MuscleMeat

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.361
ik denk dat we hier te maken hebben met een bodybuildertwondertje mike ;)

:D

Nou vandaag dus dat gesprek daaro. Bah. Vertel ik dat ik naast squats ook lunges in mn schema wil zegt ze "nee want dat is variatie" ???

Heb echt lopen k*tten vandaag, ging retegemotiveerd opweg maar na dat gesprek echt POOF ballen weg.

Shoulderpressmachine
wat gek*t

lateral raises
wat gek*t met 8x10 en 10x8 en nog wat net zolang tot ik moeite had met 15x4kg

machine legpress
was gek*t

squat
paarhonderdxstang
3x50kg
3x70kg
3x90kg
1x110kg
2x125kg maar ik vond ze niet diep genoeg om als een nieuw pr te zien. Voor t eerst op sokken trouwens, ga ik vakker doen is echt superchill.
1x110 voor de grap, wel goed diep.

bakdeadlift
Xx30kg+bak
10x40kg+bak
10x80kg+bak
10x80kg+bak
Pff... Wou gewone deadlift doen maar had mn straps niet meegenomen "want het was lower body dag" :hamer:

plate loaded seated calve raises
10x30kg+bak
20x30kg+bak
15x30kg+bak
10x30kg+bak

DE PIJN!

faag buikspier geval
10xweerstandje15
10xweerstandje20
10xweerstandje25
10xweerstandje30
10xweerstandje35
10xweerstandje40
10xweerstandje45
Had geen zin meer. Volgende keer iets hoger beginnen :o

Enige positieve puntje was dat mn calves echt pijn deden en lopen een tikkie moeilijk ging.

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:03 ----------

En nu ga ik koken want ik ben al een half uur te laat met mn 2e meal :mad:

• #2.362
Oke, die kip had ik beter eerst kunnen ontdooien voor ik t in de pan gooide :P

Boeiend:p.

• #2.364
Haha, ja want als jij dat in je log had verteld was mijn kip nu niet half verkracht geweest :P

Waarom wel? (serieuze vraag:P)

Mmz, ik zou t kunnen omdraaien maar in principe is t squats voor mn quads en deads voor mn hams dus dan is mn LB-dag toch niet meer compleet. Wel kan ik elke keer met een andere oefening beginnen. Dus de ene keer squatten als eerst en de andere keer deadliften als eerst.

Omdat je nu eigenlijk dan maar 1 'werkset' pakt. Alle werksets moeten 'loeizwaar' zijn.

Zoals ik het bijvoorbeeld nu zie bij je squat, heb je effectief gezien gewoon te weinig werk verricht. Ik zou dan eerder 3 sets van 5 doen met 105 of 110.

Btw ik bedoelde eigenlijk ook dat het beter is om om en om eerst DL en dan eerst SQ te doen, had het een beetje onhanding neergetypt...

Laatst bewerkt:
Ziet er wel lekker uit Mc, squat gaat ook weer lekker. Abs zijn altijd klote om te doen :P.

• #2.367
Omdat je nu eigenlijk dan maar 1 'werkset' pakt. Alle werksets moeten 'loeizwaar' zijn.

Zoals ik het bijvoorbeeld nu zie bij je squat, heb je effectief gezien gewoon te weinig werk verricht. Ik zou dan eerder 3 sets van 5 doen met 105 of 110.

Btw ik bedoelde eigenlijk ook dat het beter is om om en om eerst DL en dan eerst SQ te doen, had het een beetje onhanding neergetypt...

Mja, dit is niet wat ik normaal doe he. Over mn squatsessie van vandaag heb je gelijk, was echt niet genoeg. Normaal is t setjes van 3 en dan met 10-20kg per keer verhogen tot ik geen setjes meer kan afmaken. Maar zit er serieus aan te denken om een tijdje lunges ipv squats te doen.

Ziet er wel lekker uit Mc, squat gaat ook weer lekker. Abs zijn altijd klote om te doen :P.

Dank. Mja, ik vind dat abs-apparaat wel grappig. Dat is zo weggelopen uit Transformers. Squats zie ik mentaal toch vaak een beetje tegenop.

Squats zie ik ook meestal tegenop. Maar ik moet zeggen, sinds ik gewoon met een goed gewicht reps maak, is het veel leuker.

Vroeger was het altijd opbouwen en dan proberen die 120, 130 ,140 te pakken. Maar meestal was het dan afzien en nog altijd maar een halve ROM kunnen maken. Doe nu gewoon iedere x 10 reps en als het lukt dan probeer ik de week erna weer 10 reps met 5kg erbij :). Is nog altijd afzien, maar het voelt gewoon beter omdat je het gewicht dan echt meester bent.

• #2.369
Misschien eens 10reppers proberen. Lekkere groeiprikkel zal dat zijn omdat ik een tijdje aan de 3s zit.

Misschien eens 10reppers proberen. Lekkere groeiprikkel zal dat zijn omdat ik een tijdje aan de 3s zit.

Gewoon doen wat je leuk vindt. 10 reppers zijn goed voor massa en voelen naar mijn gevoel gewoon beter. Ik zag gewoon af met die singles , terwijl ik nu wss alweer een stuk meer kan pakken op mijn 1RM , zonder dat ik er explicitiet op oefen.

Damn daar knalt hij mooi 1 repje bij mijn PR aan :mad:
Maarr ze waren niet diep dus dus eigenlijk tellen ze niet :evil:

Best nice squats. Ik zou er voor kiezen om de lunges er gewoon bij te doen. Alleen een beetje vaag met zó weinig reps :eek:
Was je half verkrachte kip nog lekker?:D
nog even terug komen op die oefeningen, ik doe meestal maar 1 opwarmsetje en 3 werksetjes. En ik ga niet maxen maar ga zo zwaar mogelijk als ik maar 6 reps (minimaal) kan maken.

Gewoon doen wat je leuk vindt. 10 reppers zijn goed voor massa en voelen naar mijn gevoel gewoon beter. Ik zag gewoon af met die singles , terwijl ik nu wss alweer een stuk meer kan pakken op mijn 1RM , zonder dat ik er explicitiet op oefen.

Singles zijn gewoon voor je echo.. heb je echt weinig aan

• #2.374

Mja, effe mee experimenteren ofzo. Vandaag was squatten gewoon echt niet leuk. Aan de andere kant: Ik train voor massa. Als ik dat kan bereiken met lunges, why not.

Damn daar knalt hij mooi 1 repje bij mijn PR aan :mad:
Maarr ze waren niet diep dus dus eigenlijk tellen ze niet :evil:

Ja, ik verbaasde me wel over die 2de, had toen iets van "ja wtf ben nou toch al bezig" maar ze hadden gewoon 10cm dieper gemoeten.

Best nice squats. Ik zou er voor kiezen om de lunges er gewoon bij te doen. Alleen een beetje vaag met zó weinig reps :eek:
Was je half verkrachte kip nog lekker?:D
nog even terug komen op die oefeningen, ik doe meestal maar 1 opwarmsetje en 3 werksetjes. En ik ga niet maxen maar ga zo zwaar mogelijk als ik maar 6 reps (minimaal) kan maken.

Ja t was een en al faag. Die verkrachte kip ook. Maja, wat tabasco allemaal wel niet voor wonderen kan doen he. Had t eergister in mn oog trouwens, geen aanrader.

Singles zijn gewoon voor je echo.. heb je echt weinig aan

Singles zijn gewoon voor de echo.
Singles zijn gewoon voor de ecto.
Singles zijn gewoon voor je ego.
Singles zijn gewoon voor Octo.
Singles zijn gewoon voor t echt.
Singles zijn gewoon voor de koning van wezel.
(doorhalen wat niet van toepassing is)

Waarvoor blijven we lullen over ze training, reprange en ga zo maar door. Ben er zelf ook schuldig aan, maar we kunnen niet eeuwig door blijven gaan :p

Nette squat!

Iets anders.
Heb morgen denk overal wel spierpijn, en heb alleen borst getraind. Dat is altijd wel nice!
Ben op me bek gegaan met de motor :(

• #2.376
Waarvoor blijven we lullen over ze training, reprange en ga zo maar door. Ben er zelf ook schuldig aan, maar we kunnen niet eeuwig door blijven gaan :p

Nette squat!

Iets anders.
Heb morgen denk overal wel spierpijn, en heb alleen borst getraind. Dat is altijd wel nice!
Ben op me bek gegaan met de motor :(

Alweer? :P Hard?

Ik voel mn upperbody nog best heftig. Echt spierpijn bovenin mn rug in t midden, waar die dikte moet zitten zegmaar. Das nieuw voor me. Lat pulldowns for president!

---------- Toegevoegd om 01:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:25 ----------

Hoe staat het trouwens met je motivatie voor BB nu Dennis?

Met 40/50 km gaan glijden, valt redelijk mee.

Ja vandaag eerste training die ging niet slecht, ff kijken of ik morgen kan squatten ivm mijn valpartij. Dan 3x125 squatten :)

Singles zijn gewoon voor je ego.. heb je echt weinig aan

Als je goed traint met singles heb je er absoluut wel wat aan, al helemaal voor kracht. Je moet dan alleen niet 1 set met 1 single maken (dat moet je dus alleen doen als je voor een nieuwe 1RM max gaat). Wat je dan wel kan doen is ergens tussen 90-95% van je 1RM een gewicht kiezen, en dan daarmee bijvoorbeeld een set of 5 doen met 1 rep.

Niet dat je elke training zo moet trainen natuurlijk, want dan mis je volume.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven