MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Ik zou dat ook wel eens willen proberen. Kan me voorstellen dat het veel minder druk op de onderrug legt...en dat je dan echt vanuit je benen tilt

Nadeel is dat je de spieren die je mi juist met een conventionele deadlift wilt stimuleren min of meer overslaat.

Met de hex bar ligt de nadruk op de quadriceps en worden de hamstrings, glutes en onderrug veel minder aangesproken.

Btw, je schrijft toch geen hamer kurl, lek ekstension of dadlift. Dan ook geen dumbel...:D

hqdefault.jpg

Nadeel is dat je de spieren die je mi juist met een conventionele deadlift wilt stimuleren min of meer overslaat.

Met de hex bar ligt de nadruk op de quadriceps en worden de hamstrings, glutes en onderrug veel minder aangesproken.

Genoeg andere oefeningen voor je hammies, glutes en onderrug...Ik vind een deadlift voor mensen met onderrugklachten (of rugaids zoals @Skatermarvin dat noemt) echt gevaarlijk. Bij verkeerde vorm of echt hoge gewichten, kun je mi meer kapot maken dan dat het goed doet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #36.684
Ik zou dat ook wel eens willen proberen. Kan me voorstellen dat het veel minder druk op de onderrug legt...en dat je dan echt vanuit je benen tilt
Precies:woot:

Btw, je schrijft toch geen hamer kurl, lek ekstension of dadlift. Dan ook geen dumbel...:D
Zou voor mij erg gunstig zijn. Vind persoonlijk dat mijn hamstrings beter ontwikkeld zijn t.o.v mijn quads. Zeker als het gaat om de 'outsweep' mis ik daar @mucci massa..:rolleyes:

Wel erg fonetisch die laatste 3 oefeningen:roflol:

Veeg me op:roflol:
Genoeg andere oefeningen voor je hammies, glutes en onderrug...Ik vind een deadlift voor mensen met onderrugklachten (of rugaids zoals @Skatermarvin dat noemt) echt gevaarlijk. Bij verkeerde vorm of echt hoge gewichten, kun je mi meer kapot maken dan dat het goed doet.
Rug-aids is een serieuze aandoening!:roflol:

Dat is idd het vooroordeel wat veel leken hebben. Ze staan ondertussen wel met een kromme rug t-bar rows te doen, maar dat kan natuurlijk geen kwaad.

Sws worden de meeste blessures veroorzaakt door rukke vorm en klote schema's zonder enige deload. Ik durf wel te stellen dat 95% in de gym aan bovenstaande voldoet.

Wat een dooddoener!

Een deadlift doe je omdat....

...je traint voor de deadlift of omdat je het een functionele oefening vindt.

Met een hex bar is het niet meer of minder dan een partial squat/partial leg press.

Waarom doe jij ‘m?

Waarom dan neck press, kan je net zo goed lateral raise voor in de plaats doen. En zo kan ik wel even doorgaan! ;)

Wat een dooddoener!

Een deadlift doe je omdat....

...je traint voor de deadlift of omdat je het een functionele oefening vindt.

Met een hex bar is het niet meer of minder dan een partial squat/partial leg press.

Waarom doe jij ‘m?

Waarom dan neck press, kan je net zo goed lateral raise voor in de plaats doen. En zo kan ik wel even doorgaan! ;)

Ik schreef dat om dat ik zelf erg veel onprettige druk op mijn onderrug ervaar bij een deadlift. Vanzelfsprekend uiteraard, want is onderdeel van de oefening. Ik gaf alleen aan dat die hex bar mensen met rugklachten misschien wat makkelijker laat liften, zonder dat ze hun rug echt naar de klote helpen...Er is helemaal niets mis met een deadlift verder.

:roflol: Hoe doe jij dat dan? Met je handen achter je nek? :D

Waarschijnlijk zag je in gedachten het woordje ‘behind’.... geeft niet ;)

Ik schreef dat om dat ik zelf erg veel onprettige druk op mijn onderrug ervaar bij een deadlift. Vanzelfsprekend uiteraard, want is onderdeel van de oefening. Ik gaf alleen aan dat die hex bar mensen met rugklachten misschien wat makkelijker laat liften, zonder dat ze hun rug echt naar de klote helpen...Er is helemaal niets mis met een deadlift verder.

Prima, je kan je dan wel afvragen wat de meerwaarde is van die hex bar lift.

Geen full ROM quadriceps, geen hamstrings, geen glutes, geen onderrug en dan waarschijnlijk ook nog straps dus geen grip.

Wel flinke vermoeidheid wat hypertrofie in de weg staat.

Laatst bewerkt:
Voor sommigen is het verschil tussen een neck press en een behind-the-neck-press idd moeilijk voor te stellen.

Om even in jouw gedachtengoed te blijven:

C26D0517-BF82-4158-B131-55CC9076C06A.png

Terug
Naar boven