XXL Nutrition

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik hoor dat echt vaak
Ik moet dan denken aan als je echt 4000 kcal eet inc vetten etc
Duurt verteren al zo lang dat het allemaal opgenomen gaat worden
Waardoor het meteen ongegrond is
ik hoor ook heel vaak dat sommige mensen clean moeten eten omdat ze anders dik worden en dat andere mensen wel wegkomen met 'dirty' eten. Of '' mijn zusje kan alles eten en komt geen gram aan, en ik word al dik van 1500 kcal per dag''

• Like
Waarderingen: Pren
ik hoor ook heel vaak dat sommige mensen clean moeten eten omdat ze anders dik worden en dat andere mensen wel wegkomen met 'dirty' eten. Of '' mijn zusje kan alles eten en komt geen gram aan, en ik word al dik van 1500 kcal per dag''

Haha ja veel meiden die ik date hongeren zich zelf de hele dag uit en eten s avonds dan een mac patatje pizza of kapsalon en claimen dat ze veel eten en niet aankomen :roflol:

En die echte ecto's die willen gaan trainen en zeggen ik kom niet aan en ik eet wel 10 broodjes per dag :p

Krijg altijd bijna ruzie van zulke mensen kcal balans uitleggen..

Hou op over die wandelende takken die zeggen: ik kan eten wat ik wil, maar ik kom er niks van aan :roflol:

@Jwdoetookmee mooi topic dit

Probs.

ik hoor ook heel vaak dat sommige mensen clean moeten eten omdat ze anders dik worden en dat andere mensen wel wegkomen met 'dirty' eten. Of '' mijn zusje kan alles eten en komt geen gram aan, en ik word al dik van 1500 kcal per dag''[/QUOTE
.

En hoe zit dat met koolhydraten en vetten scheiden?
Voor mijn gevoel leek het mij te helpen meer te kunnen eten

En hoe zie je dat voor je? Dat er een soort rechtstreeks afvoerkanaal is dat, net als een vluchtstrook, open gaat wanneer er een file is? :p "Sorry jongens, duurt te lang! Neem de vluchtstrook maar naar Anus en volg dan de weg richting Toilet?"

Is het niet zo dat je wanneer je aan de diarree bent niet alle voedingstoffen worden opgenomen uit je voedsel? Wellicht dat dit ook gebeurt onder andere omstandigheden.

Een onderwerp waar ik zelf niet zo veel vanaf weet en wel benieuwd naar ben is vetten.

Wat zijn bijv. de verschillen tussen verzadigde, onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetzuren? Welke soorten vet moet ik vermijden? In welke verhouding/hoeveelheden/situaties zijn bepaalde vetten gezond/ongezond? Wanneer moet ik wat voor soort vet gebruiken (ivm rookpunt e.d.)? Hoeveel Omega 3 moet ik supplementeren als ik geen vis eet. Waar moet ik op letten bij het kopen van een omega 3 supplement? Etc.

Stukje by Alan Aragon

What about carbs?
A lot of contest prep coaches from the old school seem to subscribe to the idea that carbs are the devil and should be dropped to drastic levels right off the bat, while many of the newer contest prep coaches seem to keep carbs high as possible. Our own IIFYM Calculator starts people off pretty high on purpose. Obviously every person has different needs, but in general are you a fan of higher or lower carbs? Why?

Ironically, contest prep in the 80’s & 90’s was all about the high-carb/low fat. A subset of coaches, most prominently the 3DMJ guys and other coaches with a scientific bent are doing the sensible thing and maximizing carb intake (while still achieving fat loss progress), so it seems what’s old is new again. Sure there are folks who buy into the magic of severe carb restriction, but the reality of the matter is that most competitors – especially natural ones – will flatten out and have crap for training energy. And, they won’t necessarily lose fat at a greater rate, so it’s a lose-lose. For the majority. I’m not saying people who do great on keto don’t exist, but my feeling is that they’re surviving it rather than optimizing their programs. Also, there’s no fat loss magic to low-carb/keto diets. The magic seen in the research thus far has been due to higher protein intakes, not lower carb intakes.

<3 carbs, zonder ga ik doooooood!

Stukje by Alan Aragon

What about carbs?
A lot of contest prep coaches from the old school seem to subscribe to the idea that carbs are the devil and should be dropped to drastic levels right off the bat, while many of the newer contest prep coaches seem to keep carbs high as possible. Our own IIFYM Calculator starts people off pretty high on purpose. Obviously every person has different needs, but in general are you a fan of higher or lower carbs? Why?

Ironically, contest prep in the 80’s & 90’s was all about the high-carb/low fat. A subset of coaches, most prominently the 3DMJ guys and other coaches with a scientific bent are doing the sensible thing and maximizing carb intake (while still achieving fat loss progress), so it seems what’s old is new again. Sure there are folks who buy into the magic of severe carb restriction, but the reality of the matter is that most competitors – especially natural ones – will flatten out and have crap for training energy. And, they won’t necessarily lose fat at a greater rate, so it’s a lose-lose. For the majority. I’m not saying people who do great on keto don’t exist, but my feeling is that they’re surviving it rather than optimizing their programs. Also, there’s no fat loss magic to low-carb/keto diets. The magic seen in the research thus far has been due to higher protein intakes, not lower carb intakes.

ben van de week geswitched naar high carb/low fat en bevalt idd beter

Ja ik hoor dat echt vaak
Ik moet dan denken aan als je echt 4000 kcal eet inc vetten etc
Duurt verteren al zo lang dat het allemaal opgenomen gaat worden
Waardoor het meteen ongegrond is
Vraag me niet waarom, maar ik sta hier wel achter.

Echter wat het achterliggende proces is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat we niet moeten denken dat we alles over het menselijk lichaam al weten.

Maar goed..het verbaast jullie vast niks dat ik hier achter sta:roflol:

ben van de week geswitched naar high carb/low fat en bevalt idd beter

Ik doe wel keto en het is inderdaad meer overleven, dan goed trainen.
Verlies wel 1%+ per week :p
Ik merk dat hoe meer kh ik toevoeg hoe langzamer ik vet verlies
Daarom houd ik het maar zo

• Like
Waarderingen: vntl
Ik doe wel keto en het is inderdaad meer overleven, dan goed trainen.
Verlies wel 1%+ per week[emoji14]Ik merk dat hoe meer kh ik toevoeg hoe langzamer ik vet verlies
Daarom houd ik het maar zo
Lijkt bij mij juist andersom heb het nu ook veel warmer .. lijkt veel beter te gaan high carb :D

Lijkt bij mij juist andersom heb het nu ook veel warmer .. lijkt veel beter te gaan high carb :D

Deed je ook keto dan?
Dus nu doe je gewoon kh toevoegen tot je 500 onder behoud zit?
Ik heb een calorie deficit van 1500 + ongeveer
Het is niet praktisch, maar de snelheid waarop ik afval wel :p
Ik hoef telkens maar 4/5 weken te cutten om de 3 maanden (12-8%)

Eerste 2 weken verlies ik vooral vocht
Als ik objectief naar me lichaam kijk in deze periode lijkt het ook alsof ik vet verbrand
Mijn laatste bulk ging ik tot 12-13%
Nu 4 weken later zit ik op 9%
Als ik depleted ben icm cardio neemt me buik omvang ineens rap af
Maar het is niet goed voor je lichaam natuurlijk
Je kan beter jwdoetookmee zijn advies opvolgen mbt voeding en cutten
Ik heb gewoon geen geduld om fatsoenlijk te cutten

Deed je ook keto dan?
Dus nu doe je gewoon kh toevoegen tot je 500 onder behoud zit?
Ik heb een calorie deficit van 1500 + ongeveer
Het is niet praktisch, maar de snelheid waarop ik afval wel[emoji14]Ik hoef telkens maar 4/5 weken te cutten om de 3 maanden (12-8%)
Nee low carb is bij mij 200gr heb zwaar werk vorig jaar lager gezeten en dat kost me massa .. zit nu op de 388k 32v 271e dat is door de weeks een deficit van 1400 met op zondag een dagje boven onderhoud (500~1000kcal)

Vraag me niet waarom, maar ik sta hier wel achter.

Echter wat het achterliggende proces is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat we niet moeten denken dat we alles over het menselijk lichaam al weten.

Maar goed..het verbaast jullie vast niks dat ik hier achter sta:roflol:
Op zich is het idee niet raar aangezien opname toch beperkt zal zijn, maar dat zal zo hoog liggen dat je eerder niet genoeg binnen kunt krijgen (en houden).

Je maag zal het een tijd vasthouden en beetje bij beetje je darmen in laten gaan, dus hoe snel je ook eet die 4000kcal zal heus geen probleem zijn en gewoon wat langer duren dan zeg 400.

Misschien ruim voorbij de 10-15000 kcal, maar dat is denk ik niet eens op onderzoek gebaseerd. In elk geval meer dan je zal willen eten en genoeg om heel snel heel vet te worden.

Terug
Naar boven