AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

Bij deze een symbolische schop onder je hol om hardcore te trainen, door de pijn van die laatste 2 reps heen te bijten maar vooral om gewoon eens meer kilo's op die barbells te hangen en al die oerkracht die je hebt eruit te trekken! RAWR!!!

oftewel: Ik wil mooie trainingen en een gemotiveerde Metronome zien :D

Ach, bij mij duurde het iets van 2 jaar voordat ik me eigen BW kon benchen. Dus er is nog hoop voor jouw! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.783
Lees je eigen post even terug ;)

---------- Toegevoegd om 13:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:41 ----------

Ik help je even ;)

Yaiks, dat had "op onderhoud eten" moeten zijn. Rare zin trouwens... Zal wel moe zijn geweest :o

Bij deze een symbolische schop onder je hol om hardcore te trainen, door de pijn van die laatste 2 reps heen te bijten maar vooral om gewoon eens meer kilo's op die barbells te hangen en al die oerkracht die je hebt eruit te trekken! RAWR!!!

oftewel: Ik wil mooie trainingen en een gemotiveerde Metronome zien :D

Dank :) Thats what its all about.

Ach, bij mij duurde het iets van 2 jaar voordat ik me eigen BW kon benchen. Dus er is nog hoop voor jouw! :D

Yeey er is hoop :)

Net die pot whey binnengekregen. Wat een unit zeg! Nog groter dan mn hoofd! Free goodies: Handmatige caliper (geen idee waarom, maar komt goed uit eigenlijk:P), NO Shotgun, NO-XPLODE stick, NO-XPLODE Ignitershot en Xtreme Nox Pump. En twee samples Sweet Apple whey. Nice :D:D:D:D

---------- Toegevoegd om 14:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:22 ----------

Oja, en een shakebaker :)

• #2.784
Vergelijkingsmateriaal in spoiler :)
Benchpress
10x20kg
8x40kg
6x50kg
6x55kg
6x55kg
5x55kg
8x50kg

Shoulderpress Machine
10x10kg
10x20kg
10x30kg
8x30kg
10x20kg

Overhead Tricep Extension
10x31kg
10x38kg
6x38kg

Vanacht last-minute bij een vriend blijven pitten (waar mn huisgenoot toevallig ook was). Dacht dat ik echt 15 minuten ofzo van huis was, bleek dik een uur reizen te zijn ??? Had wat minder tijd dan geplanned dus vanaf vandaag maar rug/borst op aparte dagen. 10-15 minuten voor mn training een sample Ultralife XTREME NOX PUMP "tropical flavour" genomen. Advies: 150-200ml water, nou kreeg dat spul echt slecht weg. Met melk en verder verdunnen 3/4 weggekregen maar laatste beetje uitgekotst in de wasbak :barf: Ging er wel heel veel van knipperen met mn ogen naar mijn idee :D Heb het idee dat ik wat beter herstelde tussen setjes, of dat ik langen mee kon in ieder geval. Werd niet hyper ofzo. Was wel iets explosiever dan normaal naar mijn idee.

Benchpress
10x20kg
6x40kg
6x50kg
7x55kg
7x55kg
7x55kg
7x55kg
4x55kg (F op 5de rep, had em bijna jonguh)
6x50kg
8x40kg

:woot:

DB Flyes
10x10kg
8x8kg
Xx7kg
Xx5kg
Xx4kg
X=ergens tussen de 8 en 10

Triceps Pressdown
w/u
12x37kg
12x41kg
10x41kg
8x41kg

Nog 5 of 6 sets op pecdeck apparaat, pecs doodgemaakt.

Als ik dit zo teruglees heb ik eigenlijk helemaal niet zo veel oefeningen gedaan ??? Voelde alsof t meer was iig :o

Laatst bewerkt:
en nu weer aan de squat ;)

• #2.786
Jaaaaa :P

Vooruitgang op de bench, nice!!

Dank :D Ben dr ook best over te spreken. Zit te twijfelen of ik volgende keer voor meer reps ga of meer gewicht.

Doe je bewust 7 reps? Kun je er nog een 8e rep uithalen?

Als je failt na 7 reps zou ik eerst proberen 8 te kunnen maken met 55 kilo. Anders: meer gewicht! :D

• #2.790
Doe je bewust 7 reps? Kun je er nog een 8e rep uithalen?

Als je failt na 7 reps zou ik eerst proberen 8 te kunnen maken met 55 kilo. Anders: meer gewicht! :D

Ja, ik dacht ik ga deze keer voor 1 rep meer en had een lekkere groove dus heb dr nog een extra set achteraan gedaan :) Kan setjes van 8 maken, maar geen 4,5 denk ik.

Ja, ik dacht ik ga deze keer voor 1 rep meer en had een lekkere groove dus heb dr nog een extra set achteraan gedaan :) Kan setjes van 8 maken, maar geen 4,5 denk ik.

Je kunt es wat minder setjes pakken, opbouwen, en eindigen met 8 x 50, 6 x 55 en maxen op een verhoging (57,5 of 60) :)

• #2.792
Ja is wel een leuk idee. Doe zulke dingen t liefst met spotter natuurlijk. Kunnen inderdaad wel wat kilo's bij als ik bijna 5 setjes draai.

lekkere vooruitgang,

wat ik zelf wel fijn vind voor bp is vers al tot failure, ~8 reps, dan heb je 1 erg goed setje, dan nog wat setjes erna met hetzelfde gewicht maar aflopende reps, allemaal tot failure, niet te lange rust

ook wel fijn is ditzelfde principe maar dan met piramide, gewicht maar heel iets verhogen per set en nog wel alles tot fail, dan lopen je reps wel scherper af dus miss met meer dan 8 beginnen

ga gewoon basic 5-jes draaien - niets speciaals aan, maar werkt wel

• #2.795
Mmm. Ga zoiets doen denk ik:
10x20kg
8x40kg
6x50kg
4x55kg
5x57,5
5/Fx57,5/55 (ff kijken hoe zwaar t is. Liefst 3-4 setjes met 57,5 natuurlijk)
Dan nog een repout ofzo.

mcbeest

Mmm. Ga zoiets doen denk ik:
10x20kg
8x40kg
6x50kg
4x55kg
5x57,5
5/Fx57,5/55 (ff kijken hoe zwaar t is. Liefst 3-4 setjes met 57,5 natuurlijk)
Dan nog een repout ofzo.

Lekkere training!

Ik zou het persoonlijk zo doen.

10x20kg
8x40kg
5x50kg
Yx60kg - Y = zoveel mogelijk.
Yx70kg - Y = zoveel mogelijk.

Hangt er vanaf hoeveel je Y doet, en dan mss 65 of 70kg proberen. Je doet genoeg setjes/reps met 55kg. 60kg gaat makkelijk lukken!
Vind de opwarming ook wat teveel van het goeie. Warming up is alleen om warm te worden, niet om al je energie te verspillen.

• #2.798
Mmm, zal volgende keer wat minder energie verspillen. En had je het over maxen? Denk je niet dan een verhoging van 2.5kg beter is?

Mmm, zal volgende keer wat minder energie verspillen. En had je het over maxen? Denk je niet dan een verhoging van 2.5kg beter is?

Niet perse maxen, maar gewoon minder reps op hoger gewicht draaien om je bench omhoog te krijgen!

3x5 met bench, elke week 2,5kg erbij. Heeft heel veel voor mij gedaan!

Die 2,5kg is persoonlijk, hangt er ook vanaf hoeveel reps je daarvoor heb gedraaid en wat je denkt wat je aan kan.

• #2.800
Mja goeie. Wil vooral meer gaan benchen nu en op volume trainen gaat me dan niet helpen. Volgende keer eens kijken hoe 3x5x57.5 gaat. Repout met 40kg dr achteraan ofzo. Volgens verschillende 1RM calculators is m'n 1RM bij 7x55 67.5-69kg dus in theorie moet ik 4xdat kunnen.

Terug
Naar boven