Fitness Seller

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Mooie conclusie trek je daar gelijk bij. Of de metabilic adaptation was tijdens het afvallen laag omdat ze actief waren en nu zijn ze weer 6 jaar niks doen verder.

Volgens mij heb je het artikel niet helemaal gelezen.

Sorry dat ik het zeg maar wat een debiel artikel. Ze hongeren mensen uit die van 485lbs naar 191lbs gaan met een deficit van 3500 PER DAG. PER DAG ja. Niet per week, nee PER DAG.
Dan vinden ze het gek dat als ze een debiel routine zoals 6-7 uur per dag cardio stoppen je aankomt. Amerikanen zijn soms zo t*ring dom, alles moet in het extreme, dan kom je dus ook extreem weer aan als je stopt met 7 uur per dag cardio en 'normaal' gaan eten. Want om die 6-7 uur cardio op een dag vol te houden heb je ook een bepaald eetpatroon nodig: eetroutine/eetgewoontes noem het wat je wil. Maar daar op gaan ze fout, je hebt dus een routine van eten om dat vol te houden (3-4k per dag oid wat ze eten, ik heb even over het artikel geskimd en zie 8-9k cardio en 3.5k deficit dus dan zouden ze 4.5k eten?) dan heb je ernaast nog eens 7 uur tijd over die je normaal besteedt aan cardio. Echt my ass met hormonen, ze eten gewoon weer teveel. Klaar. Je bent geen superhuman die tegen de natuurkunde ingaat, ik ontken niet dat leptin dropt en dat er mensen zijn met schildklier aandoeningen maar dit soort onzin maakt me echt heel kwaad.
"Ik val niet af, maar eet super gezond en beweeg mega veel" , "Wauw als ik echt maar 1 chocolaatje eet word ik direct dik"
Nee je eet te veel. VOLGENS MIJ GAAT HET NIET OM DAT ENE CHOCOLAATJE MAAR OM DIE 39 BOTERHAMMEN DIE JE NAAR BINNEN VOUWT.

Sorry voor de rant boyos.
Ja, ze hebben inderdaad extreme maatregelen genomen om af te vallen, waardoor ze nu dus een tekort aan leptine hebben (Dit hebben ze getest in een lab). Een van de deelnemers moet 800kcal minder eten om niet aan te komen in vergelijking met een normale man met hetzelfde gewicht.

Ik link ook altijd naar een krant als ik refereer naar een studie.
Ik refereerde naar een artikel dat ik interessant vond om te delen, omdat hier wordt aangetoond hoe extreem diëten metabolische schade kan opleveren en je hormoonhuishouden in de war kan schoppen.

En dat artikel staat in een...

En ga eens zelf de studie lezen met je conclusies.

Volgens mij heb je het artikel niet helemaal gelezen.
Toch wel vriend, zoals dat een van de onderzoekers zich afvraagt of de nieuwe meting wel precies was en dat die figuren die weer veel aangekomen zijn leterlijk niks doen behalve zakken chips vreten zodra ze honger krijgen en huilen dat hun metabolisme stuk is. Letterlijk weken lang niet van de bank komen. Maar ze zullen vast voor de nieuwe meting geen gekke dingen gedaan hebben die hun rmr beinvloed. Vast niet. En vergeleken met een normale man van 120+ kg 50%bf.. natuurlijk zou dan alles in je lichaam perfect gezonde waardes moeten hebben... Die ene die wel mee valt qua kapot metabolisme beweegt gewoon nog en eet normale dingen. Goh het is toch weer een fucking verassing allemaal.

Honger en cravings tsja live sucks and then you die. Elke dag na het huilen op de bank ook nog een rondje wandelen/fietsen en als je honger hebt een stukje vlees met groente eten in plaats van zakken chips scheelt een hoop denk ik zo.

Laatst bewerkt:
En dat artikel staat in een...

En ga eens zelf de studie lezen met je conclusies.
De studie zelf snap ik weinig van, ben zelf geen wetenschapper en kan meer begrijpen van zo een artikel.

Toch wel vriend, zoals dat een van de onderzoekers zich afvraagt of de nieuwe meting wel precies was en dat die figuren die weer veel aangekomen zijn leterlijk niks doen behalve zakken chips vreten zodra ze honger krijgen en huilen dat hun metabolisme stuk is. Letterlijk weken lang niet van de bank komen. Maar ze zullen vast voor de nieuwe meting geen gekke dingen gedaan hebben die hun leptin beinvloed. Vast niet. En vergeleken met een normale man van 120+ kg... natuurlijk zou bij dat gewicht alles in je lichaam perfect gezonde waardes moeten hebben... Die ene die wel mee valt qua kapot metabolisme beweegt gewoon nog en eet normale dingen. Goh het is toch weer een fucking verassing allemaal.

Honger en cravings tsja live sucks and then you die. Elke dag na het huilen op de bank ook nog een rondje wandelen/fietsen en als je honger hebt een stukje vlees met groente eten in plaats van zakken chips scheelt een hoop denk ik zo.

In ieder is geconcludeerd dat hun metabolisme vertraagd geraakt is door het dieten en na 6 jaar is die nog steeds niet hersteld.
Daarnaast sporten en dieten zij natuurlijk minder hard dan tijdens de show, wat deels gewichtstoename verklaart maar dat is ook niet verrassend als je hebt gelezen hoeveel zij eerst sportte en diëten.

Ook heb ik begrepen uit het artikel dat het metabolisme zich adapteert aan het gewichtsverlies waardoor je op een gegeven moment minder zult afvallen of zelfs zult aankomen bij een bepaalde energiebalans. Hoe sneller en meet je afvalt, hoe meer je metabolisme vertraagd raakt.

Je snapt dat een krantenartikel op dit gebied altijd vol onzin en misinterpretaties staat?

In ieder is geconcludeerd dat hun metabolisme vertraagd geraakt is door het dieten en na 6 jaar is die nog steeds niet hersteld.
Erger geworden zelfs, van −275 ± 207 kcal naar −499 ± 207

Ook heb ik begrepen uit het artikel dat het metabolisme zich adapteert aan het gewichtsverlies waardoor je op een gegeven moment minder zult afvallen of zelfs zult aankomen bij een bepaalde energiebalans. Hoe sneller en meet je afvalt, hoe meer je metabolisme vertraagd raakt.
Slechts −275 ± 207 kcal metabolic adaptation na 30 weken zo belachelijk extreem dieten om lichaamsgewicht te halveren vanaf 49.3 ± 5.2 % lichaamsvet. Weet niet hoe jij cut/bulkt maar dit lijkt me toch niet zo'n grote zorg.

In andere studies die ze in deze ook bespreken keert dat effect ook snel om als er weer boven baseline gegeten wordt. (Maar blijf vooral reverse dieten zodat je metabolisme nog langer dat kleine beetje niet aanpast.)

Aan hun leptin en thyroid ligt het geloof ik niet trouwens. Cholesterol en glucose nog hoger dan voorheen ze hebben zeker 6 jaar lang nog meer chips gegeten om te vieren dat ze met die wedstrijd zoveel afgevallen zijn.

Wat een geweldig topic @Jwdoetookmee ! Veel interessante info! Afgelopen dagen het hele topic doorgelezen! :D

Wat ik mezelf nog wel afvraag en wellicht wil je dat ook nog eens in een van je toekomstige artikelen behandelen: je zegt in principe dat het altijd kcal in vs kcal out is, ongeacht of je in de bulk/cut zit.

Als het zo simpel is, dan zou je tijdens de cut dus eigenlijk helemaal geen aanvullende supplementen meer hoeven te nemen die de vetverbranding stimuleren? En dan bedoel ik dus bijv. niet whey waarmee je je eiwitten aanvult of multivitaminen, maar denk dan meer aan: cafeïne, groene thee (EGCG), ECA (T5) en Coleus Forskohlii.

De Coleus Forskohlii heb ik namelijk al liggen en ben ook van plan om cafeïne en groene thee aan te schaffen en eventueel voor het eind vd cut nog T5. In hoeverre helpt dit bij het cutten/vetverbranden?

@Jwdoetookmee : naast bovenstaande vraag zou ik ook graag willen weten hoe jij denkt over de spierbelasting in de cut. Omdat je in een deficit zit herstel je moeilijker. Ook hierdoor wil je niet tot failure trainen. Maar als je niet tot failure traint, hoe vaak wil je dan wel elke spiergroep per week belasten? Is 2x per week dezelfde spier belasten in de cut al teveel of kun je met gemak iedere spier 2 keer belasten per week? Vaker dan 2 keer per week lijkt me sowieso niet de bedoeling....?

In de cut kan fb 3x pw prima.

in ''Overgang van cut naar bulk'' citeer je om niet gelijk op onderhoud te eten,maar stel je hebt een 3 maanden een cut ingezet van laten we zeggen 2000kcal en wilt na die 3 maanden weer bulken , hoeveel kcal omhoog per week of maand is dan aan te raden ?

in ''Overgang van cut naar bulk'' citeer je om niet gelijk op onderhoud te eten,maar stel je hebt een 3 maanden een cut ingezet van laten we zeggen 2000kcal en wilt na die 3 maanden weer bulken , hoeveel kcal omhoog per week of maand is dan aan te raden ?

Denk dat het antwoord daarop moeilijk wetenschappelijk te onderbouwen is, ik zou het een beetje op gevoel en goed verstand doen. Stel je cut 3 maanden op 2000 (onderhoud 2500) zou ik gewoon een week eerst op je oude onderhoud gaan zitten (2500) en vervolgens een week lang 2650 proberen en de weegschaal in de gaten te houden, en pas gaan verhogen als je echt niet meer aankomt..

Denk dat dat moeilijk vast te stellen is @Zoranos. Heb het zelf eens gegoogled en in verschillende artikelen adviseren ze ong 200-300 cals /week als je het rustig aan wilt doen, nihil kans op rebound. Dan kun je na 2 weken weer op bulkniveau zitten.

Met hulp van mede-forummers een goed eetschema opgesteld, macro's netjes, etc.
Volg m'n eetschema nu zo'n drie weken, maar er gebeurd nog weinig.
Val niet af in ieder geval, sterker nog, heb het gevoel dat ik mijn spieren groeien.
Op zich niet erg, maar ik wil juist mijn vet-% naar beneden hebben en dat lukt me nog niet.

Hoe lang duurt het voordat je normaal gesproken begint met afvallen?
Zou het spiergeheugen kunnen zijn? Aangezien ik pas relatief kort weer train (4 maanden) en vroeger zwaarder (gespierder) ben geweest.

Met hulp van mede-forummers een goed eetschema opgesteld, macro's netjes, etc.
Volg m'n eetschema nu zo'n drie weken, maar er gebeurd nog weinig.
Val niet af in ieder geval, sterker nog, heb het gevoel dat ik mijn spieren groeien.
Op zich niet erg, maar ik wil juist mijn vet-% naar beneden hebben en dat lukt me nog niet.

Hoe lang duurt het voordat je normaal gesproken begint met afvallen?
Zou het spiergeheugen kunnen zijn? Aangezien ik pas relatief kort weer train (4 maanden) en vroeger zwaarder (gespierder) ben geweest.
Eerste paar dagen zouden juist snel moeten gaan omdat je vocht verliest.

Eerste paar dagen zouden juist snel moeten gaan omdat je vocht verliest.

Het is mijn bedoeling om te cutten, maar dat lukt helaas nog niet.
Heb mijn kcal al wat omlaag gebracht door minder koolhydraten te nemen, maar ik kom nog steeds aan.
Hou me netjes aan mijn schema, doe 3 keer per week KT en 2 keer cardio.

Het is mijn bedoeling om te cutten, maar dat lukt helaas nog niet.
Heb mijn kcal al wat omlaag gebracht door minder koolhydraten te nemen, maar ik kom nog steeds aan.
Hou me netjes aan mijn schema, doe 3 keer per week KT en 2 keer cardio.
Hoe groot is je kcal tekort per dag? Wat doet je gewicht per dag? En eet je sommige dagen (rust, weekend) boven dat tekort?

Onderhoud zit op ongeveer 2600 kcal

Zat op 400 kcal tekort, maar mijn gewicht bleef stijgen.
Zit nu op 2000 kcal, dus zo'n 600 kcal onder onderhoud.

Wat mijn gewicht per dag doet weet ik niet, ik weeg me elke week 's ochtends op dezelfde dag.

Sinds ik dit schema volg (18 april) ben ik meer dan 2 kilo aangekomen.
Wat mijn vetpercentage doet durf ik niet te zeggen, mijn weegschaal meet dit wel (Impendantie) maar ik denk niet dat dit echt nauwkeurig is.
Vetpercentage gaat volgens mijn weegschaal iig niet naar beneden.

Ma, wo en vr doe ik KT.
Di en wo cardio.

Hou me netjes aan mijn schema, één dag in de week dat ik mijn eten niet afweeg, maar dan nog ga ik me niet te buiten aan chips, drank en ander junkfood en compenseer ik dat waar mogelijk elders op de dag.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven