Heb je eigenlijk een vast voedingsschema? En wat doe je voor werk in die winkel?
Zorg wel dat je genoeg eet en rust neemt he. Ben je al massa aangekomen verder sinds je begonnen bent? Want je stagneert een beetje op je squat. Ik weet verder ook niet hoe zwaar je bent, maar je zou wel potentie moeten hebben om deze hoger te maken

.
Als je nog geen goede herhalingen kunt maken met chin-ups zijn lat-pulldowns misschien een oplossing.
Nee, vast voedingsschema heb ik niet. Ik drink wel veel melk, bak kwark voor het slapen, en probeer elke 3 uur wat te eten (word meestal 3.5 op het werk). 4 dagen in de week is het meestal rond 8u ontbijt (boterham of 3/4, flink glas melk) of een stevig bord brinta. Om 12u of 12:30 6 boterhammen (probeer boterhammen doorgaans eiwitrijk te smeren, meestal pindakaas of anders tonijnsalade oid, daar mik ik op). Soms nog wat melk/drinkontbijt. Rond 14:30 begin ik rustig mn wheyshake (volle schep whey, 700 ml melk) op te drinken verspreid over een uurtje (afhankelijk van de drukte in de winkel) en dan eet ik rond 18:30/19:00 wat de pot schaft (eet meestal flink wat). Om een uur of 23:00 eet ik 500gram magere kwark (van de AH, die van de C1000 zit minder in (50gram, maar toch) en die is goor). Als ik niet werk heb ik geen vaste eet momenten. Ik probeer gewoon veel goed te maken met melk en nootjes tussendoor. Snoepen doe ik niet (max 2x in de week een snack tussendoor, en dan tel ik een dropje of stukje chocola mee

). Dus ja, niet ideaal, en nu ik het zo bekijk ontbijt ik niet genoeg als ik brood maak ipv brinta denkik. Op zaterdag t/m maandag heb ik meestal 1 eetmoment meer. Ik werk in de Bruna. Dus niet heel intensief werk, sta wel de hele dag. In het ergste geval til ik 4 kratten tijdschriften op, maar die komen maar 2x per dag en ze hebben huisvrouw-karretjes in overvloed
Massa weet ik niet. Vetmassa sowieso. Vandaag viel voor het eerst pietsie groei in mn armen op, krijg wel af en toe reacties van mn familie op mn pens die ik begin te ontwikkelen

Dus ja, stevige cut zit er wel aan te komen (denk aan 2 maanden 4-5x in de week cardio voor het ontbijt). De gains die je maakt gaan natuurlijk het hardst als je net begint, en mede daarom wil ik nog niet gaan cutten. Eerst maar eens wat spiermassa. Ik heb geen idee hoe zwaar ik ben. In december was ik ongeveer 81kg. Ben 1.88 lang, moet me binnenkort eens wegen nu je het zegt. En die squat omhoog ja! Was dr al mee aan het emmeren voor ik die auto total loss reed, nu wel meteen op 70kg opgepakt, hoop dr nu overheen te knallen.
De pulldown, zoals Chreiz al aangeeft is inderdaad wel een goede oefening om chinups mee op te bouwen, gewoon dezelfde greep pakken hierop.
En anders assisted chin-ups, als daar een machine voor staat. Of je laat iemand je voeten vasthouden en op die manier wat helpen.
Dr staat een assisted ding nu. Maar de cable pulldowns vind ik voorlopig wat comfortabeler. Ben daar net mee begonnen, misschien over een maandje gaan chinnen. Even kijken wat cable pulldowns voor me doen, hou wel wide-grip aan en pak em soms onderhands vast ter afwisseling.
Inderdaad. Pulldowns, of je laten helpen bij het optrekken. Natuurlijk niet zoveel mogelijk je omhoog laten duwen, maar als je ff niet meer verder komt, een klein tikje laten geven.. Chinups zouden wel snel opgebouwd moeten kunnen worden, heb ik van horen zeggen
Ik wil wel overstappen op assisted chinnen. Met dippen deed ik vorige keer 2 setjes van 10 reps met 10kg assisted, en daarna 10 reps met 15kg assisted drachteraan, dat is wel een groot pluspunt voor dat apparaat. Nu nog even cable pulldown, of als ik in een gekke bui ben stap ik misschien toch wel over trouwens :rofl:
Thnx voor de replies, moet weer even back on track komen, deadlift nu 25kg onder mn max laatste keer, squat 10kg, alleen dumbbell benchpress weer op mn ouwe gewicht. Ben overigens erg benieuwd hoe ik oog na een goede cut! Voor de cut even nieuwe plaatjes trekken, na de cut ook. En dan in die twee maanden mn spiegel afplakken