MuscleMeat

Log Eddine: Road to 900kg total

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
strakke lifts weer. ik herinner me dat filmpje van jouw 250 deadlift fail in 2010...als je terugkijkt naar die epic grind van toen en hoe technisch en sterk je lifts nu zijn - pff, petje af man.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.302
techniek = kilos :D thanks

Gaat goed komen Ziyed. Succes volgende week.

• #5.304
2 weken

Gaaf filmpje. Wat een techniek man, echt inspirerend je bezig te zien.

waarom til je je bovenrug op net voordat je gaat benchen?

thanks

geen idee, vind het fijn en blijf zo goed in positie

omdat je het fijn vind, oke.

vroeg het omdat ze altijd spreken over spanning dit, spanning dat als het om benchen gaat en het lijkt mij niet bevorderend voor de spanning

maar jij zal er wel veel meer verstand van hebben dan ik

ongelofelijk sterk ben je trouwens, maar dat wist je al

• #5.313
Het is eigenlijk ontstaan omdat ik alle raw benches zonder spotter doe en zo een goede truc moest vinden om te kunnen unracken zonder spanning/arch/houding te verliezen.
Op deze manier gaat dat goed.

super lifts weer.

lachen dat het eerste wat ik zie is een etende Guido op de achtergrond - ik miste alleen het bakje koffie nog :p

super lifts weer.

lachen dat het eerste wat ik zie is een etende Guido op de achtergrond - ik miste alleen het bakje koffie nog :p

Oh god why. Mistte de koffie wel, gelukkig waren er energydrinks.

Goede lifts gisteren, en leuke reportage weer van krachtsport.nl. Ik had wel wat beter mogen spotten zie ik, niet dat het nodig was.

• #5.316
super lifts weer.

haha, hij kwam wel aanlopen met koffie

Oh god why. Mistte de koffie wel, gelukkig waren er energydrinks.

Goede lifts gisteren, en leuke reportage weer van krachtsport.nl. Ik had wel wat beter mogen spotten zie ik, niet dat het nodig was.

als je achter iemand staat bij squat hoef je in principe helemaal niks te doen, behalve als de lifter naar voren kantelt of het niet haalt direct je armen bij de borst grijpen

armen heel dichtbij houden is zinloos en alleen maar irritant

haha, hij kwam wel aanlopen met koffie

Ohja, dubbele espresso van de Kiosk :)

als je achter iemand staat bij squat hoef je in principe helemaal niks te doen, behalve als de lifter naar voren kantelt of het niet haalt direct je armen bij de borst grijpen

armen heel dichtbij houden is zinloos en alleen maar irritant

K, dacht dat ik te ver weg en te passief erbij stond, weer wat geleerd.

• #5.318
Verslagje van EK Junioren in Denemarken afgelopen week

Donderdagochtend aangereden in een volle ford fiesta met joost en pjotr als coach.
Ritje van ongeveer 10 uur inclusief stops.

Toen we daar eenmaal aan kwamen nog een stuk van de 83 klasse gezien. Daarna ff het zwembad in gegaan en om 9 uur totaal gesloopt gaan slapen.

Volgende ochtend moest Joost liften, dus ik ging ook mee bij wegen om me gewicht te checken.
Was opgelucht, weegschaal gaf 120,4 aan.

Toen Joost geholpen tijdens zijn wedstrijd die het prima deed!

die dag alleen goed ontbeten en savonds een broodje kalkoenfilet van een tankstation op.

Volgende ochtend moest ik zelf om 10 uur wegen, dus ging om 8 uur vast me gewicht checken...
120,8 leuk....
Snel paar cafeine caps gehaald en daarna wat gaan fietsen. rond kwart over 9 was me gewicht al goed 120,0.

Rond 10 uur moest ik dus wegen wat geen probleem was, behalve dat een of andere dwaas mijn naam verkeerd had gezet.

Op zich ben ik dat wel gewend, maar nu was het wel heel fout. Er stond Andre Cloete 1979, Netherlands.
Wie de **** is Andre Cloete? Haha

rond 11 uur rustig begonnen met opwarmen voor de squat.

Setjes gemaakt met 75, 125, 175, 225, 245 en 265 als laatste.

Eerste beurt 285 makkelijk en goed.
Tweede beurt 302,5 doorgegeven om het nederlands record aan te scherpen en die was nog makkelijker.

Derde beurt 310 en die voelde bijna even licht.
9 witte lampen na de squats.

Na de squats had ik het idee ruim over de 800 totaal te gaan...

Bankdrukken opwarmen met lege stang, 70 en 100.
Toen shirt aan en 130, 150, 165, 175 gedaan. 175 was bijna op de borst.

Eerste beurt 185 ging beetje uit de baan, eigenlijk ook.te laag gelegd maar kreeg toch 3 wit.
Tweede beurt 190 zakte ik goed, uitdrukken ging ook makkelijk alleen de scheidsrechters zagen een kleine neerwaartse beweging en kreeg 2 rood.
Derde beurt de 190 over gedaan en toen goed en makkelijk uitgedrukt, 3 wit.

Deadliften opgewarmd met 75, 125, 175, 225, 260.
Tot 225 voelde heel goed maar bij 260 merkte ik dat me pak niet lekker zat. Zat te strak en trok me kruis in, waardoor me start positie te hoog bleef.

Geopend met 280 wat opzich niet echt een probleem was maar voelde ook niet echt snel.
Tweede beurt 292,5 ging tot de knie, terwijl dit easy gewicht moet zijn...

Had het helemaal gehad met dat pak. Gelijk uitgetrokken en geprobeerd conventional in me squat suit te trekken. Maar dat ging helemaal niet dus maar raw gegaan voor die 292,5. Helaas was dat nu kansloos zonder ervoor getraind te hebben.

Totaal 780, wel 5kg pr maar zeker niet tevreden mee. 7e plek van de 12, hoewel ik met die tweede deadlift 6e was geweest.

Hier het filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=KuI4SEAD8uk&feature=youtube_gdata_player

Nu een tijdje rustig verder trainen en in het najaar pas weer een meet.

Jammer natuurlijk van je bank en deadlift beurten die niet goed gingen, maar wel een mooie prestatie man. :bow:

goed gedaan Eddine!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven