AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Erg lekkere training Marvin!

Toch moet ik een paar kritische kanttekeningen aankaarten :o Sorry.

Al vanaf 115 met straps?
chin-up
dumbbells

En positief eindigen:

Dikke gewichten op je deadlift! Hele nette myo-reps op de chin-up en overal een prima training :thumb:

Hoe was de Noxipro? Nog steeds zoals je gewend was?

Goeie sessie bro!

Damn idd die deadlift! Is meer dan 3x mij haha

Very nice mate, very very nice

ivm schema

Ik zou niet gaan shruggen de dag voor deads. Die zou ik eventueel net voor je facepulls doen. Dan krijg je vermoeide
traps en gaan je rear delts meer werken.

MP & Side raise zie ik staan maar zou toch ook nog een DB press voor schouders doen.
In regel geld altijd als je een goede balans wilt tussen links en rechts, je altijd unilateral werk moet doen.
En daarvan krijg je een grotere hormoon respons ook. Niet dat dat er veel aan toe doet :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.386
Ik doelde ook op je laatste training, whaha maar wederom sterke deadlift, damn! power zat weer man.
Haha..oeps! Maar bedankt Bart!:thumbs:

Erg lekkere training Marvin!

Toch moet ik een paar kritische kanttekeningen aankaarten :o Sorry.

Al vanaf 115 met straps?
chin-up
dumbbells

En positief eindigen:

Dikke gewichten op je deadlift! Hele nette myo-reps op de chin-up en overal een prima training :thumb:
Ik geef totaal niks om grip en het is zeker niet zo dat ik 115 of 130kg niet zonder kan liften, maar heb gemerkt dat als ik dat doe dat dat ten koste gaat van mijn hogere gewichten.

Maar wat is er mis met de chin-ups en dumbells?

Hoe was de Noxipro? Nog steeds zoals je gewend was?
De NoxiPro was als vanouds..;)
Thanks man!:D
Damn idd die deadlift! Is meer dan 3x mij haha
Dan deadlift ik liever met jou..:rolleyes:
Very nice mate, very very nice

ivm schema

Ik zou niet gaan shruggen de dag voor deads. Die zou ik eventueel net voor je facepulls doen. Dan krijg je vermoeide
traps en gaan je rear delts meer werken.

MP & Side raise zie ik staan maar zou toch ook nog een DB press voor schouders doen.
In regel geld altijd als je een goede balans wilt tussen links en rechts, je altijd unilateral werk moet doen.
En daarvan krijg je een grotere hormoon respons ook. Niet dat dat er veel aan toe doet :p
Thanks Rob! Geldt het bovenstaande wat betreft de shrugs ook als er een rustdag tussen dag 1 en 2 zit? En waar kan ik het beste een schouderoefening in voegen? Ben namelijk bang dat ik teveel UB oefeningen aan het kiezen ben..

En zouden de MP's inclusief first set last en de side raise niet genoeg zijn voor schouders? Want ze werken natuurlijk ook nog mee bij de bench en incline bench..

2 keer armen in een UB/LB is sowieso overkill. Dus één dag triceps, andere dag biceps.
Dan heb je al gelijk wat meer tijd

Inclined DB bij je MP. En Shoulderpresses bij je BP

Ik vind het nog altijd veel volume voor een UB/LB maarja, daar hou je wel van hé :p

Zoiets dus:

Dag 1: MP (Wendler) + UB:
MP:
5/3/1 + jokersets +5% + first set last (3-5x8)
Inclined DB Press

Reverse grip barbell row:4x8-12
Lat-pulldown:4x8-12

(Standing cable) Fly’s:4x8-12

EZ-bar tricep extention:3x8-12

Dag 3: Benchpress (Wendler) + UB:
Benchpress:
5/3/1 + jokersets +5% + first set last (3-5x8)
DB shoulder press:

Chin-up:30-40reps (Myo)
T-bar row:4x8-12

Side raise:3x8-12
Face-pulls:4x8-12
Shrugs

Preacher curl:2x8-12

• #10.388
2 keer armen in een UB/LB is sowieso overkill. Dus één dag triceps, andere dag biceps.
Dan heb je al gelijk wat meer tijd

Inclined DB bij je MP. En Shoulderpresses bij je BP

Ik vind het nog altijd veel volume voor een UB/LB maarja, daar hou je wel van..
Ik hou inderdaad wel van volume en mijn armen lopen naar mijn mening wat achter. Daarom heb ik er nu voor gekozen om op de UB dagen wel armen volledig te pakken, maar dan de ene keer met meer sets voor triceps en de andere keer meer voor biceps..Hopelijk is het niet teveel, want heb geen behoefte aan trainingen van 2 uur ;)

Het Wendler deel duurt soms al 25-30minuten..:o Verder heb ik het set volume iets verlaagd voor de meeste oefeningen van 4 naar 3. Is dit een beetje ok zo?

Week 1
Dag 1: MP + UB:
MP:
27.5kg: 5
32.5kg: 5
40kg: 3
42.5kg: 5
47.5kg: 5
52.5kgkg: 5+
55kg (jokersets +5%): 5?
42.5kg (first set last): 3-5x8
Incline dumbell press (45°):3x8-12
Reverse grip barbell row:3x8-12
Lat-pulldown:3x8-12
(Standing cable) Fly’s:3x8-12
EZ-bar tricep extention:3x8-12
Dumbel curl:2x8-12

Dag 2: Deadlift (Wendler) + LB (focus hamstrings):
Deadlift:
70kg: 5
87.5kg: 5
102.5kg: 3
112.5kg: 5
127.5kg: 5
145kg: 5+
152.5kg (jokersets +5%): 5?
112.5kg (first set last): 3-5x8
FSQ (light weight):4x8-12
Standing leg curl:3x12-15
Barbell calfraise:4x8-12
Seated calfraise:3x8-12
Side ab-work:

Dag 3: Benchpress (Wendler) + UB:
Benchpress:
35kg: 5
45kg: 5
52.5kg: 3
57.5kg: 5
65kg: 5
72.5kg: 5+
75kg (jokersets +5%): 5?
57.5kg (first set last): 3-5x8
Dumbel shoulder press (alternate):4x8-12
Chin-up:30-40reps (Myo)
T-bar row:3x8-12
Barbell shrugs:4x8-12
Side raise:3x8-12
Face-pulls:3x8-15
Preacher curl:3x8-12
Pushdown:2x8-12

Dag 4: Squats (Wendler) + LB (focus quads):
Squat:
67.5kg: 5
82.5kg: 5
97.5kg: 3
105kg: 5
120kg: 5
137.5kg: 5+
145kg (jokersets +5%): 5?
105kg (first set last): 3-5x8
SLDL (light weight):4x8-12
Legpress:3x8-12
Leg extention:3x12-15
Abduduction:3x8-12
Toepress:3x8-15
Seated calfraise:2x8-12+dropset
Ab-work

Het duurt zo lang oa omdat je ook je first set last 3x doet :p Normaal is dat gewoon 1x :)

Schema ziet er goed uit, je gaat je kcals nog nodig hebben :D

Goeie deadlifts gast!
Waarom gebruik je vanaf 115 kilo al straps, kun je die niet beter op je top gaan gebruiken?

---------- Toegevoegd om 09:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:50 ----------

Waarom heb je eigenlijk voor IF gekozen?

• #10.391
Het duurt zo lang oa omdat je ook je first set last 3x doet :p Normaal is dat gewoon 1x :)

Schema ziet er goed uit, je gaat je kcals nog nodig hebben :D
Hmm, dan neem ik in overweging the first set last slechts 1 keer te doen..

Goeie deadlifts gast!
Waarom gebruik je vanaf 115 kilo al straps, kun je die niet beter op je top gaan gebruiken?

---------- Toegevoegd om 09:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:50 ----------

Waarom heb je eigenlijk voor IF gekozen?
Mijn grip is gewoon zwak. Heb al eens geprobeert stug zonder straps te liften, maar zette geen zoden aan de dijk en zorgde enkel voor Fails op grip voordat mijn rug het begaf..

Ben eerst gestart met recomposition vorig jaar, waarbij ik op rustdagen onder onderhoud eet en trainingsdagen op of net iets erboven. Omdat ik de rustdagen onder onderhoud zat werden in eerste instantie op de reguliere manier mijn porties zo klein.

Omdat ik een grote eter ben heb ik eerst van mijn rustdagen IF gemaakt en dat beviel eigenlijk wel goed. Zo goed dat ik het ook op mijn trainingsdagen heb toegepast.

Verder is het ook een stukje damage control, want op rustdagen eet ik overdag nagenoeg geen carbs wat betekend dat als er iemand taart trakteerd op mijn werk dat ik het dan niet 'mag'. Op trainingsdagen 'mag' het dan weer wel, maar ook niet voor 11:00uur en liefst niet na 19:00uur..:o

Flinke deadlifts, als dat door de noxipro komt moet ik het ook maar eens aanschaffen :P

Ik heb ook een zwakke grip, als ik zwaarder wil gaan deadliften moet ik ook straps gaan gbruiken... over armen die achter lopen heb ik ook nog geen oplossing, hoog volume of laag volume, bij mij groeien ze niet hard...

Misschien moet je je armen eens niet meer trainen ;) Armen kunnen wel vaker overtraind raken zonder dat je
er erg in hebt. Als je dan nog eens 2x per week gaat rowen/pulls doen & 2x per week gaat pressen, is het
kwaad snel geschied.

Misschien moet je je armen eens niet meer trainen ;) Armen kunnen wel vaker overtraind raken zonder dat je
er erg in hebt. Als je dan nog eens 2x per week gaat rowen/pulls doen & 2x per week gaat pressen, is het
kwaad snel geschied.

Je praat als een powerlifter:p

• #10.398
Flinke deadlifts, als dat door de noxipro komt moet ik het ook maar eens aanschaffen :P
Haha..de oude versie is helaas niet meer verkrijgbaar.

Hoewel in pleister zijn log stond laatst een marktplaats advertentie

Hmm...no:o
Al eens gehad? Gaat je zeker bevallen:D
:thumbs:
Ik heb ook een zwakke grip, als ik zwaarder wil gaan deadliften moet ik ook straps gaan gbruiken... over armen die achter lopen heb ik ook nog geen oplossing, hoog volume of laag volume, bij mij groeien ze niet hard...
:mad:

kwaad snel geschied.
Hmm, je hebt misschien een punt, maar zonder gericht armen werk mis ik ook wel een beetje de pomp..:o

Klein beetje wel, maar misschien heeft hij wel gelijk:eek:

Vandaag een rustdag! Niet met de fiets vandaag, want het regende..:o

Voeding, donderdag 23-01-2014:
9:00 1L groene thee
11:00 30g whey + 5g creatine + 50g notenmix + visolie + vit D
12:30 150g kipfilet + 75g spinazie
15:00 150g kipfilet + 75g spinazie
18:00 Pad thai chicken (noodles, ei, pinda’s, kip en taugé) + 40g casseine

~2890kcals, E/K/V = 190g (39%) / 85g (18%) / 95g (43%)

Ben ik ook :p

Maar sowieso, meer doen voor armen is daarom niet beter. Intensiteit verhogen met dropsets, rest pauze,
kan ook nog allemaal. Maar waarom eens gewoon je armen geen break geven. Het is niet dat ze kleiner
gaan worden. Ik heb al jaren geen direct werk meer voor triceps gedaan en heb best een aardige horse shoe

Can confirm. Ik doe misschien 1x in de week setje tricep pushdowns of zo en als het meezit 1x in de 2 weken bb/hammer curls.

Verder wel veel rows/pressses enzo, heb echt niet 't idee dat m'n armen minder groeien.

Terug
Naar boven