AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Straks ff lezen!! Goed bezaaag!

beter word je mijn shredder coach

Ik voel mezelf gewoon slim worden.
Het doet pijn :(

Mooi duidelijk stuk.

1 ding.

Is er ook verschil tussen mannen en vrouwen?

• Topic Starter Topic Starter
@replicator @Wengstertje @Legiyo @standbynick @Pillz @marina1975 @K2K24 @YannickLB @booboo kitty ik vraag het jullie nu eventjes omdat jullie mn post geliked hebben (dank daarvoor ofc!)
maar, zoals bovenaan t artikel

Onderstaand artikel gaat een hele andere draai krijgen dan de rest van de dingen die ik heb geschreven. Een stuk leerzamer en wetenschappelijker. Wat vinden jullie van deze aanpak? Juist leuk of helemaal niet en terug naar de andere manier van doen? Let me know, dan pas ik mij hierop aan.

Zouden jullie hier jullie reactie op kunnen geven? zou ik zeer waarderen!

Een top artikel weer. Een beter antwoord op m'n vraag had je niet kunnen geven, bedankt!

Beide schrijfstijlen spreken mij wel aan, het 'eerste' leest iets gemakkelijker weg maar deze aanpak is inderdaad wat leerzamer. Misschien een idee om het af te wisselen, net wat beter past bij het onderwerp en waar jij zin in hebt.

Ik vind het vooral interessant om te lezen over het ouder worden en basaal metabolisme. In mijn geval ben ik gewoonweg te skinny en kom ik lastig aan. Maar ik ben wel pezig.. wat ik heb is spieren. Maar ik probeer erachter te komen waarom ik zoveel moet eten om uberhaupt een gram aan te komen (wat niet lukt). Er wordt vaak gezegd dat hoe ouder je wordt dat je dan in ene een omslag hebt dat je veel meer aankomt. Maar dat hoeft dus niet.

Ik ben dus ook benieuwd naar hoe het hele hormonale stuk zit... gezien mijn lijf qua hormonen niets meer aanmaakt (alleen TSH/schildklier is nog meetbaar en gek genoeg normaal.. rest is nul). Ook toen ik de pil nog slikte waren mijn hormonen niet meetbaar/nul. En voordat ik reacties krijg. Nee ik heb nog nooit wat gebruikt...

Dus pure interesse en hopen wat te leren en ook voor mezelf misschien mogelijk wat te ontdekken wat ik niet weet en wat me kan helpen.

Ik vind het vooral interessant om te lezen over het ouder worden en basaal metabolisme. In mijn geval ben ik gewoonweg te skinny en kom ik lastig aan. Maar ik ben wel pezig.. wat ik heb is spieren. Maar ik probeer erachter te komen waarom ik zoveel moet eten om uberhaupt een gram aan te komen (wat niet lukt). Er wordt vaak gezegd dat hoe ouder je wordt dat je dan in ene een omslag hebt dat je veel meer aankomt. Maar dat hoeft dus niet.

Ik ben dus ook benieuwd naar hoe het hele hormonale stuk zit... gezien mijn lijf qua hormonen niets meer aanmaakt (alleen TSH/schildklier is nog meetbaar en gek genoeg normaal.. rest is nul). Ook toen ik de pil nog slikte waren mijn hormonen niet meetbaar/nul. En voordat ik reacties krijg. Nee ik heb nog nooit wat gebruikt...

Dus pure interesse en hopen wat te leren en ook voor mezelf misschien mogelijk wat te ontdekken wat ik niet weet en wat me kan helpen.
Defineer zoveel eten zonder aan te komen. Hoeveel kcals eet je?

@replicator @Wengstertje @Legiyo @standbynick @Pillz @marina1975 @K2K24 @YannickLB @booboo kitty ik vraag het jullie nu eventjes omdat jullie mn post geliked hebben (dank daarvoor ofc!)

Onderstaand artikel gaat een hele andere draai krijgen dan de rest van de dingen die ik heb geschreven. Een stuk leerzamer en wetenschappelijker. Wat vinden jullie van deze aanpak? Juist leuk of helemaal niet en terug naar de andere manier van doen? Let me know, dan pas ik mij hierop aan.

Super artikel weer, thanks hiervoor!

Doe wat voor jou het fijnste en makkelijkste werkt. Beide stijlen zijn in mijn ogen prima, maar heb zeker interesse in meer en leerzame materie.
Ben wel van mening dat je grappige schrijfstijl het mooi laagdrempelig houdt, de lezer wat meer vastgrijpt en het zo voor iedereen makkelijker is om te begrijpen - denk wel dat dat een van de redenen is dat mensen dit graag lezen en dat lees ik ook vaak terug in dit forum topic.

Betreft je post over het idee van een vergoeding; als ik in jou schoenen stond had ik precies hetzelfde geprobeerd en ik begrijp in welke context je het vroeg. Nee heb je, ja kun je krijgen. "If you're good at something, never do it for free."

Bedankt voor alles tot dus ver. Ik lees en research zelf ook aardig wat af en dan nog heb ik hier persoonlijk veel aan.

lol damn dat is inderdaad veel. Dit eet je elke dag? en je telt je kcals en grammen etc goed? wat is je activiteit?
Elke dag. en exact geteld grammen en kcals alles klopt.
In principe om de dag trainen 3x per week 45-50 min. Korte intensieve trainingen. Verder geen echte activiteit behalve zo nu en dan even de fabriek doorlopen. Ik doe alles al met de auto.. :o Wel aardig wat stress en mijn slapen is bagger (2-3 uur per nacht.. en al 3 a4-tjes aan dinge geprobeerd en ook slaaponderzoeken waar niets uit is gekomen.. ik moet het maar accepteren... ) Mocht je meer willen weten.. Dan liever via pm.

ps. op dit moment geen trainingen ivm spierscheurtje

Toegevoegd bovenaan startpost: Alle vragen die je hebt rondom metabolisme etc gewoon in dit topic stellen. Ik zal mijn best doen ze te beantwoorden/onderzoek ernaar te doen. Als je vraag vaak gesteld wordt of ik vind het onderwerp erg interessant zal ik het behandelen in een artikel.

Ik hoop dat dit vanzelf spreekt, maar mochten jullie vragen hebben over geplaatste of nietgeplaatste onderwerpen rond metabolisme / fysiologie etc, stel ze gerust! Ik probeer ze allemaal te beantwoorden; als je ik vergeet stuur dan een keertje een reminder, aangezien ik je niet met opzet negeer!

Persoonlijk hou ik meer van wetenschappelijk.

Maar voor mensen die net komen kijken is je oude stijl prettiger denk ik.

Maar allebei prettig om te lezen.

Beide schrijfstijlen zijn inderdaad prima! Mooi stuk ook weer.

De wetenschappelijkere aanpak heeft wel mijn voorkeur tho.

Terug
Naar boven