Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
Smallere bankjes? Komt dat niet je oefening ten goede? Jezelf meer in balans houden enzo..

Haha, nou ik probeerde dit:

http://www.youtube.com/watch?v=622ku8i0M14

Schrok me kapot :o

Wat Billiejoe zei: ze zijn zacht en smal. Ik vind et niks. Kan mn schouderbladen dr niet lekker op kwijt bij benchen en je voelt door dat zachte gedoe niet waar het bankje ophoud.

De incline bench is wel fijn nu! De flat bench is wel lastiger ja met een smaller en zachter bankje. Je ligt minder stabiel.

Klote dat Wim voor mensen als McMetronome die niet hun bw+20 kunnen dippen dat assisted ding heeft neergezet... k*tapparaat! Beetje jammer dat de oude zooi weg is, anders kon het oude dip-rek ernaast :(

;)

Nou, ik vind dat ding wel mooi. Ik kan dippen nu veel correcter doen. Maar over een maand heb ik inderdaad een probleem nu je het zegt. Gewoon op 0 instellen, schoenen dr op leggen en dan maar zonder ;)

Tis nu echt een bench-centre aan het worden trouwens, nog steeds geen ruimte voor een deadlift. Heck, voor dumbbell benchpress moet je al schuiven.

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

Ben je met de auto tegen een lantaarnpaal gereden? Hoe doe je dat dan? :p
Wel k*t van de nieuwe bankjes, maar ook weer beter dat je nu zwaarder kan dippen.

Mij lijkt kokos niet lekker, je had toch 2 smaken genomen? Hoe bevalt de andere?

Nou, gladheid :mad: In de slip geraakt, en zijwaards vol op een lantaarnpaal geklapt. Auto totalloss.

Chocolade is ook lekker, die heb ik ook, maar vind kokos iets lekkerder denk ik. Misschien komt dat ook gewoon omdattie nieuw is. De afwisseling is wel leuk :)

Training hervat, mooi zo:)

Jep, ben ik wel blij mee ook. Moest wel over een soort drempel heen. Donderdagavond weer knallen! DIk veel melk in huis gehaald :D

Denk dat ik de cable-pulldowns druit haal en assisted chins ga doen. Dat kan nu, en wil echt naar BW chinnen toe asap. En dippen natuurlijk. Iets als Squat, Deadlift, Dumbbell Benchpress, Chins, DIps, Calf raises, Lateral raises. Vergeet ik iets?

Joo

Spierpijn gek :roflol: Wel lekker. Vooral bij het gaan zitten voel ik em hard! Brak vandaag, niet normaal. Gister aan de Rochefort 10 gezeten :D

Kan vanmiddag trainen, maar was eigenlijk morgen van plan. Vrijdag kan ik toch niet, dus vandaag of morgen maakt niet zo veel uit, heb toch pas zaterdag weer tijd.

Oja, nog even mn training van gisteren. OH MY GAAAAWD, heb me nog nooit zo brak gevoeld na een training. Had in mn eentje een pak volkorenspaghetti en een pot pastasaus + een zak parmezaanse kaas weg lopen kanen. Ging helemaal over mn nek na mn whey-shake na mn training, dus ik effe naar het plafond liggen staren. Dacht "effe liggen tot et weg is", nou ik in slaap gevallen, om 01:30 weer wakker geworden. Echt kansloos, daarna weer werken :roflol:

Maargoed, zeh stats (Alles waarbij ik mn core nodig heb ging k*t :p)

Squat: Heel rustig (voor mijn doen, dus 8x stang, 6x40, 6x50, 4x60 ofzo) opgebouwd naar de 3x5x70kg.
Dumbbell Benchpress: Met setjes van 10 opgebouwd (steeds 2 of 3 kg omhoog). 3x10x20kg. Branden! Lekker :D
Calve Raises: 2x10x60kg, 1x15x60kg.
Deadlift: Last van mn maag gek! Relatief rustig opgebouwd naar 1x5x90kg,`1x8x90kg.
Assisted dips: 2x10x10kg assisted, 1x10x15kg assisted dr achteraan. Was wel echt mn max, maar al beter dan vorige keer.

Was nog chins van plan, maar had er de puf niet meer voor, en geen tijd om uit te hijgen (gym ging bijna dicht). Op mn werk neem ik sinds vandaag trouwens rond een uur of 3 een whey-shake. Om 12:00 heb ik namelijk een half uurtje lunchpauze, en daarna pas avondeten. Drinken kan wel in de winkel, dus dat fixt mn eetprobleem mooi.

Iemand tips om chinups op te bouwen? Wide grip viel echt tegen, en euhm... Close grip eigenlijk ook een beetje :o

Nog steeds spierpijn van t squatten trouwens :D

Laatst bewerkt:
Heb je eigenlijk een vast voedingsschema? En wat doe je voor werk in die winkel?
Zorg wel dat je genoeg eet en rust neemt he. Ben je al massa aangekomen verder sinds je begonnen bent? Want je stagneert een beetje op je squat. Ik weet verder ook niet hoe zwaar je bent, maar je zou wel potentie moeten hebben om deze hoger te maken;).

Als je nog geen goede herhalingen kunt maken met chin-ups zijn lat-pulldowns misschien een oplossing.

De pulldown, zoals Chreiz al aangeeft is inderdaad wel een goede oefening om chinups mee op te bouwen, gewoon dezelfde greep pakken hierop.

En anders assisted chin-ups, als daar een machine voor staat. Of je laat iemand je voeten vasthouden en op die manier wat helpen.

De pulldown, zoals Chreiz al aangeeft is inderdaad wel een goede oefening om chinups mee op te bouwen, gewoon dezelfde greep pakken hierop.

En anders assisted chin-ups, als daar een machine voor staat. Of je laat iemand je voeten vasthouden en op die manier wat helpen.
Inderdaad. Pulldowns, of je laten helpen bij het optrekken. Natuurlijk niet zoveel mogelijk je omhoog laten duwen, maar als je ff niet meer verder komt, een klein tikje laten geven.. Chinups zouden wel snel opgebouwd moeten kunnen worden, heb ik van horen zeggen :)

Heb je eigenlijk een vast voedingsschema? En wat doe je voor werk in die winkel?
Zorg wel dat je genoeg eet en rust neemt he. Ben je al massa aangekomen verder sinds je begonnen bent? Want je stagneert een beetje op je squat. Ik weet verder ook niet hoe zwaar je bent, maar je zou wel potentie moeten hebben om deze hoger te maken;).

Als je nog geen goede herhalingen kunt maken met chin-ups zijn lat-pulldowns misschien een oplossing.

Nee, vast voedingsschema heb ik niet. Ik drink wel veel melk, bak kwark voor het slapen, en probeer elke 3 uur wat te eten (word meestal 3.5 op het werk). 4 dagen in de week is het meestal rond 8u ontbijt (boterham of 3/4, flink glas melk) of een stevig bord brinta. Om 12u of 12:30 6 boterhammen (probeer boterhammen doorgaans eiwitrijk te smeren, meestal pindakaas of anders tonijnsalade oid, daar mik ik op). Soms nog wat melk/drinkontbijt. Rond 14:30 begin ik rustig mn wheyshake (volle schep whey, 700 ml melk) op te drinken verspreid over een uurtje (afhankelijk van de drukte in de winkel) en dan eet ik rond 18:30/19:00 wat de pot schaft (eet meestal flink wat). Om een uur of 23:00 eet ik 500gram magere kwark (van de AH, die van de C1000 zit minder in (50gram, maar toch) en die is goor). Als ik niet werk heb ik geen vaste eet momenten. Ik probeer gewoon veel goed te maken met melk en nootjes tussendoor. Snoepen doe ik niet (max 2x in de week een snack tussendoor, en dan tel ik een dropje of stukje chocola mee;)). Dus ja, niet ideaal, en nu ik het zo bekijk ontbijt ik niet genoeg als ik brood maak ipv brinta denkik. Op zaterdag t/m maandag heb ik meestal 1 eetmoment meer. Ik werk in de Bruna. Dus niet heel intensief werk, sta wel de hele dag. In het ergste geval til ik 4 kratten tijdschriften op, maar die komen maar 2x per dag en ze hebben huisvrouw-karretjes in overvloed :rolleyes:

Massa weet ik niet. Vetmassa sowieso. Vandaag viel voor het eerst pietsie groei in mn armen op, krijg wel af en toe reacties van mn familie op mn pens die ik begin te ontwikkelen :p Dus ja, stevige cut zit er wel aan te komen (denk aan 2 maanden 4-5x in de week cardio voor het ontbijt). De gains die je maakt gaan natuurlijk het hardst als je net begint, en mede daarom wil ik nog niet gaan cutten. Eerst maar eens wat spiermassa. Ik heb geen idee hoe zwaar ik ben. In december was ik ongeveer 81kg. Ben 1.88 lang, moet me binnenkort eens wegen nu je het zegt. En die squat omhoog ja! Was dr al mee aan het emmeren voor ik die auto total loss reed, nu wel meteen op 70kg opgepakt, hoop dr nu overheen te knallen.

Dr staat een assisted ding nu. Maar de cable pulldowns vind ik voorlopig wat comfortabeler. Ben daar net mee begonnen, misschien over een maandje gaan chinnen. Even kijken wat cable pulldowns voor me doen, hou wel wide-grip aan en pak em soms onderhands vast ter afwisseling.

Inderdaad. Pulldowns, of je laten helpen bij het optrekken. Natuurlijk niet zoveel mogelijk je omhoog laten duwen, maar als je ff niet meer verder komt, een klein tikje laten geven.. Chinups zouden wel snel opgebouwd moeten kunnen worden, heb ik van horen zeggen :)

Ik wil wel overstappen op assisted chinnen. Met dippen deed ik vorige keer 2 setjes van 10 reps met 10kg assisted, en daarna 10 reps met 15kg assisted drachteraan, dat is wel een groot pluspunt voor dat apparaat. Nu nog even cable pulldown, of als ik in een gekke bui ben stap ik misschien toch wel over trouwens :rofl:

Thnx voor de replies, moet weer even back on track komen, deadlift nu 25kg onder mn max laatste keer, squat 10kg, alleen dumbbell benchpress weer op mn ouwe gewicht. Ben overigens erg benieuwd hoe ik oog na een goede cut! Voor de cut even nieuwe plaatjes trekken, na de cut ook. En dan in die twee maanden mn spiegel afplakken ;)

Ik denk wel dat je wat meer kunt eten idd. Sowieso gewoon altijd je brinta eten;). Melk en nootjes tussendoor zijn prima denk ik, iig doe ik het ook:p. Probeer in de namiddag wat anders te eten dan alleen een whey shake, denk dat je ook wel iets van koolhydraten nodig hebt. Heb je een magnetron in je winkel? Anders zou je nog een betere maaltijd kunnen meenenen die je daar opwarmd (of eet het koud, lekker hardcore:p). Fruit mis ik eigenlijk ook wel in je schema.
Probeer eens je calorieën te tellen of iig een goede schatting te maken. En cutten zou ik nog niet aan beginnen, je wilt eerst nog veel meer spiermassa hebben denk ik.
Good luck!

Ja klopt van dat cutten. Maar mn vet% begint wel hoog te worden... Naja, komt later wel. T probleem in de winkel is dat ik alleen kan drinken daar, geen vast voedsel dus xD Misschien wat drinkontbijt dr achteraan hossen? Met koolhydraten drbij neemt je lichaam beter eiwit op natuurlijk. En fruit eet ik inderdaad te weinig. Soms wel als toetje, of als ik haast heb een banaan :roflol: Zal eens effe kijken hoe ver ik kom qua calorieen.

Thnx man :D

Oh, vandaag echt een fijne training! Niet echt goed gegeten vandaag. Drinkontbijt is het toch niet. In een groot pak zitten genoeg kcal voor bijna een hele dag en genoeg eiwitten voor bijna een maaltijd... xD Morgen misschien whey bij gooien ofzo. Iig weer broodbeled inhuis gehaald :) Had 1.5 pizza op en een bak yoghurt, effe uitbuiken en daarna hard naar de gym gefietst. Vandaag flink het tempo drin gehouden. Had ook net een bak koffie op. Werkte lekker, alleen geen tijd meer voor mn clave raises maar heb in een uurtje veel gedaan.

Squat: Opgebouwd naar 3x5x70kg. Voelde voor het eerst sinds tijden goed aan. Volgende keer 75 pakken :D
Dumbbell Benchpress: 8x13kg, 8x17kg, 10x22kg, 8x22kg, 15x16kg. Was goed leeg daarna. Wou eigenlijk de 21kg maar die was dr niet :mad:
Deadlift: 8x50kg, 5x70kg, 5x90kg, 2x5x110kg. Yeah baby, lang geleden. Kreeg dr nog een complimentje over van een gast die ik best vaak zie maar eigenlijk tot vandaag bijna nooit sprak, lache.
Assisted Dips: Had dr zin an: 10x5kg assisted, 8x5kg assisted, 10x10kg assisted.
Cable Pulldowns: 15x20kg, 8(eneenhalluf)x25kg, 8x20kg.

Toen was het 22:05 dus ben em maar gepeerd :p

Extra volle schep whey in mn shake, dikke melkzooi, en nu een bak kwark. Groeien gek! :roflol: Had meteen een hete douche genomen, mn bovenlijf had een goeie pomp. Had voor het eerst iets van "Mwah, dat kan nog wel eens wat worden" :roflol: Had overigens wel last van mn linkerknie en mn linker schouder voelde ik nog een beetje tijdens de 22kg DBP.

Groet

Kuhut, kwark vergeten te halen. 800ml melk danmaar. Best spierpijn in mn rug/biceps/chest. Geen idee waarme ik mn biceps zo heb afgebeund, maar dikke prima :roflol:

Edit: Ontzettend ruwe schatting wat ik naar binnenkrijg op een dag (kon de helft niet vinden ...)

Drinken: 526 kcal, 36gr eiwit, 12gr vet, 68gr koolh.
Gerechten: 1140kcal, 58gr eiwit, 44gr vet, 138 koolh.
Beleg: 594 kcal, 15.6gr eiwit, 54.5gr vet, 6.6 koolh.
Brood: 518 kcal, 23.09gr eiwit, 7gr vet, 105 koolh.

Totaal: 2778kcal, 132.69gr eiwit, 117.5gr vet, 317.6gr koolh.

Dit is eigenlijk ongeveer wat ik minimaal elke dag binnenkrijg, exclusief mn whey bij het ontbijt (zown 30gram koolhydraten schat ik zo [edit: eiwit dus lol]). Ook drink in vaak meer melk of drinkontbijt. Moet toch echt iets aan mn eiwitten gaan doen, krijg daar dus te weinig van binnen dunkt me. Misschien net genoeg met mn aanvullingen, maar moet gewoon een extra liter melk per dag gaan drinken. Oja, en dit is ex kwark voor het slapen gaan. Hier komt dus in totaal ongeveer 75gram (whey bij brinta en kwark voor slapengaan) eiwit bij op.

Laatst bewerkt:
2800 kcal is te weinig denk ik, ga naar 3500 of 4000. Ik weet uiteraard niet hoe jouw lichaam werkt, maar dit lijkt me wel beter. Als je echt alleen kunt drinken op je werk en een blender thuis hebt, kun je ook nog 'lekkere' shakes maken (ik zag in een topic zelfs een kipshake voorbij komen:p) maar dat is misschien wel erg hardcore.

En sowieso die 75kg pakken, je wilt toch niet eeuwig 70 doen, je merkt vanzelf wel of je instort:p. 80 moet je ook zeker kunnen trouwens.

Voor verdere tips over je voeding en wanneer je precies je eiwitten moet innemen zou ik toch wat dingen in het voedingsgedeelte lezen (vooral stickies van mensen die verstand hebben want er staat ook veel bullshit tussen) ik ben ook geen expert;).

En no pain no gain;)

Kipshake? :roflol: Dat weet ik nog niet, sowieso maar een litertje melk meenemen morgen. Zal me eens verdiepen in shakes. Met 800ml melk en een schep whey drbij kom ik een heel end qua eiwitten denk ik.
Vanavond de 75 dr maar eens an hangen dan. Ben wel vrij kapot (fiets gejat, moest lopen grmpf) en heb niet echt veel energie meer. Slechte nacht gehad etc. etc. Bak koffie doen zo. En de 80 heb ik al gekund 3x5 ja...

En zal me eens inlezen. Nu ga ik weer zware dingen optillen! Nog steeds spierpijn in mn borst trouwens, bruuuut :D

Zo. Net best een opstootje met mn pa gehad. Heb de energie omgezet in een best goeie training. Was ook grotendeels alleen, en ze draaide lekkere muziek.

Squat: 10x20kg, 5x50kg, 3x5x80kg
Dumbbell Benchpress: 10x12kg, 6x16kg, 10x22kg, 7.5x22kg (8ste keer slechte vorm), 10x16kg
Deadlift: 6x50kg, 5x80kg, 2x5x110kg
Cable Pulldown: 5x30kg, 2x10x25kg
Calve Raises: 3x15x60kg
Dips: 10x5kg assisted, 10x10kg assisted (was redelijk op)
Lateral Raises: Soort superset (?) gedaan. 6x10, 6x7, 8x5 (kreeg de 5 echt niet meer omhoog, vet grappig).

Al met al flink volume gepakt voor mijn doen. Was ook met een klein uur klaar, flink door gehost. Ben erg blij dat ik weer op mn ouwe squat zit. Mn deadlift had nog wat meer in gezeten maar wil niet overtrainen of gekke dingen doen. Volgende keer weer op mn oude niveau. Cable pulldowns en lateral raises gingen nice, dips gingen suf. Maja, volgende keer beter!

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:52 ----------

Oja, wel een beetje last van mn linker knie op de heenweg. Al een paar dagen last van, niet tijdens het squatten maar gewoon overdag enzo. Verder weer mn linkerschouder gevoeld bij DBP. Maja, onder zo'n belasting voel je elk klein dingetje natuurlijk. Aan de ene kant niet zeiken maar trainen, aan de andere kant wil ik dingen ook niet erger maken dan ze zijn.

En over de calorieen: Ik krijg misschien niet superveel binnen, denk dat ik echt op het minimum zit. Maar ik begin best een plofkop en een plofbuik te krijgen dus ja... Trek om heel veel meer te gaan bunkeren heb ik ook niet, want de cut die ik voor de boeg heb is al zwaar genoeg met mn huidige status!

Goede nacht allen.

Lekker hoor je squat. Lekker verhogen volgende keer:). En vrees niet teveel voor je DL je zult nu nog niet zo snel overtrainen.

Hoppa.. van 70 naar 80kg squat? Netjes!
Deadlift ziet er ook prima uit. Volgende keer gewoon verhogen, de oefening beheerst uitvoeren, en 't komt helemaal goed!

Driewerf hoera :D Heb dr zin an, zo'n workout + comments werkt goed motiverend. Nu een bak kwark pakken en mn nest in, morgen werken... Weekend staat voor de deur!

Truste

Crap, baal echt als een stekker dat ik vandaag niet heb kunnen trainen. Openingstijden in het weekend zijn vrij krap, maar toch... K*tzooi! Morgen knallen, maar daarna kan ik donderdag pas week. Gewoon maar 2x getrained deze week, echt slecht.

Terug
Naar boven