Fitness Seller

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Wat kan ik hier tegen doen? Of belangrijk; wat is de oorzaak? Misschien moet ik binnenkort maar eens een paar dagen niks tellen, en eten wat ik wil. Niet alleen chocolade maar bijvoorbeeld boterhammen met pindakaas enzo.
Je kan ook gewoon eens een cheatday inlassen in het weekend, als je dat al nog niet doet? Zo ja dan is het gewoon een kwestie van discipline.. Dagelijks cheaten gaat niet. Maar je staat op 9, tot hoe ver wil je gaan? Je kan nooit lang meer bezig moeten zijn lijkt me dus denk aan de tijd na het cutten :)
 
Niet iedereen is mentaal even sterk. Zeker als je jezelf in de slachtofferrol zet is het makkelijk een excuus te vinden.
Denk dan nog niet eens dat het een excuus is maar dat sommige mensen zo dom zijn dat ze hun eigen leugens zelfs geloven. En die leugens worden weer verspreid waardoor andere mensen denken dat dat ook bij hun het geval is als ze zichzelf met anderen vergelijken.

Net als het meest voorkomend gevalletje 'ik eet alleen maar chips, chocola etc en ik kom nooit aan'. En dat zij dan een 'snel metabolisme' hebben terwijl ze verder gewoon geen shit eten. Of mensen die dat doen maar dan een zak chips en reep chocolade meer eten t.o.v. de 'snelle' metabolisme groep en vervolgens te dik zijn en zogenaamd een 'trage metabolisme' hebben. En dan zichzelf vergelijken met iemand uit het andere groep omdat iemand net zo ongezond eet maar nooit aankomt.
 
Je kan ook gewoon eens een cheatday inlassen in het weekend, als je dat al nog niet doet? Zo ja dan is het gewoon een kwestie van discipline.. Dagelijks cheaten gaat niet. Maar je staat op 9, tot hoe ver wil je gaan? Je kan nooit lang meer bezig moeten zijn lijkt me dus denk aan de tijd na het cutten :)
Ik cheat juist dagelijks/om de dag kleine beetjes i.p.v. een hele dag full retard gaan. Nooit problemen mee gehad, maar geen idee hoe dat zal zijn als je echt diep gaat cutten.
 
Ik cheat juist dagelijks/om de dag kleine beetjes i.p.v. een hele dag full retard gaan. Nooit problemen mee gehad, maar geen idee hoe dat zal zijn als je echt diep gaat cutten.
maar wat valt bij jou onder cheat? voor mij is een cheat meal of day dat je té veel (>300 kcal bv) buiten je calorie doel gaat. een cheatmeal bestaat voor mij niet wanneer ik gewoon binnen mn macros blijf. Als ik met bij wijze van een grote kapsalon binnen mn macros blijf vind ik dat geen cheat.
 
Je kan ook gewoon eens een cheatday inlassen in het weekend, als je dat al nog niet doet? Zo ja dan is het gewoon een kwestie van discipline.. Dagelijks cheaten gaat niet. Maar je staat op 9, tot hoe ver wil je gaan? Je kan nooit lang meer bezig moeten zijn lijkt me dus denk aan de tijd na het cutten :)
zo simpel ligt het niet meer op een gegeven moment; het maakt niet uit hoe sterk je bent mentaal, iedereen heeft een snapping point.

een cheatday gaat niet heel veel positiefs doen voor hormoonwaardes
 
maar wat valt bij jou onder cheat? voor mij is een cheat meal of day dat je té veel (>300 kcal bv) buiten je calorie doel gaat. een cheatmeal bestaat voor mij niet wanneer ik gewoon binnen mn macros blijf. Als ik met bij wijze van een grote kapsalon binnen mn macros blijf vind ik dat geen cheat.
Ah dacht dat met cheaten ongezond eten werd bedoeld gezien het over dagelijks ging. Dagelijks cheaten waardoor je op of boven je onderhoud eet tijdens een cut gaat een beetje lastig:o. Maar regelmatig een snickers ipv een boterham met pindakaas eten zal niet in de weg zitten.
 
zo simpel ligt het niet meer op een gegeven moment; het maakt niet uit hoe sterk je bent mentaal, iedereen heeft een snapping point.

een cheatday gaat niet heel veel positiefs doen voor hormoonwaardes
Geen honger door benauwdheid is ook hormonaal?
 
Je kan ook gewoon eens een cheatday inlassen in het weekend, als je dat al nog niet doet? Zo ja dan is het gewoon een kwestie van discipline.. Dagelijks cheaten gaat niet. Maar je staat op 9, tot hoe ver wil je gaan? Je kan nooit lang meer bezig moeten zijn lijkt me dus denk aan de tijd na het cutten :)

Wil tot 1 juli door cutten. Maar ga dit weekend even niet tellen. Hopelijk werkt dat en kan ik daarna lekker door. Het is ook heel erg dat ik mensen om me heen lekker zie genieten in het zonnetje en ik al zo lang consequent moet zijn
 
HONGER

NEXTTTT

Honger, oftewel in het engels, Hungary.
hung-MMAP-md.png


Hungary is a sovereign state in Europe. It is situated in the Carpathian Basin and is bordered by Slovakia to the north, Romania to the east, Serbia to the south, Croatia to the southwest, Slovenia to the west, Austria to the northwest, and Ukraine to the northeast. The country's capital and largest city is Budapest. Hungary is a member of the European Union,NATO, the OECD, the Visegrád Group, and the Schengen Area. The official language is Hungarian, which is the most widely spoken non-Indo-European language in Europe.

Grapjon, jongons.


hoe%20ontstaat%20honger_zpscq7ptckm.png


Leek me een leuk onderwerp als ik de laatste paginas zo zie. Zomer komt er ook weer aan, en iedereen de cut in zoals een groep boze '...' zich gedraagt als ze verkeerd zijn aangekeken; agressief. (vul zelf de puntjes maar in, ik blijf lekker politiek correct. Misschien bedoel ik wel molratten. Hoewel dat nergens op zou slaan omdat ze blind zijn dus die zouden niet weten dat ze verkeerd aangekeken zouden zijn)

OORZAKEN

Honger (met als tegenovergestelde verzadiging) is het signaal dat er behoefte is aan eten. Honger wordt gereguleerd door onder andere ghreline en leptine. (en glp-1, pyy 3-36 (wie de fuck verzint die namen), oxyntomoduline, cholecystokinine en adrenaline). Naast deze hormonen spelen ook zenuwprikkels een rol bij honger; rekreceptoren in maag/darmen werken bijvoorbeeld onderdrukkend; daarnaast spelen bloedlevels van glucose, aminozuren en vetzuren wellicht ook een rol in honger.
Tot slot kan het mentale aspect ook flink meespelen; denken aan eten (het werkwoord, niet het zelfstandig naamwoord) kan honger tijdelijk onderdrukken. (conclusie; zelfstandig naamwoorden zorgen voor honger, werkwoorden niet. waterdichte redenatie volgens sommigen hier; vooral die pipos die op facebook helemaal leip gingen op mn aspartaamverhaaltje).
Srsly though. Deze shit is ingewikkeld. Dit is een eenvoudige weergave:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Samenvattend: De voorhersenen (prosencephalon) staan in directe verbinding met de anus.
Allyouneedtoknow.



Over ghreline en leptine zometeen meer. Misschien dat ik CCK ook nog even meepak (OW WAT LEUK JW VERRASSINGEN JE WEET ZELF NOG NIET EENS WAT T GAAT WORDEN WAT SPANNUNDDD)

Sommige mensen vinden te term honger niet correct, en vinden dat we het moeten hebben over trek. Want honger, dat hebben de kiendjes in Afrika.
Maar, die hebben geen internet om mijn topic door te lezen, dus we gaan gewoon verder met praten over ons.
De regulatie van eetlust (appetite) kan helemaal fucked up gaan waardoor dingen zoals anorexia, boulimia, cachexia, binge eating disorder, en allemaal andere leuke scrabblewoordjes kunnen ontstaan. Maar. Daar gaan we het nu niet over hebben. We gaan het nu hebben over ons. En omdat ik met "ons" het gemiddelde van mn lezers bedoel, en aandoeningen niet gemiddeld zijn (anders was de aandoening misschien wel geen aandoening en was het gebrek van de aandoening de aandoening geweest... Ustillwithme?) ga ik vanaf hier verder met deze aandoeningen buiten beschouwing.

Eigenlijk is honger echt de benaming voor het gevoel dat je hebt na dagenlang niks eten, en zou ik dit topic dus eetlust moeten noemen; maar aangezien honger zo ingeburgerd is, (in tegenstelling tot de hiervoor besproken 'puntjes (...)' hou ik deze benaming aan.
Ik ga het dus echter niet hebben over het gevoel na afwezigheid van dagenlang voeding, maar over waar wij elke dag tegenaan lopen. (daarmee doel ik niet op het gebrek van goede downlighting en een spiegel voor 't maken van de perfecte selfie #worldproblems, maar ik bedoel nu de zin in voedsel)

ANYWAY,

HORMONEN

Leptine hebben we het al eerder over gehad, dus ik ga niet in herhaling vallen; quick recap: is een hormoon dat wordt afgegeven door vetcellen; wanneer je eet/er voldoende energie aanwezig is geven vetcellen meer leptine af, wat hongeronderdrukkend werkt. Een lange poos niks eten, of het verliezen van veel vetmassa zal zorgen voor een daling in leptine, wat zorgt voor meer eetlust, trek, honger, drangomjegezichtvoltestouwen, of hoe je t ook wil noemen.

Lage levels van leptine resulteren in een afgifte van ghreline (het enige hormoon dat honger stimuleert, ontdekt in 1999).
Ghreline wordt afgegeven door de maagwand, en de hoeveelheid neemt toe voor de maaltijd, en af na de maaltijd.
Om eventjes te schetsen dat biologie nooit zwart wit is, ghreline speelt ook een rol in afgifte van groeihormoon en het beloningssysteem, en wellicht dat het ook een rol speelt bij de mogelijkheid tot leren (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17407492) Daarnaast zorgt ghreline in de baarmoeder ook voor de groei van de longen van de feutus. damnnaturewhyusocomplicated.

Een hoge ghrelinespiegel zorgt voor minder afgifte van insuline, en meer afgifte van glucagon. Dit zorgt ervoor dat glycogeen in de lever wordt afgebroken, zodat bloedsuikerspiegels netjes blijven. Voordat alle insulinehatendehealthgurus nu een altaar bouwen voor ghreline.. glucagon zorgt ook voor oa de afbraak van eiwit naar aminozuren, die eventueel gebruikt kunnen worden voor gluconeogenese (niemand die na dit artikel nog verliest met galgje of scrabble).
Sidenote: slaapgebrek kan zorgen voor een toename van ghreline, en dus meer honger (moetjemijnoueenshorenom1uursnachtsterwijlikaanhetcuttenben huehue)

tot slot om het verhaaltje eventjes wat completer te maken: CCK. Waarschijnlijk kent niemand van jullie dit hormoon (no offence meant, is gewoon een stuk minder besproken dan bijvoorbeeld insuline etc).
Het wordt afgegeven door het duodenum (twaalfvingerige darm

media_xl_4340765.jpg

Rumours go dat deze man Darm heet


(klinkt voor sommige dames hier wellicht erg aangenaam, maar deze heet gewoon zo omdat hij ongeveer 12 duimbreedtes lang is) duodeca in het LatijnSSSSS
6631bd0f247a9715fd9290f8f9a0dda0-d89kihv.gif

We gaan het nu alleen eventjes hebben over CCK mbt honger, wanthetzalookeensniet CCK heeft nog andere functies, zoals promotie van afgifte van verteringsenzymen, gal, en wellicht tolerantie voor opiaten.
Verder ook weinig interessants over te vertellen; waar klooien met leptine of agonisten/antagonisten hiervan wellicht interessant is voor appetite control geldt dit voor CCK niet (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16246215) handjes af dus.


Leuke sidenote, tegen verwachting in zal honger in het begin zorgen voor MEER activiteit volgens dierstudies; uitgehongerde beesten gaan actiever opzoek naar vreten; hierdoor hebben ze een grotere kans eten tegen te komen.
Verder zijn vrouwen volgens http://www.pnas.org/content/early/2009/01/21/0807423106 minder in staat om honger bewust te negeren / uit te schakelen.

Vet leuk allemaal JW, maar waar blijven je praktische tips? Wij willen niet leren, wij willen gewoon weten hoe we het best kunnen afvallen

Maar wat kunnen we hiermee? Hoe zorgen we dat we minder last hebben van honger? Want daarom lezen jullie dit artikel natuurlijk; die informatie boeit geen fuck.

Nou, daar zullen we het eens over gaan hebben!
Ik heb de oorzaken van honger genoemd; dus als we oorzaken kunnen wegnemen, kunnen we honger verminderen. Right?

(als je hier echt veel meer over wilt weten, is DIT [Link niet meer beschikbaar] echt fuckkkkking interessant. gaat zeer diep op de stof in, maar maakt meteen ook duidelijk hoe belachelijk ingewikkeld eetlust in elkaar zit. Tip 1 hieronder is dus eigenlijk de enige echte goede oplossing, maar ik ga proberen wat meer te noemen)

1. Meer eten. Als je honger hebt, kan eten nog wel eens helpen.
Done.

2. De maag geeft ghreline af, en ghreline zorgt voor honger, dus zonder maag geen ghreline, dus geen honger.
Voordat jullie nu allemaal een afspraak maken voor een totale gastrectomie, dit gaat niet helpen helaas. pagina 219)

Wat wel een interessante is, is dat low intensity cardio voor langere duur blijkbaar ghreline verhoogt, en daarmee honger, terwijl kortere duur (hogere intensiteit) honger wellicht tijdelijk onderdrukt, of in ieder geval niet verergert.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17570540
http://www.fasebj.org/content/30/1_Supplement/1161.8.short
Intensity of exercise influenced short-term appetite and food intake in post-exercise period. Desire to eat and calorie consumption were lower after Vigorous intensity exercise compared with Moderate intensity exercise .

Also,
deze studie http://www.nature.com/ijo/journal/v32/n4/full/0803781a.html vergelijkt de effecten van High intensity cardio met steady state; de high intensity groep verloor meer bodymass; logisch zul je misschien denken; vast meer calorieen verbrand. However, verderop is dit te lezen:
Using this method, there was no significant difference between SSE (36.3±3.4MJ) and HIIE (41.5±0.81MJ) in estimated total energy expenditure over the 15-week training period.
het verschil is dus niet te zoeken in meer verbrandde energie.
Dus waarschijnlijk zijn deze mensen minder gaan eten / onderdrukte de high intensity cardio honger meer; lekker boeiend jw, wij tellen onze kcals. Jaaaa.. maaaarrr...
Blijkbaar is er wel een effect op honger.

Daarnaast is wandelen op een rustig tempo blijkbaar de enige vorm van cardio die ook op langere termijn niet gecompenseerd wordt door cravings (en dan dus echt gewoon chill wandelen, alsof je 50 bent, in je midlife crisis zit en de verschillende soorten paddestoelen langs je wandelroute probeert te classificeren)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20674640

Zoals ik al heb gezegd kunnen we met CCK niet klooien.
Leptine is wel een interessante; Ik ben hier destijds al een keer over uitgeweid; korte refeeds schijnen voor leptinelevels weinig te doen; langere (dagen) of een dietbreak van bijvoorbeeld een week (zoals ik afgelopen week heb gedaan) kunnen echter wel positief werken; Als je elke keer loopt te verrekken van de honger en je je niet aan je dieet kan houden is dit serieus wel een goede om te proberen.

3. Slaap voldoende en met regelmaat (enhetisonderhandal2uurrrrr :( )
Slapen werkt positief op wilskracht, en slaapgebrek kan zorgen voor gewichtstoename
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3669080/ (heeft uiteraard te maken met kcal in kcal uit verhaal)

4. Zorg dat je het niet in huis hebt, of in ieder geval niet binnen handbereik.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het zien van voedsel zorgt daadwerkelijk voor een grotere kans van het eten ervan/gewichtstoename
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22796949
wanneer je achter de pc zit ben je je ook totaal niet bewust van wat je eet en hoeveel, en vreet je zonder dat je het doorhebt
thewholecake.jpg

kanzeniksaandoen, ze zat vast voor de tv, terwijl er voedsel op het scherm te zien was.. Letterlijk vast, want ze kan de stoel niet meer uit.



5. Vreet vast voer, niet vloeibaar.
Volgens http://www.nature.com/ijo/journal/v31/n11/abs/0803667a.html zorgt het consumeren van vloeibare calorieen voor een hogere energie inname.

6. Regelmaat;
Als je jarenlang hebt gegeten om 8 uur savonds toen je nog bij papaenmama woonde, en je nu op jezelf zit en om 6 uur al avondeet, kan het best zijn dat je om 8 uur weer honger krijgt. Iets met autisme, niemandhoudvanjejebentraar (nee, grapje, je bent best lief, heeft gewoon met conditionering/regelmaat te maken)
Mocht je hier last van hebben, wees dan niet zo'n autist met je ik wil om 6 uur eten, en ga gewoon pas rond 8 eten.

7: Bonustip:
todd-gipstein-a-hand-dividing-up-a-pile-of-cocaine-with-a-razor-blade.jpg
 
Heerlijk stuk weer JW! Leest gemakkelijk weg en ik ben weer een beetje wijzer geworden.
1) Don't do drugs.
3) Don't do HIIT.
2) Drink zoveel mogelijk voedsel.

:thumb:
 
Goede bonustip ook:thumb:

[SPOILER...creatine toch ;).. [/SPOILER]
 
Je zegt honger is hormonaal.
Vroeger was ik vaak benauwd en at ik amper wat omdat ik geen honger had. Dat komt dan niet door hormonen lijkt mij
Als je benauwd bent heb je stress. Cortisol, adrenaline, etc zullen waarschijnlijk hoger zijn, fight or flight. Absoluut hormonaal.
 
Heerlijk stuk weer JW! Leest gemakkelijk weg en ik ben weer een beetje wijzer geworden.
1) Don't do drugs.
3) Don't do HIIT.
2) Drink zoveel mogelijk voedsel.

:thumb:
Als ik ooit een boek schrijf mag jij de samenvatting doen <3
 
Caffeine zou ook helpen tegen honger toch?
 
Kindjes in Afrika hebben honger maar die hebben toch lekker geen internet :roflol:

Die wordt genomineerd voor beste zin van 2016 :D

Mooi stuk JW.
 
Caffeine zou ook helpen tegen honger toch?
lees deze eens bruh

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23204152

Compared to placebo, decaffeinated coffee yielded significantly lower hunger during the whole 180-minute study period and higher plasma PYY for the first 90 minutes (p < 0.05). Caffeine in water had no effects on hunger or PYY. Caffeinated coffee showed a pattern between that of decaffeinated coffee and caffeine in water. These findings suggest that one or more noncaffeine ingredients in coffee may have the potential to decrease body weight. Glucose ingestion did not change the effects of the beverages.

CONCLUSIONS:
Our randomized human trial showed that decaffeinated coffee can acutely decrease hunger and increase the satiety hormone PYY.
 
Dus hij dacht dat het voor hem werkte en nu heb je hem de waarheid verteld en zal hij wel weer honger krijgen. Lekker bezig jw.
 
Dus hij dacht dat het voor hem werkte en nu heb je hem de waarheid verteld en zal hij wel weer honger krijgen. Lekker bezig jw.
:roflol:
 
Back
Naar boven