Verslagje van EK Junioren in Denemarken afgelopen week
Donderdagochtend aangereden in een volle ford fiesta met joost en pjotr als coach.
Ritje van ongeveer 10 uur inclusief stops.
Toen we daar eenmaal aan kwamen nog een stuk van de 83 klasse gezien. Daarna ff het zwembad in gegaan en om 9 uur totaal gesloopt gaan slapen.
Volgende ochtend moest Joost liften, dus ik ging ook mee bij wegen om me gewicht te checken.
Was opgelucht, weegschaal gaf 120,4 aan.
Toen Joost geholpen tijdens zijn wedstrijd die het prima deed!
die dag alleen goed ontbeten en savonds een broodje kalkoenfilet van een tankstation op.
Volgende ochtend moest ik zelf om 10 uur wegen, dus ging om 8 uur vast me gewicht checken...
120,8 leuk....
Snel paar cafeine caps gehaald en daarna wat gaan fietsen. rond kwart over 9 was me gewicht al goed 120,0.
Rond 10 uur moest ik dus wegen wat geen probleem was, behalve dat een of andere dwaas mijn naam verkeerd had gezet.
Op zich ben ik dat wel gewend, maar nu was het wel heel fout. Er stond Andre Cloete 1979, Netherlands.
Wie de **** is Andre Cloete? Haha
rond 11 uur rustig begonnen met opwarmen voor de squat.
Setjes gemaakt met 75, 125, 175, 225, 245 en 265 als laatste.
Eerste beurt 285 makkelijk en goed.
Tweede beurt 302,5 doorgegeven om het nederlands record aan te scherpen en die was nog makkelijker.
Derde beurt 310 en die voelde bijna even licht.
9 witte lampen na de squats.
Na de squats had ik het idee ruim over de 800 totaal te gaan...
Bankdrukken opwarmen met lege stang, 70 en 100.
Toen shirt aan en 130, 150, 165, 175 gedaan. 175 was bijna op de borst.
Eerste beurt 185 ging beetje uit de baan, eigenlijk ook.te laag gelegd maar kreeg toch 3 wit.
Tweede beurt 190 zakte ik goed, uitdrukken ging ook makkelijk alleen de scheidsrechters zagen een kleine neerwaartse beweging en kreeg 2 rood.
Derde beurt de 190 over gedaan en toen goed en makkelijk uitgedrukt, 3 wit.
Deadliften opgewarmd met 75, 125, 175, 225, 260.
Tot 225 voelde heel goed maar bij 260 merkte ik dat me pak niet lekker zat. Zat te strak en trok me kruis in, waardoor me start positie te hoog bleef.
Geopend met 280 wat opzich niet echt een probleem was maar voelde ook niet echt snel.
Tweede beurt 292,5 ging tot de knie, terwijl dit easy gewicht moet zijn...
Had het helemaal gehad met dat pak. Gelijk uitgetrokken en geprobeerd conventional in me squat suit te trekken. Maar dat ging helemaal niet dus maar raw gegaan voor die 292,5. Helaas was dat nu kansloos zonder ervoor getraind te hebben.
Totaal 780, wel 5kg pr maar zeker niet tevreden mee. 7e plek van de 12, hoewel ik met die tweede deadlift 6e was geweest.
Hier het filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=KuI4SEAD8uk&feature=youtube_gdata_player
Nu een tijdje rustig verder trainen en in het najaar pas weer een meet.