- Waardering
- 57
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 72kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het kon wel explosiever idd. Maar soms denk je daar niet aan potverdomme!Gaat lekker Miguel, lijkt wel alsof je niet explosief genoeg pressed..of heb ik het mis?

ohh oke wist ik niet, maar ik vind het gewoon stom uitzien in de gym als mensen het doen omdat het warm iszwakjes ?? ik kan volgens 40kg paar maanden terug .. moet toch weer eens MP gaan doen proberen
![]()
Misschien moet je als 1ste rep eens cleanen, en daarna je presses doen. Ik kan me herinneren dat je wel eens clean/jerks deed, ik zelf clean altijd bij de 1ste rep en heb zo het gevoel dat ik explosiever doe pressen daarna. Heb zelf niet de mogelijkheid op hem zo op me delts te leggen.

.Ja vind ook wel dat je het wat explosiever mag aanpakken eigenlijk. Nu is dat natuurlijk niet zo goed mogelijk met je voet, snap ik wel.
Maar als die genezen is doe dan gewoon wat push presses met legduw, het doet veel voor je kracht/explosiviteit en uiteindelijk zal het je ook helpen met zwaarder strikt te MP'en doordat je met PP meer gewicht boven je hoofd krijgt dan je normaal zou kunnen.
Zo werkt het bij mij toch.
Veel techniek is er daar niet aan hoor. Gewoon wat meer gooien ipv strikt bezig te blijven
.
Lekkere legtraining, ging je niet focussen op UB?
![]()

Mooi volume gepakt Miguel, geen last van je voet bij LB?
Wat minder holle rug maken... houd spanning op die onderrug!Haha ja, maar voel vreemd genoeg altijd mijn onderrug als ik PP doe, vind et maar raar...
pushpress met spanning in de onderrug? en een holle rug is spanning, ik zie geen andere manier hoe je spanning op je onderrug krijgt
.Veel techniek is er daar niet aan hoor. Gewoon wat meer gooien ipv strikt bezig te blijven
.

Bij OH press laat je de stang tot net onder je kin zakken en dan duw je weer omhoog.
Als je dat bij de PP doet dan wordt de extra kracht die je uit je benen haalt gedempt. Daarom bij PP de stang op je schouders laten rusten bij de beginpositie![]()
Military press: hielen tegen elkaar en strikt pressen.Ik laat hem altijd op mijn borst/schouders even rusten of aantikken. Noem het ook altijd Standing MP Press / PP. Wel leuk om te weten, wist nooit goed het verschil tussen OH press en MP maar dat is het dus? Zijn er nog grote verschillen?

Jezza : "Gewicht moet niet op onderrug geplaatst zijn maar op de HEUPEN. Daar gaat het namelijk 9 vd 10x fout." ( krijg ik net bij Karma )
Hoe verplaats je dan het gewicht naar je heupen, een iets andere stans ? Lijkt me heel erg logisch. Ik heb ook momenten dat ik wat last heb van mijn onderrug bij het MP/PP'en maar andere keren heb ik dat totaal niet. Denk dat het varieren van je benenstand er veel toe doet? En dan zoals jij zegt ( Jezza ) gewicht/druk verplaatsen naar de heupen?
]