AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Mijn hemel...zeg gewoon wat je bedoelt ipv dat cryptische gedoe. Military press, behind the neck press, neck press...Leg je een dumbbell in je nek en buig je je hoofd op en neer? Dan doe je een echte neckpress.

Mijn hemel...zeg gewoon wat je bedoelt ipv dat cryptische gedoe. Military press, behind the neck press, neck press...Leg je een dumbbell in je nek en buig je je hoofd op en neer? Dan doe je een echte neckpress.
Een neck press is volgens mij gewoon een behind the neck press. Same thing.

Goeie oefening de behind the neck press. Nog niet voorbij zien komen hier tho.

Nee flapdrol, dat is een neck extension...:cool:

Mijn drol valt ook achter mijn nek. Is dat dan ook een behind the neck press?

De voorkant van de nek noemt men hals.

Vertaling voor hals is neck.

Daarom is er een neck press én een behind the neck press.

Met uit de hoogte doen hebben mijn reacties weinig te maken, ‘t is meer de verbazing over hoe weinig men eigenlijk weet van waar men mee bezig is.

Daar wil ik het graag bij laten want eens te meer blijkt weer eens dat er geen eer mee te behalen valt. Kortzichtigheid ten top!

‘t is meer de verbazing over hoe weinig men eigenlijk weet van waar men mee bezig is.

Daar wil ik het graag bij laten want eens te meer blijkt weer eens dat er geen eer mee te behalen valt. Kortzichtigheid ten top!
Dit bedoel ik met uit de hoogte doen.

LOl Millitary press is nu plots neck press?

• Topic Starter Topic Starter
  • #36.719
HET LIJKT HIER WEL VRIJDAG VERDOMME!

Dat is idd het vooroordeel wat veel leken hebben. Ze staan ondertussen wel met een kromme rug t-bar rows te doen, maar dat kan natuurlijk geen kwaad.

Sws worden de meeste blessures veroorzaakt door rukke vorm en klote schema's zonder enige deload. Ik durf wel te stellen dat 95% in de gym aan bovenstaande voldoet.
Correct..het gros in de gym doet maar wat en traint met verkeerde vorm, veel te zwaar..

Wat een dooddoener!

Een deadlift doe je omdat....

...je traint voor de deadlift of omdat je het een functionele oefening vindt.

Met een hex bar is het niet meer of minder dan een partial squat/partial leg press.

Waarom doe jij ‘m?

Waarom dan neck press, kan je net zo goed lateral raise voor in de plaats doen. En zo kan ik wel even doorgaan! ;)
Dat doe ik ook..IMO hoef je voor goede schouders niet perse een press te doen..net zo min dat deadlifts geen must zijn..
Noted. :D
Een neckpress is nooit een functionele oefening trouwens, die beweging is nl. redelijk onnatuurlijk.
Ojee..daar gaan we..
Nou, als ik iets op de kast wil leggen vind ik ‘m toch redelijk functioneel...:D
:roflol:
:roflol: Hoe doe jij dat dan? Met je handen achter je nek? :D
Gaat 'ie met z'n rug naar de kast staan :D
:o
Ik schreef dat om dat ik zelf erg veel onprettige druk op mijn onderrug ervaar bij een deadlift. Vanzelfsprekend uiteraard, want is onderdeel van de oefening. Ik gaf alleen aan dat die hex bar mensen met rugklachten misschien wat makkelijker laat liften, zonder dat ze hun rug echt naar de klote helpen...Er is helemaal niets mis met een deadlift verder.
Er is inderdaad niks met een deadlift..mits de vorm correct is..

Waarschijnlijk zag je in gedachten het woordje ‘behind’.... geeft niet ;)

Prima, je kan je dan wel afvragen wat de meerwaarde is van die hex bar lift.

Geen full ROM quadriceps, geen hamstrings, geen glutes, geen onderrug en dan waarschijnlijk ook nog straps dus geen grip.

Wel flinke vermoeidheid wat hypertrofie in de weg staat.
Hmm, je bent vast een slimme vent, maar je zit enorm vast in een nogal old-school gedachte gang...
Ik denk dat wij dachten, dat je een shoulderpress bedoelde...
Uhu..
Ik bedoelde de behind the neck press. :D
Wat bedoel jij dan?
Front..
Kijk daar is het woord behind, dat heb ik nergens geschreven. Als je dat woord nou weg denkt in de uitvoering dan lijkt mij de beweging niet al te moeilijk voor te stellen toch?! ;)
Maar het is wel verwarrend..
upload_2018-2-12_13-16-52.png
:o
Voor sommigen is het verschil tussen een neck press en een behind-the-neck-press idd moeilijk voor te stellen.

Om even in jouw gedachtengoed te blijven:

C26D0517-BF82-4158-B131-55CC9076C06A.png
Klopt toch? :D
Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op... :roflol:
dit dus..
Jump & wave...jump, jump..jump & wave!
:woot:
:roflol::roflol:
Zo denk ik er ook over..
Goeie oefening de behind the neck press. Nog niet voorbij zien komen hier tho.
Die doe ik zelden..voegt weinig toe..

Nee flapdrol, dat is een neck extension...:cool:
:roflol::roflol:

Neck press is blijkbaar een chest oefening, maar dan de barbell laten zakken tot op de keel ipv borst...

Neck Press | Exercise Videos & Guides | Bodybuilding.com
Voelt best goed denk.

Heb vandaag trouwens MP's gedaan..vreemd genoeg werkt mijn upperchest aardig in die houding:o

Nee:sad:

But I see what you did there!
Mijn drol valt ook achter mijn nek. Is dat dan ook een behind the neck press?
That a behind the back push
:toilet:
Ja, daarom reageerde ik dus ook zo. Dat vage gedoe...

Behind the ass press
:roflol: :roflol:
De voorkant van de nek noemt men hals.

Vertaling voor hals is neck.

Daarom is er een neck press én een behind the neck press.

Met uit de hoogte doen hebben mijn reacties weinig te maken, ‘t is meer de verbazing over hoe weinig men eigenlijk weet van waar men mee bezig is.

Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben in de gym..alleen blijkbaar ken ik niet alle namen. Waar ik overigens niet wakker van kan liggen.

Wel zie je dat er bij redelijk wat oefeningen verwarring ontstaat..
Dit bedoel ik met uit de hoogte doen.
:schoot::schoot:
Als blijkt dat ik met een stel koekenbakkers te doen heb dan geef ik me daar alle recht toe :D
:schoot::schoot:

LOl Millitary press is nu plots neck press?
Nee..neckpress zal vast zittend zijn...

MP is staand?
...en weer.
Als wij niet weten wat een neck press is dan hebben wij dus geen weet van waar we mee bezig zijn? Dat is pas kortzichtig.
Daar kan ik me wel in vinden..
:booty:

Moet het dan geen Before Neck Press en Behind Neck Press zijn?
Wat verwarrend allemaal..

Ik deed vandaag MP's..AKA standing neck presses..of AKA standing in front of the neckpresses

• Topic Starter Topic Starter
  • #36.720
Vandaag getraind met een collega...dat zorgt meestal en zo ook vandaag voor wijzigingen in mijn schema. Desalnieteplus lekker getraind!

Push 2:
Paused benchpress (ramping):
40kg: 10
50kg: 8
60kg: 8 (prima!:D)
70kg: 8 (TUT & MMC:fire:)
75kg: 8 (lekker!)
80kg: 7 (nipt!)
50kg: 21 (pomp!)

Standing cable fly’s:
10kg: 8
12.5kg: 12, 12, 12 (TUT & MMC:fire::fire:)

In superset met..

Dumbbell tricep press (ramping):
16kg: 12
20kg: 12
22kg: 12 (TUT & MMC:fire:)
24kg: 11 (nice:D)
26kg: 9 (t*ring!)

Rope pushdown:
12.5kg: 15 (3f.), 8 (meeh!)
10kg: 15 (TUT)

Bizar krachtverschil..mijn collega is beduidend sterker hier op! In superset met...

Reverse grip pushdown:
10kg: 15, 15, 15 (TUT & MMC:fire:)

MP:
30kg: 12
40kg: 10 (pittig!)
50kg: 10 (1 pushpress), 10 (4 pushpresses), 8 (4 pushpresses:eek!:)

Alternate side raise ss alternate frontraise:
3kg: 15, 15, 15 ss 4kg: 15, 15, 15 (gore, vieze pomp!:fire:)

Matrix chest press (plate-loaded. gewicht/kant):
25kg: 3 sets pompen (:fire:)

Rating: :marvins::marvins::marvins: (prima workout!)

Terug
Naar boven