Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.901
Ik presenteer: mijn cutplannen. Alle feedback is welkom, kritiek graag onderbouwen :)

Bijlagen

• #2.902
Leg-extension: Voeten naar buiten -> vastus medialis
Tricep oefening: 2h DB overhead extension/cable overhead extension -> lange triceps hoofd
BB Curl: Wide grip, elbows in -> Brachialis

Van 12 tot 18 eet je niks?

+ Je hebt wel aardig wat melk in de cut voor je ontbijt

Hoe zit het precies met eten na de training, volgens mij kan wat rijst + kip na de krachttraining ook geen kwaad.

Bij workout B ga je beginnen met bankdrukken en schakel je meteen over naar Schouders. Ik vind het fijner om de ene spiergroep af te ronden voordat ik met de andere begin.

En hoezo met pull ups beginnen ipv van deadlift?

Voor de rest ziet het er netjes uit.

Rijst en kip (en groente!!!) na kt is zéker goed!
(Kan de Excel niet openen op werk...)

• #2.905
Van 12 tot 18 eet je niks?

+ Je hebt wel aardig wat melk in de cut voor je ontbijt

Hoe zit het precies met eten na de training, volgens mij kan wat rijst + kip na de krachttraining ook geen kwaad.

Bij workout B ga je beginnen met bankdrukken en schakel je meteen over naar Schouders. Ik vind het fijner om de ene spiergroep af te ronden voordat ik met de andere begin.

En hoezo met pull ups beginnen ipv van deadlift?

Voor de rest ziet het er netjes uit.

Op die tijden moet je niet letten. En meal 2 eet ik sowieso verspreid over een uur of 2. En dat van de melk klopt. Zie de post in mn cuttopic over lactose.
Over post-workout meal heb je een punt, ik zat er over te denken gewoon meal 3 in 2 porties te verdelen: 1 voor 1 na mn training. Wil niet te veel eten na mn KT+cardio aangezien ik daar meestal mee klaar ben en 1,5 uur later ga slapen en ook nog kwark eet.

En als je goed kijkt zie je dat ik spieren t liefst een oefening rust geef inderdaad. Ik warm op per oefening dus die switch van borst naar schouders zou niet zo'n probleem moeten zijn lijkt me. En ik doe shoulderpresses bij de bench (laag plafond bij het squatrek/powercage).

Pull-Ups heb ik als eerst om dat ik daar erg zwak op ben. Beetje prioriteit om daar sterker op te worden, en na het deadliften zitten er sowieso minder pull-ups in, andersom is dat effect minder denk ik.

Thnx voor de feedback :)

Rijst en kip (en groente!!!) na kt is zéker goed!
(Kan de Excel niet openen op werk...)

Hou wel in gedachten dat ik waarschijnlijk pas om half 12 thuis kom van KT+cardio op de meeste dagen. Lijkt me onverstandig om dan binnen een uur een berg kip+rijst én kwark naar binnen te werken voor het slapen gaan.

Hoezo "een berg"?
En JA - die kh heb je nodig voor je herstel.

Aanpassen aan de situatie heet dat ;)

Prima.

Pullups kun je ook tussen je setjes presses door doen, als je er sterker op wilt worden. Van failure vandaag blijven en indien mogelijk je setjes spreiden, dat levert vrij snel resultaat op.

ik heb thuis zo een ei geel lepel. super handing

• #2.912
Ik doe ze bij m'n upperbody dag tussen alle setjes presses door (als een semi superset) behalve bij de zwaarste setjes. Soms doe ik het ook op de squatdag.
Mijn schema zit wel iets anders in elkaar, maar waar het op neer komt is vaak de beweging doen en van de failure vandaan blijven zodat je er sterk op wordt. Dit kun je mogelijk op een andere manier toepassen in jouw schema, maar tusen presses door is iig een effectieve methode.
Ik denk dat je dan snel richting de 10 reps gaat en dan kun je zelf weten hoe je vanuit daar verder gaat.

Drie echte maaltijden? ???
Persoonlijk zou ik er gewoon 6 kleinere maaltijden van maken. Door vaker te eten heb je geen enkel moment van de dag een lege maag wat voor een honger gevoel kan zorgen. Ook heb je minder last van schommelingen in je suikerspiegel, en is de toevoer van nutrienten constanter.

persoonlijk ben ik niet zo'n zuivel fan tijdens de cut - wat denk je daar zelf van Mc?

verder ben ik het met Ace eens...vooral tijdens het cutten is het fijn als je honger kan stillen met kleine maaltijden - anders loop je grootste deel van de dag te knorren

Zuivel in de cut vindt ik geen probleem, sterker nog het kan je vetverbranding stimuleren (google: calcium en vetverbranding). Alleen 1,2 liter als ontbijt!?! Lijkt me lekkerder om dan wat meer kcals te halen uit vaste voeding. En ik zou kiezen voor magere melk, en zuivel. Vetten heb je uiteraard nodig, maar dan liever vetten die ook gezonde nutrienten leveren zoals omega 3 vetzuren.

Zuivel in de cut vindt ik geen probleem, sterker nog het kan je vetverbranding stimuleren (google: calcium en vetverbranding). Alleen 1,2 liter als ontbijt!?! Lijkt me lekkerder om dan wat meer kcals te halen uit vaste voeding. En ik zou kiezen voor magere melk, en zuivel. Vetten heb je uiteraard nodig, maar dan liever vetten die ook gezonde nutrienten leveren zoals omega 3 vetzuren.
als je diep wilt gaan zou ik toch wel die kwark voor het slapen gaan vervangen voor een eiwitbron die minder suiker bevat.

heb net even wat gelezen en was me niet bewust van calcium effect op vetverbranding. maar aan de andere kant verschilt per persoon het tolerantie niveau van lactose weer. ik ken wel mensen die goed droog staan en zuivel zuipen bij het leven, maar zo zijn er ook mensen die zodra ze de zuivel weghalen juist droger worden. dat is dan weer niet gebaseerd op calcium uiteraard.

cutten tot een procentje of 10/11 kan ik misschien nog wel met zuivel, maar dieper lukt me dan denk ik niet. nogmaals - persoonlijke gevoeligheid is dit.

Eieren splitsen is overrated.

• #2.920
Ik doe ze bij m'n upperbody dag tussen alle setjes presses door (als een semi superset) behalve bij de zwaarste setjes. Soms doe ik het ook op de squatdag.
Mijn schema zit wel iets anders in elkaar, maar waar het op neer komt is vaak de beweging doen en van de failure vandaan blijven zodat je er sterk op wordt. Dit kun je mogelijk op een andere manier toepassen in jouw schema, maar tusen presses door is iig een effectieve methode.
Ik denk dat je dan snel richting de 10 reps gaat en dan kun je zelf weten hoe je vanuit daar verder gaat.

K vet. Misschien ga ik dat wel toepassen. Zat te denken om eerst hammergrip of handpalmen richting mn hoofd te doen omdat dat lichtere varianten zijn en als ik daar sterk genoeg mee ben gewone pull-ups te gaan doen. Zeker het proberen waard om vaker in de week te doen.

Drie echte maaltijden? ???
Persoonlijk zou ik er gewoon 6 kleinere maaltijden van maken. Door vaker te eten heb je geen enkel moment van de dag een lege maag wat voor een honger gevoel kan zorgen. Ook heb je minder last van schommelingen in je suikerspiegel, en is de toevoer van nutrienten constanter.

Bestempelen jullie me als "very weird person" als ik vertel dat ik na een maaltijd vaak meer honger heb dan ervoor? :P Ik vind kleine maaltijden niet echt voldoening geven en veel gedoe. Ga maaltijd 3 opsplitsen in 2 porties, s'middags kan de banaan verschoven worden.

persoonlijk ben ik niet zo'n zuivel fan tijdens de cut - wat denk je daar zelf van Mc?

verder ben ik het met Ace eens...vooral tijdens het cutten is het fijn als je honger kan stillen met kleine maaltijden - anders loop je grootste deel van de dag te knorren

Nou volgens mij zijn er twee nadelen van melk: Lactose en onderhuids vocht. Ik sta nu tegen de 20%BF aan dus dat onderhuids vocht is voor mij nog niet echt van toepassing lijkt me. Lactose is wel een puntje, maar ik ben niet lactose-intolerant (zuip nu meer dan een liter melk per dag, nergens last van qua vette huid of puisten e.d.). Grootste nadeel vind ik dat ik er zo van moet pissen. Het is wel redelijk veel van hetzelfde, vooral omdat de kwark ook lactose bevat. Ik ben me er in aan het verdiepen maar tot nu toe zie ik geen grote redenen om melk te vermijden op de eenzijdigheid en vloeibaarheid (thermisch effect) na.

Ik zal eens puzzelen met magere melk. Kijken wat er dan veranderd aan cals en macro's. T is natuurlijk niet echt een goede vetbron maar dat is dan ook niet de reden dat het in mn schema zit. T is vooral gemak.

als je diep wilt gaan zou ik toch wel die kwark voor het slapen gaan vervangen voor een eiwitbron die minder suiker bevat.

heb net even wat gelezen en was me niet bewust van calcium effect op vetverbranding. maar aan de andere kant verschilt per persoon het tolerantie niveau van lactose weer. ik ken wel mensen die goed droog staan en zuivel zuipen bij het leven, maar zo zijn er ook mensen die zodra ze de zuivel weghalen juist droger worden. dat is dan weer niet gebaseerd op calcium uiteraard.

cutten tot een procentje of 10/11 kan ik misschien nog wel met zuivel, maar dieper lukt me dan denk ik niet. nogmaals - persoonlijke gevoeligheid is dit.

Zie hierboven mbt lactose. De suikers kan ik inkomen, kwark is dan niet ideaal. Zal eens kijken naar caseine (vooral omdat ik al veel zuivel in mn schema heb staan). En een procentje of 10/10 daar ben ik echt nog lang niet.

Eieren splitsen is overrated.

Eieren splitsen is een coole uitdaging :cool:

niet als je er 30 per dag eet xD

niet dat dat nu van toepassing is...

Working on it :D

Terug
Naar boven