XXL Nutrition

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Mooi stuk weer JW!
Je besteedt aandacht aan het waarom van de oefeningen zodat mensen het beter begrijpen. Misschien maakt het potjeslatijn voor plaats (insertie, origo) en richting (flexie, protractie) het wel een beetje lastig voor een hoop mensen.

Dan zoeken ze het maar op :p Is goed voor hun woordenschat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.443
Voor de geïnteresseerden, prolly zondagavond of maandagavond rond uur op 9 live Q&A via lot dr Instagram @lotteger . Ze zal morgen ofzo de tijd wel posten denk ik op dr insta story

JW, je hebt in je gastblog een foto met daarop een B&F doos op de site van XXL staan :p

Laatst bewerkt:
Mooi en leerzaam stuk!!

Goed en duidelijk leesbaar!
(behalve "Aangezien de het bovenste deel";))

Momenteel loop ik te kloten, omdat ik rechts last heb bij de aanhechting van mijn borstspier bij mijn sleutelbeen. Daarom doe ik Machine Press (Shoulder) i.p.v. OHP en Cable Crossovers i.p.v. DB Flyes, zodat ik nagenoeg alles pijnvrij kan doen (enkel bij incl. DB Press lichte last).

• #2.447
Goed topic! Misschien wat handige filmpjes die het een en ander samenvatten en wat handvatten geeft:

@Jwdoetookmee
Hoe meet ik effectief hoe mijn lichaam reageert op een bron van carbs?
Glucosemeting voordat je gaat eten -> eet carb bron -> 2 uur later meten en kijken wat je bloedsuiker is?
Ben wel benieuwd hoe erg mijn bloedssuikerspiegel piekt op rijst en op zoete aardappel e.d.

@Jwdoetookmee
Glucosemeting voordat je gaat eten -> eet carb bron -> 2 uur later meten en kijken wat je bloedsuiker is?
Ben wel benieuwd hoe erg mijn bloedssuikerspiegel piekt op rijst en op zoete aardappel e.d.
Dat kan volgens mij al eerder, met zo'n bloedprikapparaatje toch? Ben daar ook wel benieuwd naar.

Dat kan volgens mij al eerder, met zo'n bloedprikapparaatje toch? Ben daar ook wel benieuwd naar.

Ja die krijg ik morgen dus binnen. Volgens mij duurt het 1.5 tot 2 uur voordat je bloedsuikerspiegel op zijn piek is na een maaltijd.
(Heb dat apparaat niet voor deze reden besteld. Heb sinds ik begonnen ben met bulken een beetje last van diabetes-achtige klachten. Was afgelopen vrijdag zo ernstig dat ik m'n workout ervoor moest staken, dus even de twijfel wegnemen. Zal het vast niet zijn maar better safe than sorry)

Ja die krijg ik morgen dus binnen. Volgens mij duurt het 1.5 tot 2 uur voordat je bloedsuikerspiegel op zijn piek is na een maaltijd.
(Heb dat apparaat niet voor deze reden besteld. Heb sinds ik begonnen ben met bulken een beetje last van diabetes-achtige klachten. Dus even de twijfel wegnemen. Zal het vast niet zijn maar better safe than sorry)
Heb je een linkje voor me, ben wel geïnteresseerd.. :)

Heb je een linkje voor me, ben wel geïnteresseerd.. :)

bol.com | Medisana Meditouch2 - Bloedsuikermeter
Heb ik besteld. Komt met 10 prikkers en 10 strips.
Zijn er ook los te bestellen;
Strips:
bol.com | Medisana Meditouch2 - Teststrips - 50 Stuks

Prikkers:
bol.com | Medisana MediTouch - Lancetten voor Bloedsuikermeter

(Bol.com was wonderbaarlijk de snelste/goedkoopste die ik kon vinden.
Je hebt wel goedkopere metertjes maar zag dat deze een app had waar je hem mee kon koppelen)

bol.com | Medisana Meditouch2 - Bloedsuikermeter
Heb ik besteld. Komt met 10 prikkers en 10 strips.
Zijn er ook los te bestellen;
Strips:
bol.com | Medisana Meditouch2 - Teststrips - 50 Stuks

Prikkers:
bol.com | Medisana MediTouch - Lancetten voor Bloedsuikermeter

(Bol.com was wonderbaarlijk de snelste/goedkoopste die ik kon vinden.
Je hebt wel goedkopere metertjes maar zag dat deze een app had waar je hem mee kon koppelen)
Prima reviews zie ik, die gaat op het verlanglijstje! Thanks maat.

• #2.455
@Jwdoetookmee

Wat voor diabetes achtige klachten had je?
En ik zou dan gewoon een hele zwerm strips halen. Ikzelf een keer 30 prikken oid op 1 dag gedaan om te plotten hoe mn bloedsuiker liep.
1 x prikken heb je weinig aan omdat je nooit weet wanneer de piek is, aangezien deze flink wordt beïnvloed door verschillende factoren. Ik zou dan iig elke 15 a 20 minuten prikken, startende net voor het eten van je maaltijd.
Also, je nuchtere bloedglucose in de ochtend is ook wel interessant

Wat voor diabetes achtige klachten had je?
En ik zou dan gewoon een hele zwerm strips halen. Ikzelf een keer 30 prikken oid op 1 dag gedaan om te plotten hoe mn bloedsuiker liep.
1 x prikken heb je weinig aan omdat je nooit weet wanneer de piek is, aangezien deze flink wordt beïnvloed door verschillende factoren. Ik zou dan iig elke 15 a 20 minuten prikken, startende net voor het eten van je maaltijd.
Also, je nuchtere bloedglucose in de ochtend is ook wel interessant

Alright, zal nog een lading strips na bestellen. Wel nieuwsgierig wat mijn piek is op verschillende voeding.

De klachten zijn een beetje wazige, algemene klachten. Maar als ik het zou moeten opschrijven;
Ik heb soms last dat mijn zicht behoorlijk wazig wordt. Was al eens naar de opticien geweest maar die gaf aan dat m'n sterkte met lenzen nog hetzelfde is.
Verder door de dag heen wisselend behoorlijk vermoeid, tril- en beverig, hartkloppingen, droge muil, paar keer per uur naar de wc, hoofdpijn, evenwicht steeds eventjes weg.
Ook al voor naar de dokter geweest met bloedonderzoek maar daar kwam niets spannends uit. (Of niet het juiste gechecked) Neemt het verder ook niet serieus gezien de waardes goed waren.
Kutte is dat het allemaal moment opnames zijn, ik kan me zomaar een dag geweldig en fit voelen waarna ik in een klap opeens totaal waardeloos en futloos ben.

Ben dus benieuwd!

Alright, zal nog een lading strips na bestellen. Wel nieuwsgierig wat mijn piek is op verschillende voeding.

De klachten zijn een beetje wazige, algemene klachten. Maar als ik het zou moeten opschrijven;
Ik heb soms last dat mijn zicht behoorlijk wazig wordt. Was al eens naar de opticien geweest maar die gaf aan dat m'n sterkte met lenzen nog hetzelfde is.
Verder door de dag heen wisselend behoorlijk vermoeid, tril- en beverig, hartkloppingen, droge muil, paar keer per uur naar de wc, hoofdpijn, evenwicht steeds eventjes weg.
Ook al voor naar de dokter geweest met bloedonderzoek maar daar kwam niets spannends uit. (Of niet het juiste gechecked) Neemt het verder ook niet serieus gezien de waardes goed waren.
Kutte is dat het allemaal moment opnames zijn, ik kan me zomaar een dag geweldig en fit voelen waarna ik in een klap opeens totaal waardeloos en futloos ben.

Ben dus benieuwd!

Mijn maat had precies dezelfde klachten en die heeft nu dus diabetes op zijn 30ste.

Ben dus benieuwd!
Misschien die M&M's laten liggen de volgende keer.. :o

Misschien die M&M's laten liggen de volgende keer.. :o

Ik eet dat soort rommel bijna nooit. Laatst voor het eerst in jaren :roflol:
Gvd wat was dat lekker.

Mijn maat had precies dezelfde klachten en die heeft nu dus diabetes op zijn 30ste.

Ben benieuwd! Hoop het niet natuurlijk. Denk eerlijk gezegd ook niet dat het diabetes is gezien ik de ene keer wel goed op veel suiker reageer en de andere keer niet.
Zoals bovenstaand had ik laatst (wel voor het eerst in jaren) een hele zak M&Ms weggewerkt en ik had nergens last van daarna.

We'll see. Als ik diabetes heb insuline spuiten voor de gainzzzzzzzzzzzzz

Terug
Naar boven