AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

Dus als je heel de dag niks vreet, en aan het eind van de dag 2 kilo kwark eet. Dan is dat ook goed wil je zeggen?

Redelijke verdeling van eiwitten over de dag is heus niet bull.
Check eens de linkjes in mijn log, laatste pagina, over een interview met die IF gast van leangains. Daarin worden een aantal mythes ontkracht.
Natuurlijk een beetje verdeling is goed maar je eiwitten over 2 a 3 (grote) maaltijden per dag verdelen is zat!

Check eens de linkjes in mijn log, laatste pagina, over een interview met die IF gast van leangains. Daarin worden een aantal mythes ontkracht.
Natuurlijk een beetje verdeling is goed maar je eiwitten over 2 a 3 (grote) maaltijden per dag verdelen is zat!

Las het ook klein beetje mee op mf. Dat je om de 2u precies 33,2gram eiwitten nodig hebt is mss bullshit. Mijn voorbeeld was dan ook wel iets te extreem, maar je begrijpt wat ik bedoel. Een gulden middenweg!

Las het ook klein beetje mee op mf. Dat je om de 2u precies 33,2gram eiwitten nodig hebt is mss bullshit. Mijn voorbeeld was dan ook wel iets te extreem, maar je begrijpt wat ik bedoel. Een gulden middenweg!
Gewoon vreten, niet te druk maken over wanneer welke verhouding, timing etc.
Geeft een wat rustiger gevoel imo waardoor het beter te doen is.
Enige wat echt blijft staan is het "kcal in/kcal out" verhaaltje en dat je een beetje clean moet proberen te eten als je de keuze hebt.

Enige wat echt blijft staan is het "kcal in/kcal out" verhaaltje en dat je een beetje clean moet proberen te eten als je de keuze hebt.

Als ik 'gewoon vreet' dan eet ik 2x per dag en drink een glas melk extra :o

Voor de een is het makkelijker dan de ander, maar beetje structuur en regelmaat en ook een idee van hoeveel je eet is toch wel handig.
Hoeveel % van de beginners zegt ja ik eet genoeg, en als ze dan alles optellen komen ze niet boven de 2000cal. Denk wel richting de 90% :p

Timing zal op ons niveau niet zoveel uitmaken, maar als je wat verder bent is het echt wel handig. Je gaat geen kwark eten na het opstaan en geen whey shake voor het slapen. Of heel de dag rijst zonder kip is ook niet erg handig.

Ik durf te zeggen, dat als je let op je timing, wanneer welk eten en de verhouding. Je meer winst boekt als je dat niet doet

Over kcals bij beginners heb je echt gelijk maar als je een beetje gezonde dingen eet en wat meer dan gewoonlijk, je dit in de tabel invoert, je makkelijk 3000+kcal haalt met heel aardige verhoudingen in EKV.
Heb je stukken meer aan dan opzien tegen de zoveelste maaltijd, geen tijd hebben het te bereiden en dan ideale verhoudingen te hebben maar uiteindelijk niet genoeg binnen krijgen :p

Over kcals bij beginners heb je echt gelijk maar als je een beetje gezonde dingen eet en wat meer dan gewoonlijk, je dit in de tabel invoert, je makkelijk 3000+kcal haalt met heel aardige verhoudingen in EKV.
Heb je stukken meer aan dan opzien tegen de zoveelste maaltijd, geen tijd hebben het te bereiden en dan ideale verhoudingen te hebben maar uiteindelijk niet genoeg binnen krijgen :p

Jawel, ik bereken alleen me verhoudingen voor de gein bij totale cal.

Als je een beetje verstand heb van voeding kan je dat allemaal zelf wel bedenken. Maar om dan te zeggen dat het allemaal bullshit is, dat is niet waar.

Als je geen tijd hebt moet je keuzes maken. Voor de makkelijke keuze banaan&whey shake of een volledige maaltijd. Op den duur zal die volledige maaltijd het gewoon winnen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.227
Squat
10x20kg
3x50kg
3x60kg
3x70kg
3x80kg
3x90kg
3x100kg
3x110kg

Bench
9x20kg
5x40kg
5x50kg
5x55kg
5x55kg
4x55kg
12x40kg

Deadlift
5x60kg
3x80kg
3x100kg
3x120kg
1x140kg wtf ???

DB curl (standing)
15x10kg (alles boven de 10kg lag door elkaar, zelfs niet per paartje bij elkaar :mad:)
12x9kg

Tricep Pushdown
Trok die pin uit die stack gewichten kreeg ik zown metalen breed handvat op mn hoofd :mad:
12x50kg
11x55kg
6x41kg

Lat Pulldown
12x50kg
10x60kg

Eerst douchen, dan checken wat jullie allemaal aan het bediscussieren zijn in mn log :o

Haha, gewoon wat topicvervuiling over eten, that's all :P

Lekkere squats, waarom bouw je het in zulke kleine stapjes op als ik vragen mag?

Inderdaad, die warming up is overkill. Behalve als je dat wil, maar met wat voor reden ?

Gewoon 20/60/100 en dan de werk setjes pakken.

Voor de rest een nette training!

Hoeft niet per se slecht te zijn, ik las daar laatst wat over, schijnt juist gunstige effecten te hebben Ik zal het artikel even zoeken en posten.

Hoeft niet per se slecht te zijn, ik las daar laatst wat over, schijnt juist gunstige effecten te hebben Ik zal het artikel even zoeken en posten.

Ach wendler zegt weer wat anders. Als je goed warm bent lijkt me het alleen maar beetje nutteloos

Tsja feitelijk zegt iedereen wat anders:p. Toevallig had ik het vandaag ook gedaan bij m'n squat en moet zeggen dat het mij iig beviel.

• #2.233
Zo. Daar gaan we. Ben iig blij dat ik de multiquote-knop heb leren kennen, ik heb vaak zat lopen prutsen met "open in nieuw tabblad :roflol:

Lekker heurr. Op smaak brengen met kruiden of ketchup :p

Kruiden kan ik wel gaan doen. Ik vind t trouwens ook wel lekker zonder tabasco op dit moment, surinaamse rijst is lang zo slecht nog niet. Ook koud goed te doen. Moet alleen nog even een lepel olijfolie aan mn schema toevoegen en daarom misschien iets minderen met rijst... Heb iig laag calorische limonade om het weg te spoelen (24cals per 100ml siroop :D).

True, als je het goed aanpakt hoef je zelfs geen spier te verliezen. En ik geloof zelfs dat je nog wat kan gainen ook, als je langzaam aan cut en je carbs goed verdeelt. Velen zullen het wel niet eens zijn met me.

Het is ook leuker trainen met een lager bf% :).

Die mening deel ik. In mn cut van een week of 6 in de vakantie ben ik ongeveer 3% in BF% gedaald en mn krachtstats namen iets toe. Brute gains waren het niet trouwens, daarom heb ik ook zo veel zin om te cleanbulken.

Tsja, misschien is het wel van "it will do", maar ik geloof niet dat t optimaal is. Kleinere porties zijn voor je lichaam gewoon beter te handelen, en een overschot aan eiwitten (bij 1 grote maaltijd) word gewoon niet gebruikt voor spieropbouw.

Je hebt toch sowieso de keuze wat je wel in je mond stopt en wat niet :p Wat Dennis al zij, als ik gewoon ga vreten dan ontbijt ik als ik al 3 uur op ben, neem ik smiddags misschien eten omdat t moet en savonds prop ik me vol omdat ik een vreetkick krijg. Mn eten verdelen over de dag geeft mij juist een veel rustiger gevoel, geen energiedips etc. En de verhouding is natuurlijk wel belangrijk. Op alleen vetten/koolhydraten/eiwitten kan je niet bouwen.

Als ik 'gewoon vreet' dan eet ik 2x per dag en drink een glas melk extra :o

Voor de een is het makkelijker dan de ander, maar beetje structuur en regelmaat en ook een idee van hoeveel je eet is toch wel handig.
Hoeveel % van de beginners zegt ja ik eet genoeg, en als ze dan alles optellen komen ze niet boven de 2000cal. Denk wel richting de 90% :p

Timing zal op ons niveau niet zoveel uitmaken, maar als je wat verder bent is het echt wel handig. Je gaat geen kwark eten na het opstaan en geen whey shake voor het slapen. Of heel de dag rijst zonder kip is ook niet erg handig.

Ik durf te zeggen, dat als je let op je timing, wanneer welk eten en de verhouding. Je meer winst boekt als je dat niet doet

Nee precies, dat maakt gewoon geen sense. Ik denk dat t optimaal is om een steady stroom aan eiwitten in je te hebben en als dat een fabeltje is dan verlies ik er iig niks mee. Kan je andersom niet zeggen ;)

Dit gaat misschien op voor ecto's, maar ik ben skinnyfat begonnen dus dat werkt niet voor mij. Sowieso in de cut wil je wat preciezer werken, zeker als je het zonder cardio wil doen. En met cardio trouwens ook, anders ren je je spiermassa weg. En dat maaltijden bereiden is gewoon niet waar. Ontbijt met brinta (supersimpel) en voor mn maaltijden 2-4 maak ik 1x een pan waar ik rijst en water in mieter, na 10 min sperzieboontjes drbij, 10 minuten later afgieten en ff laten staan. Kip bakken, door elkaar roeren en in drie porties verdelen. Maaltijd 5 is een afgewogen bakje ongezouten pinda's en maaltijd 6 een bak kwark. Thats it really. Ik ben dr niet zo panisch in. Iets minder kwark is misschien beter maar ik ga niet lopen k*tten met halve bakjes in mn koelkast.

Haha, gewoon wat topicvervuiling over eten, that's all :P

Lekkere squats, waarom bouw je het in zulke kleine stapjes op als ik vragen mag?

Ben bezig met 'ramping'. Experimentje, heb er erg goede verhalen over gehoord. Uit t log van Yoshuba opgedaan. Het idee is om rond 50% van je 1RM te beginnen en setjes te maken en steeds te verhogen met 5-10% totdat je niet meer kan. 5% verhogen geeft meer reps en je eindigt minder hoog in gewicht dus is op volume gericht en 10% verhogen zorgt ervoor dat je sneller omhoog gaat in gewicht en minder totaal reps maakt dus is op kracht gericht.

Inderdaad, die warming up is overkill. Behalve als je dat wil, maar met wat voor reden ?

Gewoon 20/60/100 en dan de werk setjes pakken.

Voor de rest een nette training!

Met ramping is de grens tussen warmingup en werkset erg faag. Ik train voor massa, niet voor PL-sheit dus dat ik geen topgewichten bereik maakt me niet zo veel uit. En setjes van 3 vind ik erg fijn, vooral met squat. Dat sluit perfect aan op ramping. bij gewenning kan je met andere setjes gaan werken. Bijvoorbeeld 5 of 8 reps per gewicht.

Ben benieuwd naar dat artikel :)

Tsja feitelijk zegt iedereen wat anders:p. Toevallig had ik het vandaag ook gedaan bij m'n squat en moet zeggen dat het mij iig beviel.

:D I love it.

Had trouwens geen schouders en kuiten gedaan. Kuiten omdat... Tjsa. Waarom eigenlijk ??? Schouders omdat ik niet al te veel tijd had en nog een pijntje heb van t weekend. Wou licht even wat raises proberen, presses gingen em sowieso niet worden maar ik heb gekozen voor wat isolatiewerk. Misschien maar beter ook. Had trouwens erg spierpijn in mn traps merkte ik bij t squatten. Geen idee waarvan, misschien van de kou/tocht van t weekend ofzo.

Maar is er nog een voordeel te noemen dat je zoveel warming up neemt?

Faag = vaag
+
En als je minder warming up deed, meer tijd voor schouders
:kiss:

• #2.235
Maar is er nog een voordeel te noemen dat je zoveel warming up neemt?

Faag = vaag
+
En als je minder warming up deed, meer tijd voor schouders
:kiss:

Heb even gegoogled voor je maar kon er geen goed artikel over vinden. Wel een interessante discussie op tnation die ik nu ook aan het lezen ben: http://tnation.t-nation.com/free_on...ortant_discussion_about_rampingflat_phyramids

T maakt wel sense vind ik, waarom zou je lichaam beter groeien op alleen hoog gewicht en niet met een opbouw daarin? Maar nu ik dit typ besef ik me wel dat ik ooit heb gezegd dat ik niet geloof in voorvermoeien... Maar das toch net effe anders.

---------- Toegevoegd om 01:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:50 ----------

En faag is de f/vage manier om vaag te schrijven, dus dubbel effectief :) Als je mn d/t-fouten ook wil verbeteren: Heel graag :D

Heb jij bronnen dat een overschot aan eiwitten van een grote maaltijd niet gebruikt word en dat het lichaam kleine porties beter kan handelen?
Ik ben ze iig nog niet tegengekomen dus ben benieuwd ;)

Eiwitten doen er al snel 6+ uur over om opgenomen te worden en dan heb ik het nog over kleine (30gr) porties eiwit.

Heb even gegoogled voor je maar kon er geen goed artikel over vinden. Wel een interessante discussie op tnation die ik nu ook aan het lezen ben: http://tnation.t-nation.com/free_on...ortant_discussion_about_rampingflat_phyramids

T maakt wel sense vind ik, waarom zou je lichaam beter groeien op alleen hoog gewicht en niet met een opbouw daarin? Maar nu ik dit typ besef ik me wel dat ik ooit heb gezegd dat ik niet geloof in voorvermoeien... Maar das toch net effe anders.

---------- Toegevoegd om 01:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:50 ----------

En faag is de f/vage manier om vaag te schrijven, dus dubbel effectief :) Als je mn d/t-fouten ook wil verbeteren: Heel graag :D

D/T fouten maak ik genoeg, ben zelf ook geen taal wonder :P

Maar hoog gewicht is automatisch minder reps, meer reps is dus minder gewicht. Doel bij warming up is dat je spieren warm worden.

Als je al naar de training loopt/fiets voldoet 2 of 3 setjes wel vind ik. Ben benieuwd of het nou zo ze voordelen heeft, maar als jij het leuk vindt. Gaat zo voort! :D

Kracht = Massa en vica versa. Ik train zelf nooit BB gericht, train omdat ik het leuk vind en elke training meer wil tillen. Dan komt je fysiek vanzelf wel.

---------- Toegevoegd om 01:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:57 ----------

Voor de onderzoeken en leuke artikels.

Is dit een hele leuke website: http://www.ergogenics.org/

---------- Toegevoegd om 02:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:58 ----------

Tada:

@BT: Spieren kunnen niets met megadoses eiwit
http://www.ergogenics.org/eiwit2.html

Daarnaast staan er veel onderzoeken tussen wat de ideale dosis rond de 20 a 30 gram schat.

ergogenics heeft de naam alles te posten, ook veel crap-onderzoeken, dus neem lang niet alles wat je daar leest aan.

Edit: onderzoekje uit je linkje gelezen en dit zegt helemaal niets behalve:
Ratten kunnen slecht tegen een relatief eiwitrijk dieet (ratten zijn zover ik weet geen mensen toch?)

Dit zegt dus hooguit iets over extreem veel eiwitten (keto-dieet etc.) maar niets over een redelijk gebalanceerd dieet wat je niet-gelijkmatig over de dag verspreid eet. Totaal niet representatief voor waar we het over hebben.

Zie veel ergogenics onderzoeken als 'SBS6-wetenschap': onderzoekje (al dan niet met de opzet een vooraf gewenst resultaat te bevestigen) en daaruit spectaculaire conclusies trekken.

Laatst bewerkt:
ergogenics heeft de naam alles te posten, ook veel crap-onderzoeken, dus neem lang niet alles wat je daar leest aan.

Wou het net al zeggen, is wel een onderzoek uit 2004 en staan veel tegenstrijdige dingen.

Maar is wel interessant om daar af en toe te kieken, en tada een onderzoek die er volgens jouw nog niet was :P

• #2.240
Heb jij bronnen dat een overschot aan eiwitten van een grote maaltijd niet gebruikt word en dat het lichaam kleine porties beter kan handelen?
Ik ben ze iig nog niet tegengekomen dus ben benieuwd ;)

Eiwitten doen er al snel 6+ uur over om opgenomen te worden en dan heb ik het nog over kleine (30gr) porties eiwit.

Dus over die 230 gram eiwit verteren die ik per dag binnen krijg doe ik ongeveer 46 uur? ???

Lijkt mij dat je lichaam de eiwitten gebruikt die t nodig heeft op dat moment. Dus dan wil ik dat mn lichaam op dat moment ook eiwitten binnen krijgt. Opname is ook van teveel factoren afhankelijk om in eiwitten/uur te praten. Maar een overmaat aan eiwit daarvan word een stikstofgroep losgekoppeld en uitgeplast, en de rest word volgens mij opgezet in glucose en daarna eventueel in vet. De 30 gram per 3 uur kan niemand bewijzen volgens mij, maar is gewoon een getal wat goed uitkomt als je je totale eiwitinname deelt door de eetmomenten op je dag.

D/T fouten maak ik genoeg, ben zelf ook geen taal wonder :P

Maar hoog gewicht is automatisch minder reps, meer reps is dus minder gewicht. Doel bij warming up is dat je spieren warm worden.

Als je al naar de training loopt/fiets voldoet 2 of 3 setjes wel vind ik. Ben benieuwd of het nou zo ze voordelen heeft, maar als jij het leuk vindt. Gaat zo voort! :D

Kracht = Massa en vica versa. Ik train zelf nooit BB gericht, train omdat ik het leuk vind en elke training meer wil tillen. Dan komt je fysiek vanzelf wel.

---------- Toegevoegd om 01:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:57 ----------

Voor de onderzoeken en leuke artikels.

Is dit een hele leuke website: http://www.ergogenics.org/

Mmmz, ik heb het er ook eens met Ice Leovince over gehad op msn, en die overtreffende trap (dus 45kg 50kg 55kg ipv 3x50kg) was idd beter, ik weet alleen de argumenten niet meer :p Hij zit ook niet meer op t forum trouwens. En idd, je kan niet kracht winnen zonder spiermassa te winnen en andersom, maar je kan wel de nadruk leggen op het een of het ander. Ik vind het leuker om resultaat in mn fysiek te zien dan resultaat in een nummertje in mn log te zien ;)

Terug
Naar boven