XXL Nutrition

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Voor mij is het eender, ik vind het gewoon erg interessant om als 'newbie' jouw artikels door te nemen. Ik ga zelf altijd op zoek naar goed onderbouwd leesvoer om mij verder in deze levensstijl te verdiepen. Ik heb niet het gevoel dat je leerzamere en wetenschappelijke schrijfstijl te moeilijk is voor mensen die er echt dieper op in willen gaan. Keep up the good work!

Zojuist biebkaart weer ingeleverd. Hier valt meer te leren dan daar. :p Top stuk man. Ik lees elke keer al jou stukken met plezier en soms zelfs 2x :)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar waar jij die studies doet allemaal? Ik zelf vind het menselijk lichaam in combinatie met sport/fitness ook wel interessant en probeer mijn kennis daarin ook uit te breiden. Ben probeer me kennis wat AAS betreft ook uit te breiden. Ook veel aan het bestuderen.

Verder mijn mening op jou manier van schrijven, ik vind hoe je het eerder deed leuk, maar hoe je het nu deed leerzaam. (al was die eerste manier ook leerzaam) Maar nu ga je er toch dieperen in wat ik interessanter vind aangezien ik zoals hier eerder aangeef mijn kennis daarin wil uitbreiden. Maar ik las hier ergens idd van iemand een comment, voor mensen die net binnen komen is die eerste manier wat handig.

Ksou gewoon een beetje variëren en wat je zelf fijn vind ;)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks for the feedback guys. Keep it coming. Ook vragen, gewoon stellen!

Thanks for the feedback guys. Keep it coming. Ook vragen, gewoon stellen!
Bedenk me er net een toevallig,
Op de voedingswaarde op producten zie je bij koolhydraten altijd (voorbeeld): 50gram koolhydraat waarvan 12gr suiker.
Hoe slecht is die 12gr suiker eigenlijk aangezien alle carbs suikers zijn toch. Heeft het in je cut een nadeel ondanks dat je een kcal defict heb? Hoe slecht is het in de bulk? Vanaf hoeveel begint het eigenlijk slecht voor je te zijn?

Op de voedingswaarde op producten zie je bij koolhydraten altijd (voorbeeld): 50gram koolhydraat waarvan 12gr suiker.
Hoe slecht is die 12gr suiker eigenlijk aangezien alle carbs suikers zijn toch. Heeft het in je cut een nadeel ondanks dat je een kcal defict heb? Hoe slecht is het in de bulk? Vanaf hoeveel begint het eigenlijk slecht voor je te zijn?

+1 hier ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.

op @Jwdoetookmee je vroeg om feedback, ik vond de oudere story telling stijl beter en makkelijker te lezen, maar dit is ook een aardig grote lap tekst en dan ben ik al snel afgeleid :P maar voorkeur gaat naar met jokes ertussen door en wat meer jip en janneke taal wat voor mij (ja ik ben lui om na te denken als er moeilijkere woorden aaan te pas komen) sneller en makkelijker te lezen is. maar lekker doorgaan is interrressant genoeg allemaal :O

• Topic Starter Topic Starter

+1 hier ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.

op @Jwdoetookmee je vroeg om feedback, ik vond de oudere story telling stijl beter en makkelijker te lezen, maar dit is ook een aardig grote lap tekst en dan ben ik al snel afgeleid :P maar voorkeur gaat naar met jokes ertussen door en wat meer jip en janneke taal wat voor mij (ja ik ben lui om na te denken als er moeilijkere woorden aaan te pas komen) sneller en makkelijker te lezen is. maar lekker doorgaan is interrressant genoeg allemaal :O

''waarvan suikers' houdt in dat het hier gaat om fructose, glucose of sacharose.
koolhydraten zijn complexe koolhydraten zoals zetmeel, er ook nog bij.

Maakt voor body compositie of aankomen/afvallen etc helemaal niks uit verder

''waarvan suikers' houdt in dat het hier gaat om fructose, glucose of sacharose.
koolhydraten zijn complexe koolhydraten zoals zetmeel, er ook nog bij.

Maakt voor body compositie of aankomen/afvallen etc helemaal niks uit verder
Hmm in dat geval

all-the-sugar.jpg

Ben een opdracht voor school aan het maken atm. Gaat over voeding en lichaam. Mooi heb ik dus voorrang op, lang leven fitness/bodybuilding.
Komt er ter bespreking dat het ontbijt het belangrijkste van de dag is. Als je dat niet neemt wordt je dik... Kom ik aan met me kcal in vs kcal out verhaal geloven ze me niet. Kom ik met intermitted fasting verhalen. Nog steeds niet..Okee jullie je zin..
Naja ik ben er van overtuigd dat ontbijt niet het belangrijkste van de dag is maar alle maaltijden. Maarjah moet dus wel in me toets opschrijven dat ontbijt het belangrijkste is.

Dus ontopic: Misschien een stukje schrijven over maaltijden. Je hoort ook vaak mensen zeggen, je moet minimaal 30gr eiwit per maaltijd hebben. Ja je moet om (x) tijd complexe carbs eten en om (x) tijd snelle carbs eten. Ja je moet vetten niet savonds nemen want die worden niet gebruikt en sla je vet op ondanks kcal defict.

Het zal vast belangrijk zijn voor wedstrijdpreps. Maar verder niet toch?

Of iemand kan het hier even snel snel uitleggen :P

Wat vind je van ad libitum dieting?

Heb je ook al een stukje geschreven over invloed van clen, yohimbe, eca en evt dnp op je metabolisme?

Dus ontopic: Misschien een stukje schrijven over maaltijden. Je hoort ook vaak mensen zeggen, je moet minimaal 30gr eiwit per maaltijd hebben. Ja je moet om (x) tijd complexe carbs eten en om (x) tijd snelle carbs eten. Ja je moet vetten niet savonds nemen want die worden niet gebruikt en sla je vet op ondanks kcal defict.

Hier 'klik' wordt ook wel het een en ander aan dergelijke 'mythes' weerlegd

Bijlagen

• Like
Waarderingen: RonD
Heb het met interesse gelezen, bedankt hiervoor. Goed geschreven, doe wat je het beste ligt qua schrijfstijl.
"52" heb gelukkig nog even maar bevestigd mijn vermoeden voor vrouwen in iedergeval the worst nightmare DE OVERGANG!!!

Ben een opdracht voor school aan het maken atm. Gaat over voeding en lichaam. Mooi heb ik dus voorrang op, lang leven fitness/bodybuilding.
Komt er ter bespreking dat het ontbijt het belangrijkste van de dag is. Als je dat niet neemt wordt je dik... Kom ik aan met me kcal in vs kcal out verhaal geloven ze me niet. Kom ik met intermitted fasting verhalen. Nog steeds niet..Okee jullie je zin..
Naja ik ben er van overtuigd dat ontbijt niet het belangrijkste van de dag is maar alle maaltijden. Maarjah moet dus wel in me toets opschrijven dat ontbijt het belangrijkste is.

Haha please, wat dacht je van al die leerlingen die op katholieke scholen zitten en niet mogen geloven in de evolutietheorie en op proefwerken per se moeten noteren dat god de aarde heeft gecreerd en de mens en dat evolutie bullsh*t is :p Conservatisme komt in alle soorten en maten voor, en het duurt sowieso altijd lang (zeker op instanties als middelbare scholen waar over het algemeen de management/directie lagen bekleed worden mensen van "de oude stempel") voordat nieuwe literatuur verwerkt wordt en een verschuiving paradigma (algemeen geaccepteerde zienswijze) plaatsvindt. Dus tot die tijd, act stupid, en doe alsof je leraar God is, als je goede punten wilt halen tenminste, en vergeet alle onzin die je op school leert de dag nadat je je vak gehaald hebt (en neem het nuttige wel mee). Dat is hoe ik school doorlopen heb tenminste.

Haha please, wat dacht je van al die leerlingen die op katholieke scholen zitten en niet mogen geloven in de evolutietheorie en op proefwerken per se moeten noteren dat god de aarde heeft gecreerd en de mens en dat evolutie bullsh*t is :p Conservatisme komt in alle soorten en maten voor, en het duurt sowieso altijd lang (zeker op instanties als middelbare scholen waar over het algemeen de management/directie lagen bekleed worden mensen van "de oude stempel") voordat nieuwe literatuur verwerkt wordt en een verschuiving paradigma (algemeen geaccepteerde zienswijze) plaatsvindt. Dus tot die tijd, act stupid, en doe alsof je leraar God is, als je goede punten wilt halen tenminste, en vergeet alle onzin die je op school leert de dag nadat je je vak gehaald hebt (en neem het nuttige wel mee). Dat is hoe ik school doorlopen heb tenminste.
Was bij mij al bekend :p Heb over het algemeen wel zo me eigen ideeen over bepaalde dingen. Let op school eigenlijk alleen bij de vakken die ik nodig heb voor me toekomstige werk :p

In deze tabel zien we dat de afname in FEV0,75 het laagste is bij de meest actieve groep. FEV0.75 betekent trouwens forced expiratory volume in 0,75 seconden. Dus, de hoeveelheid lucht die je kan uitblazen in 0,75 seconden.

Waarom hier fev0,75
Normaal gesproken gebruiken ze altijd fev1, dat is ook wat gemeten wordt tijdens spirometrie.

@replicator @Wengstertje @Legiyo @standbynick @Pillz @marina1975 @K2K24 @YannickLB @booboo kitty ik vraag het jullie nu eventjes omdat jullie mn post geliked hebben (dank daarvoor ofc!)
maar, zoals bovenaan t artikel

Onderstaand artikel gaat een hele andere draai krijgen dan de rest van de dingen die ik heb geschreven. Een stuk leerzamer en wetenschappelijker. Wat vinden jullie van deze aanpak? Juist leuk of helemaal niet en terug naar de andere manier van doen? Let me know, dan pas ik mij hierop aan.

Zouden jullie hier jullie reactie op kunnen geven? zou ik zeer waarderen!
Ik volg het puur doordat jij onderbouwt wat de plaatjes precies zeggen en wat de verbanden en invloeden zijn van dingen.
Dus op zich leer ik hier meer van omdat JIJ het goed weet over te brengen, dus ik vind het helemaal mooi.
Maar er zullen vast ook wel mensen zijn hier die het net niet volgen omdat je toch wel een basis kennis moet hebben om dit te volgen. (denk ik)
En je typt het nog steeds op een leuke droge manier waardoor het voor mij makkelijker is om mijn aandacht er bij te houden als AAD'er zijnde.

echt een goed topic, ga zo door man.

Terug
Naar boven