AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

What gun b 't volgende onderwerp. Geen idee wanneer k weer tijd heb though
Je hebt het net over macro's gehad, maar vetten heb je niet breed besproken. Misschien daarover? Zoals de meeste gelukkig weten zijn vetten een zeer belangrijk iets in je voeding. Helaas zijn er veel idioten die bijna alle vetten schrappen uit hun voedingsschema..

Van vetten kom je niet aan, je komt aan van een kcal surplus!!!

EDIT:
@Jwdoetookmee Ik heb een stukje gelezen op bodynet over vetten. Ik heb dat stukje toen gekopieerd en hier gepost omdat ik het wel interessant vond. Uiteindelijk is er wel een discussie ontstaan in dat topic betreft verzadigde vetten en onverzadigde vetten. Zie mijn topic: https://forum.bodybuilding.nl/topics/stukje-over-vetten.393830/
Nog steeds benieuwd naar eigenlijk. Weet niet hoe andere hier over denken?

Je hebt het net over macro's gehad, maar vetten heb je niet breed besproken. Misschien daarover? Zoals de meeste gelukkig weten zijn vetten een zeer belangrijk iets in je voeding. Helaas zijn er veel idioten die bijna alle vetten schrappen uit hun voedingsschema..

Van vetten kom je niet aan, je komt aan van een kcal surplus!!!
Ik heb net al me vetten geschrapt[emoji14]

Edit: Stelde iets voor wat je al beschreven had, my bad. Inderdaad over het hoofd gezien.

Laatst bewerkt:
Maybe die taboe doorbreken van 'clean' vs 'dirty' food, waarmee ik niet bedoel dat dirty net zo gezond is al clean natuurlijk, maar het feit dat (beetje overeenkomend met wat ratko zegt) het bijvoorbeeld geen drol uitmaakt of je 200 kcals aan een snicker bar eet (ervanuitgaande dat de rest clean is) of 200 aan een boterham met kipfilet. Ik zie nog teveel posts in de trend van "van suikers kom ik snel aan, dus ik eet liever complexe carbs", of '"savonds geen snelle suikers meer" of dat de suikers uit een banaan minder snel voor vetopslag zouden zorgen dan de suikers uit haribo snoepjes, of mensen die zweren dat ze van een 500 kcal hamburger dikker worden dan van 500 kcal pasta met gehakt. Tuurlijk gezondheidstechnisch is het een ander verhaal maar puur vetopslag/gewicht/progressie technisch slaan nog veel mensen de plank hier volledig mis. Kan zijn dat je daar al iets over geschreven hebt hoor, wellicht zie ik dat over het hoofd
Do you even read...

Maybe die taboe doorbreken van 'clean' vs 'dirty' food, waarmee ik niet bedoel dat dirty net zo gezond is al clean natuurlijk, maar het feit dat (beetje overeenkomend met wat ratko zegt) het bijvoorbeeld geen drol uitmaakt of je 200 kcals aan een snicker bar eet (ervanuitgaande dat de rest clean is) of 200 aan een boterham met kipfilet. Ik zie nog teveel posts in de trend van "van suikers kom ik snel aan, dus ik eet liever complexe carbs", of '"savonds geen snelle suikers meer" of dat de suikers uit een banaan minder snel voor vetopslag zouden zorgen dan de suikers uit haribo snoepjes, of mensen die zweren dat ze van een 500 kcal hamburger dikker worden dan van 500 kcal pasta met gehakt. Tuurlijk gezondheidstechnisch is het een ander verhaal maar puur vetopslag/gewicht/progressie technisch slaan nog veel mensen de plank hier volledig mis. Kan zijn dat je daar al iets over geschreven hebt hoor, wellicht zie ik dat over het hoofd
https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/page-16#post-9434353 Hier is het stukje ;)

Zei zelf al dat de kans groot is dat ik het over het hoofd gezien zou hebben, lees niet alles mee tbh, maar heb m'n post al ge-edit

Alles in de OP

Goed stuk, mocht best als artikel in de artikel sectie trouwens, voor stickies hebben we meestal nog weinig ruimte en laten wegzakken op termijn in voeding subforum is ook zonde.

Weer zeer interessant! De manier van schrijven met heerlijke humor bevalt mij wel :)

Next: De invloed van alcohol op je metabolisme?

Wellicht een idee om iets over het effect van vezels op het metabolisme te schrijven?

Kerel serieus complimenten voor je stukjes, hoop dat mensen normaal gaan doen en inzien dat als het grote plaatje klopt je niet als een of andere monnik hoeft te leven om groot te worden. Daarnaast met veel humor gebracht

Wat ik me af vraag is of het nu echt ongezond is om grote hoeveelheden suiker op een dag te nuttigen om aan je carbs te komen. Is bekend dat dat voor diabetes kan zorgen, maar geldt dat ook voor ons ? (als in, wij bewegen veel, veel krachttraining, komen niet belachelijk snel aan als we normaal bulken)

• Topic Starter Topic Starter
Kerel serieus complimenten voor je stukjes, hoop dat mensen normaal gaan doen en inzien dat als het grote plaatje klopt je niet als een of andere monnik hoeft te leven om groot te worden. Daarnaast met veel humor gebracht

Wat ik me af vraag is of het nu echt ongezond is om grote hoeveelheden suiker op een dag te nuttigen om aan je carbs te komen. Is bekend dat dat voor diabetes kan zorgen, maar geldt dat ook voor ons ? (als in, wij bewegen veel, veel krachttraining, komen niet belachelijk snel aan als we normaal bulken)
Thanks. Voor je vraag: bedoel je qua gezondheid of lichaams samenstelling

Gezondheid. lichaamssamenstelling lijkt me nu wel duidelijk dat het niet uitmaakt , of in ieder geval bijna niets.
Kan me voorstellen dat veel mensen nu de kans zien om te switchen van rijst naar bv een lekker broodje hagelag maar wat zijn daar dan de nadelen van?

Misschien een stukje over hoe je een goede onderzoeksmethode opzet..:rolleyes:

In!

• Topic Starter Topic Starter
Wat heeft dat met metabolisme te maken, en doelt marvin nu op dat hij het er niet mee eens is dat clean of dirty niet uitmaakt voor lichaamssamenstelling? =o
Dat zowieso. Ik ben van mening dat het wel uitmaakt. Echter heb ik daar geen goed gefundeerde onderzoeken naar.

Ik probeer echter wel aan te geven dat veel onderzoeken flutonderzoeken zijn..

Verder vind ik dit wel een interessant topic hoor..

En moet eerlijk bekennen ook zat niet 'clean' voedsel te eten en daarmee prima in shape te blijven. Echter denk ik dat je het niet clean eten niet moet overdrijven, want micro's..

En dat als je echt naar een wedstrijshape wilt dat het voor de laatste procentjes wel uitmaakt wat je eet (maar ook daar heb ik geen wetenschappelijk onderzoek over)

Dat zowieso. Ik ben van mening dat het wel uitmaakt. Echter heb ik daar geen goed gefundeerde onderzoeken naar.

Ik probeer echter wel aan te geven dat veel onderzoeken flutonderzoeken zijn..
Ik denk dat flutonderzoeken uiteindelijk alsnog beter zijn dan geen onderzoeken..

Terug
Naar boven