XXL Nutrition

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Toch niet zo heel vreemd, mijn vraag?

Ik vermeld er wel even bij dat ik alleen de posts heb gelezen die JW vermeldt in zijn openingspost, heb niet het hele topic doorgespit.
Nee hoor geen vreemde vraag, maar zonder details over hoe lang je dan je cut zou moeten uitrekken en hoe groot de gevolgen daarvan zijn zou ik daar niet zomaar uit halen dat je je kcal over een periode weer moet opbouwen. En niet vergeten dat hij daar je oude onderhoudsbehoefte noemt die niet meer geld. Opbouwen naar je nieuwe onderhoudsbehoefte is wat anders? En eerder zullen die (kleine vooral subjectieve) aanpassingen zich niet terugdraaien..

Nee hoor geen vreemde vraag, maar zonder details over hoe lang je dan je cut zou moeten uitrekken en hoe groot de gevolgen daarvan zijn zou ik daar niet zomaar uit halen dat je je kcal over een periode weer moet opbouwen. En niet vergeten dat hij daar je oude onderhoudsbehoefte noemt die niet meer geld. Opbouwen naar je nieuwe onderhoudsbehoefte is wat anders? En eerder zullen die (kleine vooral subjectieve) aanpassingen zich niet terugdraaien..
Wat ik me afvraag, wat zou een goede richtlijn zijn om te reversen na een gemiddelde (8-12 wk) cut? Ik heb laatst 225kcal /week gedaan na een cut van 10 weken. Op die manier zat ik op week 3 iets boven onderhoud en in 4 gewoon surplusniveau. Ging goed maar vraag me af of het sneller kan zonder jojo taferelen.

@Jwdoetookmee Ik had je stukje over eiwit nog niet gelezen. Interessant om te lezen dat plantaardige eiwitbronnen niet compleet zijn (aminozuren enz) Zelf zit ik op 2-2,2g /kg en ik ga wel mee in jouw verhaal. Maar ik heb geen trek om alles apart na te rekenen gezien ik alles in MFP zet en je daar geen onderscheid kan maken tussen dierlijk en plantaardig. Die telt alles gewoon op. Wat zou een goede richtlijn zijn om aan 2 g /kg dierlijke eiwitten te komen? 2,5g /kg totaal of 3 zelfs?

Dan zal ik wel 10punten hebben nu.

Eiwit is eiwit en geen carb, je telt dus mee met je eiwitten.
Dat het wordt omgezet of afgebroken en als acetylcoa de kreb in gaat prima.
Carbs tel je ook niet mee als vet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.226
Eiwit is eiwit en geen carb, je telt dus mee met je eiwitten.
Dat het wordt omgezet of afgebroken en als acetylcoa de kreb in gaat prima.
Carbs tel je ook niet mee als vet.
onzin beredenatie; eiwitten en carbs bevatten beide 4 kcal per gram, vet 9.

• #1.228
Wat is onzin? Eiwit als carbs tellen vind ik onzin. Alsof je van elk eiwit wat je eet het aminoprofiel bekijkt.
Tel jij eiwitten uit brood mee als koolhydraten?
Ik tel eiwitten niet mee als koolhydraten. Ik tel plantaardige eiwitten niet mee in grammen eiwit, maar wel als calorieën. Daar zit een verschil in.
En ik hoef het aminozuur profiel niet te bekijken omdat ik alleen dierlijke eiwitten meetel, welke allemaal prima hoogwaardig zijn. Wat jij hier noemt is juist een argument voor mij, en tegen jou.

Zijn eiwitten uit mcnuggets goed? Altijd prima late night snack

• #1.230
kwam onderstaande artikelen nog tegen; toegevoegd!

http://www.fasebj.org/content/30/1_Supplement/1161.8.short
Intensity of exercise influenced short-term appetite and food intake in post-exercise period. Desire to eat and calorie consumption were lower after Vigorous intensity exercise compared with Moderate intensity exercise .

Also,
deze studie http://www.nature.com/ijo/journal/v32/n4/full/0803781a.html vergelijkt de effecten van High intensity cardio met steady state; de high intensity groep verloor meer bodymass; logisch zul je misschien denken; vast meer calorieen verbrand. However, verderop is dit te lezen:
Using this method, there was no significant difference between SSE (36.3±3.4MJ) and HIIE (41.5±0.81MJ) in estimated total energy expenditure over the 15-week training period.
het verschil is dus niet te zoeken in meer verbrandde energie.
Dus waarschijnlijk zijn deze mensen minder gaan eten / onderdrukte de high intensity cardio honger meer; lekker boeiend jw, wij tellen onze kcals. Jaaaa.. maaaarrr...
Blijkbaar is er wel een effect op honger.

• #1.231
Must watch als je meer wilt weten over ketodieet!

@Jwdoetookmee

Hoe denk jij hierover..is geschreven door Kelei van bodybuilding.com (hij is PHD)

- Start with 1000 calories from protein (250 grams).
- Protein is converted into glucose (gluconeogenesis) at a 57% efficiency rate.
- So 1000 calories (250 grams) from protein is converted into 570 calories (142.5 grams) worth of glucose.
- 300 calories burnt during digestion due to the thermic effect of food.
- 190 (33% of 570) calories burnt during the conversion process, the cost of gluconeogenesis is 33% of the energy content of the produced glucose.

Digesting and converting 1000 calories from protein into glucose requires 490 calories while only yielding 570 calories. You burn 490 calories to produce 570 calories worth of glucose, an 80 net calorie gain after starting with 1000 calories (8% energy efficiency rating, 0.32 is 8% of 4, this is how we arrive at 0.32 net calories per gram of protein).

Hij stelt dus dat 1g eiwit is 0.32kcals ipv de bekende 4kcals. Dit zou betekenen dat je je eiwitten extreem kan opvoeren, zonder dat je daar van aankomt..en eveneens verklaren waarom een hogere eiwit ratie binnen je voeding er voor zorgt dat je sneller afvalt..

Ik tel eiwitten niet mee als koolhydraten. Ik tel plantaardige eiwitten niet mee in grammen eiwit, maar wel als calorieën. Daar zit een verschil in.
En ik hoef het aminozuur profiel niet te bekijken omdat ik alleen dierlijke eiwitten meetel, welke allemaal prima hoogwaardig zijn. Wat jij hier noemt is juist een argument voor mij, en tegen jou.
Ben benieuwd hoe @bob k dit doet dan..:roflol:

Heb je mijn link al bekeken Jw? En de post daar voor. Wat vind jij van dat stukje van Big T? Hij zegt eigenlijk dat het allemaal positief in elkaar valt wanneer je ook dierlijke eiwitten (compleet) binnen krijgt.

Laatst bewerkt:

Dan zijn wij het wel eens.
Maar zoals je wel weet kan je het profiel compleet maken door verschillende producten te combineren.

^^ bedoel ik met mijn post

• #1.238
Ben benieuwd hoe @bob k dit doet dan..:roflol:

Heb je mijn link al bekeken Jw? En de post daar voor. Wat vind jij van dat stukje van Big T? Hij zegt eigenlijk dat het allemaal positief in elkaar valt wanneer je ook dierlijke eiwitten (compleet) binnen krijgt.

Dan zijn wij het wel eens.
Maar zoals je wel weet kan je het profiel compleet maken door verschillende producten te combineren.

Even puur theoretisch, maar stel graan bevat de helft van de essentiele aminozuren. Erwten bevatten exact de andere helft. Als je van beide 10 gram eet dan, is dat samen geen 20 gram compleet eiwit, maar 10.

Even puur theoretisch, maar stel graan bevat de helft van de essentiele aminozuren. Erwten bevatten exact de andere helft. Als je van beide 10 gram eet dan, is dat samen geen 20 gram compleet eiwit, maar 10.
Volgens mij klopt dit niet, en denk je aan molverhoudingen. Als er in vlees bijvoorbeeld 20g eiwit/100g in zit is dit ook niet 20g van elk aminozuur maar 20g in totaal, verdeeld over alle aminozuren. Maar dit noem je wel volwaardig eiwit.

Duidelijker misschien:
stel volwaardig eiwit is 50% aminozuur A en 50% aminozuur B. 10 gram volwaardig eiwit is dan 5 gram aminozuur A en 5 gram aminozuur B (Ik doe even alsof ze even veel massa hebben). Als je dan 10 gram aminozuur A en 10 gram aminozuur B eet heb je toch 20 gram volwaardig eiwit binnen.

Laatst bewerkt:
Interdasting, ben ook wel benieuwd

Terug
Naar boven