AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

Verslapen:P?

Crap, baal echt als een stekker dat ik vandaag niet heb kunnen trainen. Openingstijden in het weekend zijn vrij krap, maar toch... K*tzooi! Morgen knallen, maar daarna kan ik donderdag pas week. Gewoon maar 2x getrained deze week, echt slecht.

Komt goed, zie het als een kleine deload week. Nu wat extra energie opsparen zodat je volgende weer met 120% kan knallen!

• Topic Starter Topic Starter
Hé, das wel een goeie. Ik vind het mentaal altijd een enorme tegenvaller als ik meer rust krijg dan geplanned en/of een paar k*ttrainingen in een rij heb.

Bekend probleem, niet trainen kan A-bevredigend zijn. Maar dat is weer extra reden om volgende week een paar PR's neer te zetten dacht ik zo!

Bekend probleem, niet trainen kan A-bevredigend zijn. Maar dat is weer extra reden om volgende week een paar PR's neer te zetten dacht ik zo!

Hoop mn oude PR op de deadlift te halen (2x5x115) en over mn ouwe PR op de squat heen te gaan eigenlijk (3x5x80). Voor de rest zit ik dr wel lekker in, alleen die twee effe een dip gehad. Maarja, weet niet hoe nuttig het is om over PR's te spreken aangezien ik pas halverwege december 2009 ben begonnen :o

Komtiedan hè. Best tevreden over mn volume met deadliften en dumbbell benchpress.

Squat: 7x20kg, 6x50kg, 3x5x80kg
Dumbbell Benchpress: 10x12kg, 10x17kg, 2x10x22kg, 2x10x17kg
Deadlift: 7x50kg, 5x80kg, 3x5x115kg
Cable Pulldown: 1x5x15kg, 2x10x20kg, 15x20kg
Dips: 5kg assisted: 10, 8, 10kg assisted: 8

Squatten ging redelijk volgende keer 5 kilo bij plakken. Met dbp een enorm volumeverschil met vorige keer :eek: Blij mee :D Deadlift ging eigenlijk ook wel gruwelijk, 5reps en 5 kg drbij t.o.v. vorige keer :D Cable pulldown... Mja, valt niet zo veel over te zeggen. Kon niet veel meer reps. Bij de dips was ik redelijk op, wel met 5kg assisted nog maar... Snel naar BW-dips :) Maar de volume-PR's op mn deadlift en dpb springen dr vandaag wel uit :cool:

Die BW dips komen wel dichtbij hoor :thumbs:

Sterke training ook, ziet er goed uit. Niet heel veel sets, maar voldoende om je spieren te stimuleren. Hoelang ben je nou ongeveer bezig met zo'n training? ;)

Lekker getraind hoor. Waarom niet die 85 geprobeerd;)? Rippetoe is elke week progressie en je doet toch nog wel een soortement afgeleide van Rippetoe toch?

Die BW dips komen wel dichtbij hoor :thumbs:

Sterke training ook, ziet er goed uit. Niet heel veel sets, maar voldoende om je spieren te stimuleren. Hoelang ben je nou ongeveer bezig met zo'n training? ;)

Mwah, had het idee dat ik wel aardig wat sets maakte op DBP en DL. Voor de rest valt het inderdaad wel mee, maar had ook niet veel tijd (daarom calve raises geschrapt). Heb hier vandaag iets minder dan een uur over gedaan, en dan heb ik alles relatief snel achterelkaar gedaan. Heb wel eens langer rust genomen tussendoor, maar ik merk dat meteen doorknallen voor mij lekkerder gaat. En hoop over max een maand toch wel deze reps met BW te maken ja :)

Lekker getraind hoor. Waarom niet die 85 geprobeerd;)? Rippetoe is elke week progressie en je doet toch nog wel een soortement afgeleide van Rippetoe toch?

Mja, het enige wat afgeleid is van Rippetoe is nu nog de deadlift en de squat geloof ik :p En misschien niet gewicht verhoogd, maar het ging al wel stukken makkelijker. Volgende keer cker mn squat omhoog, kan donderdag pas weer trainen omdat ik woensdag geen tijd heb. Dus dan lekker knallen, en veel vreten/rusten tot die tijd. Het lijkt me heel lastig om elke week 15kg op mn squat drbij te pakken :(

Klopt ja. Ga zelf ook liever doordeweeks, want in het weekend ben ik veel te katabool :p

Deadlift gaat goed!

:roflol: Ik kan alleen niet op woensdag... Dus dat is wel irritant, zo kom ik altijd wel op een zaterdag of zondag te trainen. Was wel te spreken over mn deadlift, die stang staat ook een beetje krom nu als ik lift. Altijd effe patsen als ik deadlift ga doen :D

Laatst bewerkt:
Je geeft aan dat het je lastig lijkt. Dat betekent dus niet onmogelijk:p. Kun je niet met 2,5kg verhogen bijvoorbeeld? En trainen hoort zwaar te zijn, nietwaar;).

Buigende stangen betekent dat je op de goede weg zit:).

En als laatste zou ik toch nog wel eens gaan bankdrukken:P

In mijn 5 weken elke keer verhogen had ik elke training het idee het de week erop niet te halen als ik het gewicht met de geplende 2,5kg zou verhogen maar het is me toch 9 van de 10 keren gelukt en geeft meteen een flinke kick ;)

Gaat het 2 trainingen in dezelfde week aardig k*t voor je gevoel, doe een weekje rustig aan dus op 70-80% trainen :)

Je geeft aan dat het je lastig lijkt. Dat betekent dus niet onmogelijk:p. Kun je niet met 2,5kg verhogen bijvoorbeeld? En trainen hoort zwaar te zijn, nietwaar;).

Buigende stangen betekent dat je op de goede weg zit:).

En als laatste zou ik toch nog wel eens gaan bankdrukken:P

Jep, hoort zwaar te zijn :rolleyes: Zit alleen nog vaak met mn nachtrust/voeding niet op orde ten opzichte van mn training (brakke nacht of net gegeten voor trainen etc.) Dat gaat wel eens ten koste van mn training. Bij squatten heb ik het meest last van een volle maag. En de minst zware gewichten zijn 2.5 dus t gaat per 5. Zou wel eens van die klemmen dr aan kunnen hangen. Weet niet precies wat die wegen.

En buigende stangen ftw :cool: Ik doe 10x liever dumbbell bench omdat ik dan met een veel veiliger gevoel het laatste beetje dr uit kan pompen.

In mijn 5 weken elke keer verhogen had ik elke training het idee het de week erop niet te halen als ik het gewicht met de geplende 2,5kg zou verhogen maar het is me toch 9 van de 10 keren gelukt en geeft meteen een flinke kick ;)

Gaat het 2 trainingen in dezelfde week aardig k*t voor je gevoel, doe een weekje rustig aan dus op 70-80% trainen :)

Mkay, zal toch eens kijken of ik elke keer kan verhogen. Heb het wel een hele tijd volgehouden (begon ooit met een 30kg deadlift waar ik spierpijn van kreeg :roflol:).

Thnx voor jullie reacties :thumbs:

Goedenavond/nacht/ochtend/middag. Net een beetje een gare training gehad. Niks voelde echt lekker, maar als ik naar de cijfertjes kijk ben ik wel tevreden ??? Beetje apart. Ook had ik voor het eerst het idee dat mn grip niet sterk genoeg was: Na mn 4de rep bij de deadlifts even opnieuw vast moeten pakken. Ook mn kuiten lekker lopen schrapen trouwens. Heb nu het idee dat ik goed door mn plateaus heen geknald ben (voor zover je van plateaus kan spreken als je 3 maanden bezig bent).

Squat: 8x20kg, 6x50kg, 3x5x85 kg.
Dumbbell Benchpress: 10x12kg, 6x17kg, 10x24kg, 8x24kg, 2x10x17kg. (Wou eigenlijk 23 pakken, maar t gaat nu opeens per 2kg omhoog ???)
Calve Raises: 2x10x100kg. Eigenlijk per ongeluk zo veel kg gedaan, kan die stickertjes gewoon niet lezen... Moet terugtellen van de 180kg, daaronder zijn de stickertjes afgesleten.
Deadlift: 7x50kg, 5x90kg, 2x120kg.
Dips: Assisted 5kg 10x, 9x. Assisted 10kg 10x.
Cable Pulldown: 2x10x25kg.
Cable Pulldown (Supinated Grip): 10x20kg, 15x20kg.

Shoot! :D

Doe je het ook in deze volgorde? Waarom niet na de squat de deadlift? Is toch belangrijkere oefening dan calf raises en db benchpress? Misschien door die db benchpress kreeg je moeite met de grip op de dl.

Ook had ik voor het eerst het idee dat mn grip niet sterk genoeg was: Na mn 4de rep bij de deadlifts even opnieuw vast moeten pakken.

Pak anders mixed grip. Of je gooit nog 1 keer per week wat holds in je schema voor een betere grip.

Squat gaat goed zo te zien :thumbs:

Zware training zie ik daar, veel compounds.. flink zweten geblazen zeker? ;)

Doe je het ook in deze volgorde? Waarom niet na de squat de deadlift? Is toch belangrijkere oefening dan calf raises en db benchpress? Misschien door die db benchpress kreeg je moeite met de grip op de dl.

Ja, ik zat nog te denken over de volgorde. Misschien eens squat en deadlift omdraaien ivm grip. En die calves deed ik vooral daar om mn klauwen effe bij te laten komen van de dumbbell bench voor de deadlift. Is niet mn standaard volgorde ofzo overigens. Heb ik niet echt. Toch eens over nadenken :rolleyes:

Pak anders mixed grip. Of je gooit nog 1 keer per week wat holds in je schema voor een betere grip.

Squat gaat goed zo te zien :thumbs:

Ik pak deadlift al mixed grip :p Probeer ook af te wisselen welke hand ik supinated doe. Heeft iets met de belasting van de bicep te maken. Squats weer lekker omhoog ja :cool:

Zware training zie ik daar, veel compounds.. flink zweten geblazen zeker? ;)

Ja, ik was een lekkere natte otter toen ik klaar was :D

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Was ik trouwens vergeten toe te voegen; Ik voelde me eigenlijk vrij energieloos aan het eind van de training. De fut ebte een beetje weg naarmate mn workout vorderde, en dit niet omdat mn spieren vermoeid waren. Zou creatine wat zijn misschien?

Gister doorgezakt op een feestje, kwark overgeslagen (was blijven pitten daar) en een beetje karig ontbeten... Naja, hoort dr ook bij :)

haha, je hebt mazzel dat je niet thuis sliep. Bier en kwark gaan niet samen, maar dat heb ik geloof ik wel eens verteld :P

Terug
Naar boven