XXL Nutrition

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Je vergeet de laatste vraag, net als die vorige die niet af kon vallen. ;)

In mijn ogen moet je bij problemen met afvallen gewoon alle 7 dagen per week je gewicht, je voeding, je activiteit loggen. Dat lost eigenlijk alles al op want dan zie je wel waar je het mis gaat.

Of je moet een kcal meet/rekenfout hebben ofzo maar dan kan men alleen helpen als je zo'n log toont.

Zal alvast zeggen dat je in 3 weken geen 2 kilo vet bent aangekomen bij 2000 kcal per dag. Wat ik al erg weinig vind met krachttraining en cardio.

Ben je in die tijd nog nieuwe supplementen gaan nemen?

Zal alvast zeggen dat je in 3 weken geen 2 kilo vet bent aangekomen bij 2000 kcal per dag.

Dit. Kans is aanwezig dat je op moment van 1e meting (om wat voor reden dan ook) minder vocht vasthield of bijvoorbeeld nog ontlasting in je had ten opzichte van je 2e meting. WC bezoek + verschillen in vocht kan al gauw 2-3 kilo verschil maken. Dat, of je maakt fouten in je voedingsschema / krijgt meer binnen dan wat in je voedingsschema staat.

Heb zelf ook niet het idee dat ik vetter geworden ben, sterker nog, volgens mij groei ik als kool.
Op zich niet vervelend, maar ik zou juist graag mijn vetpercentage omlaag krijgen.

Mijn vast weegmoment is iedere vrijdagochtend na het toilet-bezoek.

Verder gebruik ik geen supplementen.

Mijn voedingschema:

Ontbijt

2 bruine boterhammen 15 gr pindakaas
1 bruine boterham 20 gr kipfilet

Tussendoor

250 gr kwark
15 gr gebroken lijnzaad

Lunch
2 bruine boterhammen 30 gr kipfilet
1 bruine boterham 10 gr rookvlees
2 eieren

Tussendoor

60 gr ongezoute cashewnoten

Na het trainen
200 gr aardappelen
150 gr kipfilet
200 gr groente

Tussendoor

1 volkorenbiscuit

Rond 21:30

250 gr kwark

Totaal:

1973 kcal

Macro's:

Eiwitten 149
Vetten 75
Koolhydraten 175

Zal in het weekend ook eens goed bijhouden wat ik precies binnenkrijg.
Alvast bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd!

Zal in het weekend ook eens goed bijhouden wat ik precies binnenkrijg.
Alvast bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd!
Yo! zou dat eens doen ;)

Je macros komen uit, je voeding oogt mij niet verkeerd berekend, maar die weekenden tellen ook he

Dat is een groot nadeel van kleine tekorten met weinig cardio, een dag kan je hele week cutten ongedaan maken. En vocht/maaginhoud kan te makkelijk maskeren wat er echt gebeurd.

Met grote tekorten maak je je eerder zorgen of je niet te hard afvalt en doet dan maar refeeds om het een beetje in te perken en trainen goed op peil te houden.

Is mijn visie

Laatst bewerkt:
helemaal normaal heb je alles niet zomaar, maar ik heb een week aangehouden; zal hier in de toekomst nog wel wat verder over door

JW vertelonsmeer!!

Ik zit al in een hele lange cut en ik denk dat het hormoontechnisch geen kwaad kan om ook eens een dietbreak te doen , zat zelf te denken aan 2 weken. ( refeed is het verboden woord van vandaag :p )
Zou je wat kunnen vertellen over hoe zoiets er volgens jou ongeveer uit zou moeten zien. Ga je op onderhoud eten , of er misschien iets boven. Is het raadzaam om bijvoorbeeld gedurende deze periode high carbs low fat te eten etc...
Ik heb al wel wat informatie gevonden , maar die vertellen vaak een verschillend verhaal , een aantal worden zelfs in dit topic door jou backed up bij een studie ontkracht ( refeed bijv. )
Wil mezelf in 2 weken niet een paar weken terugzetten door stomme fouten.

Diet break vind ik = geen dieet volgen = er even niet op letten of je op iets boven onderhoud eet of wat je carbs en vet aan het doen zijn. (wel zorgen dat je niet alsnog in een tekort zit)

Anders ben je nog niet van de stress af (mentaal = hormonaal, cortisol) en daar gaat die break juist even om.

Net als dat je bij vakantie van je werk niet alsnog de hele dag mailtjes moet gaan zitten beantwoorden. Telefoon uit.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-full-diet-break.html/ Is wat specifieker.

Weet niet wat jw aanraad though, ook nog voor de korte(?) 'reverse diet' periode als je klaar bent.

Laatst bewerkt:
Zat er nog over te denken. Stel, met 5 dagen dit eetschema zit ik dan al op zo'n 3000 kcal onder onderhoud.
Dus ik zou in het weekend dan alleen al anderhalve dag aan callorieen extra moeten eten om die 3000 kcal in te lopen, alleen al om gelijk te blijven in gewicht.
1000% zeker dat dat niet zo is, maar ik ga het bijhouden, meten is weten ;)
Als ik langzaam af zou vallen zou ik het nog een béétje begrijpen, maar m'n gewicht loopt nog steeds langzaam op.

Doe 2 x 40 minuten cardio op de dagen dat ik geen kt doe en de afgelopen week na kt ook nog 15 minuten na de training.
Verder heb ik afgelopen weekend 2 keer een uur buiten op de fiets gezeten.
Kon ik gelijk mooi de spierpijn van het squatten eruit fietsen.

Ga me voorlopig ook dagelijks wegen en daaruit een gemiddelde trekken.

...
Als ik langzaam af zou vallen zou ik het nog een béétje begrijpen, maar m'n gewicht loopt nog steeds langzaam op.

...

Gewicht om hoog kan alleen door een calorie overschot dus waarschijnlijk zit het in de dagen dat je niet meet.

Of misschien is je onderhoud in werkelijkheid lager dan je denkt / aanhoudt nu.
Heb je onderhoud berekend of proefondervindelijk (eten aanpassen tot je gewicht stabiel blijft op de weegschaal) bepaald?

Laatst bewerkt:
Diet break vind ik = geen dieet volgen = er even niet op letten of je op iets boven onderhoud eet of wat je carbs en vet aan het doen zijn. (wel zorgen dat je niet alsnog in een tekort zit)

Anders ben je nog niet van de stress af (mentaal = hormonaal, cortisol) en daar gaat die break juist even om.

Net als dat je bij vakantie van je werk niet alsnog de hele dag mailtjes moet gaan zitten beantwoorden. Telefoon uit.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-full-diet-break.html/ Is wat specifieker.

Weet niet wat jw aanraad though, ook nog voor de korte(?) 'reverse diet' periode als je klaar bent.

Ging mij eigenlijk meer om mijn leptinelevel t.o.v. vrijgave vanuit vetcellen.(Natuurlijk ook wel het totaalplaatje)
Ik heb gelukkig niet echt last van mentale stress.
Ik kan ook niet echt hele nuttige info over leptine vinden die ik zoek iig. Op google hit ik vooral dikke mensen die denken dat ze leptine resistent zijn. :D

Ga straks je link ff doorlezen. Bedankt voor de info.

Laatst bewerkt:
Ging mij eigenlijk meer om mijn leptinelevel t.o.v. vrijgave vanuit vetcellen.(Natuurlijk ook wel het totaalplaatje)
Ik heb gelukkig niet echt last van mentale stress.
Ik kan ook niet echt hele nuttige info over leptine vinden die ik zoek iig. Op google hit ik vooral dikke mensen die denken dat ze leptine resistent zijn. :D

Ga straks je link ff doorlezen. Bedankt voor de info.
Wat geeft je dan het idee dat je nu je leptin levels moet normaliseren?

Zat er nog over te denken. Stel, met 5 dagen dit eetschema zit ik dan al op zo'n 3000 kcal onder onderhoud.
Dus ik zou in het weekend dan alleen al anderhalve dag aan callorieen extra moeten eten om die 3000 kcal in te lopen, alleen al om gelijk te blijven in gewicht.
1000% zeker dat dat niet zo is, maar ik ga het bijhouden, meten is weten ;)

Doe 2 x 40 minuten cardio op de dagen dat ik geen kt doe en de afgelopen week na kt ook nog 15 minuten na de training.
Verder heb ik afgelopen weekend 2 keer een uur buiten op de fiets gezeten.
Kon ik gelijk mooi de spierpijn van het squatten eruit fietsen.

Ga me voorlopig ook dagelijks wegen en daaruit een gemiddelde trekken.
Nou dan zal het de winstrol zijn..

Wat zie je in de spiegel dan?

• Like
Waarderingen: R34L

BMR is al eens berekend door een dietiste, die kwam uit op 1817 kcal.

Wat geeft je dan het idee dat je nu je leptin levels moet normaliseren?

Zeer langdurige cut , flinke deficit , en momenteel een redelijke stagnatie.
Ik probeer hier een verklaring voor te vinden , ik beweer ook niet dat de hormonale de schuldige is.
Ik weet exact wat erin komt en uit gaat. Alles wordt getracked en er wordt zeker niet gecheat!
Het was sowieso wel goed om even een break te nemen. maar je kunt in 2 weken best een hoop fout doen. Wilde dus wel even graag de info absorberen :p
Kan nooit geen kwaad om het eens te proberen.

Zeer nuttig , stonden wel een aantal antwoorden in op vragen die ik had... Al is dit wel op het mentale aspect gericht.
Maar staat wel een plan van aanpak in :thumb:

Heb je een log in myfitnesspal oid waarin mensen die zeer langdurige cut flinke defiicit en stagnatie kunnen zien?

Heb je een log in myfitnesspal oid waarin mensen die zeer langdurige cut flinke defiicit en stagnatie kunnen zien?

Waarom wil je dat ik dat bewijs dan?

Volgens mij schiet ik nu ook ergens mijn doel voorbij. Ik wilde wat meer info hebben over een dietbreak en nu krijg ik het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen.
Ik snap dat je wilt helpen , maar ik zit hier geen onwaarheden te verkopen , schiet ik zelf ook niks me op

Waarom wil je dat ik dat bewijs dan?

Volgens mij schiet ik nu ook ergens mijn doel voorbij. Ik wilde wat meer info hebben over een dietbreak en nu krijg ik het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen.
Ik snap dat je wilt helpen , maar ik zit hier geen onwaarheden te verkopen , schiet ik zelf ook niks me op
Om mogelijk te zien waardoor het komt dat je stagneert..

Ziet nooit volledig gedetailleerde logs van mensen die stagneren dus ben dan snel benieuwd naar de exacte data. Hoe lang, welk tekort, welke patronen in gewicht, etc.

Eigenlijk die progress grafiek dan.

Laatst bewerkt:
Owke..verkeerd begrepen dus , excuus.
Top dat je mee wilt kijken , ik heb inderdaad niet zo'n waterproof log als jij zoekt.
Alleen een grafiek van gewicht , maar die is niet gerelateerd aan calorie inname --> nutteloos dus.
Sta ook niet helemaal stil ;) Ga die break sowieso ff doen.

Heb het niet kunnen vinden met de zoekfunctie, maar volgens mij had ik het al wel eens voorbij zien komen. Hoe zorg je ervoor dat je voor één specifieke dag net even wat extra droger staat? Geen idee of ik het zelf ooit toe wil passen. Stel ik heb volgende week zaterdag een shoot, ga zwemmen, heb een festival, noem het op en ik wil droog zijn op die dag, wat doe ik dan? Denk carbs en zout skippen dag van te voren? Of zit ik er naast? Ben benieuwd :)

Google watercut maar :)

Terug
Naar boven