Zo. Daar gaan we. Ben iig blij dat ik de multiquote-knop heb leren kennen, ik heb vaak zat lopen prutsen met "open in nieuw tabblad
Lekker heurr. Op smaak brengen met kruiden of ketchup
Kruiden kan ik wel gaan doen. Ik vind t trouwens ook wel lekker zonder tabasco op dit moment, surinaamse rijst is lang zo slecht nog niet. Ook koud goed te doen. Moet alleen nog even een lepel olijfolie aan mn schema toevoegen en daarom misschien iets minderen met rijst... Heb iig laag calorische limonade om het weg te spoelen (24cals per 100ml siroop

).
True, als je het goed aanpakt hoef je zelfs geen spier te verliezen. En ik geloof zelfs dat je nog wat kan gainen ook, als je langzaam aan cut en je carbs goed verdeelt. Velen zullen het wel niet eens zijn met me.
Het is ook leuker trainen met een lager bf%

.
Die mening deel ik. In mn cut van een week of 6 in de vakantie ben ik ongeveer 3% in BF% gedaald en mn krachtstats namen iets toe. Brute gains waren het niet trouwens, daarom heb ik ook zo veel zin om te cleanbulken.
Check eens de linkjes in mijn log, laatste pagina, over een interview met die IF gast van leangains. Daarin worden een aantal mythes ontkracht.
Natuurlijk een beetje verdeling is goed maar je eiwitten over 2 a 3 (grote) maaltijden per dag verdelen is zat!
Tsja, misschien is het wel van "it will do", maar ik geloof niet dat t optimaal is. Kleinere porties zijn voor je lichaam gewoon beter te handelen, en een overschot aan eiwitten (bij 1 grote maaltijd) word gewoon niet gebruikt voor spieropbouw.
Gewoon vreten, niet te druk maken over wanneer welke verhouding, timing etc.
Geeft een wat rustiger gevoel imo waardoor het beter te doen is.
Enige wat echt blijft staan is het "kcal in/kcal out" verhaaltje en dat je een beetje clean moet proberen te eten als je de keuze hebt.
Je hebt toch sowieso de keuze wat je wel in je mond stopt en wat niet

Wat Dennis al zij, als ik gewoon ga vreten dan ontbijt ik als ik al 3 uur op ben, neem ik smiddags misschien eten omdat t moet en savonds prop ik me vol omdat ik een vreetkick krijg. Mn eten verdelen over de dag geeft mij juist een veel rustiger gevoel, geen energiedips etc. En de verhouding is natuurlijk wel belangrijk. Op alleen vetten/koolhydraten/eiwitten kan je niet bouwen.
Als ik 'gewoon vreet' dan eet ik 2x per dag en drink een glas melk extra
Voor de een is het makkelijker dan de ander, maar beetje structuur en regelmaat en ook een idee van hoeveel je eet is toch wel handig.
Hoeveel % van de beginners zegt ja ik eet genoeg, en als ze dan alles optellen komen ze niet boven de 2000cal. Denk wel richting de 90%
Timing zal op ons niveau niet zoveel uitmaken, maar als je wat verder bent is het echt wel handig. Je gaat geen kwark eten na het opstaan en geen whey shake voor het slapen. Of heel de dag rijst zonder kip is ook niet erg handig.
Ik durf te zeggen, dat als je let op je timing, wanneer welk eten en de verhouding. Je meer winst boekt als je dat niet doet
Nee precies, dat maakt gewoon geen sense. Ik denk dat t optimaal is om een steady stroom aan eiwitten in je te hebben en als dat een fabeltje is dan verlies ik er iig niks mee. Kan je andersom niet zeggen
Over kcals bij beginners heb je echt gelijk maar als je een beetje gezonde dingen eet en wat meer dan gewoonlijk, je dit in de tabel invoert, je makkelijk 3000+kcal haalt met heel aardige verhoudingen in EKV.
Heb je stukken meer aan dan opzien tegen de zoveelste maaltijd, geen tijd hebben het te bereiden en dan ideale verhoudingen te hebben maar uiteindelijk niet genoeg binnen krijgen
Dit gaat misschien op voor ecto's, maar ik ben skinnyfat begonnen dus dat werkt niet voor mij. Sowieso in de cut wil je wat preciezer werken, zeker als je het zonder cardio wil doen. En met cardio trouwens ook, anders ren je je spiermassa weg. En dat maaltijden bereiden is gewoon niet waar. Ontbijt met brinta (supersimpel) en voor mn maaltijden 2-4 maak ik 1x een pan waar ik rijst en water in mieter, na 10 min sperzieboontjes drbij, 10 minuten later afgieten en ff laten staan. Kip bakken, door elkaar roeren en in drie porties verdelen. Maaltijd 5 is een afgewogen bakje ongezouten pinda's en maaltijd 6 een bak kwark. Thats it really. Ik ben dr niet zo panisch in. Iets minder kwark is misschien beter maar ik ga niet lopen k*tten met halve bakjes in mn koelkast.
Haha, gewoon wat topicvervuiling over eten, that's all
Lekkere squats, waarom bouw je het in zulke kleine stapjes op als ik vragen mag?
Ben bezig met 'ramping'. Experimentje, heb er erg goede verhalen over gehoord. Uit t log van Yoshuba opgedaan. Het idee is om rond 50% van je 1RM te beginnen en setjes te maken en steeds te verhogen met 5-10% totdat je niet meer kan. 5% verhogen geeft meer reps en je eindigt minder hoog in gewicht dus is op volume gericht en 10% verhogen zorgt ervoor dat je sneller omhoog gaat in gewicht en minder totaal reps maakt dus is op kracht gericht.
Inderdaad, die warming up is overkill. Behalve als je dat wil, maar met wat voor reden ?
Gewoon 20/60/100 en dan de werk setjes pakken.
Voor de rest een nette training!
Met ramping is de grens tussen warmingup en werkset erg faag. Ik train voor massa, niet voor PL-sheit dus dat ik geen topgewichten bereik maakt me niet zo veel uit. En setjes van 3 vind ik erg fijn, vooral met squat. Dat sluit perfect aan op ramping. bij gewenning kan je met andere setjes gaan werken. Bijvoorbeeld 5 of 8 reps per gewicht.
Hoeft niet per se slecht te zijn, ik las daar laatst wat over, schijnt juist gunstige effecten te hebben Ik zal het artikel even zoeken en posten.
Ben benieuwd naar dat artikel
Tsja feitelijk zegt iedereen wat anders

. Toevallig had ik het vandaag ook gedaan bij m'n squat en moet zeggen dat het mij iig beviel.

I love it.
Had trouwens geen schouders en kuiten gedaan. Kuiten omdat... Tjsa. Waarom eigenlijk

Schouders omdat ik niet al te veel tijd had en nog een pijntje heb van t weekend. Wou licht even wat raises proberen, presses gingen em sowieso niet worden maar ik heb gekozen voor wat isolatiewerk. Misschien maar beter ook. Had trouwens erg spierpijn in mn traps merkte ik bij t squatten. Geen idee waarvan, misschien van de kou/tocht van t weekend ofzo.