MuscleMeat

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Bezoekers in dit topic

Maar zolang placebo wel werkt...

chrisk gewoon blijven zeggen tegen jezelf dat je geen honger hebt! Werkt prima.
 
zo simpel ligt het niet meer op een gegeven moment; het maakt niet uit hoe sterk je bent mentaal, iedereen heeft een snapping point.

een cheatday gaat niet heel veel positiefs doen voor hormoonwaardes
Eerste alinea ben ik het wel met je eens.. Maar een cheatday of 1 dikke avond meal met alles erop en eraan dat je onderhand klapt kan mentaal wel wonderen doen toch.
 
Kort gezegd komt het erop neer dat je het vetweefsel zelf niet 'verbrandt', waardoor die energiedichtheid van circa 8000 kcal per kg vetweefsel irrelevant is voor gewichtsverlies. Je moet echt het vet zelf verbranden met een energiedichtheid van ruim 9000 kcal per kg.

GVD :mad:

Wel verhelderend stukje.:thumb:
 
So
Ah dacht dat met cheaten ongezond eten werd bedoeld gezien het over dagelijks ging. Dagelijks cheaten waardoor je op of boven je onderhoud eet tijdens een cut gaat een beetje lastig:o. Maar regelmatig een snickers ipv een boterham met pindakaas eten zal niet in de weg zitten.
Sommige mensen zien het zo maar ik niet hoor. Ik cheat alleen als ik buiten m'n boekje ga. Zal hooguit 1x op de 8 weken zijn ofzo.

Goed idee van die snickers man, of White choc kitkat.. Brb drumbell bij tankstation zoetigheid halen voor post Wo.
 
Laatst bewerkt:
Als je benauwd bent heb je stress. Cortisol, adrenaline, etc zullen waarschijnlijk hoger zijn, fight or flight. Absoluut hormonaal.
Benauwd door ziekte cystic fibrosis. Was geen stres. Longen vol slijm.
Of bedoel je stres voor het lichaam?
 
Eerste alinea ben ik het wel met je eens.. Maar een cheatday of 1 dikke avond meal met alles erop en eraan dat je onderhand klapt kan mentaal wel wonderen doen toch.
mentaal absoluut. hormonaal niet
 
Benauwd door ziekte cystic fibrosis. Was geen stres. Longen vol slijm.
Of bedoel je stres voor het lichaam?
stressreactie is inderdaad gewoon algemeen; of het nu mentale stress is, een wond, of whatever
 
Hoe lang zou volgens jou zo'n break moeten duren om je hormoonlevels weer normaal te krijgen?
Just curious :knipoog:
helemaal normaal heb je alles niet zomaar, maar ik heb een week aangehouden; zal hier in de toekomst nog wel wat verder over door
 
Maar zolang placebo wel werkt...

chrisk gewoon blijven zeggen tegen jezelf dat je geen honger hebt! Werkt prima.
Ik drink geen koffie maar cola light en heb toch altijd wel honger :P bubbels vullen een beetje. Maar vroeg me gewoon af of het iets relevants was dat nog in het stuk ontbrak.

Hoe lang zou volgens jou zo'n break moeten duren om je hormoonlevels weer normaal te krijgen?
Just curious :knipoog:
Is eerder in dit topic ook even besproken en eea naar voren gekomen dat het wel eens minstens een dag of 4 zou kunnen kosten voor significante verandering in die hormoonlevels en vaak wordt een week of 2 gedaan. Op de lange termijn helpt dat velen hun gewicht beter te beheersen.

Die ene refeed dag per week doet t m niet, maar heeft andere redenen/voordelen.

Eerste alinea ben ik het wel met je eens.. Maar een cheatday of 1 dikke avond meal met alles erop en eraan dat je onderhand klapt kan mentaal wel wonderen doen toch.
Kan ook een gewoonte worden en steeds meer uit de hand lopen.
 
Laatst bewerkt:
Top topic :thumb: alle stukken duidelijk en makkelijk te lezen.

Je vermeldde ergens dat je om logische redenen na een cut geleidelijk je calorieën op moet bouwen, heb je ook iets te vertellen over de overgang van bulk naar cut?
 
Beste tip tegen honger is toch bezig blijven. Ik ging altijd naar de gym als ik honger een beetje op voelde komen. Bleef zo lang mogelijk. Het moment dat ik thuis was, en achter mijn pc zit bijvoorbeeld kwam de honger.
 
Beste tip tegen honger is toch bezig blijven. Ik ging altijd naar de gym als ik honger een beetje op voelde komen. Bleef zo lang mogelijk. Het moment dat ik thuis was, en achter mijn pc zit bijvoorbeeld kwam de honger.
Dit idd. Als ik een dag thuis ben denk ik heel de dag aan vreten en krijg je vanzelf honger. Is beter voor mij om bezig te zijn haha en voor meerdere dus.
 
Beste tip tegen honger is toch bezig blijven. Ik ging altijd naar de gym als ik honger een beetje op voelde komen. Bleef zo lang mogelijk. Het moment dat ik thuis was, en achter mijn pc zit bijvoorbeeld kwam de honger.
Honger tijdens cardio of werk ofzo ok maar tijdens trainen = hell no
 
Juist niet toch? Reverse dieting onzin...

Overgang van cut naar bulk

Je lichaam zal er meer en meer voor zorgen dat je zin krijgt in eten, en dat de verzadiging van voeding afneemt wanneer je eet. Dit, samen met de veranderingen waardoor je lichaam efficiënter wordt met energie, kan zorgen voor een jojo effect wanneer je weer 'normaal' gaat eten; een dag of zelfs een week weer normaal eten zal niet per definitie zorgen dat de hormonale veranderingen weer terug zijn op baseline; je metabolisme zal dus daadwerkelijk 'vertragen' door een cut; als je je gewenste vetpercentage hebt bereikt is het dus niet verstandig om meteen terug te gaan naar je 'oude' onderhoudsbehoefte wanneer je je huidige vetpercentage wil maintainen.

Toch niet zo heel vreemd, mijn vraag?

Ik vermeld er wel even bij dat ik alleen de posts heb gelezen die JW vermeldt in zijn openingspost, heb niet het hele topic doorgespit.
 
Back
Naar boven