MuscleMeat

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Bezoekers in dit topic

Sorry not 1 week 2.5 months. So I have nothing to teach.
 
Hey J_Whey. Er zijn meerdere studies bekend die elkaar tegenspreken over het feit of koolhydraten na een training wel of niet goed zijn voor het hervullen van de glycogeenvoorraden. hier wordt gezegd dat het wel nodig is, terwijl het hier een beetje wordt tegen gesproken. Hoe denk jij hier over? Voor glycogeenvooraden aanvullen dan misschien geen invloed, maar waarvoor dan wel?
 
Volgens mij blijkt uit studies dat je toch meer gaint wanneer je eiwitten + koolhydraten eet na je training, dan wanneer je alleen eiwitten eet na je training. Ik heb de onderzoeken zo niet bij de hand, maar ben ook wel benieuwd naar Jwdoetookmee zijn antwoord hierop :)
 
Volgens mij blijkt uit studies dat je toch meer gaint wanneer je eiwitten + koolhydraten eet na je training, dan wanneer je alleen eiwitten eet na je training. Ik heb de onderzoeken zo niet bij de hand, maar ben ook wel benieuwd naar Jwdoetookmee zijn antwoord hierop :)
Ja klopt, en ik merk ook zelf wel een positief verschil dat wanneer ik het wel doe, en niet. Ik heb namelijk altijd zonder carbs binnen twee uur na het training getraind (<5 gram per post-workout meal), en nu ik zeker twee stuks fruit of een banaan eet na de training merk ik duidelijk verschil. Ik weet alleen niet of dit op de lange termijn significant uitmaakt.
 
Ja klopt, en ik merk ook zelf wel een positief verschil dat wanneer ik het wel doe, en niet. Ik heb namelijk altijd zonder carbs binnen twee uur na het training getraind (<5 gram per post-workout meal), en nu ik zeker twee stuks fruit of een banaan eet na de training merk ik duidelijk verschil. Ik weet alleen niet of dit op de lange termijn significant uitmaakt.

Kans dan dat je de rest van de dag te weinig (carbs) eet?
Gok dat carbs direct na de training alleen zin heeft als je een tekort hebt op dat moment.
 
Kans dan dat je de rest van de dag te weinig (carbs) eet?
Gok dat carbs direct na de training alleen zin heeft als je een tekort hebt op dat moment.
Ik merk zelf altijd dat ik wel behoefte heb aan een stuk fruit. Ik weet van mezelf dat ik anders een kleine crash heb na training.

Edit: toch eet ik voor training altijd 80 gram oats met een schepje whey + melk
 
Ja klopt, en ik merk ook zelf wel een positief verschil dat wanneer ik het wel doe, en niet. Ik heb namelijk altijd zonder carbs binnen twee uur na het training getraind (<5 gram per post-workout meal), en nu ik zeker twee stuks fruit of een banaan eet na de training merk ik duidelijk verschil. Ik weet alleen niet of dit op de lange termijn significant uitmaakt.

En waar merk je dat dan aan?
 
Hoewel ik die volheid in spieren nu betwijfel, door het lezen van de artikelen ???
 
Zijn volgens mij wel wat studies die hinten na extra MPS, maar het is zeker zo dat je glycogeen (sneller) vult als je carbs post workout eet.
Glycogeen laadt echter ook wanneer je niet direct post workout carbs eet maar verder over de dag verspreid;(wellicht wat minder efficient) ik zou alleen geen nadeel kunnen noemen van carbs post wo.
 
Deze veranderingen zijn echter niet zo significant als dat veel mensen denken; wat ik hier veel voorbij zie komen is dat mensen denken dat wanneer je heel snel zakt in energie inname (bijvoorbeeld je onderhoudsbehoefte is 3000 kcal, en je gaat op een crashdieet van 1500 kcal per dag), dat je lichaam zich hieraan zal aanpassen en dat je hiermee je metabolisme dusdanig vertraagt dat deze 1500 je onderhoudsbehoefte gaat worden. Ja, het lichaam zal, zeker in een dusdanig extreem tekort, er flink aan trekken om terug te gaan naar homeostase, maar je lichaam heeft geen '1000 kcal' reserve capaciteit. Het grootste gedeelte zal in een dusdanig tekort komen van de afbraak van spiermassa;
Er is niemand die op 1000 kcal per dag, met een uur cardio en 5x per week krachttraining niet afvalt; ik schop hier waarschijnlijk een hoop mensen mee tegen de schenen; een van de redenen waarom dit misschien zo lijkt is dat het lichaam wellicht meer vocht vast houdt wanneer je afvalt; dit kan verlies van vet/spiermassa maskeren op de weegschaal.


Vind dit stukje wel interessant. Heb je hier wellicht meer informatie over en/of link naar een studie ? Vraag me namelijk af hoeveel een mens aan kcal uit lichaamsvet kan verbranden in één dag.
 
Vind dit stukje wel interessant. Heb je hier wellicht meer informatie over en/of link naar een studie ? Vraag me namelijk af hoeveel een mens aan kcal uit lichaamsvet kan verbranden in één dag.

In korte cut periodes kan je dr redelijk van uitgaat dat t overgrote deel van tekort uit reserves komt (vet en ook glycogeen) tenzij je echt extreem lean bent, je niet traint, of je dieet niet klopt.
Een antwoord op je vraag ga je echter niet krijgen. Er zijn VEEL teveel factoren die invloed hebben hierop.
Vetpercentage is een hele grote. Lichaamsgewicht. Activiteit. Eiwit inname. Stress. Trainingsprotocol. Enchanced ja nee. Vorige dieetpogingen. Mentale toestand. Vind je je werk leuk? Wilskracht.

En kan zo nog lang doorgaan
 
Wat vinden jullie van deze gast dan? En zijn kijk op afvallen eten calorieën etc.. niet op de titel letten btw maar inhoud van zijn video.

 
Wat vinden jullie van deze gast dan? En zijn kijk op afvallen eten calorieën etc.. niet op de titel letten btw maar inhoud van zijn video.


Ff samenvatten? :p Scrollde door en toen ging het over als honger heb dan eet ik en instinct en blablabla.

Als ik pas eet als ik honger heb dan eet ik praktisch nooit.
 
Wat vinden jullie van deze gast dan? En zijn kijk op afvallen eten calorieën etc.. niet op de titel letten btw maar inhoud van zijn video.

afgezet bij 2:03. Is dat gezeik rond insuline nou nog steeds niet afgelopen? A Vet kan opgeslagen worden zonder insuline en B eiwit spiked insuline ook enorm, soms zelfs meer dan carb sources.
 
Nieuw artikel over rug incoming. nu puntjes op de i aan het zetten
 
Back
Naar boven