MuscleMeat

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

• Topic Starter Topic Starter
@Jwdoetookmee

Aah oke thnx,
Er zijn in iedergeval meerdere artikelen over en weet niet precies meer waar maar dacht dat ze ook ergens aangaven dat je dus spiermassa aan kan zetten mits je dus een positieve nitrogen balance hebt. Verder zoals je zegt niet ontzettend wetenschappelijke artikelen ofzo maar leek me wel interessant.

Mocht ik dat artikel vinden post ik hem hier.
Btw, ben jij dat op je pic? If so im mirin so fking hard. Edit: Onee kannie omdat stats=(

@Jwdoetookmee Off-topic; ik wil een nieuw voeding schema maken, want mijn lichaamscompositie is veranderd ten opzichte van een paar maanden. Echter heb ik geen idee wat mijn vetpercentage is, ik heb het zelf geprobeerd te meten met een tang maar kwam daarmee uit op 5-6% (ridiculous).

Mijn vraag aan jou is daarom; hoe stel ik een accuraat voeding schema samen zonder te weten wat mijn vp en vvm zijn?

@Jwdoetookmee Off-topic; ik wil een nieuw voeding schema maken, want mijn lichaamscompositie is veranderd ten opzichte van een paar maanden. Echter heb ik geen idee wat mijn vetpercentage is, ik heb het zelf geprobeerd te meten met een tang maar kwam daarmee uit op 5-6% (ridiculous).

Mijn vraag aan jou is daarom; hoe stel ik een accuraat voeding schema samen zonder te weten wat mijn vp en vvm zijn?
Hoeveel at je nu en hoeve verandert je gewicht de laatste tijd

Rond de 1800 kcal, low carb, med fat, high protein ( macros varieren). Mijn gewicht schommelt rond de 78-80 volgens de weegschaal thuis en op de sportschool weeg ik 83-85.:o
Okee. Maar wat heeft je gewicht de laatste maanden gedaan? Of stabiel rond dat gewicht

Okee. Maar wat heeft je gewicht de laatste maanden gedaan? Of stabiel rond dat gewicht

Ja, was eerst gezakt van 86kg naar 76kg, maar dat was op een auswitsch dieet met IF en 5 dagen kt + fasted cardio . Zag er niet uit, helemaal leeg en geen definitie voelde me helemaal zwak, ziek en misselijk.
Toen weer iets meer gaan eten en 78kg en wat voller geworden maar gestopt met bijhouden wat ik binnenkreeg. Nu is mijn gewicht redelijk stabiel, maar omdat ik dus niet meer heb bijgehouden wat ik binnenhoud en wat niet wil ik opnieuw beginnen met een voeding schema. De laatste weken wel wat aangekomen volgens mij.

Conclusie: Mijn gewicht is de afgelopen maanden van 86kg naar 76kg naar 78-80kg gegaan.

Jwdoetookmee,
Ik heb alles gelezen van deze topic, en vind het interessant om te lezen.
Ik doe zelf het dieet carb backloading, en heb daar veel baat bij.
Als ik koolhydraten eet op rustdagen, en voor de training, kom ik in een dip, en krijg ik totaal geen energie meer.
Sinds ik CBL doe, eet ik allen de carbs na de training, en lig ik daarna voldaan in de bank.
Over de week gezien kom ik aan al mijn macro,s, dus dit valt volgens mij niet onder een keto dieet.

Ik ben in spiermassa, en vetpercentage verschrikkelijk gegroeid :D

Ja, was eerst gezakt van 86kg naar 76kg, maar dat was op een auswitsch dieet met IF en 5 dagen kt + fasted cardio . Zag er niet uit, helemaal leeg en geen definitie voelde me helemaal zwak, ziek en misselijk.
Toen weer iets meer gaan eten en 78kg en wat voller geworden maar gestopt met bijhouden wat ik binnenkreeg. Nu is mijn gewicht redelijk stabiel, maar omdat ik dus niet meer heb bijgehouden wat ik binnenhoud en wat niet wil ik opnieuw beginnen met een voeding schema. De laatste weken wel wat aangekomen volgens mij.

Conclusie: Mijn gewicht is de afgelopen maanden van 86kg naar 76kg naar 78-80kg gegaan.
Okee dan heb je de afgelopen maanden dus in een flink tekort gezeten gemiddeld. XD. Dat is alles wat ik erover kan zeggen. Het is handiger als je iig een beeld hebt van wat je doet. Beetje consistentie, en vanaf daar kan je verder kijken

hmm ik zit altijd laag in vetten rond de 50/60 gram year round
Vet is zeker wel essentieel. Niet alleen voor steroid hormonen maar ook voor echt t*ring veel processen in cellen, oa ook in regulatie van inflammatie etc. Dus zou wel zorgen dat je ook zalm vreet of walnoten oid
Bij exogene toediening van die hormonen dus aanzienlijk minder vet nodig. Essentieel is iets van 20-30 gr?

Okee dan heb je de afgelopen maanden dus in een flink tekort gezeten gemiddeld. XD. Dat is alles wat ik erover kan zeggen. Het is handiger als je iig een beeld hebt van wat je doet. Beetje consistentie, en vanaf daar kan je verder kijken
Ja, daarom wil ik een nieuw voedingschema maken. Maar weet mn vp niet. Denk dat ik gwn op 2000 kcal ga zitten en kijk wat er gebeurt.

Ja, daarom wil ik een nieuw voedingschema maken. Maar weet mn vp niet. Denk dat ik gwn op 2000 kcal ga zitten en kijk wat er gebeurt.

Je hoeft je vetpercentage niet te weten.

Met deze calculator kun je een schatting krijgen waar je onderhoud ongeveer ligt, vanuit daar is het experimenteren.
http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm

Deze gebruikt dezelfde formule maar is iets uitgebreider: http://www.iifym.com/iifym-calculator/

Pak je onderhoud wat uit de calculator komt en ga daar eens 200kcal boven zitten. Hou je gewicht op de weegschaal in de gaten, maak progressie foto's en meet je lichaam op (biceps, buik, borst, schouders, been).
Als je na een aantal weken niet aan komt dan verhogen met 200kcal. Ga je te snel dan verlagen met 200kcal.

Hier wordt gezegd om onder de 8% BF te komen dat het schrappen van KH noodzakelijk is. 50 gram per dag wordt over gesproken.

In hoeverre is dit waar? Lijkt me dat je 5 procent gewoon moet kunnen halen met bijv. 250gr carbs zolang je maar in deficit bent?

Hier wordt gezegd om onder de 8% BF te komen dat het schrappen van KH noodzakelijk is. 50 gram per dag wordt over gesproken.

In hoeverre is dit waar? Lijkt me dat je 5 procent gewoon moet kunnen halen met bijv. 250gr carbs zolang je maar in deficit bent?

Ik zit ook nog rond de 300 gr carbs per dag en sta nu op wedstrijd percentage 4% ongeveer dus ja is zeker haalbaar maar wel met cardio. En je hangt af van je onderhouds niveau want als je onderhoud 2000 kcals is word het lastig om nog genoeg vetten en eiwitten in je schema te proppen met 250 gr carbs.

Ik zit ook nog rond de 300 gr carbs per dag en sta nu op wedstrijd percentage 4% ongeveer dus ja is zeker haalbaar maar wel met cardio. En je hangt af van je onderhouds niveau want als je onderhoud 2000 kcals is word het lastig om nog genoeg vetten en eiwitten in je schema te proppen met 250 gr carbs.

Precies dit dacht ik ook al. Simpel verhaal van kcal in kcal out weer dus :)

je staat zeker droger dan de meeste/iedereen hier op t forum bruh, maar als je weet dat 3,4 % t laagste vp is dat ooit is gemeten denk ik niet dat je op 4% staat. Verder uiteraard met je eens, en dat zal jij beter weten dan ik aangezien ik nog niet onder de 8% en gekomen.

Ik heb met plezier het meeste gelezen en ben nog bezig met het laatste restje.
Mijn vraag is: hoe wordt de energie content (kCal dus) van produkten bepaald? Ik stel me zo voor dat de fabrikant t.b.v. het verplichte etiket zijn produkt naar een laboratorium moet sturen. Mijn vraag is dus wat ze vervolgens daar gaan doen, om te bepalen hoeveel kCal er in zit.

Mijn vraag is: hoe wordt de energie content (kCal dus) van produkten bepaald? Ik stel me zo voor dat de fabrikant t.b.v. het verplichte etiket zijn produkt naar een laboratorium moet sturen. Mijn vraag is dus wat ze vervolgens daar gaan doen, om te bepalen hoeveel kCal er in zit.

Product verbranden > Energie komt vrij uit product > energie is meetbaar.

Jip en Janneke taal :p

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ze verbranden de voeding, en meten de verandering in water temperatuur. Voor elke kilocalorie zal 1 kg water 1 graad celsius stijgen onder een druk van 1 atmosfeer.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ze verbranden de voeding, en meten de verandering in water temperatuur. Voor elke kilocalorie zal 1 kg water 1 graad celsius stijgen onder een druk van 1 atmosfeer.

Heb ik laatst nog berekend met pindas

E = M x C x ΔT
C water = 0,84 J/g
C glas = 4,18 J/g
1 kcal = 4,18 J
Glas: E = M x C x ΔT 50,08 x 0,84 x 54,1 = 2275,83 J
Water: E = M x C x ΔT 20,16 x 4,18 x 54,1 = 4558,94 J
2275,83
4558,94 +
6834,77 J = 6,83 KJ per 1,45g pinda waarvan 0,975g is verbrand.
100/0,975x6843=700923j = 700,9 KJ / 4,18 = 167,6kcal/100g.
Echter was dit geen gesloten systeem waardoor je verliezen had aan de lucht.
Rendement was 27,03%

Je kan het gewoon berekenen met een formule dus.

Gisteren 10.000 kcal op, gelukkig wordt het niet allemaal opgenomen

image.jpeg

Terug
Naar boven