AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Komt in die formule gewoon van statistieken obv leeftijd gebruikt om de correlaties tussen metabolisme en de andere variabelen in de formule wat sterker te maken. Zit geen redenatie achter zoals dat iedereen bij die leeftijd een lagere metabolisme krijgt door achteruitgang van bepaalde processen. Wat niet uitsluit dat die er zijn, maar dat weet jw dan misschien wel door z'n minor :)

https://archive.org/details/biometricstudyof00harruoft

Doet me denken aan een studie die hier voorbij kwam over dat testosteron niet perse hoeft te dalen met leeftijd, wanneer je corrigeerd voor gezondheid.

Hoe belangrijk is het nou eigenlijk om voor het slapen gaan eiwitten te eten en meteen bij opstaan als je overdag gewoon je eiwit behoefte haalt?

Hoe belangrijk is het nou eigenlijk om voor het slapen gaan eiwitten te eten en meteen bij opstaan als je overdag gewoon je eiwit behoefte haalt?

Niet. Zelfde met carbs/vet.

Of jw moet meer info hebben maar als je 'target' hebt gehaald is klaar.

Hier ging ik idd ook vanuit.. want schrap liever in de avond de eiwitten voor het slapen voor iets van carbs eigenlijk

Ik pak juist voor het slapen liever geen carb-rijke maaltijd. Heb het idee dat ik dan slechter in slaap val..

• Topic Starter Topic Starter
hier ben ik ook nog eventjes over aant lezen en puzzelen.

Leucine treshhold enzo

Misschien een stukje over rep ranges? Hoor best vaak meningsverschillen, in de cut veel reps, in de bulk minder reps, de ander zegt weer in de bulk low reps high weights, andere zegt 8-12 reps in bulk. In de cut moet je ook low reps high weights doen ipv high reps.

Ksnap gewoon niet eigenlijk wrm je uberhaupt 20 reps van iets zou doen? (doen een paar idioten in mijn gym dan)

Misschien een stukje over rep ranges? Hoor best vaak meningsverschillen, in de cut veel reps, in de bulk minder reps, de ander zegt weer in de bulk low reps high weights, andere zegt 8-12 reps in bulk. In de cut moet je ook low reps high weights doen ipv high reps.

Ksnap gewoon niet eigenlijk wrm je uberhaupt 20 reps van iets zou doen? (doen een paar idioten in mijn gym dan)
Veel depletion en volume/tijd efficient. Alle rep ranges bouwen of onderhouden spiermassa.

20 reps chinups en fullstack pulldowns/extensions/curls doen is wel baas. Enige reden om dat niet te doen is als je het niet kan.

Mensen zijn pas gek als ze een half uur tig setjes van 20 rear delt cable flys doen zonder gewicht geselecteerd in plaats van die tijd besteden aan eten en trainen naar zware presses en weighted pullups.

Veel depletion en volume/tijd efficient. Alle rep ranges bouwen of onderhouden spiermassa.

20 reps chinups en fullstack pulldowns/extensions/curls doen is wel baas. Enige reden om dat niet te doen is als je het niet kan.

Mensen zijn pas gek als ze een half uur tig setjes van 20 rear delt cable flys doen zonder gewicht geselecteerd in plaats van die tijd besteden aan eten en trainen naar zware presses en weighted pullups.
Ik zelf ben wel een voorstander van low reps high weights. Kwam er laatst een dude naar me toe, ja ben aan het cutten man ik ga vanaf nu elke oefening minstens 15 reps doen. Als ik hem het verhaal kcal in vs kcal out vertel zegt hij neejoh gewoon higher reps doen. Ksei ja scool man succes. Kijk half uur later naar die kerel zie ik hem de helft benchen wat die normaal kan. Jaa higher reps he... alright...

Ik zelf ben wel een voorstander van low reps high weights. Kwam er laatst een dude naar me toe, ja ben aan het cutten man ik ga vanaf nu elke oefening minstens 15 reps doen. Als ik hem het verhaal kcal in vs kcal out vertel zegt hij neejoh gewoon higher reps doen. Ksei ja scool man succes. Kijk half uur later naar die kerel zie ik hem de helft benchen wat die normaal kan. Jaa higher reps he... alright...
Ja alleen die instelling gebruiken is dom, maar als je kcal balans z'n werk laat doen en wat die ook is je 10 rm squat naar 15 of 20 reps traint ben je wel goed bezig...

Not trying to be a nazi over here maar meer reps --> Meer beweging --> Cardio --> Cut dieper --> Valt meer af :p

Ondanks dat heb je volledig gelijk hoor, de gedachte dat je met meer reps je spieren beter 'droogtraint' is natuurlijk onzin, dat wordt gewoon bepaald door de hoogte van je deficit in je cut. Ik blijf ook liever zwaar trainen, heb dan toch het gevoel dat je meer kracht behoud dan wanneer je high volume low weights pakt. Moet er ook niet aan denken dat je bijvoorbeeld 2 maanden in je cut van 110 kilo BP naar 60 kilo BP op meer reps bent gegaan om dan in je bulk weer 110 kilo te proberen en erachter te komen dat je bent afgezakt naar 95 ofzo. Insta depression incoming dan

Not trying to be a nazi over here maar meer reps --> Meer beweging --> Cardio --> Cut dieper --> Valt meer af :p

Ondanks heb je volledig gelijk en is het gewoon kcals in vs kcals out dat bepaalt of je effectief cut of niet en is trainen met 20 reps een r*tard manier van denken, blijf ook liever zwaar trainen, heb dan toch het gevoel dat je meer kracht behoud dan wanneer je high volume low weights pakt. Moet er ook niet aan denken dat je bijvoorbeeld 2 maanden in je cut van 110 kilo BP naar 60 kilo BP op meer reps bent gegaan om dan in je bulk weer 110 kilo te proberen en erachter te komen dat je bent afgezakt naar 95 ofzo. Insta depression incoming dan
Nazi...
Jk :trollfacex:

Maar ik begrijp je punt wel ;)

5 reps, 10 reps, 20 reps en hoeveel sets maakt allemaal niets uit, het gaat uiteindelijk om het totaal volume wat je doet op die dag en dat is wat je ook hoog wilt houden in je cut. Dat mensen in jou gym 20 reps gaan doen met 60kg bench om te gaan 'tonen' heeft ermee te maken dat ze een of ander broscience artikel gelezen hebben en zonder eigen research dit dan gaan toepassen. 20 reps x 60 bench kan prima maar, in je cut wil je ook wat van je intensiteit behouden.

Zou volume dus hetzelfde houden en de intensiteit kun je iets verminderen naar mate je dieper gaat in je cut, dus bijvoorbeeld 70% van max gewicht gaan en niet telkens 80-90-100%, je herstelt immers een stuk slechter.

5 reps, 10 reps, 15 reps 20 reps etc hebben allemaal een plek in je training. Hoge rep training bouwt veel kracht op en zorgt ervoor dat je het mentale aspect traint, je leert harder door pushen (mits goede form/techniek) en je pakt makkelijker hoog volume.

Laatst bewerkt:
5 reps, 10 reps, 20 reps en hoeveel sets maakt allemaal niets uit, het gaat uiteindelijk om het totaal volume wat je doet op die dag en dat is wat je ook hoog wilt houden in je cut. Dat mensen in jou gym 20 reps gaan doen met 60kg bench om te gaan 'tonen' heeft ermee te maken dat ze een of ander broscience artikel gelezen hebben en zonder eigen research dit dan gaan toepassen. 20 reps x 60 bench kan prima maar, in je cut wil je ook wat van je intensiteit behouden.

Zou volume dus hetzelfde houden en de intensiteit kun je iets verminderen naar mate je dieper gaat in je cut, dus bijvoorbeeld 70% van max gewicht gaan en niet telkens 80-90-100%, je herstelt immers een stuk slechter.

5 reps, 10 reps, 15 reps 20 reps etc hebben allemaal een plek in je training. Hoge rep training bouwt veel kracht op en zorgt ervoor dat je het mentale aspect traint, je leert harder door pushen (mits goede form/techniek) en je pakt makkelijker hoog volume.
Zou je denken,maar je zit er naast vind ik

Terug
Naar boven