Legiyo
Cool Novice
- Waardering
- 14
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 62kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Weet niet uit mijn hoofd of dit al gezegd is in dit topic , maar ik kom vaak artikels tegen dat je beter geen vet en koolhydraten kan eten in 1 maaltijd .. iets wat ik niet zo begrijp ... iemand die hier meer over weet ? Of concrete info??
[Link niet meer beschikbaar] Bijvoorbeeld hier , Naja er is ook veel vraag naar op Engelse forums
Denk er eens over na: beter want? En hoe zou dat anders kunnen als beiden uuren lang opgenomen worden?Weet niet uit mijn hoofd of dit al gezegd is in dit topic , maar ik kom vaak artikels tegen dat je beter geen vet en koolhydraten kan eten in 1 maaltijd .. iets wat ik niet zo begrijp ... iemand die hier meer over weet ? Of concrete info??
[Link niet meer beschikbaar] Bijvoorbeeld hier , Naja er is ook veel vraag naar op Engelse forums

Tja snap het ook niet zo daarom vraag ik het hier.. kom deze vraag vaak tegen op Engelse forums ook, Naja ik eet graag Mn rijst met zalm of oats en pindakaas etcDenk er eens over na: beter want? En hoe zou dat anders kunnen als beiden uuren lang opgenomen worden?
Weet niet uit mijn hoofd of dit al gezegd is in dit topic , maar ik kom vaak artikels tegen dat je beter geen vet en koolhydraten kan eten in 1 maaltijd .. iets wat ik niet zo begrijp ... iemand die hier meer over weet ? Of concrete info??

Heb het artikel vluchtig doorgelezen.De laatste paar dagen de 116pag door gelezen... M'n hoofd draait er van...
Toch nog een vraag ivm metabolisme: ik krijg veel de reactie "ja maar, ik heb een traag metabolisme..." en ik lees dat dit eigenlijk wel kan in het artikel van Peter Bond (het vertragen van het metabolisme), maar wil dit dan ook zeggen dat deze personen die dat zouden hebben, dan ook "dikker" zijn of minder snel "kunnen" afvallen ? ...
Of is het enkel omdat hun schildklier "trager/minder" werkt dat ze zich daar achter kunnen verstoppen...
Dan is er dit artikel dat ik door gekregen heb, dat wil aantonen dat vrouwen anders ineen zitten dan mannen qua "vet":
De wetenschap achter vet: het is een wonder dat vrouwen kunnen afvallen
Alleen moet je het boek lezen/kopen om alle referenties te zien natuurlijk
@Jwdoetookmee: jouw idee hierover ?
thanks! inderdaad, 20 a 25 ish voor mannen. Wij zitten eigenlijk allemaal dus in een prima range. een te laag percentage is trouwens ook weer niet gunstig. maar dan heb ik het over richting wedstrijdniveau

Vanaf misschien 7 a inderdaad 6 zal het inderdaad de andere kant weer doorslaan.6% en lager ongeveer?
Ik zit alvast goed qua VP (steeds tussen 10-15 %)![]()
Wie meet zijn bloedglucose nou een paar keer per dag? (ja, OK diabetici misschien....)Vanaf misschien 7 a inderdaad 6 zal het inderdaad de andere kant weer doorslaan.
Rond mn wedstrijd was mn nuchtere bloedglucose regelmatig hoger dan 6, wat met mijn lichaamssamenstelling nergens op slaat. Toen ik weer wat aan ben gaan komen werd hij een stuk beter
Wie meet zijn bloedglucose nou een paar keer per dag? (ja, OK diabetici misschien....)

Ha ha, ik las over nuchter heenHeb het over nuchter glucose. Sochtends voor t ontbijt dus. Tenzij je een fucking snelle privejet hebt is dat niet meermaals per dag![]()

Deed ik maar eventjes omdat ik metabolisme interessant vindt en omdat ik even wou zien wat het effect van anorexia like bodyfat is op metabolisme.Ha ha, ik las over nuchter heen
Maar wel dedicated hoor dat je zelfs je bloedglucose bijhoudt.
Tiens, is het eigenlijk mogelijk om "volume" vet tov spieren te vergelijken ?
Ik bedoel, 1 kg vet is in volume groter dan 1 kg spieren ? want als je vermagert "slank" je af... ??
Is dat meetbaar ?...
1. The density of mammalian skeletal muscle is 1.06 g/ml.
"... 1.06 g/cm-3 which is the density of mammalian skeletal muscle"
Source for quote: The Journals of Gerontology Series A: Biological
Sciences and Medical Sciences 56:B191-B197 (2001)
Specific Force Deficit in Skeletal Muscles of Old Rats Is Partially
Explained by the Existence of Denervated Muscle Fibers
Melanie G. Urbancheka, Elisa B. Pickenb, Loree K. Kalliainenc and
William M. Kuzon, Jr.a,d
Reference given by the authors: Mendez J, Keys A, 1960. Density and
composition of mammalian muscle. Metabolism 9:184-188.
2. The density of adipose tissue (fat) is about 0.9 g/ml
"...by multiplying the density of adipose tissue (0.9196 g/ml)"
Source: Association of adiponectin and resistin with adipose tissue
compartments, insulin resistance and dyslipidaemia
M. S. Farvid1, T. W. K. Ng2, D. C. Chan2, P. H. R. Barrett2 and G. F. Watts2