XXL Nutrition

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.301
Lol, wat een sportschool. Snap ook niet dat je dat wil of nodig hebt. Je hebt genoeg kennis om een schema te maken. Dan krijg je alleen maar toestellen aangewezen. Merendeel van fitness instructeurs vind squat of deadlift gevaarlijk, op paar uitzonderingen na.

Mja ik dacht ik probeer t gewoon. Maargoed.

Zat te denken aan iets in de trand van dit:

LB:
Squat
Deadlift
DB lunge
Hyperextension
Standing Calve Raise
Seated Calve Raise (plate loaded mjum!)

Behind Neck Press, smith (ant. delt.)
Lateral Raises (lat. delt.)
Dumbbell Lying Rear Delt Row (post. delt)

UB:
Benchpress
Incline Flyes
Yates Row
Lat. Pulldown (wide grip)
DB Row
Tricep Overhead Extension
DB Lying Tricep Extension
Tricep Pushdown (2h)
Cable Preacher Curl (2h) (Bicep Brachiaiaiaialaalalalis)
Standing Alternating DB Curl (Bicep Brachii)

Dit is trouwens assymetrisch aan me: Links is mn bicep brachialis beter ontwikkeld en rechts mn bicep brachii :(

Comments @ schema? Ik zit ff te kijken of 2 verschillende kuitapparaten wel wat toevoegd. Ook wil ik alle koppen van mn biceps/triceps goed aanpakken en alle delen van mn schouders. Schouders vind ik moeilijk omdat ik dan snel te veel oefeningen neerzet voor deze kleine spiergroep. Moet even kijken hoe het in de praktijk uitpakt (bijv. eerst Yates Rows en dan DB Rows etc.).

---------- Toegevoegd om 13:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------

:windup::finger: Waarom gebruik je geen afsluiters op je barbell? Dan schuiven je schijven er niet af..

Nog nooit gehad :P Ik til meestal allebei de kanten van mn barbell tegelijk op :D En zo vol hangt mn barbell nog niet :sad:

Laatst bewerkt:
:windup::finger: Waarom gebruik je geen afsluiters op je barbell? Dan schuiven je schijven er niet af..
Dacht ik ook aan, hoe meer de schijf verschuift hoe ongelijker de belasting links/rechts is.

Daarnaast gewoon een schema gebaseert rondom de grote lifts en dan beginnen met zat setjes van de eerste oefening:
Dagje Benchpress + ondersteuningsoefeningen
Dagje squat + ondersteuningsoefeningen
Dagje deadlift (incl. rows) + ondersteuningsoefeningen
Dagje military press + ondersteuningsoefeningen

Oja, **** alle isolatieoefeningen (behalve kuiten want die train je met geen enkele compound echt) dus houd je meer tijd over voor nuttige oefeningen.

Schema hierboven vind ik dus bagger, veel teveel oefeningen op een dag en veel teveel isolatiewerk voor armen.

Laatst bewerkt:
UB/LB schema is de best. heb in 4-5 weken best zieke krachtgains gemaakt + aardige massa.

• #2.304
Dacht ik ook aan, hoe meer de schijf verschuift hoe ongelijker de belasting links/rechts is.

Daarnaast gewoon een schema gebaseert rondom de grote lifts en dan beginnen met zat setjes van de eerste oefening:
Dagje Benchpress + ondersteuningsoefeningen
Dagje squat + ondersteuningsoefeningen
Dagje deadlift (incl. rows) + ondersteuningsoefeningen
Dagje military press + ondersteuningsoefeningen

Oja, **** alle isolatieoefeningen (behalve kuiten want die train je met geen enkele compound echt) dus houd je meer tijd over voor nuttige oefeningen.

Mja, dat was ook wel een extreem voorbeeld hoor op die foto, normaal die ik niet zulke hoge reps en ik doe nu deadstop ipb BOUNCE dus t valt wel mee met t verschuiven.

UB/LB schema is de best. heb in 4-5 weken best zieke krachtgains gemaakt + aardige massa.

Ben benieuwd hoe het voor me uitpakt :)

Verschilt per persoon. Verb (niet een van de kleinsten :rolleyes: ) is groot geworden met 3x per week fullbody terwijl ik weer goed reageer op een 4 daags splitschema.

Verder zou ik proberen je borstoefeningen en schouderoefeningen zover mogelijk uit elkaar te plannen kwa dagen in de week om overbelasting te voorkomen.

• #2.306
Verschilt per persoon. Verb (niet een van de kleinsten :rolleyes: ) is groot geworden met 3x per week fullbody terwijl ik weer goed reageer op een 4 daags splitschema.

Verder zou ik proberen je borstoefeningen en schouderoefeningen zover mogelijk uit elkaar te plannen kwa dagen in de week om overbelasting te voorkomen.

Mja, ik denk dat ik 2dagen trainen 1 dag rust doe. Dan heb ik voor elke spiergroep 2 dagen rust voor ik ze weer aanpak. Dus ja, t is of eerst borst en de dag daarna schouders of andersom. Tenzij ik om de dag ga trainen, maar ik moet even zien hoe snel ik hiervan herstel.

Mja, ik denk dat ik 2dagen trainen 1 dag rust doe. Dan heb ik voor elke spiergroep 2 dagen rust voor ik ze weer aanpak. Dus ja, t is of eerst borst en de dag daarna schouders of andersom. Tenzij ik om de dag ga trainen, maar ik moet even zien hoe snel ik hiervan herstel.
Dan train je dus altijd 2 dagen achter elkaar schouders en dan 1 dag rust. Onderschat niet de rol van je schouders bij het bankdrukken en zeker bij incline.

• #2.308
Dan train je dus altijd 2 dagen achter elkaar schouders en dan 1 dag rust. Onderschat niet de rol van je schouders bij het bankdrukken en zeker bij incline.

Nee daar heb je misschien wel een punt. Om de dag trainen is ook prima trouwens, dan train ik 3 a 4x per week.

Beter laat je je schema door die krullenbol fixen, enige van wie ik daar wat accepteer qua oefeningen en schema zijn die krullebol en Jeroen. Zij kan beter Sportmassages geven en VP's meten en een lekker shakie maken.

Nee daar heb je misschien wel een punt. Om de dag trainen is ook prima trouwens, dan train ik 3 a 4x per week.
Verstandiger ja. Instructeur op mijn sportschool (ex-wedstrijd BB-er en heeft ook het e.e.a. gebruikt in die tijd) vertelde me dat schouders en borst zo dicht op elkaar trainen een veelgemaakte fout is waar een lichaam van niet-gebruikers niet goed tegen kan.

• #2.311
Nee zit wat in. Schouders zijn natuurlijk vrij blessuregevoelig. En anders train ik 5 keer in de week... :P

What about de rest van t schematje? Ik vind t er vrij compleet uitzien. Misschien nog wat shrugs ofzo maar dat is bijzaak.

Ik zou zeggen een 3 daagse split:

1.
Benchpress (opwarmen + 4 tot 6 werksets)
Incline DB press (2 a 3 werksets)
Dips (2 a 3 werksets)
Pendlay rows (opwarmen + 4 werksets) dus geen gay-yates row
Lat pulldown/optrekken brede grip (2 a 3 werksets)
V-grip/onderhandse pulldown (2 a 3 werksets)

2.
Fullsquats (opwarmen + 4 tot 6 werksets)
Walking DB Lunges (2 werksets)
Deadlift (4 tot 6 werksets)
Kuiten (4 a 5 werksets op welke manier dan ook)

3.
Military press (opwarmen + 4 a 5 werksets)
Sitting DB press/ arnold press (2 a 3 werksets)
Powercleans (opwarmen + 3 werksets van 5 reps)
Upright rows (3 werksets)
Facepulls (3 werksets)

Ik vind dit al vrij veel volume maar ik denk dat je hier zo een 50-60 minuten per training mee bezig zal zijn (benendag neem je meer rust tussen sets door).
Geen gezeik met tig oefeningen moeten doen en daar 'energie voor overhouden' maar gewoon lekker beesten met hoge gewichten op de grote compounds. Geen gay barbell curl of ander superdude werk want armen, buik en traps pak je met die schema toch genoeg aan.
Ik zou dit schema gewoon 3 dagen per week doen in deze volgorde met minimaal 2 dagen tussen borst - schouders en schouders - borst.

Laatst bewerkt:
  • #2.313
Ja das gewoon een compleet ander schema :roflol: ik heb die oefeningen niet voor niets uitgekozen :P

Ja das gewoon een compleet ander schema :roflol: ik heb die oefeningen niet voor niets uitgekozen :P
ra56xg.jpg

Enorm veel volume, zeker op isolatieoefeningen. Behind the neck presses zijn redelijk link voor de schouders en zeker niet effectiever dan voorlangs presses dus ik vind het persoonlijk niet zo mooi uitgedachte oefeningen.

Oefeningen die ik gepost heb zijn waar ik zelf flink op gegroeit ben en veel kracht op heb gewonnen, dacht misschien kan je er wat mee, that's all :p

• #2.316

WTF man :roflol:

Enorm veel volume, zeker op isolatieoefeningen. Behind the neck presses zijn redelijk link voor de schouders en zeker niet effectiever dan voorlangs presses dus ik vind het persoonlijk niet zo mooi uitgedachte oefeningen.

Oefeningen die ik gepost heb zijn waar ik zelf flink op gegroeit ben en veel kracht op heb gewonnen, dacht misschien kan je er wat mee, that's all :p

Nee ja, t is natuurlijk jou ervaring dr mee :P Ik vind BHP wel lekker hoor. En die isolatie is vooral om beide koppen van mn biceps aan te spreken en alle drie de koppen van mn triceps.

Opzich is je schema wel goed, ik zou persoonlijk gewoon dit schema kiezen. Dat is gegarandeerd 150% kracht winst. Werkt voor iedereen.

Dag 1 - GTL
Dag 2 - GTL
Dag 3 - Fist Pumping!
Dag 4 - GTL
Dag 5 - GTL
Dag 6 - Fist Pumping!
Dag 7 - Fist Pumping!

• #2.318
Top Dennis, doe ik! Ben benieuwd hoe de sportschoolmuts daar op reageert :)

Nee ja, t is natuurlijk jou ervaring dr mee :P Ik vind BHP wel lekker hoor. En die isolatie is vooral om beide koppen van mn biceps aan te spreken en alle drie de koppen van mn triceps.

En dat is nou precies wat BT bedoeld, je hoeft niet voor iedere spiergroep (of in dit geval zelfs spierdeel/-kop) iets aparts te doen.

Zo kun je bijv ook prima delts trainen en dan een hele tijd geen side raises doen en toch prima delts ontwikkelen.

Terug
Naar boven