Fitness Seller

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Alright, zal nog een lading strips na bestellen. Wel nieuwsgierig wat mijn piek is op verschillende voeding.

De klachten zijn een beetje wazige, algemene klachten. Maar als ik het zou moeten opschrijven;
Ik heb soms last dat mijn zicht behoorlijk wazig wordt. Was al eens naar de opticien geweest maar die gaf aan dat m'n sterkte met lenzen nog hetzelfde is.
Verder door de dag heen wisselend behoorlijk vermoeid, tril- en beverig, hartkloppingen, droge muil, paar keer per uur naar de wc, hoofdpijn, evenwicht steeds eventjes weg.
Ook al voor naar de dokter geweest met bloedonderzoek maar daar kwam niets spannends uit. (Of niet het juiste gechecked) Neemt het verder ook niet serieus gezien de waardes goed waren.
Kutte is dat het allemaal moment opnames zijn, ik kan me zomaar een dag geweldig en fit voelen waarna ik in een klap opeens totaal waardeloos en futloos ben.

Ben dus benieuwd!
Je zou je eens kunnen verdiepen in insuline resistentie en technieken om dat te verbeteren zoals intermediate fasting. Misschien heb je daar iets aan.

Je zou je eens kunnen verdiepen in insuline resistentie en technieken om dat te verbeteren zoals intermediate fasting. Misschien heb je daar iets aan.

Eerst even de resultaten afwachten :P Mocht ik inderdaad over de dag een te hoog bloedsuikerspiegel hebben zouden IF wellicht interessant worden. Al hoop ik het niet, heb het eens geprobeerd en ik vond het echt kut. :P

Insulineresistentie betwijfel ik verder wel, mijn koolhydraat inname is sowieso niet erg hoog ( ~210 gram/dag) waarvan ~30-40 gram enkelvoudige koolhydraten.

Eerst even de resultaten afwachten :P Mocht ik inderdaad over de dag een te hoog bloedsuikerspiegel hebben zouden IF wellicht interessant worden. Al hoop ik het niet, heb het eens geprobeerd en ik vond het echt kut. :P

Insulineresistentie betwijfel ik verder wel, mijn koolhydraat inname is sowieso niet erg hoog ( ~210 gram/dag) waarvan ~30-40 gram enkelvoudige koolhydraten.
Kijk mijn IF topic eens door, en vooral leangains.com

Het valt echt te leren hoor, na een weekje ben je er zo aan gewend. Ik kan bijna niet meer zonder, ongeacht de voordelen.

Volgens mij heb je in een pre-diabetes stadium nog altijd een goed bloedsuiker gehalte, maar kost het je lichaam al meer moeite om dat te handhaven, dus of je stripjes daar iets afwijkends meten betwijfel ik.
Het was verder maar een suggestie van mij, ben verder ook geen IF fan-boy of zo :p

Al hoop ik het niet, heb het eens geprobeerd en ik vond het echt kut. :P
Dit zou er trouwens wel op kunnen wijzen dat je metabolisme een behoorlijke suiker-afhankelijkheid heeft, en dat je moeilijk vetten als brandstof kan gebruiken. Misschien moet je echt eens door deze dip heen zoals Chast en Vito zeggen.....

Al “eens” is dat dan 2 dagen ofzo?
Ik zelf vond dat het na een paar dagen beter was en prima te doen. Eerste dagen waren wel even rot.
Kijk mijn IF topic eens door, en vooral leangains.com

Het valt echt te leren hoor, na een weekje ben je er zo aan gewend. Ik kan bijna niet meer zonder, ongeacht de voordelen.
Dit zou er trouwens wel op kunnen wijzen dat je metabolisme een behoorlijke suiker-afhankelijkheid heeft, en dat je moeilijk vetten als brandstof kan gebruiken. Misschien moet je echt eens door deze dip heen zoals Chast en Vito zeggen.....

Ik heb 13 maanden achtereenvolgend IF gedaan. Ik weet dus wel wat het is, haha.
Ik vond de window gewoon erg ruk. Met een hongergevoel naar bed gaan en met een hongergevoel wakker worden.

Laten we niet te snel tot conclusies springen en gewoon even kijken wat de waardes zijn bij het testen.

Als je wilt dat je insulinegevoeligheid toeneemt moet je gewoon gaan cutten. De voordelen die bij IF worden geclaimt (zoals insulinegevoeligheid) komt gewoon omdat je in een kcal deficit zit, niet omdat je periodes vast.

Ik heb 13 maanden achtereenvolgend IF gedaan. Ik weet dus wel wat het is, haha.
Ik vond de window gewoon erg ruk. Met een hongergevoel naar bed gaan en met een hongergevoel wakker worden.

Laten we niet te snel tot conclusies springen en gewoon even kijken wat de waardes zijn bij het testen.
Oké, dat kan. Probeer dan eens een andere approach, als je wakker wordt zo lang mogelijk zonder eten (wel water en koffie, laatste blunt appetite), probeer die eerste meal even uit te stellen, een paar uurtjes maar. Dan heb je zo al wat voordelen te pakken. 'S avonds gewoon lekker een grote gezonde maaltijd nemen, tussendoor wat fruit. Dan hoef je ook niet met honger naar bed. Probeer je niet fast te pinnen op een specifieke window elke dag, dat is veel te restrictief voor jou waarschijnlijk.

Als je wilt dat je insulinegevoeligheid toeneemt moet je gewoon gaan cutten. De voordelen die bij IF worden geclaimt (zoals insulinegevoeligheid) komt gewoon omdat je in een kcal deficit zit, niet omdat je periodes vast.

Ik ben 74 kg op 1.84. Ik moet echt niet gaan cutten :rolleyes: Ben juist net 2 maandjes klaar met cutten.

Dat wat ik net postte neemt overigens niet weg dat IF onwijs makkelijk kan zijn hoor! Veel mensen hebben geen honger als ze net wakker worden, maar worden juist hongerig door te eten. Dan kan het heel makkelijk zijn om gewoon niets te eten, zodat je later op de dag wat grotere maaltijden hebt.

In de bulk zou ik wel de voorkeur geven om geen IF te doen, omdat eiwitspreiding nog best relevant blijkt te zijn voor hypertrofie (alhoewel dit voor de meeste amateursporters wat neuken in de marge is).

Laten we maar gewoon eerst de waardes even afwachten. Voor hetzelfde geld heb ik pfeiffer of zit het tussen m'n oren. Who knows.

Dat wat ik net postte neemt overigens niet weg dat IF onwijs makkelijk kan zijn hoor! Veel mensen hebben geen honger als ze net wakker worden, maar worden juist hongerig door te eten. Dan kan het heel makkelijk zijn om gewoon niets te eten, zodat je later op de dag wat grotere maaltijden hebt.
Precies, daarom gebruik ik het ook voornamelijk! Optimale protein synthesis response vind ik niet zo belangrijk nu (in een cut).

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.476
Alright, zal nog een lading strips na bestellen. Wel nieuwsgierig wat mijn piek is op verschillende voeding.

De klachten zijn een beetje wazige, algemene klachten. Maar als ik het zou moeten opschrijven;
Ik heb soms last dat mijn zicht behoorlijk wazig wordt. Was al eens naar de opticien geweest maar die gaf aan dat m'n sterkte met lenzen nog hetzelfde is.
Verder door de dag heen wisselend behoorlijk vermoeid, tril- en beverig, hartkloppingen, droge muil, paar keer per uur naar de wc, hoofdpijn, evenwicht steeds eventjes weg.
Ook al voor naar de dokter geweest met bloedonderzoek maar daar kwam niets spannends uit. (Of niet het juiste gechecked) Neemt het verder ook niet serieus gezien de waardes goed waren.
Kutte is dat het allemaal moment opnames zijn, ik kan me zomaar een dag geweldig en fit voelen waarna ik in een klap opeens totaal waardeloos en futloos ben.

Ben dus benieuwd!
Reactieve hypoglycemie - oorzaken, symptomen en behandeling

dit?

Qua symptonen en uitleg lijkt dat heel goed overeentekomen.
Maar lijkt mij qua voeding niet zo realistisch;

Mijn voeding ziet er over het algemeen zo uit:

08:00
1 banaan
XXL protein Bar - Caramel Noot
374 kcal, 50 carbs, 21 eiwit, 11 vet, 9 suiker

12:00
2 Tortillas Durum
200 gr Roasted Kipfilet Reepjes
Komkommer/Tomaat
Worteltjes ernaast
670 kcal - 81 carbs - 47 eiwit - 13 vet - 3 suiker

16:00
2 knäckebröd sesam
40 gram 100% pindakaas
365 kcal - 25 carb - 15 eiwit - 21 vet - 2 suiker

19:00
2 portie gerookte zalm
200 gram broccoliroosjes
200 gram witte rijst
778 kcal - 71 carb - 63 eiwit - 25 vet -3 suiker

22:00
200ml halfvolle melk
40 gr perfect whey protein
252 kcal - 13 carb - 38 eiwit - 6 vet - 9 suiker

Totaal: 26 gram suiker
Nu doe ik IIFYM natuurlijk maar elke dag komt eigenlijk wel op dezelfde macro's neer..
Stel ik heb het wel zou ik echt niet weten waar ik moet gaan beginnen dan..

Alright. Net eerste testje gedaan. Voelde me voordat ik in de auto stapte wel ruk, voelde me iets voordat ik priktestje ging doen weer wat beter.
Test gaf 3.2 mmol/l aan dus wel redelijk aan de lage kant, vermoed dat hij lager zat en net opgehoogd is.
Ga zo even een pizza tjappen als een goede piek-test. (Muahaha)

@Jwdoetookmee hee JW,

Las laatst een stukje over hoe Crucifere groenten (brocolli, bloemkool, boerenkool, etc) voor een verlaging in oestrogeen konden zorgen.(dacht door de remming van aromatase maar niet helemaal zeker)
Hoe sterk is dit effect, hoeveel gram zou er nodig zijn om een verschil te maken en heeft het nog extra invloed als je natty of enhaced bent?

Terug
Naar boven