AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.242
Dit keer geen vraag, maar pure en oprechte waardering voor alle kennis die je met ons (en meerderen via o.a. xxl) deelt. Je bent zelf dag in dag uit aan het knallen om tot zo'n streef-fysiek te komen, begeleid nog eens mensen en dan doe je dit er ook nog maar ff bij. Respect man. Thats it. Succes verder ;). De wereld zou meer jwheys kunnen gebruiken. Tijd om voort te planten vriend, dan kunnen mijn kinderen later hopelijk alle kennis van die van jou op doen die ze van hun Mr Olympia vader geleerd hebben :p
haha thanks bro..!! <3

Mss een artikel over het effect van l carnitine capsules/poeders. Werkt dit nou echt of is het effect verwaarloosbaar?
Of over het effect van darmbacterien op de opname van voedingsstoffen. Maw bestaat er zoiets als een te effeciente darm bij afvallen/aankomen :p
@Jwdoetookmee

Ik ben wel benieuwd naar de mate waarin een bepaald calorietekort effect heeft op spiermassa.
Ik zag al ergens dat wanneer je een crashdieet volgt, je lichaam naast vet ook spier gaat afbreken, ben dus wel benieuwd naar hoe groot de verschillen daadwerkelijk zijn wanneer iemand 500 kcal onder onderhoud zit of bijvoorbeeld 1000kcal, 1500kcal, etc.

Ik ben wel benieuwd naar de mate waarin een bepaald calorietekort effect heeft op spiermassa.
Ik zag al ergens dat wanneer je een crashdieet volgt, je lichaam naast vet ook spier gaat afbreken, ben dus wel benieuwd naar hoe groot de verschillen daadwerkelijk zijn wanneer iemand 500 kcal onder onderhoud zit of bijvoorbeeld 1000kcal, 1500kcal, etc.

Zonder anabolen? Die verschillen zullen redelijk groot zijn ja.

Volgens lyle mcdonald heeft een kcal tekort van 1500 voor een korte periode minder schade dan 300kcal voor langere periode dus ben ook benieuwd.

Hangt ook af van je vet% en hormonen en is al uitvoerig besproken in dit topic. Voorspellen wordt lastig, kijk naar hier gelinkte (case) studies en je krijgt een beeld van wat mogelijk is.

Hangt ook af van je vet% en hormonen en is al uitvoerig besproken in dit topic. Voorspellen wordt lastig, kijk naar hier gelinkte (case) studies en je krijgt een beeld van wat mogelijk is.
Ah bedankt. Weet je toevallig waar die links naar de case studies (ongeveer) staan? 113 pagina's doorspitten is ook nogal iets..

Ah bedankt. Weet je toevallig waar die links naar de case studies (ongeveer) staan? 113 pagina's doorspitten is ook nogal iets..
Hmm nee maar het is ook erg beperkt hoor. Afhankelijk van je status kun je zelfs winst maken zeker als je niet heel erg laag in vet% bent. Maar bij bodybuilding prep case studies zie je sowieso veel verlies.

Dus dat wordt lastig om zo'n specifieke guideline uit op te maken. Maar misschien heeft jw wel een idee.

Of over het effect van darmbacterien op de opname van voedingsstoffen. Maw bestaat er zoiets als een te effeciente darm bij afvallen/aankomen :p
@Jwdoetookmee
Hier ben ik ook wel in geinteresseerd. Er komt zwz meer aandacht de laatste tijd voor darmflora en 'poep transplantaties'. De laatste zijn in staat chronische Clostridium difficile infecties te genezen bij sommige mensen. Ook observaties dat bv. populaties van dikke mensen, of van vitale 90-jarigen andere darmflora hebben dan andere groepen. Het probleem is natuurlijk dat oorzaak en gevolg bij darmflora samenstelling moeilijik te scheiden zijn. Als je te veel eet zal je ook te veel voedsel niet helemaal opnemen en daar gaan sommige bacterien van groeien. Relevantie voor krachtsport en metabolisme is er natuurlijk in het berekenen van basis metabolisme, als je heel efficient op neemt moet je minder eten dan de formules aangeven, dit is misschien gerelateerd aan 'endo' en 'ecto' types van mensen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.251
Ik had net even het stukje van 'Clean vs Dirty' teruggelezen, maar wanneer ik lees dat de koolhydraten tot dusdanig kleine moleculen worden afgebroken, trek ik dan de juiste conclusie dan het niet uit maakt of je je koolhydraten uit bijvoorbeeld rijst haalt, of uit chocolade?
Als ik het mis heb, zou ik graag willen weten wat dan het verschil is tussen die koolhydraten in een calorie tekort en overschot.

Volgens lyle mcdonald heeft een kcal tekort van 1500 voor een korte periode minder schade dan 300kcal voor langere periode dus ben ook benieuwd.

Mijn meest effectieve manier van cutten lijkt nog altijd het 2 dagen ziek/brak in bed met amper eten. 3-4 kg lichter. Paar dagen pompen en je hebt snel 1-2 kg terug en ben ineens een stukkie droger. Gaat me vaak beter af dan lange tijd strikt tellen etc.

Mijn meest effectieve manier van cutten lijkt nog altijd het 2 dagen ziek/brak in bed met amper eten. 3-4 kg lichter. Paar dagen pompen en je hebt snel 1-2 kg terug en ben ineens een stukkie droger. Gaat me vaak beter af dan lange tijd strikt tellen etc.

Of een week lang xtc gebruiken;)

Kort samengevat lyle mcdonald toch? :p

vraagje, kan hier weinig over vinden maar ik neem nu een pauze van 5/6 weken qua cutten en wil de calorieën weer uppen tot maintanance

ga nu cruisen op 250 test, moet wachten tot de T3 die ik wil weer beschikbaar is en ik heb nu 12 weken gecut en dat houd ik niet tot en de hele zomer vol

ben me cut geëindigd op 2600kcal vorige week vrijdag, inmiddels zit ik op 3000 kcal en lijk nog af te vallen dus vanaf maandag naar 3200 voor 5 dagen en zo door.

aangezien ik op 250 test zit en de tren nog aan het afbouwen is lijkt het me dat ik niet af kan gaan op aankomen/afvallen.

enig idee hoe ik wat nauwkeuriger bepalen kan of ik in de buurt van onderhoud zit. aangezien je in spiegel niet zo gauw ziet dat je wat vet aankomt ?

onderhoud zou 4200 moeten zijn als ik niet gecut had

. 109kg 9/10% vet. vrij fysiek werk 5x sporten 3x 10min sprinten en dagelijks zo'n 30/40min lopen met de hond ( act. factor 4)

eerste cut terwijl ik aas gebruik dus vandaar dat ik niet zeker ben.

Laatst bewerkt:
Je kan de gemiddelde snelheid waarmee je afviel terugrekenen naar hoe groot je tekort ongeveer was, en dus je onderhoud.

Je kan de gemiddelde snelheid waarmee je afviel terugrekenen naar hoe groot je tekort ongeveer was, en dus je onderhoud.
precies, zo moet je het doen.
wel nauwkeurig bijhouden wat je eet en wat je activiteiten op een dag zijn.

Terug
Naar boven