MuscleMeat

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.701
jo ff beetje je logje doorgebladert, maar kun je niet beter gaan cleanbulken?
Aangezien je wat motivatie problemen hebt lijkt cutten niet zo een goed idee, je wordt immers alleen maar slapper van dat cutten. ik denk dat wanneer je flink gaat cleanbulken en je weer PR's haalt dat die motivatie weer zo terug is;)!

Heee gast, tijd niet gezien. Hows life?

Naja, zolang ik maar weer een trainingsritme oppak he. En cleanbulken voor een maandje of 2 lijkt me een goeie optie inderdaad. Effe aan mn ontbijt + lunch werken vooral. Ben ik niet echt een kei in, die maaltijden...

Gebruik je deadstop met deadliften?

Ja man. 2 rustdaagies, prima toch? Zó all-out ben ik vrijdag ook weer niet gegaan. En had dr zin in dus ik moest wel :D

Van de zomer trok ik nog 5x140kg met 7x140kg dr achteraan. Zie Bel112's avatar ;) Ooit 1x160kg getrokken, dat was nog in mn ouwe sportschool ergens aan t begin van de zomervakantie ofzo.

Nee heb ik ooit gezegd dat ik 3x5 ging doen dan? Ik doe geen Rippetoe nu he :P En ja, daar zit ook warming up in. En als je energie over heb kan je dr nog dips en pullups bij doen he. Naja, ik had t eigenlijk ook snel gehad met Rippetoe :o

Een extra set DL versus BP snap ik niet helemaal :roflol:

haha ik bedoel gewoon volgens rippetoe doe je maar 1x5 DL. maar waarom niet gewoon 2x5:) ik vind 1x5 maar wat weinig. al moet ik zeggen dat ik nog nooit gesquat en gedeadlift had op 1 dag en dat je bij de deadlift flink de benen nog voelt van squat:p

gay curl power for tha winzzzz.
Als je deadlift graag wil verhogen moet je 2x in de week gaan deadliften (wel zo ver mogelijk van elkaar af doen in de week) en dan het 5x5 principe toepassen.
Je weet het volgende vast wel: Als je hypertrofie(spiergroei) gericht traint moet je niet meer dan 2 min (echt maximaal!) rust tussen de setjes pakken en dan op minstens 70% van je 1 RM herhalingen maken.

Hoezo pak je eigenlijk zo weinig oefeningen op een training? ik snap geen snars van je schema :p

Laatst bewerkt:
  • #2.705
Gebruik je deadstop met deadliften?

Yep. Behalve t eerste setje (10x60 is t grootste deel van mn warmingup). Daarbij soms wel soms niet, vanaf 70kg alles deadstop. Toen ik met trainen begon (dec '09) was t vaak touch & go maar toen ik in de smiezen had dat dat mn liftoff minder trainde ben ik geswitched naar deadstop all the way.

haha ik bedoel gewoon volgens rippetoe doe je maar 1x5 DL. maar waarom niet gewoon 2x5:) ik vind 1x5 maar wat weinig. al moet ik zeggen dat ik nog nooit gesquat en gedeadlift had op 1 dag en dat je bij de deadlift flink de benen nog voelt van squat:p

Vergeet je voor t gemak die andere 34 reps? :mad: No offence, maar lees je eens in op "ramping" en ervaar eens wat andere schema's voor je doen. 3x5 is niet de enige weg naar Rome ;) En t grootste probleem met squat+deadlift één dag is je verzuurde onderrug. Maja, Ove draait dan weer met gemak dik volume op squat deadlift en BOR in dezelfde workout, verschilt nogal per lichaam wat werkt en wat niet. Volgende keer wil ik een low-weight setje eruit halen en er een setje met 110 achteraanplakken. Trouwens mn repout vergeten te vermelden, even editten.

gay curl power for tha winzzzz.
Als je deadlift graag wil verhogen moet je 2x in de week gaan deadliften (wel zo ver mogelijk van elkaar af doen in de week) en dan het 5x5 principe toepassen.
Je weet het volgende vast wel: Als je hypertrofie(spiergroei) gericht traint moet je niet meer dan 2 min (echt maximaal!) rust tussen de setjes pakken en dan op minstens 70% van je 1 RM herhalingen maken.

Hoezo pak je eigenlijk zo weinig oefeningen op een training? ik snap geen snars van je schema :p

Ik denk eigenlijk niet echt in weken maar meer in rustdagen. Ik snap ook geen snars van mn schema. Volg eigenlijk niet echt een schema dus. Even sleutelen :) En ik ben van mening dat hoe je lichaam reageert op 5x5 erg persoonsgebonden is. Meer volume kan inderdaad geen kwaad maar ik ben nu ook nog aan het opbouwen hè. En in de praktijk werkt 5x5 niet precies als 5x5 tenzij je precies op die laatste rep in je laatste set net niet failt. Ik train graag tot fail (behalve met squatten dan, met deadliften graag tot fail+repout en met benchen met mn huisgenoot graag voorbij fail). Maar ik moet inderdaad even aan mn schema sleutelen.

Wait, wut?

Er is getraind gister!:rocknana:

haha 6 reps is ook nog wel lowrep :o
maar nice :)

Vergeet je voor t gemak die andere 34 reps? :mad: No offence, maar lees je eens in op "ramping" en ervaar eens wat andere schema's voor je doen. 3x5 is niet de enige weg naar Rome ;) En t grootste probleem met squat+deadlift één dag is je verzuurde onderrug. Maja, Ove draait dan weer met gemak dik volume op squat deadlift en BOR in dezelfde workout, verschilt nogal per lichaam wat werkt en wat niet. Volgende keer wil ik een low-weight setje eruit halen en er een setje met 110 achteraanplakken. Trouwens mn repout vergeten te vermelden, even editten.

heb je een nederlands linkje voor me over ramping?? wil er toch iets over komen te weten;)

• #2.709
Wait, wut?

Er is getraind gister!:rocknana:

:wl:

haha 6 reps is ook nog wel lowrep :o
maar nice :)

Haha ja oke, maar ik was meer van de doubles en triples.

heb je een nederlands linkje voor me over ramping?? wil er toch iets over komen te weten;)

Nee. Kan dr alleen ff Engelstalige shit over vinden, je zult zelf even moeten zoeken.

• #2.710
Meteen maar even 10 eieren opgegeten onder het mom van "cleanbulk".

Weer aan het trainen dus, goed bezig :thumbs:

Alleen, zoals je laatste training, dan pak je dus eigenlijk maar 1 werkset op je deadlift? Lijkt me wat weinig. Waarom pak je niet nog 2 sets met hetzelfde gewicht? En alles elke week een aantal kg verhogen natuurlijk. En ook met bench zou ik ook 1 gewicht kiezen en daarmee bijv 3 sets draaien.

• #2.712
Weer aan het trainen dus, goed bezig :thumbs:

Alleen, zoals je laatste training, dan pak je dus eigenlijk maar 1 werkset op je deadlift? Lijkt me wat weinig. Waarom pak je niet nog 2 sets met hetzelfde gewicht? En alles elke week een aantal kg verhogen natuurlijk. En ook met bench zou ik ook 1 gewicht kiezen en daarmee bijv 3 sets draaien.

Ja man :)

Moet mn repout nog ff toevoegen, was ik weer vergeten. Maar was aardig leeg. En waarom zouden meer werksets met gelijk gewicht beter zijn dan meerdere sets met opbouwend gewicht of met gewichtverlaging na falen doorgaan? Ik snap de beredenatie niet.

Ja man :)

Moet mn repout nog ff toevoegen, was ik weer vergeten. Maar was aardig leeg. En waarom zouden meer werksets met gelijk gewicht beter zijn dan meerdere sets met opbouwend gewicht of met gewichtverlaging na falen doorgaan? Ik snap de beredenatie niet.

Als je bij bijvoorbeeld deadlift eerst 6x100 pakt, en daarna evenveel reps met 110, dan kan de 6x100 nooit een werkset zijn geweest.

En als ik dan je bench zie dan is eigenlijk alleen de 10x55 een werkset. Dan is het beter om bijvoorbeeld 3 sets van 10 te pakken met 52,5.

Waar het op neerkomt is dat je dan gewoon meer volume hebt met een zwaar gewicht, wat dus voor meer vooruitgang zorgt.

Laatst bewerkt:
Als je bij bijvoorbeeld deadlift eerst 6x100 pakt, en daarna evenveel reps met 110, dan kan de 6x100 nooit een werkset zijn geweest.

En als ik dan je bench zie dan is eigenlijk alleen de 10x55 een werkset. Dan is het beter om bijvoorbeeld 3 sets van 10 te pakken met 52,5.

Waar het op neerkomt is dat je dan gewoon meer volume hebt met een zwaar gewicht, wat dus voor meer vooruitgang zorgt.
dit. Je maakt gewoon meer reps op zwaar gewicht = groei

• #2.716
Mkay ik zal dat volume eens omhoog krikken.

Ja, eieren in de bonus :D Dacht ik begin met 5 maja, once you go egg you never go back.

Mn ontbijtshake werkt niet helemaal trouwens. 50gram brinta + wat whey is een beetje veel om op te lossen in 700ml melk :x

Mkay ik zal dat volume eens omhoog krikken.

Ja, eieren in de bonus :D Dacht ik begin met 5 maja, once you go egg you never go back.

Mn ontbijtshake werkt niet helemaal trouwens. 50gram brinta + wat whey is een beetje veel om op te lossen in 700ml melk :x
meer melk? anders water toevoegen ;)

• #2.718
meer melk? anders water toevoegen ;)

Ja ben een beetje aan t experimenteren. s'ochtends zo'n shake bouwen en in de bus atten is heel goed te doen. Zit nu aan 1L melk 50gr brinta en 26ish whey (1 scoop). Ongeveer 760 cals. Maar dat past niet allemaal tegelijk in mn shakebeker dus moet ff wat experimenteren voor mee naar school.

760 kcals?!

Nou ja, je weet vast wel wat goed voor je is...
Als je dan toch in de bus zit dan kun je ook wel het pak melk meenemen en rustig aan bij die shakebeker gooien. Ofzo.

• #2.720
760 kcals?!

Nou ja, je weet vast wel wat goed voor je is...
Als je dan toch in de bus zit dan kun je ook wel het pak melk meenemen en rustig aan bij die shakebeker gooien. Ofzo.

Niet in zo'n zwalkend GVU-geval :p Maar op school kan t makkelijk, doe ik gewoon wat langer over mn ontbijt. Momenteel aan t zoeken naar een koolhydraatbron voor mn lunch voor bij de eitjes. Liefst iets wat net zo lang duurt als scrambled egg maken (bijna-instant dus :P).

Terug
Naar boven