AndroidHealthClinic

MiTrenZ's Log (cutting)

Sick Tim! Je rug bolt wel een beetje bij de deads, maar desalnietteplus lift je ehm wel even!:thumbs:

Diepte squats kan geloof ik wel wat beter , en deads wat je zelf al zei ;) Maar wel weer lekker prs in de cut , op -10 kg!! Goed bezig dus ! :)

Bij de deadlift moet je je borst meer naar voren drukken, dan trek je gelijk wat meer naar achteren ipv recht omhoog

En zeg tegen diegene die de squat en deadlift filmt dat hij zijn telefoon moet draaien. Dat dit nog kan anno 2014

• Topic Starter Topic Starter
Sick Tim! Je rug bolt wel een beetje bij de deads, maar desalnietteplus lift je ehm wel even!:thumbs:

Ja, deadlift was gruwelijk qua vorm.
Niet iets wat ik vaker van plan was te doen :o

+1 alleen kan je wat bij betreft "een beetje" wel weglaten :o

Wat vind je zelf van de diepte bij de 190 kg squat?

Diepte squats kan geloof ik wel wat beter , en deads wat je zelf al zei ;) Maar wel weer lekker prs in de cut , op -10 kg!! Goed bezig dus ! :)

Dit is op diepste punt, twijfelde zelf ook flink.
Maten die ik stuurde zeiden waarschijnlijk wel legit.
Normaal gesproken speel ik het ook liever safer door dieper te gaan.

Bij de deadlift moet je je borst meer naar voren drukken, dan trek je gelijk wat meer naar achteren ipv recht omhoog

En zeg tegen diegene die de squat en deadlift filmt dat hij zijn telefoon moet draaien. Dat dit nog kan anno 2014

Thanks voor de tip!
Ga ik even actief weer op letten.

Ja, Dave was mijn camera man, maar snap je punt wel :p

image.jpg

Zojuist onbewust me hand finaal opengehaald :o
Stond op punt van vertrekken toen ineens me hand onder het bloed zat...
Wel behoorlijk wazig dat ik niks heb gemerkt/gevoelt...

Nu maar hopen dat goed heelt...
Was flinke jaap en bleef wel aardig bloeden ook...

image.jpg

Nette PR's weer man!
Squat diepte lijkt mij nog wel goed, zo op de afbeelding te zien.

toch zeker Marvin approved

:trollface:

Kijk je uit dat je niet doodbloedt

Goeie lifts hoor maar technisch valt er nog wel het één en ander te halen.
Je squat is net op of net boven par denk ik, maar is moeilijk te zien zo. Je hebt een flinke forward lean omdat je je ellebogen niet onder de halter duwt waardoor je borst inklapt. Hierdoor is het ook veel lastiger om diepte te halen.
Bench ziet er wel goed uit maar je zou nog meer legdrive kunnen gebruiken denk ik, ik denk dat t bankje ook behoorlijk laag is? Je zou kunnen proberen je voeten wat meer onder je en wijder te plaatsen.
Tja, en de deadlift. Je "vergeet" gewoon spanning te zetten, je trekt als een wilde aan die halter in de hoop genoeg snelheid te kunnen pakken om m te kunnen uitlocken. Je moet es proberen de halter meer 'mee te nemen' en dan gedurende de lift versnellen. Want doordat je zo wild bent in de liftoff zitten je heupen te hoog als de halter over je knieën is en moet je die kromme rug eerst nog helemaal recht trekken voordat je wat met je heupen kunt doen. Je sluit jezelf als het ware op. Als je in de juiste positie zou zitten wanneer de halter bij je heupen is hoef je in principe alleen maar de neukbeweging te maken en dan lock je m heel hard uit. Het feit dat je lockout nu zo'n struggle is komt puur en alleen door verkeerde startpositie. Minder focussen op snoeihard van de grond af trekken en meer focussen op een vlakke rug houden en de heupen niet omhoog laten komen.

Nette PR's weer man!

:p ahja, ben in ieder geval wel streng voor mezelf!

Kijk je uit dat je niet doodbloedt

Goeie lifts hoor maar technisch valt er nog wel het één en ander te halen.
Je squat is net op of net boven par denk ik, maar is moeilijk te zien zo. Je hebt een flinke forward lean omdat je je ellebogen niet onder de halter duwt waardoor je borst inklapt. Hierdoor is het ook veel lastiger om diepte te halen.
Bench ziet er wel goed uit maar je zou nog meer legdrive kunnen gebruiken denk ik, ik denk dat t bankje ook behoorlijk laag is? Je zou kunnen proberen je voeten wat meer onder je en wijder te plaatsen.
Tja, en de deadlift. Je "vergeet" gewoon spanning te zetten, je trekt als een wilde aan die halter in de hoop genoeg snelheid te kunnen pakken om m te kunnen uitlocken. Je moet es proberen de halter meer 'mee te nemen' en dan gedurende de lift versnellen. Want doordat je zo wild bent in de liftoff zitten je heupen te hoog als de halter over je knieën is en moet je die kromme rug eerst nog helemaal recht trekken voordat je wat met je heupen kunt doen. Je sluit jezelf als het ware op. Als je in de juiste positie zou zitten wanneer de halter bij je heupen is hoef je in principe alleen maar de neukbeweging te maken en dan lock je m heel hard uit. Het feit dat je lockout nu zo'n struggle is komt puur en alleen door verkeerde startpositie. Minder focussen op snoeihard van de grond af trekken en meer focussen op een vlakke rug houden en de heupen niet omhoog laten komen.

Viel bijna flauw :o

Thanks voor de tips, super!
Ja, ik ga even back to the drawning board met de deadlift.
Squat en bench ga ik ook even goed op de genoemde punten letten :)

Sowieso wil ik ooit nog eens bij jullie trainen @PHM
Zoveel kennis zit en kunde zit daar verscholen bij jullie!

Nette PR's weer man!

Ik had die squat inderdaad al lang goed gekeurd. Maar mijn squats zak ik dan ook niet dieper dan 10cm..

Nu even eerlijk...ik denk serieus dat ik niet zo 'diep' squat..:o

Mooie PR's man! Squat mag inderdaad iets dieper, en gezien hoe snel je zakt, tot stilstand brengt en weer omhoog knalt moet dat prima lukken. DL was aardig bol, moet je niet wekelijks doen ;) Als je wil kan ik je nog wel eens wat helpen met benchen. Wat voor liftschoenen heb jij? Ik wil die voor mezelf voor mn verjaardag vragen en weet echt niet welke fijn/goed zijn.

Mooie PR's man! Squat mag inderdaad iets dieper, en gezien hoe snel je zakt, tot stilstand brengt en weer omhoog knalt moet dat prima lukken. DL was aardig bol, moet je niet wekelijks doen ;) Als je wil kan ik je nog wel eens wat helpen met benchen. Wat voor liftschoenen heb jij? Ik wil die voor mezelf voor mn verjaardag vragen en weet echt niet welke fijn/goed zijn.

Thanks, ja vond ook vreemd dat ik op dat punt al ging.
Normaal gesproken zak ik namelijk wel stukje dieper...
Keertje hulp met de Bench zal zeker fijn zijn man!
Ik heb power perfect II van adidas, staan gewoon in de NL webshop van adidas.
Dacht 100 euro en volgens mij kun je zelfs korting krijgen met inschrijven nieuwsbrief ofzo :p
Heb zelf 42 2/3, terwijl ik normaal 43 en heeeel soms 42 heb van schoenen ;)
Zaten aan begin wel echt super strak en oncomfortabel :o
Nu echter als gegoten!

Jouw kracht stijgt met de week man, niet normaal :P
Zieke squat & dead weer.

Jouw kracht stijgt met de week man, niet normaal :P
Zieke squat & dead weer.

Ja, snap er zelf ook weinig van!
Maar goed mij zul je niet horen klagen :p

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:40 ----------

Hierbij even kort mijn resultaten en doelen op een rij.

Resultaat
In 100 dagen tijd ben ik nu 10kg afgevallen, waarbij ik mijn kracht heb behouden/verbeterd. Van 530kg totaal @ 102kg naar 530kg totaal @ 92kg. Oftewel absoluut gezien even sterk, maar relatief gezien dus sterker!

Daarnaast heb ik deze cut totaal geen cravings/bings gehad en heb ik behoorlijk gebruik van het motto: IIFYM!
Ook heb ik gemiddeld MAAR 2x getraind per week, wat dus erg goed voor mij werkt!!

Gewichtsverlies + krachtbehoud/winst...
Ik zeg een dikke WIN voor in mijn boeken.

Doelen
Verder gaan met cutten tot minimaal eind augustus.
Alleen voortijdig afbreken als mijn kracht drastisch terugloopt.

Doel is ~88 @ 8% alhoewel ik geen directe metingen doe.
Enige wat ik bijhoud is middelomtrek en mijn gewicht + look.

Werkwijze
Blijf gewoon 2x in de week trainen, wat me veel hersteltijd geeft.
Hierdoor kan ik gevoelsmatig voluit blijven presteren.
Elke training doe ik LB + Bench (of variant) + Bench assistance.

Heb gemerkt dat LB weinig volume etc nodig heeft en me UB wat meer.
Om vooral de borst te benadrukken ga ik dus daar op focussen.
Zodoende kan ik in mijn toekomstige bulk daar dan mooi van profiteren.

Kcal zullen zitten rond 3000/2200 oftewel gemiddeld ~2450.
Hou minimaal 150gr eiwit aan per dag en carbs/vetten eet ik naar behoefte.

Let's do this :D

Duidelijke doelstellingen en aanpak. Succes!

Hold on hold on

Dus -10 kg lichaamsgewicht
Relatieve kracht omhoog
2 keer trainen in de week

is dit de leef?

In sportscholen heb je vaak niet genoeg ruimte om een squat/deadlift volledig in beeld te brengen met een horizontaal breedbeeld. Telefoonlenzen filmen met een best kleine hoek. Kijk naar de squat bijvoorbeeld, als hij dat beeld had gedraaid dan was de volledige squat er no way op komen te staan.

@Mitrenz deftige cut :D...

In sportscholen heb je vaak niet genoeg ruimte om een squat/deadlift volledig in beeld te brengen met een horizontaal breedbeeld. Telefoonlenzen filmen met een best kleine hoek. Kijk naar de squat bijvoorbeeld, als hij dat beeld had gedraaid dan was de volledige squat er no way op komen te staan.

natuurlijk wel

@Mitrenz deftige cut :D...

Dan doe je een paar stappen naar achteren

Film altijd horizontaal en sta er echt niet zo ver vandaan

Terug
Naar boven