MuscleMeat

Op naar de sterren, en daar voorbij

Gadverdamme:p

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.945
Ik snap het probleem niet zo ???

Ik snap het probleem niet zo ???
er is geen probleem kerel :p

de discussie gaat meer over alternatieven voor het niet hoeven scheiden van eieren, maar dan moet je ff tussen de regels doorlezen.
dwarf vindt het niet nuttig, aangezien er genoeg magere eiwitbronnen zijn - daar valt zeker wat voor te zeggen
en ik zie het probleem niet, aangezien scheiden echt een simpel klusje is :p plus dat ik vrij vaak per dag eet en dan is eenmaal eieren gewoon een goedkope oplossing

Laatst bewerkt:
  • #2.948
er is geen probleem kerel :p

de discussie gaat meer over alternatieven voor het niet hoeven scheiden van eieren, maar dan moet je ff tussen de regels doorlezen.
dwarf vindt het niet nuttig, aangezien er genoeg magere eiwitbronnen zijn - daar valt zeker wat voor te zeggen
en ik zie het probleem niet, aangezien scheiden echt een simpel klusje is :p plus dat ik vrij vaak per dag eet en dan is eenmaal eieren gewoon een goedkope oplossing

Mja, scheiden is echt 1 minuut extra werk :P En t is inderdaad cheap. Hou niet zo van die geprakte blikjes tonijn.

je bent zelf een probleem...

:trollface:

Je zou eens proberen je melk/zuivel te schrappen...scheelt echt een bak als je gevoelig voor lactose bent...

Beter eigeel en magere melk, dan ei-eiwitten en halfvolle melk. ;)
2/3 van het vet uit de eidooier is onverzadigd, dus helemaal zo slecht nog niet. Daarnaast levert de dooier:

1000 µg = 1 mg. = 0,001 g.

Eigeel ,per 100 g.**

16 g. eiwit (eiwitkwaliteit 44%)
32 g. vet
0,3 g. koolhydraten
460 mg. omega-3 (220 mg LNA, 60 mg DPA, 180 mg DHA)
1,3 g. goede cholesterol

6 mg. vitamine E activiteit
886 µg. vitamine A
6 µg. vitamine D
147 µg. vitamine K
290 µg. vitamine B1
400 µg. vitamine B2
65 µg. vitamine B3
4 mg. vitamine B5
300 µg. vitamine B6
53 µg. vitamine B8 (biotine)
160 µg. vitamine B9 (foliumzuur)
2 µg. vitamine B12

140 mg. calcium
16 mg. magnesium
7 mg. ijzer
4 mg. zink
51 mg. natrium
138 mg. kalium
180 mg. chloor
590 mg. fosfor
125 µg. mangaan
350 µg. koper
17 µg. molybdeen
68 µg. vanadium
14 µg. nikkel
66 µg. borium
20 µg. chroom
35 µg. kobalt
30 µg. fluor
12 µg. jodium
19 µg. selenium

Halfvolle melk, of enkel het ei-eiwit daarentegen... :)

2/3 van het vet uit de eidooier is onverzadigd, dus helemaal zo slecht nog niet. Daarnaast levert de dooier:

Hangt er natuurlijk wel vanaf of het cis of trans onverzadigde vetten zijn;) Ik heb dat overigens nooit bekeken voor eigeel, dus ik neem aan dat ze wel goed zijn als je dat zegt, maar het is wel iets om op te letten.

En er zijn ook mensen die hun twijfels hebben bij de slechtheid van verzadigde vetten:

http://forum.dutchbodybuilding.com/...erzadigd-vet-relatie-hart-vaatziekten-268889/

Misschien interessant.

• #2.952
Je zou eens proberen je melk/zuivel te schrappen...scheelt echt een bak als je gevoelig voor lactose bent...

Ja dat geloof ik best. Ik denk alleen dat ik er niet zo gevoelig voor ben.

Mmm, daar zit wat in. Misschien kijken of ik gewoon hele eieren kan eten en dan magere melk doen. Heb alleen nog 6 liter in mn koelkast :D

Hangt er natuurlijk wel vanaf of het cis of trans onverzadigde vetten zijn;) Ik heb dat overigens nooit bekeken voor eigeel, dus ik neem aan dat ze wel goed zijn als je dat zegt, maar het is wel iets om op te letten.

En er zijn ook mensen die hun twijfels hebben bij de slechtheid van verzadigde vetten:

http://forum.dutchbodybuilding.com/...erzadigd-vet-relatie-hart-vaatziekten-268889/

Misschien interessant.

Mm, interesting. Vind het ook gewoon lekkerder mét eigeel trouwens.

taz, beter trainen jwz.

• #2.955
Zo es ff kijken of ik nog kan squatten :x

Laatst bewerkt:
  • #2.956
Squat
10xbw
8x20
6x40
4x60
5x75
5x75
5x75
5x75
5x75
5x75

Legextension
12x50kg
12x50kg
12x40kg

Seated Calf Raise
10x30kg
10x30kg
Voelde m'n kuiten van t hardlopen :(

Incline Machine Curl (alternated)
10x10kg
8x15kg
Ramde die ****ing hefboom tegen m'n hoofd, wat een k*tapparaat :roflol:

BB Curl (wide grip)
8xstang
8x10kg+stang
8x10kg+stang
2x slow negative :fire:

Kan rug/biceps zaterdag pas doen namelijk.

Groeten vanaf de spinningbike.

ziet er goed uit man! :)

:roflol: heb je nu een bult op je hoofd?!

• #2.958

Misschien interessant.

Transvet is praktisch gezien onmogelijk. Transvetzuren ontstaan bij het harden van plantaardige oliën. Transvet wordt ook wel aangetroffen in vet van dierlijke oorsprong, maar zijn mogelijk niet zo ongezond als die uit industriële bewerking. Onderzoeken daarover zijn momenteel nog gaande, dus kan daar verder niet veel zinnigs over zeggen. Maar om een lang verhaal kort te maken: transvet in eieren -> ALS het er al inzit -> minimaal.

Geen idee, ik ramde m'n oor :D

20minuten 30km/u gefietst. Hartslag tussen de 177-180. Nu 5 minuutjes uitrijden. Ben bezweet gek :P

Waarom zo hoog in je HR dan? Conditie is toch niet het doel van cutten?

Transvet is praktisch gezien onmogelijk. Transvetzuren ontstaan bij het harden van plantaardige oliën. Transvet wordt ook wel aangetroffen in vet van dierlijke oorsprong, maar zijn mogelijk niet zo ongezond als die uit industriële bewerking. Onderzoeken daarover zijn momenteel nog gaande, dus kan daar verder niet veel zinnigs over zeggen. Maar om een lang verhaal kort te maken: transvet in eieren -> ALS het er al inzit -> minimaal.

Waarom zo hoog in je HR dan? Conditie is toch niet het doel van cutten?
dus dat olien in transvet veranderen is bs? zoals olijfolie heet bakken?

Terug
Naar boven