explosiviteit en uiteindelijk zal het je ook helpen met zwaarder strikt te MP'en doordat je met PP meer gewicht boven je hoofd krijgt dan je normaal zou kunnen.

Zo werkt het bij mij toch :p.

• #1.046
Ja vind ook wel dat je het wat explosiever mag aanpakken eigenlijk. Nu is dat natuurlijk niet zo goed mogelijk met je voet, snap ik wel.

Maar als die genezen is doe dan gewoon wat push presses met legduw, het doet veel voor je kracht/explosiviteit en uiteindelijk zal het je ook helpen met zwaarder strikt te MP'en doordat je met PP meer gewicht boven je hoofd krijgt dan je normaal zou kunnen.

Zo werkt het bij mij toch :p.

Zal dat eens checken wanneer die genezen is! Moet de techniek wel nog eens goed leren...

Training vrijdag 22 april 2011.

Revalidation

Overhead squat (warm-up)

3 x 20kg
3 x 25kg
3 x 30kg

[Note: Moet core meer aanspannen!]

Squat

5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 90kg
5 x 100kg
3 x 105kg
3 x 110kg
3 x 110kg
3 x 110kg
3 x 105kg
3 x 100kg

=> 11 sets/43 reps

[Note: De 100+ setjes waren niet echt diep, vertrouw het nog niet met m'n voet.]

Full squat (smith) - Dumbbell SLDL (staggered set)

8 x 60kg - 8 x 28kg
8 x 70kg - 8 x 30kg
8 x 70kg - 8 x 32kg
8 x 70kg - 8 x 32kg

Standing calf raises (smith) - Seated calf raises (superset)

4 x 6-8 x 70kg - 4 x 5 x 25kg

[Note: Enkel met linker been, 30 seconden rust tussen de setjes.]

Veel techniek is er daar niet aan hoor :p. Gewoon wat meer gooien ipv strikt bezig te blijven :p.

Lekkere legtraining :D, ging je niet focussen op UB? :p

• #1.048
Veel techniek is er daar niet aan hoor :p. Gewoon wat meer gooien ipv strikt bezig te blijven :p.

Lekkere legtraining :D, ging je niet focussen op UB? :p

Haha ja, maar voel vreemd genoeg altijd mijn onderrug als ik PP doe, vind et maar raar...

Ja focus ligt nu wel op UB, maar om vandaag armen te doen zou overkill geweest zijn. Gisteren UB (overhead press), morgen nog eens UB (bench press). LB paste er goed tussen! :)

Van zodra mijn voet in orde is weer zwaar LB pakken natuurlijk.

Mooi volume gepakt Miguel, geen last van je voet bij LB?

• #1.050
pushpress met spanning in de onderrug? en een holle rug is spanning, ik zie geen andere manier hoe je spanning op je onderrug krijgt

pushpress met spanning in de onderrug? en een holle rug is spanning, ik zie geen andere manier hoe je spanning op je onderrug krijgt

Was ik ook net aan het denken :p.

En die ''pijn'' in je onderrug dat went ook wel. Het is idd leren wat spanning erin te houden & daarbij een wat hollere rug te maken.

Jezza : "Gewicht moet niet op onderrug geplaatst zijn maar op de HEUPEN. Daar gaat het namelijk 9 vd 10x fout." ( krijg ik net bij Karma )

Hoe verplaats je dan het gewicht naar je heupen, een iets andere stans ? Lijkt me heel erg logisch. Ik heb ook momenten dat ik wat last heb van mijn onderrug bij het MP/PP'en maar andere keren heb ik dat totaal niet. Denk dat het varieren van je benenstand er veel toe doet? En dan zoals jij zegt ( Jezza ) gewicht/druk verplaatsen naar de heupen?

Bij OH press laat je de stang tot net onder je kin zakken en dan duw je weer omhoog.
Als je dat bij de PP doet dan wordt de extra kracht die je uit je benen haalt gedempt. Daarom bij PP de stang op je schouders laten rusten bij de beginpositie :)

Bij OH press laat je de stang tot net onder je kin zakken en dan duw je weer omhoog.
Als je dat bij de PP doet dan wordt de extra kracht die je uit je benen haalt gedempt. Daarom bij PP de stang op je schouders laten rusten bij de beginpositie :)

Ik laat hem altijd op mijn borst/schouders even rusten of aantikken. Noem het ook altijd Standing MP Press / PP. Wel leuk om te weten, wist nooit goed het verschil tussen OH press en MP maar dat is het dus? Zijn er nog grote verschillen?

Ik laat hem altijd op mijn borst/schouders even rusten of aantikken. Noem het ook altijd Standing MP Press / PP. Wel leuk om te weten, wist nooit goed het verschil tussen OH press en MP maar dat is het dus? Zijn er nog grote verschillen?
Military press: hielen tegen elkaar en strikt pressen.
Overhead press: gewoon pressen he, zoals je normaal doet zonder legdrive :p
Push press: leg drive gebruiken

Laatst bewerkt:
Jezza : "Gewicht moet niet op onderrug geplaatst zijn maar op de HEUPEN. Daar gaat het namelijk 9 vd 10x fout." ( krijg ik net bij Karma )

Hoe verplaats je dan het gewicht naar je heupen, een iets andere stans ? Lijkt me heel erg logisch. Ik heb ook momenten dat ik wat last heb van mijn onderrug bij het MP/PP'en maar andere keren heb ik dat totaal niet. Denk dat het varieren van je benenstand er veel toe doet? En dan zoals jij zegt ( Jezza ) gewicht/druk verplaatsen naar de heupen?

Met heavy weights duw je het gewicht naar voren, en dan kom je er pas onder ( heb ik tenminste ). Dat heb ik en als je scheef gaat dat kan ook enigzins wat last veroorzaken. En het licht natuurlijk ook aan de belasting van de dagen ervoor. Zoveel verschillende dingen hebben invloed.

• #1.059
Interessante discussie @ overhead press/PP.

Training vandaag ging wat anders dan voorzien, but it was damn killing!
Mocht nu even alles los laten omdat ik dan toch 2 dagen goed kan rusten.

Training zaterdag 23 april 2011.

Bench press - Chin-ups (staggerd set)

5 x 20kg - 6 x lichaamsgewicht
5 x 30kg - 6 x lichaamsgewicht
5 x 40kg - 6 x lichaamsgewicht
5 x 45kg - 6 x lichaamsgewicht
5 x 50kg - 6 x lichaamsgewicht
5 x 55kg - 6 x lichaamsgewicht
5 x 60kg - 6 x lichaamsgewicht
3 x 65kg + 1 x 65kg - 6 x lichaamsgewicht

=> 8 sets/39 reps

[Note: Precies hetzelfde als de vorige keer! :mad:]

DB flyes - Seated bent-over DB raises (superset)

10 x 17kg - 12 x 9kg

Bench press (enkel negatieve beweging) - One arm DB rows (staggered set)

2 x 70kg - 15 x 24kg
2 x 75kg - 12 x 26kg
2 x 80kg - 12 x 28kg
2 x 85kg - 10 x 30kg
2 x 90kg - 8 x 32kg
1 x 95kg - 8 x 32kg
1 x 100kg - 8 x 32kg

[Note: Feels good man! Triceps voelden raar, maar geweldig aan! Soms zit het gewoon in het hoofd!]

Decline bench press - Hammer grip pull-ups (superset)

8 x 3 x 50kg - 8 x 4 x lichaamsgewicht

[Note: Ongeveer 30 seconden rust tussen elke superset, intens en explosief!]

Done? Hell no!

Barbell curls - DB hammer grip concentration curls (superset)

10 x 20kg - 5 x 9kg
10 x 22kg - 5 x 8kg
10 x 24kg - 6 x 8kg

Training werd volledig omgegooid op aanraden van iemand die er toch wel wat kennis van heeft en behoorlijk sterk is. Nu goed eten en rusten gedurende 2 dagen.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar nog veel gedaan als ik weg was :p Gingen die negatieven nog van 90 en meer?

Terug
Naar boven