AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

Mja goeie. Wil vooral meer gaan benchen nu en op volume trainen gaat me dan niet helpen. Volgende keer eens kijken hoe 3x5x57.5 gaat. Repout met 40kg dr achteraan ofzo. Volgens verschillende 1RM calculators is m'n 1RM bij 7x55 67.5-69kg dus in theorie moet ik 4xdat kunnen.

Mwah pin je daar niet teveel op vast. Wie weet krijg je dalijk problemen met lock out of andere factoren waardoor je geen hoge 1rm hebt, wat je theoretisch wel zou moeten hebben (Mijn deadlift in dit geval)

En als je met 3x5 gaat beginnen. Zou ik zeker niet met 57,5kg beginnen.
Mss met 50 of 52,5kg beginnen. Binnen maand zit je dan op de 60, als je nu al met 57,5kg begint loop je binnen 2 weken wss al vast.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.802
Op 50-52.5 beginnen voor 3x5? Draai nu 4-5 setjes met 55 ???

Op 50-52.5 beginnen voor 3x5? Draai nu 4-5 setjes met 55 ???

Maar denk je dat je nu ook 3x5x60kg kan doen?

Juist met dit soort schema's begin je relatief laag om het langer vol te kunnen houden, dus hoger te eindigen ;)

Begin is even saai, maar naarmate je verder komt wordt het zwaar maar je haalt het wel elke week!

Kvind persoonlijk een pyramidesysteem beter voor kracht Mc, maar probeer het gewoon en kijk voor jezelf wat het best werkt.

• #2.805
Maar denk je dat je nu ook 3x5x60kg kan doen?

Juist met dit soort schema's begin je relatief laag om het langer vol te kunnen houden, dus hoger te eindigen ;)

Begin is even saai, maar naarmate je verder komt wordt het zwaar maar je haalt het wel elke week!

Ik heb net 4x7x55kg plus nog wat reps gebenched, ik zie het nut er niet van in om terug te gaan naar 3x5x55kg ??? 3x5x57.5 lijkt me de volgende stap als we t over 3x5 hebben, correct me if Im wrong.

Kvind persoonlijk een pyramidesysteem beter voor kracht Mc, maar probeer het gewoon en kijk voor jezelf wat het best werkt.

Ik vind 3x5 met piramideverhoging wel chill. Dus dat kan er zo uit komen te zien (afhankelijk van progressie natuurlijk):

Workout 1
5x57.5
5x57.5
5x57.5

Workout 2
5x57.5
5x60
5x57.5

Workout 3
5x57.5
5x60
5x60

Workout 4
3x5x60

Etc.

laag beginnen is beter, als je maar op minstens 70% van je 1 RM zit, groeien je spieren/ worden sterker ook al heb je het gevoel dat het licht is.

• #2.809
Haha zo gaan die dingen he. Zie ons nou lifeless DBB'en :)

Hey ben jij al weer begonnen met trainen? Of heb je mog steeds motivatiedip?

Moest denken aan het woord "motivatie" zit het woord "motor" in. Motor moet benzine krijgen om te lopen.

Wat voed jou motor, zou je kunnen vragen dus?

Ik heb net 4x7x55kg plus nog wat reps gebenched, ik zie het nut er niet van in om terug te gaan naar 3x5x55kg ??? 3x5x57.5 lijkt me de volgende stap als we t over 3x5 hebben, correct me if Im wrong.

Ik vind 3x5 met piramideverhoging wel chill. Dus dat kan er zo uit komen te zien (afhankelijk van progressie natuurlijk):

Workout 1
5x57.5
5x57.5
5x57.5

Workout 2
5x57.5
5x60
5x57.5

Workout 3
5x57.5
5x60
5x60

Workout 4
3x5x60

Etc.

Ik bedoel meer dat je nu geen schema hebt waaraan je, jezelf houd. Dus als je begint met 3x5 gewoon laag beginnen en hoog eindigen!

vind dat piramide schema niet echt wat. Mss als je op een heel hoog plateau zit, maar je hebt nog genoeg rek wat met de juiste motivatie en goed eten kan halen.

• #2.812
Hey ben jij al weer begonnen met trainen? Of heb je mog steeds motivatiedip?

Moest denken aan het woord "motivatie" zit het woord "motor" in. Motor moet benzine krijgen om te lopen.

Wat voed jou motor, zou je kunnen vragen dus?

Ja man, ben weer lekker bezig :)

Mijn benzine:
Het voldane leeg zijn na een training
De spierpijn de dagen na het trainen
Steeds over je eigen kunnen heengaan
Gespierder worden

Dat zijn de voornaamste denk ik. En ja, een oude vriend laat je toch niet vallen dus ik moest het ijzer wel weer oppakken :)

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ----------

Ik bedoel meer dat je nu geen schema hebt waaraan je, jezelf houd. Dus als je begint met 3x5 gewoon laag beginnen en hoog eindigen!

vind dat piramide schema niet echt wat. Mss als je op een heel hoog plateau zit, maar je hebt nog genoeg rek wat met de juiste motivatie en goed eten kan halen.

Nee ik heb geen schema, maar ik train wel steeds tot falen. Dus qua vergelijkingsmateriaal niet ideaal maar mn triceps bijvoorbeeld put ik wel elke keer compleet uit tot ik ze voel.

• #2.813
DB Row
6x18kg
6x28kg
6x34kg
6x34kg
10x34kg (kwam er hier achter dat het 34 ipv 38kg was... ****ing bummer :mad:)
6x40kg (Zo, ego ook weer gestreeld)
5x38kg

Voelde Met die 40s echt een heel raar pijntje in mn rug, niet cool. Wou ook beginnen met deadliften maar daar was geen plek voor omdat de boel bezet was. Ook niet cool.

Deadlift
6x60kg
4x90kg
3x110kg
5x130kg
5x130kg (laatste 2 beetje hitched/shrugged) Voelde me na deze set echt leeg/k*t/carbloos/tegen out-gaan aan
6x110kg

Incline Gaycurl
10x10kg
10x8kg

Ben mn ****ing lats vergeten :mad: Dosis NO SHOTGUN MHF-1 van VPX geprobeerd. Nasmaak is nog steeds k*t na 1,5 uur en heb dr niet echt wat van gemerkt. Hooguit ieniemieniebeetje pomp. Jammer, had wel gehoopt wat te merken van de beta-alanine. Ff opzoeken of het ook in die Ultralife zat, want dat werkte veel beter.

Sterke DB Row's man!

• #2.815
Zit geen beta-alanine in Ultralife XTREME NOX PUMP (die wel nice was).

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

Thanks. Maar ze voelden niet cool :(

Vind ze anders best sterk, doe je het niet na! (wss)

Zo daar is ie weer hoor, 130 deadliften, nice!

En 40kg op dumbbell rows is erg sterk!! (of is het dan 20 per hand? :p)

• #2.818
Altijd sterke deads en rows he michiel:) miss weer een kleine competitie maken zoals we eerder wel eens hebbe gedaan?

• #2.820
Altijd sterke deads en rows he michiel:) miss weer een kleine competitie maken zoals we eerder wel eens hebbe gedaan?

:D Nou niet altijd, moest weer effe inkomen heur. En dan weer procent-based? Was toen wel lache :P Maar je kan net zo goed weer gaan loggen, kunnen we daar wel aan rekenen! (hint ja!)

Terug
Naar boven