AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

• Topic Starter Topic Starter
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe jij hier over denkt @Jwdoetookmee https://forum.bodybuilding.nl/topic...ijen-en-boven-achterbeen.395355/#post-9442361 plaatselijk vet verbranden mogelijk?

Ben zelf overtuigd dat het niet kan..
Heb er wel vaker iets over gelezen maar nooit echt op doorgelezen. Is sowieso niet bijzonder significant volgens mij. En weet ook niet of het misschien intra musculair vet is dat wordt verbrand of echt adipose tissue. En ook geen idee of het dan ook weer meer plaatselijk wordt aangevuld.

Heb er wel vaker iets over gelezen maar nooit echt op doorgelezen. Is sowieso niet bijzonder significant volgens mij. En weet ook niet of het misschien intra musculair vet is dat wordt verbrand of echt adipose tissue. En ook geen idee of het dan ook weer meer plaatselijk wordt aangevuld.
Topic maar even verder volgen dus.

beste topic wat ik gelezen heb sinds tijden ! bedankt JWdoetookmee dat je hier tijd en energie in gestoken hebt.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1548337

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15640462

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC329619/

Jw, iemand stuurde mij deze links om te onderbouwen dat IF goed is voor de gains. Aangezien ik nog steeds weinig van het hele verhaal snap (en er te veel moeilijke woorden in staan), denk jij dat dit relevant is?
2 gaan over hoe er meer GH wordt afgegeven tijdens vasten. Die andere meet honger en verlies van 0.8kg fat mass en 0.6kg fat free mass bij wat mensen die om de dag niets eten. Waar ziet diegene gains?

2 gaan over hoe er meer GH wordt afgegeven tijdens vasten. Die andere meet honger en verlies van 0.8kg fat mass en 0.6kg fat free mass bij wat mensen die om de dag niets eten. Waar ziet diegene gains?
Meer GH > gains en die andere geen idee, had ze niet echt goed gelezen :p

EDIT: andere was lagere insuline (klinkt logisch als je niks eet) en dat zou goed zijn.

Meer GH > gains en die andere geen idee, had ze niet echt goed gelezen :p

EDIT: andere was lagere insuline (klinkt logisch als je niks eet) en dat zou goed zijn.
Das natuurlijk echt een beredenering die kant nog wal raakt. Als je aan het herstellen bent van brandwonden in je protein turnover ook hoger. Dus brandwonden zijn anabool? Tijdens het trainen gaat cortisol omhoog. Beter niet meer trainen dus want cortisol is slecht voor je lichaamssamenstelling.

Kijken wat de effecten van iets zijn en daar direct vervolgconclusies aan verbinden is vrijwel altijd fout.

Dus in principe geldt ook voor IF gewoon kcal in/kcal out? Of zitten er toch nog voordelen aan? Mij leek namelijk dat t weinig uitmaakt wanneer je eet, als je maar eet.

Een positief punt is dacht ik dat je lichaam gevoeliger wordt voor insuline, levert wat betreft gezondheid wel winst op, qua lichaamssamenstelling weet ik niet maar gok dat dat zo miniem is dat het niet echt de moeite waard is.

Dus in principe geldt ook voor IF gewoon kcal in/kcal out? Of zitten er toch nog voordelen aan? Mij leek namelijk dat t weinig uitmaakt wanneer je eet, als je maar eet.
Ongetwijfeld blijft het kcal in/out voor je gewicht, maar.. Ik denk dat het vooral voordelen mist zoals niet continu proteine (bcaas?) beschikbaar uit voeding voor gainsss waar studies dacht ik toch wel voordelen aantonen bij meerdere maaltijden gespreid over de dag. En natuurlijk mogelijke issues met goed gevoed zijn voor het trainen maar dat maakt misschien alleen uit met meerdere activiteiten per dag, hoe je traint, persoonlijk per persoon, etc.

Benieuwd wat jw daarover zal zeggen.

Een positief punt is dacht ik dat je lichaam gevoeliger wordt voor insuline, levert wat betreft gezondheid wel winst op, ...
Doet actief en niet vet zijn op zich ook al.

Kcal in kcal out gaat altijd op. Verder kan if wel of geen honger onderdrukken. Metabole aanpassingen zullen oor zover ik weet niet zorgen voor meer massa bouw dan een normaal dieet. Maar k moet ff keer weer goed inlezen

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van JW als het gaat om cutten: op onderhoud eten en dmv cardio een calorietekort creeren vs. 500 kcal onder je onderhoud eten. Zit er tussen deze 2 nog een verschil in hoe snel je je limaamssamenstelling (lees: vet verliezen) kunt aanpassen? Even los van gezondheidsvoordelen als conditie, goed voor je gezondheid enz enz. Puur even voor af te vallen cardio vs onder je onderhoud eten ;)

JW , wat is the best way to get shredded as fuaarkkk (cutting)?

Terug
Naar boven