XXL Nutrition

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Hoe zit het met de 0kcal producten zoals sauzen van walden farms?

Is dit daadwerkelijk ook 0 kcal? Kan het kwaad dagelijks hier een beetje van te nemen?
Lijkt me wat zoals de sugarfree gum en de kcal-loze energie drankjes. Te veel hiervan kan ook niet gezond zijn maar lijkt me dat het af en toe zeker geen kwaad kan (op BB.com wel iemand die letterlijk enkele flessen had gebruikt op een week tijd om te zien of het effectief geen effect zou hebben op zijn gewicht. Hij was toch bijgekomen... nu is niemand zo stom om te denken dat enkele flessen per week een goed idee is lijkt me :roflol: )

gaat vrij weinig uithalen imo; wellicht dat het iets scheelt maar legale testboosters zijn niet echt heel potent. Als je een tekort aan bepaalde vitamines/mineralen hebt kan het wel een verschil gaan maken

En supplementen die je lever stimuleren? Voor betere insuline gevoeligheid of iets dergelijks?

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt me wat zoals de sugarfree gum en de kcal-loze energie drankjes. Te veel hiervan kan ook niet gezond zijn maar lijkt me dat het af en toe zeker geen kwaad kan (op BB.com wel iemand die letterlijk enkele flessen had gebruikt op een week tijd om te zien of het effectief geen effect zou hebben op zijn gewicht. Hij was toch bijgekomen... nu is niemand zo stom om te denken dat enkele flessen per week een goed idee is lijkt me :roflol: )
Haha mooie experimenten XD kan natuurlijk ook vochtbalans oid zijn

Zitten geen kcals in, gewoon smaakstoffen (y)

Hoe schadelijk zijn bepaalde zoetstoffen nou echt? Aspartaam en andere zoetstoffen zouden de stofwisseling is de war kunnen gooien vanwege de chemische stoffen die erin zitten, alleen hoeveel is hier nou echt van waar?

Hoe schadelijk zijn bepaalde zoetstoffen nou echt? Aspartaam en andere zoetstoffen zouden de stofwisseling is de war kunnen gooien vanwege de chemische stoffen die erin zitten, alleen hoeveel is hier nou echt van waar?
In suiker zitten ook chemische stoffen. In de lucht die we inademen ook. Water is ook een chemische stof en je eigen bloed ook. Je huid bestaat uit chemische stoffen, je spieren groeien door chemische processen. See where im going with this? Is Allemaal popi jopi gedoe van kneusjes die interessant willen doen. Zeggen dat aspartaam ongezond is omdat het een chemische stof is is hetzelfde als zeggen dat krachttraining ongezond is omdat je het een sport is en american football ook en bij american football lopen mensen veel blessures op dus alle soorten zijn ongezond.

Met kou heb je ook weer meer kleding aan die je warm houden. Je kan hier niet zo veel mee imo

Voor basaal metabolisme zal temperatuur waarschijnlijk niet veel uitmaken. Maar ik heb dus ooit "geleerd" dat door kou je lichaam een surplus in kcal eerder op zal slaan in vet dan in spier. Beetje 'survival stand' wat dieren die een winterslaap in gaan bijvoorbeeld ook hebben. Vet zou lichaamswarmte beter isoleren tegen de externe kou, waardoor je lichaam gedurende koude periodes (ervanuit gaande dat je de kou ook echt ervaart en niet 10 extra truien aandoet) meer geneigd is vet op te slaan dan in een warm milieu (ervanuit gaande dat het kcal surplus in beiden omstandigheden gelijk is). Dus dat spiermassa vs vetopslag ratio in een koud milieu meer richting vet zou gaan dan richting spier. Nu is m'n vraag of dat broscience is of wetenschappelijk onderbouwd. Klinkt opzich wel logisch.

Voor basaal metabolisme zal temperatuur waarschijnlijk niet veel uitmaken. Maar ik heb dus ooit "geleerd" dat door kou je lichaam een surplus in kcal eerder op zal slaan in vet dan in spier. Beetje 'survival stand' wat dieren die een winterslaap in gaan bijvoorbeeld ook hebben. Vet zou lichaamswarmte beter isoleren tegen de externe kou, waardoor je lichaam gedurende koude periodes (ervanuit gaande dat je de kou ook echt ervaart en niet 10 extra truien aandoet) meer geneigd is vet op te slaan dan in een warm milieu (ervanuit gaande dat het kcal surplus in beiden omstandigheden gelijk is). Dus dat spiermassa vs vetopslag ratio in een koud milieu meer richting vet zou gaan dan richting spier. Nu is m'n vraag of dat broscience is of wetenschappelijk onderbouwd. Klinkt opzich wel logisch.
Interessant wel, zou ik even moeten uitzoeken. Maar dit zal waarschijnlijk pas gebeuren onder continue kou zoals je zelf aangeeft. In de praktijk dus totaal niet relevant, aangezien niemand dag in dag uit in z'n tutu in de tuin krachttraining doet in de winter voor 6uur per dag. Ik heb ook wel wat informatie voorbij zien komen tijdens m'n studie dat je meer bruin vetweefsel zou aanmaken bij continue blootstelling aan kou. Bruin vet is metabool veel actiever en zorgt dus voor meer warmte productie dan wit vet, terwijl het ook goed isoleert

True, praktisch gezien zullen er niet veel situaties zijn waar dit relevant is. Ik ben er echter wel benieuwd naar vanuit literair standpunt. Situaties waar het wel degelijk kan uitmaken zou ik snel denken aan landen met een binnenlands klimaat, waar winters extreem koud kunnen zijn ten opzichte van erg warme zomers (Polen, Rusland, etc. etc.). Kan me herinneren dat ik bijvoorbeeld op vakantie naar Zweden (geen landklimaat I know, wel kapot koude winter) het constant koud had, of ik nu 2 kilo kleren aan had of niet). Ik kan me zo voorstellen dat je lichaam daar wel degelijk als reactie op heeft om sneller vet op te slaan ter isolatie. After all, Ik zie hier in Nederland ook genoeg "mensen met een hoog VP" met een T-shirt en korte broek op de trein staan te wachten zodra het boven de 7 graden is.

Stel je zit in een hele lange cut of een te strenge cut is dit slecht voor je stofwisseling? En kan je onderhoud na onderen gaan? Of is het zo als je weer normaal gaat eten da't je stofwisseling weer op het oude gaat worden zoals voor de strenge of te lange cut?

Mag hopen van wel. ---^^

In suiker zitten ook chemische stoffen. In de lucht die we inademen ook. Water is ook een chemische stof en je eigen bloed ook. Je huid bestaat uit chemische stoffen, je spieren groeien door chemische processen. See where im going with this? Is Allemaal popi jopi gedoe van kneusjes die interessant willen doen. Zeggen dat aspartaam ongezond is omdat het een chemische stof is is hetzelfde als zeggen dat krachttraining ongezond is omdat je het een sport is en american football ook en bij american football lopen mensen veel blessures op dus alle soorten zijn ongezond.

Samengevat: Broscience is bullshit :)

Stel je zit in een hele lange cut of een te strenge cut is dit slecht voor je stofwisseling? En kan je onderhoud na onderen gaan? Of is het zo als je weer normaal gaat eten da't je stofwisseling weer op het oude gaat worden zoals voor de strenge of te lange cut?
metabolic damage is erg overdreven. Ik heb hier echter een heel artikel over geschreven (zie startpagina) waarin een deel van je vragen beantwoord zullen worden! Als je daarna nog vragen hebt beantwoord ik ze graag voor je :)

Terug
Naar boven