MuscleMeat

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

• Topic Starter Topic Starter
Haha please, wat dacht je van al die leerlingen die op katholieke scholen zitten en niet mogen geloven in de evolutietheorie en op proefwerken per se moeten noteren dat god de aarde heeft gecreerd en de mens en dat evolutie bullsh*t is :p Conservatisme komt in alle soorten en maten voor, en het duurt sowieso altijd lang (zeker op instanties als middelbare scholen waar over het algemeen de management/directie lagen bekleed worden mensen van "de oude stempel") voordat nieuwe literatuur verwerkt wordt en een verschuiving paradigma (algemeen geaccepteerde zienswijze) plaatsvindt. Dus tot die tijd, act stupid, en doe alsof je leraar God is, als je goede punten wilt halen tenminste, en vergeet alle onzin die je op school leert de dag nadat je je vak gehaald hebt (en neem het nuttige wel mee). Dat is hoe ik school doorlopen heb tenminste.
Dude kom op. Fucking religie aankaarten in dit topic met nul aanleiding =/
:roflol:
Daarbij zijn dingen in dit topic rond metabolisme / of ontbijt belangrijk is of niet gewoon exact meetbaar. Bestaan van God niet. Evolutietheorie blijft een theorie omdat deze niet te bewijzen is, en zeggen dat God niet bestaat is exact 'tzelfde als beweren dat Hij wel bestaat. Zeggen dat je gelooft in de evolutietheorie, God, of spaghettimonster is prima, maar nu ben je even kortzichtig als de katholieken die jij aanhaalt.

Straks ff lezen!! Goed bezaaag!

en, wat vond je ervan? nog feedback? :D

Ik voel mezelf gewoon slim worden.
Het doet pijn :(

sorry bruh letmetakeyourhandandsharethepain

Een top artikel weer. Een beter antwoord op m'n vraag had je niet kunnen geven, bedankt!

Beide schrijfstijlen spreken mij wel aan, het 'eerste' leest iets gemakkelijker weg maar deze aanpak is inderdaad wat leerzamer. Misschien een idee om het af te wisselen, net wat beter past bij het onderwerp en waar jij zin in hebt.

thanks voor je feedback

zeker alles lezen :D

Super artikel weer, thanks hiervoor!

Doe wat voor jou het fijnste en makkelijkste werkt. Beide stijlen zijn in mijn ogen prima, maar heb zeker interesse in meer en leerzame materie.
Ben wel van mening dat je grappige schrijfstijl het mooi laagdrempelig houdt, de lezer wat meer vastgrijpt en het zo voor iedereen makkelijker is om te begrijpen - denk wel dat dat een van de redenen is dat mensen dit graag lezen en dat lees ik ook vaak terug in dit forum topic.

Betreft je post over het idee van een vergoeding; als ik in jou schoenen stond had ik precies hetzelfde geprobeerd en ik begrijp in welke context je het vroeg. Nee heb je, ja kun je krijgen. "If you're good at something, never do it for free."

Bedankt voor alles tot dus ver. Ik lees en research zelf ook aardig wat af en dan nog heb ik hier persoonlijk veel aan.

thanks en your welcome ofc

Persoonlijk hou ik meer van wetenschappelijk.

Maar voor mensen die net komen kijken is je oude stijl prettiger denk ik.

Maar allebei prettig om te lezen.

top, noted!

Beide schrijfstijlen zijn inderdaad prima! Mooi stuk ook weer.

De wetenschappelijkere aanpak heeft wel mijn voorkeur tho.

(y) thanks

Voor mij is het eender, ik vind het gewoon erg interessant om als 'newbie' jouw artikels door te nemen. Ik ga zelf altijd op zoek naar goed onderbouwd leesvoer om mij verder in deze levensstijl te verdiepen. Ik heb niet het gevoel dat je leerzamere en wetenschappelijke schrijfstijl te moeilijk is voor mensen die er echt dieper op in willen gaan. Keep up the good work!

will do, en thanks!

Zojuist biebkaart weer ingeleverd. Hier valt meer te leren dan daar. :p Top stuk man. Ik lees elke keer al jou stukken met plezier en soms zelfs 2x :)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar waar jij die studies doet allemaal? Ik zelf vind het menselijk lichaam in combinatie met sport/fitness ook wel interessant en probeer mijn kennis daarin ook uit te breiden. Ben probeer me kennis wat AAS betreft ook uit te breiden. Ook veel aan het bestuderen.

Verder mijn mening op jou manier van schrijven, ik vind hoe je het eerder deed leuk, maar hoe je het nu deed leerzaam. (al was die eerste manier ook leerzaam) Maar nu ga je er toch dieperen in wat ik interessanter vind aangezien ik zoals hier eerder aangeef mijn kennis daarin wil uitbreiden. Maar ik las hier ergens idd van iemand een comment, voor mensen die net binnen komen is die eerste manier wat handig.

Ksou gewoon een beetje variëren en wat je zelf fijn vind ;)

is kwestie van veel lezen / filmpjes kijken / geinteresseerd zijn. Op een gegeven moment heb je een dusdanige basiskennis dat je bepaalde vraagstukken logisch kan beredeneren, of dat er een lampje gaat branden van 'hey hier heb ik eens over gelezen..'. @Galen heeft een boek over AAS geschreven, zeker moeite waard imo!

+1 hier ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.

op @Jwdoetookmee je vroeg om feedback, ik vond de oudere story telling stijl beter en makkelijker te lezen, maar dit is ook een aardig grote lap tekst en dan ben ik al snel afgeleid :P maar voorkeur gaat naar met jokes ertussen door en wat meer jip en janneke taal wat voor mij (ja ik ben lui om na te denken als er moeilijkere woorden aaan te pas komen) sneller en makkelijker te lezen is. maar lekker doorgaan is interrressant genoeg allemaal :O

thanks voor je feedback ook!

Ben een opdracht voor school aan het maken atm. Gaat over voeding en lichaam. Mooi heb ik dus voorrang op, lang leven fitness/bodybuilding.
Komt er ter bespreking dat het ontbijt het belangrijkste van de dag is. Als je dat niet neemt wordt je dik... Kom ik aan met me kcal in vs kcal out verhaal geloven ze me niet. Kom ik met intermitted fasting verhalen. Nog steeds niet..Okee jullie je zin..
Naja ik ben er van overtuigd dat ontbijt niet het belangrijkste van de dag is maar alle maaltijden. Maarjah moet dus wel in me toets opschrijven dat ontbijt het belangrijkste is.

Dus ontopic: Misschien een stukje schrijven over maaltijden. Je hoort ook vaak mensen zeggen, je moet minimaal 30gr eiwit per maaltijd hebben. Ja je moet om (x) tijd complexe carbs eten en om (x) tijd snelle carbs eten. Ja je moet vetten niet savonds nemen want die worden niet gebruikt en sla je vet op ondanks kcal defict.

Het zal vast belangrijk zijn voor wedstrijdpreps. Maar verder niet toch?

Of iemand kan het hier even snel snel uitleggen :P

kan deze kort beantwoorden maar opzich wel een leuk onderwerp om over te schrijven! Nutrition timing dus

Wat vind je van ad libitum dieting?

als je aanpassingen maakt in je productkeuzes kan het zeker ok werken en kan je ook zeker tot een mooi vp komen; voordeel is dat je niet als een fucking autist alles continu zit uit te rekenen en dat je een stuk meer (en gezondere) vrijheid houdt; nadeel is dat de resultaten ZEER ZEER waarschijnlijk niet zo goed gaan zijn als met tracking.

Heb je ook al een stukje geschreven over invloed van clen, yohimbe, eca en evt dnp op je metabolisme?

wellicht, maar ik vraag me af hoeveel vraag hier daadwerkelijk naar is, omdat ik de onderwerpen graag algemeen houd zodat zowel noobs als gevorderden er iets aan hebben en er van leren.

Heb het met interesse gelezen, bedankt hiervoor. Goed geschreven, doe wat je het beste ligt qua schrijfstijl.
"52" heb gelukkig nog even maar bevestigd mijn vermoeden voor vrouwen in iedergeval the worst nightmare DE OVERGANG!!!

lekker door blijven sporten! Zoals ik zei kan een groot deel van die afname ook verklaard worden door minder bewegen. Het is in dusdanige studies echt bijzonder lastig te beoordelen wat de oorzaak is van wat; sowieso dus gewoon blijven sporten!!

Ik volg het puur doordat jij onderbouwt wat de plaatjes precies zeggen en wat de verbanden en invloeden zijn van dingen.
Dus op zich leer ik hier meer van omdat JIJ het goed weet over te brengen, dus ik vind het helemaal mooi.
Maar er zullen vast ook wel mensen zijn hier die het net niet volgen omdat je toch wel een basis kennis moet hebben om dit te volgen. (denk ik)
En je typt het nog steeds op een leuke droge manier waardoor het voor mij makkelijker is om mijn aandacht er bij te houden als AAD'er zijnde.

thanks bruurder <3

echt een goed topic, ga zo door man.

danke!

Raar, al blaas je een fev1 van 15% doe je nog steeds een fev1, heb nooit van 0,75 gehoord eerlijk gezegd.
Ga volgende week eens navragen.
FEV0.75 (maar ook 0.5) wordt soms gebruikt in speciale populaties. Dus wat JW in principe zegt.

Volgens mij moet je sowieso altijd gewoon helemaal uitblazen, FEV (welk getal dan ook) is een beetje halve informatie ook vind ik. Totale longinhoud en de rest het verloop van die grafiek zijn ook best belangrijk imo.

Weet het ook maar toevallig omdat ik het tegen ben gekomen met studies lezen. In letterlijk geeneen van m'n boeken wordt het behandeld.
Ja toch vind ik het apart.
Tot zo ver mijn bewustzijn teruggaat is er bij mij altijd fev1 gemeten. Dus een fev0,75 zou voor mij een rare waarde zijn. Dat van ouderen vind ik ook apart, zelfs met screening voor tx en na tx wordt er fev1 gemeten.
Volgens mij moet je sowieso altijd gewoon helemaal uitblazen, FEV (welk getal dan ook) is een beetje halve informatie ook vind ik. Totale longinhoud en de rest het verloop van die grafiek zijn ook best belangrijk imo.
Die zijn ook belangrijk, maar je totale longinhoud wordt niet meer gemeten na tx, alleen nog maar de fev1.
Dat is ook eigenlijk waar ze naar kijken of naar vragen.

Is er geen/te weinig data van bejaard geworden atleten die actief gebleven zijn (+peds?) en hoe zij verschillen van de normale oudjes?

Ben een opdracht voor school aan het maken atm. Gaat over voeding en lichaam. Mooi heb ik dus voorrang op, lang leven fitness/bodybuilding.
Komt er ter bespreking dat het ontbijt het belangrijkste van de dag is. Als je dat niet neemt wordt je dik... Kom ik aan met me kcal in vs kcal out verhaal geloven ze me niet. Kom ik met intermitted fasting verhalen. Nog steeds niet..Okee jullie je zin..
Naja ik ben er van overtuigd dat ontbijt niet het belangrijkste van de dag is maar alle maaltijden. Maarjah moet dus wel in me toets opschrijven dat ontbijt het belangrijkste is.

Dus ontopic: Misschien een stukje schrijven over maaltijden. Je hoort ook vaak mensen zeggen, je moet minimaal 30gr eiwit per maaltijd hebben. Ja je moet om (x) tijd complexe carbs eten en om (x) tijd snelle carbs eten. Ja je moet vetten niet savonds nemen want die worden niet gebruikt en sla je vet op ondanks kcal defict.

Het zal vast belangrijk zijn voor wedstrijdpreps. Maar verder niet toch?

Of iemand kan het hier even snel snel uitleggen :P
Kijk simpelweg naar hoeveel uur het kost om maaltijden op te nemen en hoe lang de verschillende macros in het lichaam opgeslagen blijven; vet heul lang, carbs dagen afhankelijk van activiteit, aminos dacht ik ook wel 24-48 uur. Resteerd mogelijk baat voor anabolisme bij bcaas verspreid over de dag (niet perse uit supps).

Timing wordt belangrijker als je meerdere sport activiteiten per dag hebt en voor elke weer gehydrateerd wilt zijn en weer wat van elke macro binnen hebt in de hoeveelheden die prestatiebevorderend zijn voor die activiteit.

Bij ouderen is het dood volume dus ook hoger. Kan wel eventjes kijken of ik nog ergens titel volume etc vandaan kan trekken

Zou je kunnen stellen dat je met "clean" eten meer aankomt, omdat je lever minder hoeft te reinigen en de lever vrij veel energie verbruik?
Of heeft dat weinig invloed?

Zou je kunnen stellen dat je met "clean" eten meer aankomt, omdat je lever minder hoeft te reinigen en de lever vrij veel energie verbruik?
Of heeft dat weinig invloed?
Lever verbruikt sowieso veel energie. (vandaar dat het volgens mij ook het warmste orgaan in het lichaam is) En tenzij jij clean en dirty ziet als voeding met en zonder pesticiden hoeft je lever niet echt harder te werken voor niet-clean. Een zak chips zit niet vol met drugs en medicijnen.

Hormonaal
Tot slot veranderen vooral allerlei dingen hormonaal; je lichaam zal meer en meer proberen ervoor te zorgen dat je meer gaat eten; verzadigingsgevoel zal afnemen, en honger zal toenemen. Een paar hormoonwaardes die zullen veranderen: Schildklierhormoon (vermindering, metabolisme neemt af), leptine (vermindering, minder geregistreerd energiereserve, resulterend in minder verzadiging), Insuline (afname, resulterend in meer spierafbraak en vetafbraak), Ghreline (toename, dus meer honger), Cortisol (toename, resulterend in meer eiwit afbraak), en testosteron (van obees naar gezond gewicht zal testosteron toenemen; wanneer je erg diep gaat zal wellicht een afname plaatsvinden).

Kun je iets doen om de veranderingen van je hormonen een beetje tegen te gaan tijdens het cutten? Zoiets als test boosters nemen ofzo(Daarmee bedoel ik de supplementen ;) )
Of zijn de veranderingen met je hormonen juist wenselijk?

Terug
Naar boven