MuscleMeat

Op naar de sterren, en daar voorbij

ben jij nou in de sportschool ofniet? ga ik ff kijke of ik je herken. ik pimp m sowieso op mn oranje nikes:cool:

Las wat over overbelasting schouders ivm borststrainingen...

Hebben jullie het over incline? Want volgens Big_T is een incline goed als je die (=bankje) op 30° zet. Zo pak je bovenkant borst goed genoeg aan en is schouderimpact miniem.

Hebben jullie het over incline? Want volgens Big_T is een incline goed als je die (=bankje) op 30° zet. Zo pak je bovenkant borst goed genoeg aan en is schouderimpact miniem.

Mss is het minimaal bij 30 graden. Maar het is een feit en gevoel dat je bij incline en borst werk nog steeds veel kracht zet op je schouders. Om dan de dag erna een schouder training te doen of vica versa. Zou ik niet aanraden. Wie weet levert dat op en den duur wel blessures.

Edit: Kwa schema
Vind het wel aardig wat oefeningen moet ik zeggen, je doet elke training 2x. Je hebt mss wel 48u herstel. Maar een hele leuke squat sessie en die voel je 3 dagen. Ben zelf voorstander van 4x split, maarja zo kunnen we door blijven gaan :D

Laatst bewerkt:
Mss is het minimaal bij 30 graden. Maar het is een feit en gevoel dat je bij incline en borst werk nog steeds veel kracht zet op je schouders. Om dan de dag erna een schouder training te doen of vica versa. Zou ik niet aanraden. Wie weet levert dat op en den duur wel blessures.

Vind het wel aardig wat oefeningen moet ik zeggen, je doet elke training 2x. Je hebt mss wel 48u herstel. Maar een hele leuke squat sessie en die voel je 3 dagen. Ben zelf voorstander van 4x split, maarja zo kunnen we door blijven gaan :D

Ow, wist niet dat het ging om de dag erna. Ja, dag erna is zowiezo overkill.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.325
ben jij nou in de sportschool ofniet? ga ik ff kijke of ik je herken. ik pimp m sowieso op mn oranje nikes:cool:

Haha, nee ik was dr niet. Zaterdagochtend waarschijnlijk weer, morgen een begrafenis in t westen van t land...

Goeie tip. Nu we het toch over schouders hebben: Last in mn linker schouder is over maar nu begint mn rechter schouder te mekkeren. Mn lateral deltoid zo te voelen.

Gheghe ja dat kan :P

Ow, wist niet dat het ging om de dag erna. Ja, dag erna is zowiezo overkill.

Ik zit te denken aan iets als dit:

UB
Rust
LB
rust
UB
rust
LB
rust

Lijkt me prima toch? 3 dagen herstel.

• Like
Waarderingen: h87
Is wel nice, alleen zijn het 8 dagen. Ik zou er persoonlijk 7 dagen van maken, zodat je een ritme ervan kan maken. Zo train je elke keer op een andere dag, wat in principe niks uitmaakt. Maar lijkt mij makkelijker ivm met werk of andere hobby's

---------- Toegevoegd om 23:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:52 ----------

We hebben eigenlijk altijd wel kritiek op je manier van trainen of eten :D

• #2.327
Is wel nice, alleen zijn het 8 dagen. Ik zou er persoonlijk 7 dagen van maken, zodat je een ritme ervan kan maken. Zo train je elke keer op een andere dag, wat in principe niks uitmaakt. Maar lijkt mij makkelijker ivm met werk of andere hobby's

---------- Toegevoegd om 23:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:52 ----------

We hebben eigenlijk altijd wel kritiek op je manier van trainen of eten :D

Ja naja, ik probeer gewoon om de dag te gaan dan. Als dat niet lukt liever twee dagen achter elkaar dan een dag extra rust, maar mn weekschema wisselt ook vaak. Zo heb ik het eigenlijk altijd al gedaan.

Ja dr komt geen end aan de kritiek ook he :P Maar das mooi want daar kan ik mn voordeel mee doen.

Vier keer in de week gaat je toch niet lukken :P

Doe gewoon 3 keer, extra dagje rust en elke training volledig knallen natuurlijk!

Ik vind dag trainen, dag rust, dag trainen ideaal...echter kan dat niet want mijn gym is dicht op zondag! Maar het zou zeker mijn voorkeur hebben!:thumbs:

• #2.331
Vier keer in de week gaat je toch niet lukken :P

Doe gewoon 3 keer, extra dagje rust en elke training volledig knallen natuurlijk!

:roflol:

ik doe ook 4x per week UB/LB, lukt goed hoor ;)

Ik vind dag trainen, dag rust, dag trainen ideaal...echter kan dat niet want mijn gym is dicht op zondag! Maar het zou zeker mijn voorkeur hebben!:thumbs:

Ik denk dat ik het ga proberen. Zit er dik in dat het af en toe niet lukt en toch 3x in de week gaat worden, so be it. Vandaag helaas nog steeds geen training. Gister een begrafenis gehad de hele dag en vandaag veel schoolwerk (interviews afnemen) en verjaardag van mn zusje. Morgenochtend hoop ik mn UB-workout te knallen :)

• #2.333

Dat bedoel ik :D

Voedingsschema niet zo strak afgelopen 2 dagen. Maja om nou een bak sperziebonen te staan kanen op een begrafenis is ook zo wat. Arnie skipte dan de begrafenis van zn pa voor BB-doeleinden, zo eentje ben ik er niet :p

Trouwens Dexter Jackson - Unbreakable gedownload, effe kijken :D

Zolang je jezelf bewust bent van hoe & wat met betrekking tot eten: no prob.
Gewoon weer rustig je regime oppakken. :thumbs:
Knal ze trouwens ;)

een hoop schema's weer metro?

Ben ook wel benieuwd wat het uiteindelijke schema is geworden :)

• #2.337
Zolang je jezelf bewust bent van hoe & wat met betrekking tot eten: no prob.
Gewoon weer rustig je regime oppakken. :thumbs:
Knal ze trouwens ;)

Dank.

een hoop schema's weer metro?

Jep, maar gewoon mn UB/LB doen he :)

Alles doet pijn.

Benchpress
Xx20kg
7x40kg
5x40kg
4x60kg
5x60kg (spot)
5x55kg
10x45kg

Incline Flyes
10x8kg
10x8kg

Lat. Pulldown widegrip
paar setjes rond de 41-50-55kg
Lekker branden

DB Rows
8x22kg
8x28kg
15x20kg

Op van de lat pulldowns

tricep pushdown
Wat sets rond de 8-10 reps met 50 en 55kg geloof ik.

Cable Preacher Curls
iets met 37 en 41 ofzo, weetikhet. Ging helemaal kapot daar iig. Op t laatst had ik moeite met 14kg :o

---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ----------

Ben ook wel benieuwd wat het uiteindelijke schema is geworden :)

LB:
Squat
Deadlift
DB lunge
Hyperextension
Seated Calve Raise (plate loaded mjum!)

Behind Neck Press, smith (ant. delt.)
Lateral Raises (lat. delt.)
Dumbbell Lying Rear Delt Row (post. delt)

UB:
Benchpress
Incline Flyes
Lat. Pulldown (wide grip)
DB Row
Tricep Overhead Extension
DB Lying Tricep Extension
Tricep Pushdown (2h)
Cable Preacher Curl (2h) (Bicep Brachiaiaiaialaalalalis)
Standing Alternating DB Curl (Bicep Brachii)

Alleen dan ga ik elke workout 1 tricep en 1 bicep oefening doen die ik kies uit t bovenstaande.

1 tri/bicep oefening per workout klinkt idd al stukken beter :)

:D Ik ging zo kapot op t end, over die extra isolatie had echt iets van... EUH NEE!?
Om die reden heb ik in mijn schema's altijd gewoon staan "Triceps", "Biceps" of "Kuiten".
Vooral de armen zie ik niet meer dan als ondersteuning voor de compounds.

Terug
Naar boven