Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
Mwah, over het algemeen train ik wel lekker in de ochtend. Maar ik was ook al 1.5 uur bezig exclusief dips/shrugs he. Misschien waren het die pulldowns :roflol:

Nu trouwens whey bestellen. Kokos en chocola :meal:

Laatst bewerkt:
Hmm die smaken nog nooit geprobeerd, zijn ze goed te doen?

Heb nu nog chocola van een ander merk. Die is wel oke, lost alleen niet zo heel goed op. Ik zal het je laten weten als ik de boel binnen heb (denk maandag, dus dinsdag ophalen bij het postkantoor :P ).

Je Deadlift gaat netjes vooruit. Hoe komt het dat je squat achterblijft? Je stallt al een tijdje geloof ik?

Ja is echt focking k*t t*ring zaad leip die squat. Zat eerst bijna op 3x5 reps met 80kg. Ging toen ineens retezwaar, geen vooruitgang dus ik dacht terug deloaden naar de 70. Nou, voelde dus net zo zwaar (alsof die stang ineens 1.5 keer zo zwaar is ofzo :D ). Wel balen, ik merk ook dat mn motivatie voor het squatten achteruit springt, zeker als ik geen vooruitgang merk (nu dus een paar keer gehad). Ik ga volgende keer eens proberen een grondige warmingup te doen (iets van 8x20, 8x40, 5x60, 5x70 en dan hopelijk weer naar de 80).

Deadlift gaat wel fijn ja. Alleen jammer van mn eelt vandaag :P Gelukkig wel een stoere pleister met zebra-motief :roflol: Volgende keer proberen 2x5 te trekken. Mn dumbbell benchpress gaat trouwens ook hard vergeleken met mn barbell benchpress. Denk dat het tussen mn oren zat dat het link was zonder spotter te benchen, die dumbbells fl**ker ik gewoon weg als ik het niet meer trek. Heb mezelf weer verbaasd door 4x10x19kg te doen. Was van plan om elke keer een kilo drbij te pakken met 3x10 reps tot ik op de 3x5 reps zat en niet meer kon. Tot nu toe steeds een kilo en 10 reps drbij :D

Laatst bewerkt:
Zou dan toch is voor handschoentjes gaan kijken, steeds je eelt aan de barbell te zien plakken is ook zo wat :p

Goede vooruitgang heb je toch wel met de DB BP!
Als je weer met barbell gaat banken zal je wel merken dat je veel zwaarder kan

Mja, misschien geven handschoentjes ook wel alleen extra wrijving, ik ben er nog niet uit. Denk dat ik gewoon wat aan mn grip moet veranderen :P

En ja, dumbbell bench gaat wel fijn. Hoop dat die vooruitgang ook te merken zal zijn als ik weer eens gewoon ga benchen, maar dat zal wel denk ik. Wil binnenkort weer eens op de weegschaal gaan staan. Ben benieuwd of ik na 1.5 mnd wat ben bijgekomen.

Geen handschoentjes maar kalk gebruiken. Mark Rippetoe raad zelfs handschoentjes af omdat de bar dan ook 'dikker' wordt waardoor hij lastiger vasthoud.

Gebruikte zelf eerst ook handschoentjes maar sinds ik het kalktablet ontdekt heb ben ik om :D

Over je squatprobleem, neem een gewicht waarbij je in het verleden de 3x5reps gehaald heb en begin daarmee. Verhoog dan elke week met 2,5kg tot je 2 of meer reps van de 15reps niet meer haalt. Als je het niet meer haalt blijf je een weekje op dat gewicht totdat je de 3x5reps helemaal af kan maken en vervolgens verhoog je weer met 2,5kg. Op die manier vind je het elke keer zwaar maar lukt het elke keer wel net.
Ik zat zelf eerst vast rond de 85-90kg en ben op deze manier voorbij de 100kg gekomen :D

Nice :D Zal dat eens proberen icm een betere warmingup!

Alleen wel een klotenacht nu, dus misschien dinsdagavond trainen ipv straks ;)

ik zou deze quote eigenlijk willen toevoegen aan mijn handtekening :roflol:

Deadlift gaat wel fijn ja. Alleen jammer van mn eelt vandaag :P Gelukkig wel een stoere pleister met zebra-motief

Ja is echt focking k*t t*ring zaad leip die squat. Zat eerst bijna op 3x5 reps met 80kg. Ging toen ineens retezwaar, geen vooruitgang dus ik dacht terug deloaden naar de 70. Nou, voelde dus net zo zwaar (alsof die stang ineens 1.5 keer zo zwaar is ofzo :D ). Wel balen, ik merk ook dat mn motivatie voor het squatten achteruit springt, zeker als ik geen vooruitgang merk (nu dus een paar keer gehad). Ik ga volgende keer eens proberen een grondige warmingup te doen (iets van 8x20, 8x40, 5x60, 5x70 en dan hopelijk weer naar de 80).
:D

Dat is wel flink veel hoor voor een warmingup als je werkset ligt op 80;).
Persoonlijk zou ik het na die 8 x 40 (je kunt evt ook 8x 45 doen ofzo) voor gezien houden met de warming up. Anders verlies je wat veel energie imo.

Dat is wel flink veel hoor voor een warmingup als je werkset ligt op 80;).
Persoonlijk zou ik het na die 8 x 40 (je kunt evt ook 8x 45 doen ofzo) voor gezien houden met de warming up. Anders verlies je wat veel energie imo.

Mmmz, zal eens kijken hoe het gaat zo. Heb net gegeten (laat) dus ik verwacht niet al te veel van mn zware-dingen-optil-kunsten.

ik zou deze quote eigenlijk willen toevoegen aan mijn handtekening :roflol:

Deadlift gaat wel fijn ja. Alleen jammer van mn eelt vandaag :P Gelukkig wel een stoere pleister met zebra-motief

Haha vet, mijn permissie heb je :roflol:

Ik heb je al een tip gegeven. Heb je daar al iets mee gedaan? Hint: Rippetoe.

Ja, dat was in het logje van Chreiz uit mn hoofd? Zal de bar straks eens vastpakken waar mn handen overgaan naar mn vingers (waar de barbell naar wegglijden wil). Ben benieuwd. Ik ga ook mn grip eens omdraaien (links en rechts, gebruik mixed grip).

Update zaadtraining (net gegeten :P )

Squat: Had ik echt de puf niet voor. Denk dat ik met squatten het meest last heb van mn eten. 8x20kg, 5x40kg, 2x5x60kg. Had dr echt geen zin meer an!
Dumbbell Benchpress: Opwarmen met 10x14kg. 3x10x20kg gedaan. Had een goeie pomp te pakken, zag dr goed uit :D
Deadlift: 7x70kg, 5x100kg, 4x115kg (last van mn eeltplek, en nieuwe grip (meer op vingerkootjes vastpakken) werkte niet echt fijn). Met 5x100 en 5x70 afgebouwd om toch wat volume te maken.
Cable Pulldown: Heb ontdekt dat de schijfjes 5kg per stuk zijn :) 10x15kg 5x20kg, 2x10kg. Heb ook mn grip eens wat afgewisseld, voelde het ook aardig in mn armen daardoor.
Lat. Raises: 3x8x10kg Ging redelijk zwaar, was al redelijk op.
Calf Raises: 3x15x60kg BRANDEN GEK!
Dips: 20 + 10

Had een rare nacht gehad (van 5:30 tot 7:30 geslapen, toen dingen gedaan, van 10:00 tot 10:30 weer gepit, en toen van 11:00 tot 13:00 haha). Gekkewerk. Relatief nog een okay training dus, dumbbell benchpress ging wel fijn.

Joo

En nu weer opbouwen met squaten, je bent op bijna hetzelfde gewicht als mij! :p
Waarom pas om half6 gaan slapen? Wtf doe je de hele nacht dan haha

You dont wanna know :roflol:

Nee, allerlei onzin. Kon sowieso niet slapen, moest continue naar de wc (kwark was op dus had een liter melk op) want ik slaap in de schuur, dus als ik naar de wc moet moet ik schoenen/sokken/vest/jas aan en dan via buiten t huis in en naar de plee. Als je dan terug komt ben je klaar wakker. En weer een Travian accountje gemaakt. Daar weer veel over ingelezen. Forums afstruinen, filmpie kijken. Echt onzin dus :rolleyes:

Vandaag van 9 tot 18 in de Bruna gestaan. Effe wennen zeg, al dat staan! Ben kapot :D Kan door mn nieuwe job alleen niet meer op woensdagen trainen, das wel erg vervelend.

Heb je straf ofzo, in de schuur slapen? :eek:

Ja heb ik ook wel is last van, 3 keer eruit moeten om te pissen ofzo, best irritant want dan ben je idd meteen wakker.
Dan schuif je je trainingsdagen toch gewoon wat op? Of komt dat ook niet uit

Nou, dan botst het een beetje in het weekend vaak ivm openingstijden, maar t zal moeten he :) En nee geen straf, ik woon semi-uit huis. We hebben een garage met een schuur dr aan vast, die is geisoleerd enzo dus daar heb ik nu mn eigen 18 vierkante meter. Wel mooi, maar toch asap onder ouderlijk toezicht vandaan :roflol:

Mweeeeh. Gister was ik de hele dag weg, toen om 1 uur snachts nog een takke-end (1ns station) naar huis gelopen met mn basgitaar, 5 uur geslapen en vandaag weer 9 uur in de winkel gestaan. Ben kapot, en mn voeten doen pijn. Ik was van plan om mn squat al te skippen, maar om ook even rust te nemen (misschien doet het mn squat goed?) ga ik zaterdagochtend keihard knallen. Morgen weer werken, dus vrijdagnacht even goed pitten.

Baal dr wel van, maar t gaat em echt niet worden. Ik blijf gewoon vreten (kwarkie, wheitje) en vooral slapen nu. Moet echt nog wennen aan 8.5 uur staan aan één stuk door!

Groet'n

Niet zeuren maar knallen:p.

Terug
Naar boven