haha true that. Tijdens stages en examens dacht je: **** it even 2 weken rustig aan, goed eten en daarna pak ik het weer op.
Maar werken is voor de rest van je leven

hou op man. Daar moet je echt niet teveel over nadenken, dat je tot je 67e moet werken.
Is idd k*t in het begin maar moet zeggen het went wel en dan kan je gewoon je eten etc weer goed fixen bijv uitzoeken of daar magnetron is etc. Maar je voeten voelen wel verkloot aan na een dag werken man pfffff
Ligt er een beetje aan wat voor werk je hebt denk ik. Het is niet zo heel simpel om om de twee uur een maaltijd binnen te krijgen.
Helaas ja, bij sommige banen (zoals die van ons) is het niet mogelijk om tijdens je werk te eten. Bij andere banen gaat het prima. Enige mogelijkheid voor ons is af en toe een extra pauze inplannen in de agenda. Maar dat is ook minder verdienen EN "the boss" vindt dat niet zo grappig denk ik.
Goed getraind Loo alleen waar is het decline werk ?
Is die decline wel nodig kun je beter als vraag stellen
Waarom zou dat niet nodig zijn
EMG onderzoek
http://www.elitefitness.com/forum/weight-training-weight-lifting/emg-tests-333010.html
- Pectoralis Major
[*]Decline dumbbell bench press - 93%
[*]Incline dumbbell press - 91%
[*]Decline bench press - 89%
[*]Flat dumbbell bench press - 87%
[*]Flat barbell bench press - 85%
Staar je daar niet op dood. Voor de meeste is het niet nodig.
Plat pakt ook de bovenkant aan dus daarom.
Loo zal wel weten wat hij doet.
Decline werk vind ik in 9 van de 10 gevallen niet nodig. Met plat benchen moet hij in principe genoeg groeien, zeker als je je rug goed arched en de stang laag op je borst laat zakken. Ik ken ook maar weinig pro's die decline werk doen.
Heb je weleens iemand met een zwakke onderkant borst gezien? Zelden.
Heb je weleens iemand met een zwakke bovenkant borst gezien? Regelmatig.
Mijn onderkant borst is altijd wel goed geweest, ben al jaren bezig met de bovenkant dikker te krijgen. Dat is lastiger zeker omdat m'n front delts graag het werk willen overnemen.
Wel grappig, je pakt met incline db press, de borst beter dan met decline barbell press
opvallend ja, ik zou zeggen dat je met incline werk veel voorkant schouders erbij pakt.
toch nog netjes getraind gozer.
6 x 120kg bench wil ik ook wel
6 x 130 wil ik wel.
een woord: dedication!
ik hoop dat jij je draai ook snel zult vinden, het combineren van werk/bb(eten)/family-time.
thanks, komt goed.
Hey Loo, je bank ligt nog steeds op 100-120 met setjes van 6-8 (niet dat ik het beter kan of doe, dat terzijde haha)... ik kan me nog trainingen herinneren van vorig jaar die eenzelfde cijfer bedroegen..
Mischien tijd om eens flink door je training te roeren en dat ''plateau'' te doorbreken? Setjes maken van 8 met "dumbbells">dumbbells ofzo? Of mischien eens te beginnen met schuindrukken en schuine fly's? en vervolgens pas flat bench?
Ja ik heb al een tijdje 5 reps gedraaid, toen ging m'n kracht wel merkbaar omhoog, maar ik ben twee weken terug niet geweest en ziek geweest dus toen weer terug op 8. Ik ga volgende week weer met incline db werk beginnen. En ook weer 5jes draaien hier en daar.
Gewoon terug naar die 5jes en triples
akkoord baas.
Hahaha Loo the working class hero!

Kan me voorstellen dat het klote is baas. Maar ik denk idd dat het ook wel verschilt wat voor werk je hebt. Voor veel mensen met bv een kantoorbaan is het prima combineren. Magnetron op de afdeling, 8 tot 5 baan, savonds trainen. Zo heb ik tijdens een paar halfjaarlijkse stageperiodes de beste gains gemaakt, puur door de extreme structuur.
hahaha epic toch, gister gewoon gewerkt, vannacht 02.00 thuis van een schoonfamilie etentje, en vanmorgen 8.15 stond ik al weer met een gemaakte glimlach in de fitness zaal, met het weerbericht van vandaag in m'n achterhoofd.
Ik heb ook weleens brute gains gemaakt tijdens m'n stage, ik moest er zo ****ing vroeg uit elke ochtend en ik pakte elke koffiepauze wat te eten, monster voedsel-inname elke dag. En niet stappen want daar was je te verrot voor in het weekend.