Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je hebt toch een overschot nodig om op te kunnen bouwen. In een cut kan je toch geen massa aanzetten en afvallen tegelijkertijd. Op beginnersgains naEr zijn droge powerlifters strongmen en gewichtheffers vanwege gewichtklassen en dan moeten ze zich ook gewoon aan de kcal in out houden net als een bodybuilder in contest prep. Alleen 5% staan is geen vereiste of eerder nadelig voor hun sport. En er is de onbeperkte gewichtklasse. Dus als je dan statistieken gaat trekken uit die populaties en die zet naast een groep die 5% moet staan ja dan zullen die anderen gemiddeld meer eten. Maarja kijk je naar andere sporten waar het ook een voordeel is zo droog te staan, zoals voor gymnasten, kom je dezelfde issues met voeding tegen als bij bodybuilders.
De principes van krachttraining zijn ook generiek alleen heeft elke sport zijn sport specifieke oefeningen. Squat bench dead, strongman events, snatch clean&jerk, maar in al die groepen zijn ook high reps en isolatie in de training te vinden. Gewichtheffers doen absurd veel buikspieren trainen, schaatsers en sprinters doen high rep oly lifts, crossfitters en bodybuilders maxen hun squat en bench, strongmen maxen clean en jerks, ga zo maar door. En ze kunnen allemaal geweldige fysieken voorbij natty max hebben.
Spierwinst is niet afhankelijk van een kcal overschot he. Verhoogde eiwitsynthese komt door training en hormonen en aminozuren. Boven onderhoud zitten met carbs is prestatiebevorderend. Denk dat het meer de combinatie van die dingen is en niet boven of onder onderhoud zitten op zich.
Wat wil je erover wetenIk weet niet of het mogelijk is om het snel te beantwoorden of dat het zich loont om er een stuk over te schrijven.
Maar hoe zit het eigenlijk met zout?
en wat is het nut van vocht vasthouden na een bijv een cheatmeal (dus clean meal en toch vocht vasthouden)
Ik denk dat niemand een cheatmeal neemt om vocht vast te gaan houdenen wat is het nut van vocht vasthouden na een bijv een cheatmeal (dus clean meal en toch vocht vasthouden)

Als jij het zegtJe hebt toch een overschot nodig om op te kunnen bouwen. In een cut kan je toch geen massa aanzetten en afvallen tegelijkertijd. Op beginnersgains na
Vertel dan hoe het wel zit?

Onder de zeg 10% zou ik het daar misschien wel mee eens zijn, maar daarboven.. bij rustig van 20 naar 15% gaan natuurlijk wel.Vertel dan hoe het wel zit?
Iedereen hier zegt dat je niet aankan komen en afvallen tegelijkertijd.
Vaak gaan mensen die cutten in een keer helemaal clean eten dus verandert zout inname iets. Verder, tijdens een cut eet je waarschijnlijk ook minder koolhydraten. Dus minder glycogeen, dus minder vocht. Je lever slaat ook glycogeen op, dus als je daar minder van hebt denk ik dat je dat op taille omtrek zeker terugzietHallo @Jwdoetookmee even een vraagje, waar jij hopelijk (ik ga er vanuit) wel antwoord op hebt.
Ik ben nu een +/- dag of 10 aan het cutten (eet niet heel veel onder onderhoud, zo'n +/- 350 Kcal's), en ben toch al zo'n 1,5 kilo kwijt.
Taille is zo'n 1,5 tot 2 cm geslonken. Nu ga ik er vanuit dat dat deels vocht is.
Ik wil het graag begrijpen, maar snap er geen zak van
Kun jij mij zeggen hoe het mechanisme werkt (ik lees immers wel vaker dat mensen in de eerste week van de cut zomaar 1 kg verliezen), dat je zo snel vocht verliest ?
Je beperkt immers alleen (enigzins) je cal inname.
____________________________________________________________________________________________________
By the way, ik zie nu dat @Borstkas een soortgelijke vraag stelt
Onder de zeg 10% zou ik het daar misschien wel mee eens zijn, maar daarboven.. bij rustig van 20 naar 15% gaan natuurlijk wel.
En als je progressie maakt op lifts zou ik er van uitgaan dat dat gewoon spierwinst is. Al is het bijvoorbeeld maar 400 gram terwijl je 4 kg afvalt van 14 naar 10%.
Dat zal je niet op de weegschaal zien, maar zoiets moet wel kunnen lijkt me. Inderdaad noobgains en creatine gains onzin buiten beschouwing gelaten.
Ken geen beperkende factor van kcal buiten dat zeer lage kcal + vet% htpa feedback geven. Maar AAS toveren ook geen kcal uit het niets, dus als het daarmee (opvallend) kan moet het natty boven uithongeringsniveau ook (minder) mogelijk zijn?
Vaak gaan mensen die cutten in een keer helemaal clean eten dus verandert zout inname iets. Verder, tijdens een cut eet je waarschijnlijk ook minder koolhydraten. Dus minder glycogeen, dus minder vocht. Je lever slaat ook glycogeen op, dus als je daar minder van hebt denk ik dat je dat op taille omtrek zeker terugziet
Hoe geven overtollige kcal een signaal voor verhoging van eiwitsynthese dan? Dacht dat training en aminozuren dat deden en dat overtollige kcal resulteerde in netto vetopslag.Heeft lijkt mij ook weer alles met verhoogde eiwitsynthese te maken wat key is voor spierwinst. Ga je bulken op 10/20% wordt een deel van de overtollige kcals gebruikt voor de verhoging van eiwitsynthese.
Zit je onder je onderhoud, kun je je eiwitsynthese niet optimaal verhogen omdat je geen energieoverschot hebt. Als je eiwitinname goed is zal het je eiwitsynthese nog wel licht verhogen, dus kleine gains kunnen voorkomen lijkt mij maar het is niet optimaal. Dus zal bij een normale ervan KT'er altijd beperkt blijven bij kleine gains.
Volgens bayesian wel, maar ik vraag t me af..Hoe geven overtollige kcal een signaal voor verhoging van eiwitsynthese dan? Dacht dat training en aminozuren dat deden en dat overtollige kcal resulteerde in netto vetopslag.
En gaat het in een overdreven bulk van een ervaren KTer niet ook om kleine beperkte spiermassa gains?
Welk deel vraag je je af; ervaren beperkte gains of uberhaupt kunnen gainen in een tekort?
Hoe geven overtollige kcal een signaal voor verhoging van eiwitsynthese dan? Dacht dat training en aminozuren dat deden en dat overtollige kcal resulteerde in netto vetopslag.
zij hebben t over kg's en kg's omdat eiwit en carbs/vet gescheiden pathways hebben voor opslag en energie..Welk deel vraag je je af; ervaren beperkte gains of uberhaupt kunnen gainen in een tekort?
De proteine die je eet gaat inderdaad voor het overgrote deel gewoon naar energieverbruik, maar nieuwe spieraanmaak gebeurd uit echt maar enkele grammen boven het behoud en de maximale anabole respons van proteine bereik je ook al met maar enkele grammen bcaa's per paar uur dus ruimte zat bij hoge proteine inname.. denk dan echt aan 80% wat eigenlijk als dure glucose functioneert.Om hier nog even op terug te komen, als je in een tekort zit zullen die aminozuren toch grotendeels gebruikt worden voor de vitale processen in je lichaam.
Dat is de belangrijkste reden om boven je onderhoud te zitten, zodat de eiwitten die je neemt iig optimaal gebruikt kunnen worden voor spieropbouw en niet energie voor andere processen.

Nee dat geloof ik ook niet. Sowieso niet dat je in betrekkelijke tijd nog kg's spier aan kan komen als je ook maar in de buurt van je potentieel zit.zij hebben t over kg's en kg's omdat eiwit en carbs/vet gescheiden pathways hebben voor opslag en energie..